| Forfatter |
|
Protoss Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 19 September 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg overvejer at købe en af følgende Blu-ray afspillere:
Denon DBP-2010
Marantz BD 7004
Oppo BDP-83
Er der nogen der har nået at teste eller få erfaring med en eller flere af disse? Det er væsentligt at afspilleren også kan afspille DVD i god kvalitet og det gør ikke noget at den er en god CD afspiller også.
Glæder mig til input og forslag!
mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du finder nogen Blu-ray afspiller som gør det bedre end Oppo BDP-831 (hedder den europæiske version). CD-lyden fra denne afspiller er noget delte udmeldinger om, men den skulle gøre det 'fornuftigt'. Samtidig er det en universal afspiller (spiller SACD og DVD-Audio) hvis det skulle være vigtigt for dig. Sidst men ikke mindst er det sandsynligvis den hurtigste på markedet (eller snart på markedet).
Denon kunne jeg godt forestille mig gøre det bedre på CD siden, og det samme kan tænkes om Marantzen, men jeg ved ikke rigtigt noget om denne afspiller må jeg indrømme.
Det er altid et kompromis hvad man foretrækker.
|
| Til top |
|
| |
Juppe2 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
jeg har købt en Oppe - BDP 83 fra en importør i England www.tmsolutions.com Den spiller ALT - og lyde fint. Blu-ray ser fantastisk ud - for 500
Pund
er den et fund.
MVH
Thomas Marker
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal blot være opmærksom på, at nævnte model er en moded US version, som derfor ikke har fremstiller garanti fra Oppo. Til gengæld tilbyder forhandleren så vidt jeg husker 1 års garanti.
Jeg har selv besluttet at gå efter Oppo, men venter nok på den danske lancering (som gerne skulle komme i starten af oktober).
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter udenlandske og danske (recordere.dk) andmeldelser og bruger input har jeg udsat mit bluray køb til jeg har mulighed for at prøve en europæisk Oppo. Jeg vil gerne liste grundende hvorfor:
1) Opstartstid af film (kan ikke lige finde sammenligningen, men den er betydelig hurtigere end alle konkurrenter og jeg er utålmodig :D)
2) Kan afspille dvd i rigtig god kvalitet
3) kan modificeres til at blive kodefri på både BD og DVD med både hardware eller firmware
4) hvis prisen blir på de ca 4000 som ventet er den jo langt fra dyr!
5) de har været rigtig hurtige til at udgive nye firmwares der har kureret de første børnesygdomme
6) den kan afspille dvd-a og sacd
Når det er sagt vil jeg stadig gerne se den i auktion inden jeg køber den 
Edit; har ingen intensioner om at bruge de analoge udgange eller bruge den til cd afspiling (andet end hvis der lige hurtigt skal lyttes til det sidste nye man kommer hjem med i rygsækken). Men den skal helst erstatte dvd-afspilleren! __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Runkeldunk Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
!S
Prøv evt at kigge på cambridges kommende bluray afspiller. den er spillerme flot. Og så er den baseret på oppos.
++++R
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cambridges bliver nok en forbedret udgave af Oppo BDP-83/831, mene at Cambridges bruger en selv udviklet strømforyning som er afskærmet, hvad Oppo's ikke er, det har Cambridges gjort på alle de DVD afspille som er bygge på Oppo  Det stor problem jeg se med Oppo BDP-83/831 er nemlig strømforsyning som ikke er afskærmet og ikke har kræft nok til bla. at drive de analog kredsløb, hvad giver en ringe analog udgang end hvis Oppo havde putte en rigtig god strømforsyning i den.
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Cambrigde selv har deres afspiller ikke ret meget med Oppo at gøre ud over at de bruger samme software leverandør, men derudover ligner det bestemt også et rigtigt godt bud på en Blu Ray afspiller.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
links?
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal prøve at genfinde den tråd jeg læste det i.
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JensW Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke se på en Panasonic DMP-60 eller DMP-80, som har 7.1 analoge phono udgange (ellers er de ens), hvis det primært er billed kvalitet du går efter. Du får 12 Bit 148MHz processor og en fantastisk billed kvalitet også fra dine gamle DVD'er.
Og du sparer en masse penge, fås for under 2k på nettet i anerkendte netbutikker.
Den er dog ikke specielt hurtig til at starte op, men det er Denon's heller ikke.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Runkeldunk skrev:
!S
Prøv evt at kigge på cambridges kommende bluray afspiller. den er spillerme flot. Og så er den baseret på oppos. |
|
|
Som man kan se af det svar Cambridge har givet på ovenstående link, så er Cambridge'n ikke baseret på Oppo. En af de ting der gør Oppo'en god til DVD-afspilning, er ABT scaleren. Jeg tvivler stærkt på der sidder en sådan i Cambridge'n, for så ville det være tåbeligt ikke at reklamere med det. Og kigger man på bagsiden er de åbenlyst forskellige. Der er altså IKKE tale om en Oppo OEM, på samme måde som f.eks. Lexicon's blu-ray afspiller er direkte baseret på en Oppo. Og som jeg kender Oppo's distributionsform, så har jeg meget svært ved at tro at man skal forvente en Oppo-OEM på markedet i samme prisklasse som Oppo'en selv ligger i. Men det er klart at der ikke er nogen der er forhindret i at lave en afspiller med samme decoder-chip og scaler-chip. Om de vil kunne gøre det lige så billigt som Oppo, det tvivler jeg så på.
Oppo holder desværre stadig kortene tæt ind til kroppen mht. hvornår vi får en europæisk version. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Oppo holder desværre stadig kortene tæt ind til kroppen mht. hvornår vi får en europæisk version.
|
|
|

__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
AV Precision skrev:
|
Oppo holder desværre stadig kortene tæt ind til kroppen mht. hvornår vi får en europæisk version.
|
|
|

|
|
|
Jeg vil lige nævne, at jeg har anskaffet en Panasonic BD60. Den er ikke noget værd på lydsiden, og jeg gætter på det er det samme for BD80. Men for de der kun skal bruge HDMI og ikke de analoge udgange, er den værd at overveje. Den gør et fantastisk arbejde med at opscalere og deinterlace både PAL og NTSC DVD'er.
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, øv. Håber de pludselig melder ud at den lanceres i morgen, men det er nok ikke sandsynligt...
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
|
Jeg vil lige nævne, at jeg har anskaffet en Panasonic BD60. Den er ikke noget værd på lydsiden, og jeg gætter på det er det samme for BD80. Men for de der kun skal bruge HDMI og ikke de analoge udgange, er den værd at overveje. Den gør et fantastisk arbejde med at opscalere og deinterlace både PAL og NTSC DVD'er. |
|
|
Uha. Det var da lidt af en påstand at komme med - sådan helt udokumenteret og ubegrundet. Du må meget gerne uddybe, hvorfor i alverden at en BD 60 "ikke er noget værd på lydsiden". __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoda skrev:
Hurin skrev:
|
Jeg vil lige nævne, at jeg har anskaffet en Panasonic BD60. Den er ikke noget værd på lydsiden, og jeg gætter på det er det samme for BD80. Men for de der kun skal bruge HDMI og ikke de analoge udgange, er den værd at overveje. Den gør et fantastisk arbejde med at opscalere og deinterlace både PAL og NTSC DVD'er. |
|
|
Uha. Det var da lidt af en påstand at komme med - sådan helt udokumenteret og ubegrundet.
Du må meget gerne uddybe, hvorfor i alverden at en BD 60 "ikke er noget værd på lydsiden".
|
|
|
Well... det kunne jeg så ikke få svar på. Jeg kan nu heller ikke forstå, hvorfor en BD60 skulle være specielt dårlig på lydsiden. Så jeg må konstatere, at den påstand er en subjektiv and. __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |