Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 20:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gryphon Audio Mojo Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
WiredForSound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2011 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Det er svært at tjene penge på High End udstyr - der en masse konkurrenter og ingen af dem hviler på lauerbærrene..

Gryphon har formået at skabe et spektakulært design, og nogle produkter af meget høj kvalitet..

Jeg arbejder selv i en virksomhed hvor vi arbejder med Power Electronics - (Ikke Audio) og vi er bestemt i den dyre ende af den niche vi producere i -

Men disse produkter har ofte meget langsom omsætnings hastighed og kræver en masse marketing og tilstedeværelse på div. messer verden over, flybilletter, hoteller, specielle CNC værktøjer... alt dette ofte inden det første produkt er solgt.. kigger man på selve produktets omkostning afspejler det nok ikke på nogen måde prisen...

250.000uF per side!
Hypex UCD 400 mono blokke -2kVA forsyning (hver)
PDS 06 CD (tweeked version)
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
Til top Vis WiredForSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WiredForSound

Ualin11
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2011
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

GamerOfDK skrev:

Gyphon Audio Poseidon til 130.000$

Nå, men jeg tror den der Mojo høttaler koster så meget, dels på grund af materialerne (Ikke selve enhederne, altså udsmykning, design og forarbejde).

Og så tager den nok alt for lang tid at lave. Men den er nok også "lidt" overpris ("Lidt" er subjektivt)

Jeg har lyttet til Gryphon Audio Poseidon, som vel koster 7-800.000 for et sæt. Og rent undtagelsesvis må jeg konkludere at de højttalere i dén grad er pengene værd. Især hvis man sammenholder med hvad andre firmaer kan præstere i ca. samme prisklasse.
Poseidon er, helt bogstaveligt, af en anden verden...

MVH.
NL

Til top Vis Ualin11's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ualin11

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hej.

Min kommentar til om de er dyre eller ej, må helt afgjort være om man synes de leverer det lydbillede man ønsker, eller ej.

Selvfølgelig koster ydre forarbejdning også lidt, men primært bliver pengene jo brugt på enheder bygget op omkring de bedste materialer, svingspoler fremstillet af dyre materialer, og ikke mindst delefilteret, som garanteret glimrer ved få, men ekstremt kostbare komponenter.

Det er dér alle fabrikanters ingeniører sparer når de skal gøre prototypen klar til produktion inden for en bestemt prisramme.

Den her slags produkter har kun en meget overordnet prisramme, hvis nogen, og kan derfor også forventes at yde3 lidt mere.

Men det er bare min mening.

Med venlig hilsen, Felix.

Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes