Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juli 2024 | 02:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Lyden forsvinder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 20 November 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Jeg tror, som tidligere er beskrevet, at der hældes pænt meget ind i indgangstrinnet på ampen (så
her kan man i hvert fald skrue ned) - og ejeren tror, at der er kræfter i reserve indtil volumeknappen er i land på
svenskekysten. Smilehttp://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley1.gif">


Når har man på stereoudstyr absolut fuld bøvs, når volumeknappen er sat på ca. kl. 1 - ½2.


Når forstærkeren klipper (og slår fra), så er der ikke mere at komme efter - og max lydtryksniveau er nået - og endda
overskredet.


Der er vel heller ingen dynamik tilbage, da musikken så at sige er blevet limet fast i loftet.onclick="AddSmileyIcon'smileys/smiley11.gif'" border=0 alt=Dead
http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley11.gif">


Det må godtnok lyde dårligt og højt, når dette sker.


Vh


Freddy



Dårligt lyder det skam ikke nej! :)
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 20 November 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Casper_W skrev:
Har slået soft clipping til, så det skulle jo ikke kunne ske, men kunne det være derfor den slår fra??

Altså selvfølgelig spiller de meget højt når de slår fra, men slet ikke så meget som de skulle kunne spille.

 

Hej Casper,

Hvor ved du fra hvor højt det skal kunne spille,  og det har ikke noget at gøre med din soft clipping,  behold du hellere den til så er du måske sikker på dine diskanter overlever,  softclipping sørger for at runde forvrængningen af så den ikke sådan lige med det samme smadre dine diskanter.

Nu er soft clipping ikke guds gave til bare at dreje hanen i bund, du kan sagtens ødelægge dine højtalere med det slået til.

Skal du spille endnu højere så skal du finde dig en NAD 2700PE mere og så brokoble dem eller finde dig en effektforstærker der er meget kraftigere end NAD 2700PE.

 

Men PAS PÅ DINE ØRE,  mit det venstre kan ikke mere, jeg har ikke fået tinitus,  men er der meget mellemtone og dyb bas der får luften til at flytte sig, så gør det ondt i mit venster øre, så pas på.

Jeg havde på et tidspunkt 7-stk 15" basser og 1-stk 18" bas med 3-stk kraftige effektforstærkere og i et rum på 18m2,  alså 2-stk kick-off højtalere med hver en 15", 2-stk Cerwin Vega AL-1000 med 2-stk 15", og 3-stk 15" Subwoffer og en 18" Sub.

Dette anlæg kunne få hele taget på mit hus til at klapre, det var helt vildt som det kunne spille højt, men jeg fik så det ud af det at jeg idag enten må gå udenfor når jeg er til fest, eller gå min vej når de begynder at spille højt.

 



__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 20 November 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

Casper_W skrev:
Har slået soft clipping til, så det skulle jo ikke kunne ske, men kunne det være
derfor den slår fra?? Altså selvfølgelig spiller de meget højt når de slår fra, men slet ikke så meget som de skulle kunne
spille.


 


Hej Casper,


Hvor ved du fra hvor højt det skal kunne spille,  og det har ikke noget at gøre med din soft clipping,  behold du hellere
den til så er du måske sikker på dine diskanter overlever,  softclipping sørger for at runde forvrængningen af så den ikke
sådan lige med det samme smadre dine diskanter.


Nu er soft clipping ikke guds gave til bare at dreje hanen i bund, du kan sagtens ødelægge dine højtalere med det slået
til.


Skal du spille endnu højere så skal du finde dig en NAD 2700PE mere og så brokoble dem eller finde dig en
effektforstærker der er meget kraftigere end NAD 2700PE.


 


Men PAS PÅ DINE ØRE,  mit det venstre kan ikke mere, jeg har ikke fået tinitus,  men er der meget mellemtone og dyb
bas der får luften til at flytte sig, så gør det ondt i mit venster øre, så pas på.


Jeg havde på et tidspunkt 7-stk 15" basser og 1-stk 18" bas med 3-stk kraftige effektforstærkere og i et rum på 18m2, 
alså 2-stk kick-off højtalere med hver en 15", 2-stk Cerwin Vega AL-1000 med 2-stk 15", og 3-stk 15" Subwoffer og en 18"
Sub.


Dette anlæg kunne få hele taget på mit hus til at klapre, det var helt vildt som det kunne spille højt, men jeg fik så det ud
af det at jeg idag enten må gå udenfor når jeg er til fest, eller gå min vej når de begynder at spille højt.


 



hold da kæft et set up :O hvordan kunne du have ting på vægge/reoler? :D
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 20 November 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

og tak for oplysningerne i øvrigt :)
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 20 November 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hvis det ikke allerede er nævnt:

Om volumenkontrollen på en forstærker. Den sidder i forforstærkerdelen af dit apparat. Spændvidden for volumenkontrollen
skal gå fra nul til meget højt signal. Hvorfor nu det? Jo, fordi der skal være signal nok til at du med sikkerhed kan få gavn af
alle kræfterne i effektforstærkerdelen, der sidder efter forforstærkerdelen. Så med fx. CD er det normalt, at ens forstærkers
volumenknap bare skal op på kl. 11 - 13, før der er fuldt skrald på din forstærker. Ideen bag er, at du med en CD eller LP, der
er svagt indspillet har plads til at skrue en smule mere op og stadig få gavn af alle effektforstærkerens kræfter.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 20 November 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

se det gav jo mening :D

takker! :)
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes