| Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået et tilbud fra en som vil købe mine gamle audiovector 5 (har tilbudt til prisen hvis han kunne bruge det til noget fornuftig,det kan jeg ikke pt, mine audioquest midnight kabel,som han har sagt ja til)så jeg skulle gerne få lidt penge engang i næste uge (foruden at der er pengedag på fredag) jeg har ellers sagt at jeg gerne vil have et vellydende sæt mini monitor ala krk eller genelec til ca 2500kr pr sæt men har ombestemt mig.Jeg skal selvfølgelig stadig væk have et sæt vellydende højtaler, men bare ikke til 2500kr.
Jeg er nemlig lige blevet gift,vi skal have en lille en og vil gerne have noget størrer at bo i så pt er der ikke råd til så dyre ting, højtalerne er udelukkende til mig så der står jeg helt 100% for at købe og betale for dem.
Så vidt så godt. Hvad vil jeg så have? Et sæt meget vellydende,placeringsvenlige højtaler (2.0) der kan spiller rimelig højt, indtil videre har jeg læst mange test og set mange videoer på youtube og kommet til følgende, at det jeg skal have er et sæt Cretive Gigaworks T40 eller logitech Z-10 begge sæt kan købes hos computer city,creative sættet koster 799kr og logitech sætte koster 699kr det kan ikke gøres meget billigere.
Af hvad jeg ved så spiller begge sæt meget godt, jeg ved ikke om der findes noget placeringsvenligt sæt (2.0) højtaler der har hørbar bedre lyd en de to nævnte til den samme pris (langt under 1000kr),logitech sættet som er billigst tror jeg ud fra test og hvad jeg har hørt er det sæt der kan spille højst og har den bedst bas, men mange kritisere finger touch displayet som værende for upræcist og generalt at være en lidt udnødvendig detalje ved nogen ellers vellydende højtaler.Det pt eneste lidt negative ting ved Creative sættet er at de har ikke så meget bas under 90hz og kan ikke spille så højt (selv om mange giver indtryk af at sætte kan spille højt nok)men tilgengæld kan jeg så bruge et godt lydkort til dem imodsætning til Logitech sættet som lydmæssigt begrænses af at de skal tilsluttes via usb og derfor går uden om lydkortet. Mit spørgsmål er, er der andre placeringsvenlige 2.0 højtaler som lyder bedre end creative,logitech sættet og som kan spille rimelig højt (størrelse mæssigt er det som creative,logitech sættet) til samme pris 700-800kr (eller lidt mere) ? Det forum hvor jeg har spurgt er der ingen der har forslået mig at lede efter et brugt sæt aktive mini monitore som f.eks prodipe,genelec,krk,som måske kunne fås med nogen få år på bagen til f.eks 800-1000kr eller som kender et sted hvor der er muligt at købe gode aktive placeringsvelige højtaler som lyder meget godt til halv pris eller under halv pris. Det er jo ikke udsædvanligt at finde forskellige (nye) ting der kan købes meget billigt(meget ofte halv pris) i forhold til ny prisen, så hvorfor skulle det ikke være tilfældet med aktive højtaler.
F.eks har jeg set et sæt nye logitech Z-5 til kun 339 kr selv om ny prisen er over 700kr (men det er så ikke lige en højtaler jeg synes kunne være interessant at eje)
http://www.wupti.com/produkter/1416235(Wupti2).html?gclid=CL rZopm32J0CFQk13godfXJpsQ
http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_spe akers/devices/4713&cl=dk,da
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Logitech Z-5500 er vist ganske udemærket.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
| Logitech Z-5500 er vist ganske udemærket.
|
|
|
Z-5500 sættet er hverken et placeringsvenligt sæt højtaler eller 2.0. Jeg har pt ikke plads til et surround anlæg og jeg har hørt at mange siger Logitechs Z-10 har bedre lyd en Z-5500 sættet
|
| Til top |
|
| |
Baby Strong Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil hellere kigge på noget Edifier.
__________________ Ikke alt det der fancy pancy honky tonky.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Baby Strong skrev:
Jeg vil hellere kigge på noget Edifier.
|
|
|
vellydende placeringsvenlige 2.0 højtaler fra edifier og til under 1000kr ?
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefalde Edifier, har selv et sæt S 330d og de er vildt gode, flok går helt i stå når jeg viser hvad de kan
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
Jeg kan varmt anbefalde Edifier, har selv et sæt S 330d og de er vildt gode, flok går helt i stå når jeg viser hvad de kan
|
|
|
Er det et placeringsvenligt sæt 2.0 ? (prisen er ikke for høj og den kan sikkert spille højt)
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Filmtosse skrev:
|
|
|
|
Er det et placeringsvenligt sæt 2.0 ? (prisen er ikke for høj og den kan sikkert spille højt)
|
|
|
Ups, nej det er jo et 2.1 Sorry
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Cesse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da sagtens finde et sæt der er billigere og lyder lige så godt eller bedre f.eks audiengine a2 det er billiger og lyder bedre en langt de fleste små aktive højtaler.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set dem, de lidt billigere hos www.aage.dk og deusden synes jeg de ser lidt billige ud.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Jeg kan da sagtens finde et sæt der er billigere og lyder lige så godt eller bedre f.eks audiengine a2 det er billiger og lyder bedre en langt de fleste små aktive højtaler.
|
|
|
Har du hørt begge modeller under samme forhold?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det har jeg ikke.Desuden er jeg slet ikke ude efter et par så dyre højtaler
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
| Nej det har jeg ikke.Desuden er jeg slet ikke ude efter et par så dyre højtaler |
|
|
Jeg har ikke hørt noget bedre end Logitech i det prisleje.
|
| Til top |
|
| |
Baby Strong Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Doh.. Prøv kig på Altec Lansing FX3022.
__________________ Ikke alt det der fancy pancy honky tonky.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Baby Strong skrev:
Doh.. Prøv kig på Altec Lansing FX3022.
|
|
|
Har jeg tænkt på med designet er ikke min kop tee og desuden er de for dyre selv om de ikke koster mere en 999kr
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu solgt mine Audiovector og mit Audioquest midnight kabel til en flink mand på omkring 40 år som havde sin kone og 2 børn med (jubiiii endelig en der vil bruge mine højtaler og kabel til noget fornuftigt, når jeg nu ikke kan).
Jeg skal til computercity i morgen for at lytte på Creative T40 og Logitech Z-10 sættet men om det bliver en af dem ved jeg ikke andet en jeg tror jeg vælger Logitech sættet frem for crestive sætte (evt den billiste prodipe hos aage).
Jeg har også skrevet til ham fra sunmusic's link http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62853630 og sagde dem vil jeg gerne købe til prisen, hvis han ville sende dem til mig, han sagde det var ok, nu kommer problemet så,jeg har fået hans reg nr og konto nr samt tlf nr så vidt så godt MEN problemet er jeg kender ikke manden og har ikke lyst til at miste de penge højtalerne koster,så kan jeg købe højtalerne uden at miste pengene hvis han ikke sender højtalene eller det lige var solgt den dag jeg overførte pengene via min bank (fionia bank).
Hvordan lyder de egenlig ? jeg tager jo også en risiko da jeg ikke har hørt dem spille og ikke kende nogen der har såddan nogen højtaler eller om den f.eks har en konstant brummen eller noget andet , der kan jo risikere at være fejl på dem, indtil jeg for lavet min strømfordeler(eller for en ny) til min asus bærbar må jeg nøjes med min bærbar som kun har et alm lydkort og ubuntu 9.04 64 bit, så lyden vil ikke være helt optimal med den bærbar.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
folk er oftest til at stole på. tag chancen!
|
| Til top |
|
| |