Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 09:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sub til B&W XT8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 28 September 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

carcass skrev:
Jeg siger det lige igen! SVS,eller som du selv nævner det Velodyne.......SPL 1200R/ultra skulle vist være rimelig seriøse

Og så læser man tråde som SVS Vs. Velodyne, hvor folk sviner hinanden til!

Det er fandeme ikke nemt!

Nå ja men Lamborghinni og Ferrari folk sviner garanterret også hinanden til......men det er jo pænt fede biler begge to

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 28 September 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

carcass skrev:
Jeg siger det lige igen! SVS,eller som du selv nævner det Velodyne.......SPL 1200R/ultra skulle vist være rimelig seriøse

Og så læser man tråde som SVS Vs. Velodyne, hvor folk sviner hinanden til!

Det er fandeme ikke nemt!

Nu kan det godt være jeg er gammeldags, men jeg ville altså ikke stole så meget på forum tråde, som deciderede reviews.

Det kan godt være WhatHifi ikke er så velsete på disse kanter, men jeg synes nu især deres reviews af 'lyd' er ganske fornuftige. Deres anmeldelser er selvfølgelig ikke så omfattende som andre - nørdeforum's vil jeg tillade mig at kalde dem. Men for os almindeligt dødelige, som gerne bare vil have præsenteret fakta lidt kort og præcist, uden at skulle kæmpe sig gennem et 20 siders review, synes jeg stadig de klarer det fint.

Til top Vis Kratz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kratz

Arete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 September 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

SV1 er da en fin sub, men som flere skriver betaler du også for designet, og du kan derfor få mere sub for pengene et andet sted. Men at sige PV1 er dårlig er da en overdrivelse. Den er kendt for at være en meget musikalsk sub.

Men hvis designet ikke betyder noget, ville jeg personligt kigge efter M&K, SVS og Velodyne i tilfædlig rækkefølge. Især SVS og Velodyne har god EQ implementeret, som jeg anser som vigtigt, for at få indstillet en sub korrekt. Noget du ikke får i en SV1
Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete

Tech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder næsten i samme situation. Skal nemlig købe en ny subwoofer til mine B&W 683, HTM61 og DS3.

Har også kigget på PV1, men samtidig også B&W 610XP. Det er virkelig en svær beslutning at træffe, for det er mange penge at kaste ud af hånden.

Har siddet og overvejet det meget stærkt i over 1 uge, men er ikke kommet frem til noget.

Til top Vis Tech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tech

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Tech skrev:

Jeg sidder næsten i samme situation. Skal nemlig købe en ny subwoofer til mine B&W 683, HTM61 og DS3.

Har også kigget på PV1, men samtidig også B&W 610XP. Det er virkelig en svær beslutning at træffe, for det er mange penge at kaste ud af hånden.

Har siddet og overvejet det meget stærkt i over 1 uge, men er ikke kommet frem til noget.

Jeg tror jeg er kommet frem til Velodyne eller SVS, nu skal jeg bare beslutte mig for hvilke en det skal være :)

PV1 er muligvis design, men synes ikke den er pæn, så synes jeg at en firkantet sub i sort højglans er pænere at kigge på, og det jeg søger er en sub der kan klare en god action film :)

Jeg har fået tilbudt en Velodyne SPL 1200 Ultra til 11.000 kr incl porto til danmark, det er vist en ok pris, ellers SPL 1200R til 9500 kr og SVS SB12 plus til 6500 kr incl porto til danmark...

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Sub-tests Her har du et par tests af forskellige sub´s der iblandt også PV1.

Hvis ikke det skal være en lille nuttet sub du skal have så vil jeg anbefale dig at kigge lidt på Elemental Designs.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

ubl_ skrev:
Hvis det er afgrundsdyb bas du vil have, så er det nok ikke PV1 du skal have:
http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archi ved/5749-b-w-pv1.html
For mig at se så ruller den rimeligt tidligt af i forhold til at det er en subwoofer.

Forskellige test:
http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archi ved/6015-index-subwoofer-tests-manufacturer-model.html

Kan ikke se dit link ?

Forumet laver af og til ged i de link's man poster.
Håber at det virker nu:

http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archi ved/5749-b-w-pv1.html

http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archi ved/6015-index-subwoofer-tests-manufacturer-model.html

Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes