Emne: Audio Research REF 5 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
$9.700?! Selv med en MSRP på $12000 er den meget tiltalende...
Og så er der godt nok langt op til 105k! Det kan moms, fragt, løn osv ikke ændre på.
|
|
|
Du skal huske, at forhandlerne ikke giver $9700-12000 for den - de har en indkøbspris, som er MEGET lavere. Det er jo også denne, de betaler moms og told af - ikke udsalgsprisen...
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Du skal huske, at forhandlerne ikke giver $9700-12000 for den - de har en indkøbspris, som er MEGET lavere. Det er jo også denne, de betaler moms og told af - ikke udsalgsprisen...
|
|
|
Ahvabehah?!?  Jeg er ked af at skulle informere dig om det, men forhandlere betaler ikke moms. Du som køber betaler moms, og dette på baggrund af salgsprisen som forhandleren udbyder varen til. - Momsen svarer derfor altid til 20% af den samlede salgspris  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, markedet for disse pre's er nok ikke så stort, men denne avance er dog GROTESK 
Giver fuldstændig ret, total uinteressant produkt, hvis den koster 105k.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
MOtheFREAK skrev:
David skrev:
| De forhandler, der overlever, er dem, som tilpasser sig en globaliseret verden, hvor ALT bliver mere gennemsigtigt. |
|
|
Korrekt.
Vejledende listepriser på Audio Research udstyr i Europa er indenfor +/- 5% når man tager momsforskellene i betragtning.
Jeg har her til morgen tjekket prisniveauet i Frankrig, Belgien, Østrig, Schweiz, Polen, Portugal, Spanien, Sverige og Finland - og disse bekræfter ovenstående.
Priserne i USA er anderledes, og vil altid være anderledes. Hvorfor, det kan der skrives bøger om, hvilket flere brugere og branchemedlemmer på forum'et allerede har forsøgt at gøre adskillige gange...
Med ønsket om en god dag 
mvh Morten
|
|
|
Man kan med fordel handle i Singapore, Hong Kong, Malaysia, USA, og stadig stå med 50.000 DKK i hånden.
Så indtil de danske forhandlere får tilpasset priserne, så det giver mere mening at handle herhjemme, synes jeg alle skal købe i USA - det er intet problem at få 230-240V udgaver.
Koster det så 3000,- at sende den til fabrikken, hvis den går i stykker, har man vist også dem i lommen...
Havde prisen nu været 70.000 DKK vejlledende, havde det været mere fornuftigt, da man så betaler lidt ekstra, men har en lokal kontaktperson i tilfælde af defekt. Det skal man betale for, men ikke det dobbelte, som det her er tilfældet - i hvert fald ikke i min verden...
|
|
|
De danske forhandlere kunne også få produkterne ned i det prisleje, vist vi i Danmark havde de samme lave lønninger, firmaskatter, huslejer osv som de lande du nævner....................
Så din samligning er ikke noget man kan bruge til en FIS 
Nu ved jeg ikke hvad minstelønner er i danmark, men omk de 100kr i timen, er nok ikke helt forkert. I USA er den på $2,5 altså omk 13kr. Så med dansk skat har man omk 60,- og med amerikansk skat har man omk 8,5kr efter skat. Så med det regnestykke, så ved jeg sku egenligt ikke hvor produktet er dyrest 
Men sådan er det jo næsten hvergang der kommer en nyhed her på H4A, hvor prisen er lidt pebret. Så skal forhandlerne beskylles for at sætte prisen for højt....................... Hvad med de bukser i har på. De har sikkert ikke kostet under 500-600,- kr, men butikken har helt sikkert ikke givet mere end 60-70 kr for dem. Men dem køber du med glæde og uden at brokke dig over at butikken tjener for meget Min bedre halvdel arbejder i en tøjbutik og hun er lige kommet hjem med en jakke som stod til 1800,- i butikken. Hendes pris var 65,- kr. Her kan man snakke om at føle sig snydt  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
David skrev:
|
|
|
Ahvabehah?!? 
Jeg er ked af at skulle informere dig om det, men forhandlere betaler ikke moms. Du som køber betaler moms, og dette på baggrund af salgsprisen som forhandleren udbyder varen til. - Momsen svarer derfor altid til 20% af den samlede salgspris 
|
|
|
øhhh, nu rabler det vist for mig.
Så vidt jeg har forstået, så har man som virksomhed noget der hedder indgående og udgående moms. indgående moms tillægges indkøbsprisen og udgående moms tillægges salgsprisen, og da sidstnævnte som regel er højere (og som i dette tilfælde MEGET højere), så kommer man til at skylde i moms.
Eksempel:
- du (virksomhed)køber en vare til 100,- inkl. moms.
- Varen sælger du så for 200,- inkl. moms
- indgående moms er 20,- (20% af 100,-) og udgående moms er 40,- (20% af 200,-)
- Altså skylder du 20,- ved næste momsafregning.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 04:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
David skrev:
MOtheFREAK skrev:
David skrev:
| De forhandler, der overlever, er dem, som tilpasser sig en globaliseret verden, hvor ALT bliver mere gennemsigtigt. |
|
|
Korrekt.
Vejledende listepriser på Audio Research udstyr i Europa er indenfor +/- 5% når man tager momsforskellene i betragtning.
Jeg har her til morgen tjekket prisniveauet i Frankrig, Belgien, Østrig, Schweiz, Polen, Portugal, Spanien, Sverige og Finland - og disse bekræfter ovenstående.
Priserne i USA er anderledes, og vil altid være anderledes. Hvorfor, det kan der skrives bøger om, hvilket flere brugere og branchemedlemmer på forum'et allerede har forsøgt at gøre adskillige gange...
Med ønsket om en god dag 
mvh Morten
|
|
|
Man kan med fordel handle i Singapore, Hong Kong, Malaysia, USA, og stadig stå med 50.000 DKK i hånden.
Så indtil de danske forhandlere får tilpasset priserne, så det giver mere mening at handle herhjemme, synes jeg alle skal købe i USA - det er intet problem at få 230-240V udgaver.
Koster det så 3000,- at sende den til fabrikken, hvis den går i stykker, har man vist også dem i lommen...
Havde prisen nu været 70.000 DKK vejlledende, havde det været mere fornuftigt, da man så betaler lidt ekstra, men har en lokal kontaktperson i tilfælde af defekt. Det skal man betale for, men ikke det dobbelte, som det her er tilfældet - i hvert fald ikke i min verden...
|
|
|
De danske forhandlere kunne også få produkterne ned i det prisleje, vist vi i Danmark havde de samme lave lønninger, firmaskatter, huslejer osv som de lande du nævner....................
Så din samligning er ikke noget man kan bruge til en FIS 
Nu ved jeg ikke hvad minstelønner er i danmark, men omk de 100kr i timen, er nok ikke helt forkert. I USA er den på $2,5 altså omk 13kr. Så med dansk skat har man omk 60,- og med amerikansk skat har man omk 8,5kr efter skat. Så med det regnestykke, så ved jeg sku egenligt ikke hvor produktet er dyrest 
Men sådan er det jo næsten hvergang der kommer en nyhed her på H4A, hvor prisen er lidt pebret. Så skal forhandlerne beskylles for at sætte prisen for højt....................... Hvad med de bukser i har på. De har sikkert ikke kostet under 500-600,- kr, men butikken har helt sikkert ikke givet mere end 60-70 kr for dem. Men dem køber du med glæde og uden at brokke dig over at butikken tjener for meget Min bedre halvdel arbejder i en tøjbutik og hun er lige kommet hjem med en jakke som stod til 1800,- i butikken. Hendes pris var 65,- kr. Her kan man snakke om at føle sig snydt 
|
|
|
Så længe, at jeg kan skrive en mail til USA og købe et identisk 230V produkt med garanti til $9700 er min sammenligning relevant. Bare fordi producenterne prisfastsætter efter distibutionslandets levestandard, betyder ikke at forbrugerne behøver at være dumme nok til at hoppe på det trick.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære David,
Det er netop lige der filmen knækker - du kan ikke i USA købe et identisk 230V CE mærket Audio Research produkt med garanti til $9700 -
heller ikke hos MSS HiFi. Du kan muligvis købe en ARC REF 5 Pre til det amerikanske marked til denne pris. At MSS HiFi skriver at fabrikken for
$300
kan bygge den om, tvivler jeg meget stærkt på, da jeg ved at fabrikken har den politik at det gør de ikke.
At et elektrisk apparat i Danmark ikke er CE mærket betyder at din husforsikring ikke dækker ved fx kortslutningsskade med brand tilfølge.
At 105k er mange penge er sikkert sandt - og du har muligvis ikke råd til den - og hvad så - køb noget andet!
Og hvor er det dog noget svineri at en hifi forhandler også skal kunne nyde en rød bøf og en flaske vin i ny og næ - for tjene penge må han
faneme ikke - det er kun bankerne, der må det her i landet.
Og en rigtig Audio Research forstærker er alufarvet med sorte håndtag - det er mine ihvertfald og mine Wilson højttalere er bare sorte...
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Kære David,
Det er netop lige der filmen knækker - du kan ikke i USA købe et identisk 230V CE mærket Audio Research produkt med garanti til $9700 - heller ikke hos MSS HiFi. Du kan muligvis købe en ARC REF 5 Pre til det amerikanske marked til denne pris. At MSS HiFi skriver at fabrikken for $300 kan bygge den om, tvivler jeg meget stærkt på, da jeg ved at fabrikken har den politik at det gør de ikke.
At et elektrisk apparat i Danmark ikke er CE mærket betyder at din husforsikring ikke dækker ved fx kortslutningsskade med brand tilfølge.
At 105k er mange penge er sikkert sandt - og du har muligvis ikke råd til den - og hvad så - køb noget andet!
Og hvor er det dog noget svineri at en hifi forhandler også skal kunne nyde en rød bøf og en flaske vin i ny og næ - for tjene penge må han faneme ikke - det er kun bankerne, der må det her i landet.
Og en rigtig Audio Research forstærker er alufarvet med sorte håndtag - det er mine ihvertfald og mine Wilson højttalere er bare sorte... |
|
|
Og det vil vi da meget gerne se lidt billeder af 
Længe siden Henrik __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med min status som branchemedlem må jeg desværre ikke sætte billeder på af mit eget anlæg - tråden jeg havde er desværre slettet af admin.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
| Med min status som branchemedlem må jeg desværre ikke sætte billeder på af mit eget anlæg - tråden jeg havde er desværre slettet af admin. |
|
|
Latterligt!!!! __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
plafitracer skrev:
| Med min status som branchemedlem må jeg desværre ikke sætte billeder på af mit eget anlæg - tråden jeg havde er desværre slettet af admin. |
|
|
Latterligt!!!! |
|
|
Så find en anden HIFI-side...  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorte eller blanke håndtag, så forbliver Audio Research meget konservative og amerikanske. Men de har da fået et flot display på!
Hvor mange MC/RIAA- og digital indgange er der så på den nye? Har den indbygget aktivt delefilter og lidt rumkorrektion?  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Brian7500 skrev:
plafitracer skrev:
|
|
Latterligt!!!!
|
|
|
Så find en anden HIFI-side...
|
|
|
Hvorfor?
Det er vel ikke ulovligt at have en holdning. Eller? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Kære David,
Det er netop lige der filmen knækker - du kan ikke i USA købe et identisk 230V CE mærket Audio Research produkt med garanti til $9700 - heller ikke hos MSS HiFi. Du kan muligvis købe en ARC REF 5 Pre til det amerikanske marked til denne pris. At MSS HiFi skriver at fabrikken for $300 kan bygge den om, tvivler jeg meget stærkt på, da jeg ved at fabrikken har den politik at det gør de ikke.
Og hvor er det dog noget svineri at en hifi forhandler også skal kunne nyde en rød bøf og en flaske vin i ny og næ - for tjene penge må han faneme ikke - det er kun bankerne, der må det her i landet.
Og en rigtig Audio Research forstærker er alufarvet med sorte håndtag - det er mine ihvertfald og mine Wilson højttalere er bare sorte... |
|
|
Produktet er rent faktisk identisk, måske bortset fra CE mærket der påsættes seperat....der foretages ingen produktændringer overhovedet. Dette er iøvrigt helt normalt også i andre brancher...
Og tvivler på at en label bagpå kan forhindre en brand  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
AM-E skrev:
Brian7500 skrev:
plafitracer skrev:
|
|
Latterligt!!!!
|
|
|
Så find en anden HIFI-side...
|
|
|
Hvorfor?
Det er vel ikke ulovligt at have en holdning. Eller? |
|
|
Næh, men sådan er reglerne nu engang. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Sorte eller blanke håndtag, så forbliver Audio Research meget konservative og amerikanske. Men de har da fået et flot display på!
Hvor mange MC/RIAA- og digital indgange er der så på den nye? Har den indbygget aktivt delefilter og lidt rumkorrektion? 
|
|
|
Hej Jan,
Det bliver et af de nemme svar: Ja, Ja, Ingen, Ingen, Nej og Nej 
Med aftenhilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Kære David,
Det er netop lige der filmen knækker - du kan ikke i USA købe et identisk 230V CE mærket Audio Research produkt med garanti til $9700 -
heller ikke hos MSS HiFi. Du kan muligvis købe en ARC REF 5 Pre til det amerikanske marked til denne pris. At MSS HiFi skriver at fabrikken for
$300
kan bygge den om, tvivler jeg meget stærkt på, da jeg ved at fabrikken har den politik at det gør de ikke.
Og hvor er det dog noget svineri at en hifi forhandler også skal kunne nyde en rød bøf og en flaske vin i ny og næ - for tjene penge må han
fandeme ikke - det er kun bankerne, der må det her i landet.
|
|
Produktet er identisk og han kan levere 230V udgaver for $10000 - hvorfor dælen skulle han skrive det, hvis han ikke kunne? Det bliver ikke mindre
sandt af, at du siger, det er løgn for at skræmme.
At apparatet sælges i EU viser jo, at det overholder kriterierne for CE-mærkning - så om det har et klistermærke eller ej, tror jeg forsikringen er kold
overfor - men godt forsøgt med skræmmekampagnen... Brænder den bedre, når det er mig, der betaler flyveren herover, end når det er dig?
Dankortet brænder i hvert fald, hvis man køber den her - det er da helt sikkert!
Nu har jeg tilfældigvis råd til den, hvis jeg gad eje den, men den siger mig ikke noget - men hvad fanden rager det dig, så drop det nedladende ævl.
Du må da gerne tjene penge - du får bare ikke mine, det er alt jeg siger. Vil du tjene penge lige så let som bankerne, må du jo på finansloven - ellers
synes jeg du skal stoppe hyleriet og tage en tudekiks. Alternativt kan du jo prisfastsætte, så det ikke er attraktivt at handle i udlandet.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
plafitracer skrev:
Kære David,
Og hvor er det dog noget svineri at en hifi forhandler også skal kunne nyde en rød bøf og en flaske vin i ny og næ - for tjene penge må han fandeme ikke - det er kun bankerne, der må det her i landet.
|
|
Produktet er identisk og han kan levere 230V udgaver for $10000 - hvorfor dælen skulle han skrive det, hvis han ikke kunne? Det bliver ikke mindre sandt af, at du siger, det er løgn for at skræmme.
At apparatet sælges i EU viser jo, at det overholder kriterierne for CE-mærkning - så om det har et klistermærke eller ej, tror jeg forsikringen er kold overfor - men godt forsøgt med skræmmekampagnen... Brænder den bedre, når det er mig, der betaler flyveren herover, end når det er dig?
Dankortet brænder i hvert fald, hvis man køber den her - det er da helt sikkert!
Nu har jeg tilfældigvis råd til den, hvis jeg gad eje den, men den siger mig ikke noget - men hvad fanden rager det dig, så drop det nedladende ævl.
Du må da gerne tjene penge - du får bare ikke mine, det er alt jeg siger. Vil du tjene penge lige så let som bankerne, må du jo på finansloven - ellers synes jeg du skal stoppe hyleriet og tage en tudekiks. Alternativt kan du jo prisfastsætte, så det ikke er attraktivt at handle i udlandet. |
|
|
Tror vist at det er dig som tuder mest her  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
David skrev:
plafitracer skrev:
Kære David, Det er netop lige der filmen knækker - du kan ikke i USA købe et identisk
230V CE mærket Audio Research produkt med garanti til $9700 - heller ikke hos MSS HiFi. Du kan muligvis købe en ARC REF 5 Pre til det
amerikanske marked til denne pris. At MSS HiFi skriver at fabrikken for $300 kan bygge den om, tvivler jeg meget stærkt på, da jeg ved at
fabrikken har den politik at det gør de ikke. At et elektrisk apparat i Danmark ikke er CE mærket betyder at din husforsikring ikke dækker ved fx
kortslutningsskade med brand tilfølge. At 105k er mange penge er sikkert sandt - og du har muligvis ikke råd til den - og hvad så - køb noget
andet! Og hvor er det dog noget svineri at en hifi forhandler også skal kunne nyde en rød bøf og en flaske vin i ny og næ - for tjene penge må
han fandeme ikke - det er kun bankerne, der må det her i landet. Og en rigtig Audio Research forstærker er alufarvet med sorte håndtag - det er
mine ihvertfald og mine Wilson højttalere er bare sorte... |
|
|
Produktet er identisk og han kan levere 230V udgaver for $10000 - hvorfor
dælen skulle han skrive det, hvis han ikke kunne? Det bliver ikke mindre sandt af, at du siger, det er løgn for at skræmme. At apparatet sælges i
EU viser jo, at det overholder kriterierne for CE-mærkning - så om det har et klistermærke eller ej, tror jeg forsikringen er kold overfor - men
godt forsøgt med skræmmekampagnen... Brænder den bedre, når det er mig, der betaler flyveren herover, end når det er dig? Dankortet
brænder i hvert fald, hvis man køber den her - det er da helt sikkert! Nu har jeg tilfældigvis råd til den, hvis jeg gad eje den, men den siger mig
ikke noget - men hvad fanden rager det dig, så drop det nedladende ævl. Du må da gerne tjene penge - du får bare ikke mine, det er alt jeg
siger. Vil du tjene penge lige så let som bankerne, må du jo på finansloven - ellers synes jeg du skal stoppe hyleriet og tage en tudekiks.
Alternativt kan du jo prisfastsætte, så det ikke er attraktivt at handle i udlandet. |
|
|
Tror vist at det er dig som tuder mest her  |
|
|
...og straks var rygklapperne klar!
Vil du ikke være rar at uddybe lidt, nu du mener jeg tuder?
Det ville klæde dig...
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes da der fortælles fint her i tråden hvad det er man får når man køber her i DK. Man får et eksklusivt produkt, som enhver bonderøv ikke har råd til...medlem af en lukket klub af feinsmeckere...
Og fattigrøvene der køber i US er jo som taberne i deres Porsche på gule plader...
Skål du gamle røver  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|