Forfatter |
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ: WotW = War of the Worlds ja. Har selv lige opnået 112db som maksimum i scene 5 mellem 20:25 og 21:00min. på -6db   Uden at tage højde for min analoge RadioShacks manglende følsomhed i det helt dybe. Tør ikke mere på denne tid af døgnet. Naboerne skal helst ikke være hjemme endnu. Men vi skal næsten oprette en tråd dedikeret til dette. Så hvis der er en der kan lave et waterfall-chart af scenen og smide op vil jeg sætte pris på at personen opretter tråden. Da jeg ikke selv kan lave et waterfall-chart. Så kan personen eventuelt også vælge det sted i scenen ud hvor bassen er dybest og kraftigst og så tager vi den derfra. God fornøjelse  Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVA MED AT JEG SER FORBI JER ALLE MED MIN TONEGENERATOR HR l´Blundt SKRIVER Har selv lige opnået 112db som maksimum i scene 5 mellem 20:25 og 21:00min. på -6db. Vi starter hos Hr l´Blundt Nu er det jo subs vi snakker om. så vi sætter den på 25Hz og skruer op på 112dB. DET VIL JEG GERNE OPLEVE.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 November 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lassencad skrev:
HVA MED AT JEG SER FORBI JER ALLE MED MIN TONEGENERATOR HR l´Blundt SKRIVER Har selv lige opnået 112db som maksimum i scene 5 mellem 20:25 og 21:00min. på -6db. Vi starter hos Hr l´Blundt Nu er det jo subs vi snakker om. så vi sætter den på 25Hz og skruer op på 112dB. DET VIL JEG GERNE OPLEVE.
|
|
|
Det kan vi sagtens finde ud af at du gør. Men det bliver ikke lige med det første da jeg har lidt andre ting at tage mig af for tiden. Men scenen der refereres til her har mest energi omkring de 17.5hz mener jeg at huske. Så der kan nok ligges en del db til det resultat jeg postede. Men da dette ikke er tråden vi skal udføre denne battle har jeg ikke skrevet noget om korrigeringen af en RadioShack helt dernede endnu. Det tager vi i en anden tråd når der er nogle andre der har meldt sig i denne battle, da en battle min sub imellem ikke er meget battle. Er du selv frisk på at poste et resultat? Waterfalls-charts anyone? Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|

Banned for life!!!
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK FRISK NOK. Du skal bare vide at det der kommer ud af sådan en er den rene vare intet her er beskåret. Jeg vil påstå dette. Hvis vi sætter generatoren på 17-25Hz og poster ægte 112dB igennem den subs du har går den i stykker. Stadig frisk.
|
Til top |
|
|

Banned for life!!!
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige noget. Dine front højttalerskal være koblet fra så det KUN er sub der levere de 112dB.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 November 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
lassencad: Jamen er du ude på at komme forbi og ødelægge mine ting da? Her har du et link til test af den SvSPB12+/2 jeg har stående, med lidt ældre enheder end der er i min og med en anden tuning. Jeg har jo ikke tænkt mig bare hovedkulds at fyre op på maks overstyring med din tone-generator koblet til. Men jeg er frisk på et besøg af den en dag ja. Du er ikke selv frisk på at poste et resultat med dit eget anlæg bragende i den scene? Mvh. l´Blundt ps: jeg er bange for at ruderne og mit lejemål ryger før subén, derfor resultatet ikke er højere
|
Til top |
|
|

Banned for life!!!
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang mit anlæg skal jeg ikke bevise noget . Jeg påstår heller ikk det kan noget helt urealistisk. ÆGTE 112dB VED 17,5 Hz ER meget højt især når det kommer fra en sub. Jeg vil ikke ødelægge noget som helst men lader mig desvære provokere af urealistiks påstande. Jeg har været på besøg hvor en person mens vi lyttede målte 120dB ,,,, ? DET SAMME GØR ET F16 FLY NÅR DET LETTER. Så igen prøv at være lidt nede på jorden. Jo det målte 120dB MEN TRO MIG HVIS DET VAR SANDT HAVDE VI NOK HØRE SKADER.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 November 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lassencad: Ok det er med den på. Jamen jeg ikke har påstået det var 17.5hz der blev gengivet med 112+db, men at det vist er der der er mest energi i denne scene. Jeg skal såmænd heller ikke bevise noget overfor dig  Og ed den indstilling du ligger for dagen kommer du ihvertfald ikke ind i mit hjem. Jeg forstår ikke helt hvorfor du blander dig i en tråd på den måde der. For du regner vel ikke med at der kommer noget konstruktivt ud af din måde at skrive på? Du skriver også at du har oplevet et eller andet ved 120db, men det var åbenbart ikke 120db alligevel. Kan du forklare hvad du mener med det? Gerne på en konstruktiv måde, uden at have CAPSLOCK aktiveret. Og nej jeg skal ikke tro på dig, når nu du vælger at kalde mine udtalelser for urealistiske påstande, bare fordi du har svært ved at tro på det kan lade sig gøre. Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|

Banned for life!!!
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
FØRTS bland dig ikke i den måde jeg skriver på. De 120dB blev målt mens flere af os kunne snakke med hinanden. Det siger vist alt. Der findes subs der nemt kan spille 120dB Eller mere men de koster en del mere end jeg har penge til. De er så store at jeg her i mit hus ikke har plads til dem. Mon ikke der er stor forskel på når du med din sub påstår at den kan levere lad os så sige 25Hz ved 112dB mod SNELL top anlæg med to 18" subs der kan flytte sig 3" der også skal spille 112Db ved 25Hz. Eller JBL store studio monitor med bla to 18" basser.eller et par subs PA med tre18"i en kæmpe kasse. Det vil jeg påstå . Men det er klart har man ikke prøvet dette er det jo nemt at tro på ens 10-12" også kan. Lad være med og bland dig i hvilken tråd jeg skriver i. Men måske istedet bruge det til noget. Det kunne jo være jeg i den grad har lyttet til en del subs store subs dyre subs som jeg aldrig får råd til subs med kraftige forstærkere for det er også nødvendighed. Jeg har flere gange sat noget på plads hos div hifi folk med den generator.  nogle gange kom kom volumen aldrig over kl 10 stilling. Så et Meget Venlig Hilsen herfra. Carsten
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 November 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lassencad: Kig nu på det link jeg har smidt på denne side. Der levere subén 105db ved 25hz, udenfor. I min lille lejlighed står den i et hjørne. Det her er ikke debat, det er afvisning af folks erfaringer, og det kan jeg ikke bruge til noget som helst.
Mere har jeg ikke at sige til dig i denne sag, eller nogen anden.
Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|

Banned for life!!!
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set det. Jeg står stadig ved min påstand. Men mon ikke det handler mere om du nu er nået der til hvor du godt ved jeg har ret og jeg derfor ikke kan komme på besøg. prøv nu at svare på dette her. Hvad er mest sandsynlig. EN subs med en 18" der skal gengive 112-25Hz. eller en 12" eller en 10" eller som nogle påstår at selv deres 8" kan. Men mit tilbud står ved magt du kan altid mail til DEL@IT.DK Så kommer jeg. Du styre selv lyd styrken. V.H
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
lassencad: Kig nu på det link jeg har smidt på denne side. Der levere subén 105db ved 25hz, udenfor. I min lille lejlighed står den i et hjørne. Det her er ikke debat, det er afvisning af folks erfaringer, og det kan jeg ikke bruge til noget som helst.
Mere har jeg ikke at sige til dig i denne sag, eller nogen anden.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Laver du ikke en ny tråd til battle'n, så vi kan starte på en frisk uden trælse elementers indblanden? __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 13 November 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.avtalk.co.uk/forumdisplay.php?f=54&order=desc
her er en masse målinger foretaget udenfor. her kan man også se hvor præcis de er ( ETF )
man skal så tage højde for rummets hjælp, specielt fra 50 hz og ned.
jeg kan se at en pb13 ultra rammer 105db ved ca 17 hz UDEN hjælp fra rummet.
120hz er ikke usandsynligt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 November 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg starter meget gerne en ny tråd til en battle. Men det bliver desværre først i aften i så fald.
Hvis der er en der kan lave waterfalls af scener hører jeg meget gerne fra personen på pm. Da det vil være rart at kunne se
hvad det egentlig er for frekvenser vi måler. Som i linket ovenfor med Transformers.
Rart at se der er tilslutning til en battle af den slags
Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|

Banned for life!!!
|
Sendt: 13 November 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 November 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
lassencad: Så får du sgu lige svar på tiltale alligevel. Men det er det absolut sidste jeg skriver til dig nogensinde, måske
medmindre du lægger stilen om.
Det er simpelthen din måde at skrive på. Jeg har intet problem med at du har andre erfaringer, med "ældgamle" sub´s, som
siger at det jeg opnåede i min lejlighed igår ikke kan lade sig gøre. Men der er langt fra at skrive pænt at man syntes det
lyder vildt at det skulle kunne lade sig gøre, og så at kalde min oplevelse for
'Jeg påstår heller ikk det kan noget helt urealistisk.' og 'Jeg vil ikke ødelægge noget som helst men lader mig desvære
provokere af urealistiks påstande.'
Det er simpelthen din måde at skrive på der er problemet her.
Jeg sagde jo netop at du gerne måtte komme forbi med din tone-generator. Men da jeg kan mærke på mig selv at du ville
blive smidt ud meget hurtigt igen ser jeg ingen grund til. Det vil simpelthen være for farligt, for os begge, at du kommer i mit
hjem. Og nej det er ikke en trussel. Men forsvinder en der taler sådan til mig i mit eget hjem ikke meget hurtigt, såe.. bliver
jeg altså pænt sur.
Derfor er du ikke velkommen.
Og for lige at slå det fast har jeg ikke påstået min sub kan afspille noget som helst ved 112+ db lydtryk, ved nogen som
helst frekvens, fra nu og til jorden går under den 21/12 2012 uden at brænde af.
For en god ordens skyld så målte jeg heller ikke en meter fra min sub, men nærmere 3.5 meter fra den, med et håndholdt
db-meter.
Og for endnu en god ordens skyld, så starter link til Lyd & Højttalerbyg - 6. del med at fortælle at der er forskel på en rigtig
sub og så bass-kasser. Det har jeg jo selv pointeret tidligere i tråden.
Hvis du vil debattere og måske lære noget nyt i denne tråd så tiltal andre som du selv vil tiltales. Og tjek op på de link der er
smidt i tråden.
Du kan ikke bare afvise flere tusinde menneskers oplevelser med at du ikke har oplevet det før og det derfor er umuligt.
Til alle andre, jeg skal nok starte en ny tråd op senere i aften
Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|

Banned for life!!!
|
Sendt: 13 November 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVORFOR tror du der er nogle der giver 50tusind for en sub. Tror du virkelig din kan det samme. Nej vel. længere er den ikke. Se evt mit indlæg 3x18" snell. God aften
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 13 November 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
He-he, man ved sku ikke om man skal grine eller græde  
Det eneste jeg vil sige er at det har en vis (kortvarig) underholdningseffekt.....
Lad os få oprettet nogle nye tråde i stedet, det kunne være:
- Sub - battle (sjov og underholdende ide hvor mange kan deltage)
- Måling af subs med tonegenerator. (spændende indgangsvinkel - måske lidt for teknisk for de fleste?)
Jeg kigger gerne ind i begge
Hilsen
Thomas
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 13 November 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
He-he, man ved sku ikke om man skal grine eller græde  
Det eneste jeg vil sige er at det har en vis (kortvarig) underholdningseffekt.....
Lad os få oprettet nogle nye tråde i stedet, det kunne være:
- Sub - battle (sjov og underholdende ide hvor mange kan deltage)
- Måling af subs med tonegenerator. (spændende indgangsvinkel - måske lidt for teknisk for de fleste?)
Jeg kigger gerne ind i begge
Hilsen Thomas |
|
|
god ide Jeg tror jeg opretter 3. tråd: min sub er bedre end jeres, som slet ikke er rigtige subs men bare papkasser der går i stykker når de skal spille orgelmusik. PS. min er den bedste
|
Til top |
|
|