Forfatter |
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 29 August 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
Personligt så jeg da gerne hele filteret udenfor højttaleren...  |
|
|
En klog mand har nu ellers udtalt: "Er der Duelund i, så er det godt"  Sorry, men kunne ikke dy mig  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 30 August 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær nu lidt metafysisk Christian... ;)
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|
antileon Branchemedlem

Gryphon Audio
Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 31 August 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund modstanden giver mulighed for fintrimning af toppen i forhold til resten. www.gryphon-audio.com har en masse info om Mojo og manualen som kan downloades giver et godt billede af filosofien bag Mojo
__________________ Sucess har mange fædre, fiaskoer er forældreløse
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne låne et par så, hvornår skal jeg komme forbi?
Seriøst, jeg kan "desværre" stadig huske min første hifimesse, tror det er 10 år siden, hvor jeg hørte Cantataerne. I et
hotelværelse spillede de det mest overbevisende lydbillede jeg til dato har hørt! De var bare så afsindigt musikalske, jeg har
endnu ikke fået samme oplevelse trods mange mange forsøg. Ingen tvivl, landede der en urimelig bunke penge på min konto,
røg der en del af dem afsted til et sæt Gryphon højttalere. __________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Jeg vil gerne låne et par så, hvornår skal jeg komme forbi?
Seriøst, jeg kan "desværre" stadig huske min første hifimesse, tror det er 10 år siden, hvor jeg hørte Cantataerne. I et
hotelværelse spillede de det mest overbevisende lydbillede jeg til dato har hørt! De var bare så afsindigt musikalske, jeg har
endnu ikke fået samme oplevelse trods mange mange forsøg. Ingen tvivl, landede der en urimelig bunke penge på min konto,
røg der en del af dem afsted til et sæt Gryphon højttalere. |
|
|
Uhmmm de får mig stadigvæk til at råbe hurra når der virkelig gåes til den... :O) Og så er det en højtaler man hver morgen hvor blikket falder på dem glædes over udseendet også. mvh. M
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heldige asen! __________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
GamerOfDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gyphon Audio Poseidon til 130.000$ 
Nå, men jeg tror den der Mojo høttaler koster så meget, dels på grund af materialerne (Ikke selve enhederne, altså udsmykning, design og forarbejde).
Og så tager den nok alt for lang tid at lave. Men den er nok også "lidt" overpris ("Lidt" er subjektivt ) __________________ Hi-Fi-aspirant. 17 år.
Dali Lektor 1 - Denon RCD-M37.
iPod Touch 32GB 3G, Goldring DR100
Denon AH-D2000 > Creek OBH-21SE > MIT Terminator 3 signal > Denon RCD-M37
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil til enhver tid holde på, at det er indenfor det billige segment, at der flest penge at hente. Det er her man kan komme afsted med at "snyde" kunderne igen og igen, uden at miste dem, og uden at tråde som denne opstår. Har man købt et mælkebøttejern til 50 kr. og holder den til 4-5 mælkebøtter, er der sku da ingen der tænker over produktionsprisen. Det blev købt med et smil, og det bliver smidt væk med et smil  . Måske har produktionsprisen været 50 øre, but who cares. Det er faktisk lidt interessant som tingene har ændret sig de sidste 20 år. Idag er det ikke engang nødvendigt længere, at have erfaring med dyre produkter for at kunne konkludere, at der er tale om fusk.
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Jeg vil til enhver tid holde på, at det er indenfor det billige segment, at der flest penge at hente. Det er her man kan komme afsted med at "snyde" kunderne igen og igen, uden at miste dem, og uden at tråde som denne opstår. |
|
|
Helt enig. Se på strømmen af skrammel-iPod-docks og pc-højtalere
Kinnaps skrev:
Det er faktisk lidt interessant som tingene har ændret sig de sidste 20 år. Idag er det ikke engang nødvendigt længere, at have erfaring med dyre produkter for at kunne konkludere, at der er tale om fusk. |
|
|
Er du ironisk? I Oppo-i-nye-klæder-sagen kan man da konkludere at man betaler for en kosmetisk operation - uden at have set produktet. Til gengæld mener jeg ikke at Gryphon er fusk. Det er bare cost-no-object udvikling, design og fremstilling. Det har altid kostet kassen, men ejerglæden er tilsvarende stor. Sonus Faber udfylder et tilsvarende segment.
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Kinnaps skrev:
Jeg vil til enhver tid holde på, at det er indenfor det billige segment, at der flest penge at hente. Det er her man kan komme afsted med at "snyde" kunderne igen og igen, uden at miste dem, og uden at tråde som denne opstår. |
|
|
Helt enig. Se på strømmen af skrammel-iPod-docks og pc-højtalere
Kinnaps skrev:
Det er faktisk lidt interessant som tingene har ændret sig de sidste 20 år. Idag er det ikke engang nødvendigt længere, at have erfaring med dyre produkter for at kunne konkludere, at der er tale om fusk. |
|
|
Er du ironisk? I Oppo-i-nye-klæder-sagen kan man da konkludere at man betaler for en kosmetisk operation - uden at have set produktet. Til gengæld mener jeg ikke at Gryphon er fusk. Det er bare cost-no-object udvikling, design og fremstilling. Det har altid kostet kassen, men ejerglæden er tilsvarende stor. Sonus Faber udfylder et tilsvarende segment. |
|
|
Sidste del var til kritikerne af de højttalere, så jeg håber de også opfattede det ironisk.  Desværre tror jeg, der er alt for mange kunder til den billige plast, hvilket vil gøre en ende på den begrænsede mænge råstoffer, der er tilbage nu.
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang. kritikere af dyre højtalere: mange er ikke belastet af viden om hvad der adskiller en god ht fra en fremragende ht: topklasse enheder kan man regne ud - det er sjældent > 10kkr/ht, delefilter kan næppe koste > 5kkr/ht, men et totalt resonansdødt kabinet med anvendelse af avancerede materialer, afsluttet med topklasse overfladebehandling kan koste virkelig meget. Men et tyst kabinet kan være netop det, der skiller god fra fremragende! Og så har jeg ikke nævnt udviklingsomkostninger.
Se fx Magico´s serie. De kabinetter skal altså koste kassen, men noget tyder på at det kan betale sig, hvis man vil have det bedste. Det er der nogen der vil. Så kommer leverpostejbrigaden og siger at 80% så godt koster 30%. Ja, det er sikkert rigtigt - men hvad nu hvis man VIL have 99%?
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting som er helt ubetaleligt er den fornemmelse et sådant produkt giver ejeren, ihvertfald mig. Jeg har endnu ikke fundet en eneste vinkel fra hvilken Cantata'en ikke ser uopdragent lækker ud.
Når man så endelig har fundet stedet i stuen hvor dens naturlige begrændsninger ophæves af den naturlige hjælp næsten alle lytterum giver ja så er det svært at lave andet end at gå på opdagelse i sin pladesamling.
Dyrt ja, afgjort men hold da kæft en ejerglæde, den samme egenskab har Antillionen som er legekammarat til dem, man vil bare hele tiden hen og se på den igen.
Jo de kan noget de der folk ovre i Jylland :O)
mvh. M
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
En ting som er helt ubetaleligt er den fornemmelse et sådant produkt giver ejeren, ihvertfald mig. Jeg har endnu ikke fundet en eneste vinkel fra hvilken Cantata'en ikke ser uopdragent lækker ud.
Når man så endelig har fundet stedet i stuen hvor dens naturlige begrændsninger ophæves af den naturlige hjælp næsten alle lytterum giver ja så er det svært at lave andet end at gå på opdagelse i sin pladesamling.
Dyrt ja, afgjort men hold da kæft en ejerglæde, den samme egenskab har Antillionen som er legekammarat til dem, man vil bare hele tiden hen og se på den igen.
mvh. M
|
|
|
Har du et billedtråd med dit anlæg? Vil meget gerne se dine Cantata  Det er guf! __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Mercury skrev:
mvh. M
|
|
|
Har du et billedtråd med dit anlæg? Vil meget gerne se dine Cantata Det er guf!
|
|
|
Det har jeg ikke men det må komme en dag, skal gøre mig umage med billederne.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
thuekay skrev:
Mercury skrev:
mvh. M
|
|
|
Har du et billedtråd med dit anlæg? Vil meget gerne se dine Cantata Det er guf!
|
|
|
Det har jeg ikke men det må komme en dag, skal gøre mig umage med billederne.
|
|
|
Ja. Du må præsentere de Cantata fra deres bedste side  __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det værste ved disse ekstem dyre højtallerer - er gensalgs prisen, altså brugt prisen...
De taber ekstrem mange penge, på meget kort tid...
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved du at det gælder alle højtalere, QWERTY? Jeg er ikke så sikker. Hvis jeg havde bestemt mig for et par Cantata´s, og
mercury ville opgradere til Atlantis, kunne jeg da godt finde på at give 70% af nypris.
Sonus Faber rasler heller ikke ned i pris.
Men 30% af mange penge er seføli osse mange penge!
Hvad er listeprisen for Cantata forresten?
|
Til top |
|
|
Septima Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 14 Marts 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
I al beskedenhed forstår jeg ikke dette her..... Jeg spiller på Gryphon, og jeg er godt tilfreds. Jeg havde i min ungdom Nikko fra Audioscan, hvilken
ikke gav den store ejerglæde. Siden fulgte utallige anlæg som tilsammen har kostet mere, end jeg har betalt for mit Gryphon....og jeg er i den grad
faldet til ro nu og kan næppe drømme om snarlig udskiftning/forbedring. Jeg elsker mit anlæg og denne diskussion om pris/kvalitet har et niveau
som svarer til, at et Asger Jorn maleri skal bedømmes på prisen for et lærred og noget maling.
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 15 Marts 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nemt, Septima: dem der jamrer over Cantata prisen, er stadig på skift-konstant-ud-stadiet!
|
Til top |
|
|
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 15 Marts 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Gryphon pre-amp af ældre årgang, som jeg fik til en rigtig god pris hos KT for 14 år siden, og jeg har elsket lyden af den lige siden. Da jeg købte den, hørte jeg først på en ARC vistnok SP 10 og så satte de Gryphonen til og den var klasser over. Langt mere naturlig og "sømløs" gengivelse og så kunne den noget med stemmer, som jeg stadig glæder mig over. Og de (ret få) opgraderinger, jeg har gjort siden, har kun understreget, hvor godt de penge var givet ud.
|
Til top |
|
|