Emne: Nu er det sub tid.! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
elka72 Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 24 August 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilstrup skrev:
|
Hey Mester.
Jeg har selv Monitor Audio Silver surround højttalere, hvor jeg så ikke har en Monitor Audio Silver SUB, men i stedet for en M&K MX 350. og det spiller utrolig godt sammen.
Men hvad er dit budget?
Jeg har selv haft Monitor Audio Silver subben hjemme til test, for at se om det var den jeg skulle have, det er helt klart en sjov sub at lege med :D men fandt bare et kampe minus ved den, nemlig de små skide blå dioder som lyser når den er tændt også når den er slukket.....
|
|
|
vil lige høre den du snakker om m&k mx350 er den nyre/ældre/dyrer/billigere eller hvad er forskellen på den og den jeg kigger på, m sb12.?
og ud over de belastende blå lys hvordan syntes du så monitor audio er i forhold til m&k.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 24 August 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
elka72 skrev:
|
Jeg tror også der er mange meninger, og forskællige erfaringer, men godt at høre fra jer alle,
mit budget havde jeg tænkt på omkring 4 - 7 tusind.
jeg tror også der er mange sælgere der bare skal have smidt noget over disken, men der jeg har været og høre på m&k subben skal det dog siges at både sælger og butik virker rigtig real og hjælpsom, har købt andre ting der.
indtil videre tænker jeg nok mest på den fra m&k men vil helt sikkert lige finde mig lidt mere info omkring svs og muligvis monitor audio bare træls med de lys dioder for det tror jeg da også jeg ville blive træt af.
|
|
|
Blå lysdioder kan hurtigt løses med noget sort tape 
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 24 August 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Old_school skrev:
Bassøe: Jeg kører min ultra i lukket mode af hensyn til lavest mulige forvrængning. Nåe jeg siger langsom er det efterklan jeg mener. Et stort kabinet klinger ikke bare sådan ud, men afgiver lyd et stykke tid efter lydkilden er slukket, det er vel det der er ulempen ved kabinetter, fordelen er højere ydelse. |
|
|
Lukket mode giver højere forvrængning.
Når det kommer til et kabinets efterklang så tror jeg nu mere man skal bekymre sig om rummets efterklang i stedet. Den eventuelle lyd som et kabinet afgiver ville, hvis det er en ordentlig kon struktion, være så lille at det ikke vil være hørbart, måle det kan man sikkert men hvis ens ører alligevel ikke kan høre det er det ret lige meget.
Rummet er den største synder når det kommer til dårlig lyd, inklusiv bulder bas.
|
|
|
Har du nogensinde målt en lukket sub og en med port? Jeg har haft en del subs hjemme i stuen, og ender altid med en sub i lukket kabinet, da den måler og lyder bedre i min stue. Jeg bruger tilgengæld mest til musik, men jeg støder dog heller ikke på problemer når der skal ses film. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
elka72 skrev:
Vilstrup skrev:
|
Hey Mester.
Jeg har selv Monitor Audio Silver surround højttalere, hvor jeg så ikke har en Monitor Audio Silver SUB, men i stedet for en M&K MX 350. og det spiller utrolig godt sammen.
Men hvad er dit budget?
Jeg har selv haft Monitor Audio Silver subben hjemme til test, for at se om det var den jeg skulle have, det er helt klart en sjov sub at lege med :D men fandt bare et kampe minus ved den, nemlig de små skide blå dioder som lyser når den er tændt også når den er slukket.....
|
|
|
vil lige høre den du snakker om m&k mx350 er den nyre/ældre/dyrer/billigere eller hvad er forskellen på den og den jeg kigger på, m sb12.?
og ud over de belastende blå lys hvordan syntes du så monitor audio er i forhold til m&k.
|
|
|
Forskellen i mine øre, at M&K er halr klart mere præcis og kan håndter en 12 tommer utrolig godt også selvom at forstærkeren i M&K ikke er helt lige så stor som den er Monitor Audio RSW12, M&K kan også gå utrolig dybt og lever en utrolig dyb bas når den skal samt også virkelig sige "HEJ" når den skal.
Men min mening om Monitor Audio RSW12, er at det er helt klar en god sub og spiller faktisk også rimelig godt og klare jobbet utrolig godt af sådan en "lille" sub at være. Men som sagt var de små blå lyse dioder som gjorder at jeg sagde nej tak, for de lyste hele mit værelse op når ejg skulle sove...
Min M&K M&K MX 350, er en MK2 og er af ældre dato, da den er blevet lavet i usa og hvor MK3 bliver lavet i andet land end USA som min er lavet i, hvor forstærkere modullet er blevet ændret og forbedret. Jeg købte min sub af en bekendt som brugt og hanhavde haft den i små 3 år og fejler intet. hvor den pris som jeg fik ikke vil nævne den her. men prisen for en ny MX 350 lå normalt på ca.16.000kr men efter at M&K har fået ny disbutør i DK så er den vist stiget op til 18-19.000kr. Men den kan helt klart anbefaldes....  __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
elka72 skrev:
|
Jeg tror også der er mange meninger, og forskællige erfaringer, men godt at høre fra jer alle,
mit budget havde jeg tænkt på omkring 4 - 7 tusind.
jeg tror også der er mange sælgere der bare skal have smidt noget over disken, men der jeg har været og høre på m&k subben skal det dog siges at både sælger og butik virker rigtig real og hjælpsom, har købt andre ting der.
indtil videre tænker jeg nok mest på den fra m&k men vil helt sikkert lige finde mig lidt mere info omkring svs og muligvis monitor audio bare træls med de lys dioder for det tror jeg da også jeg ville blive træt af.
|
|
|
Blå lysdioder kan hurtigt løses med noget sort tape 
|
|
|
Det ville se utrolig grimt ud, da noget af betjenings panelet er ved de blå lys dioder. Så det kan klart ikke anbefaldes og det ville også ødelægge dens pæne udssende. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Bassøe skrev:
Old_school skrev:
|
Bassøe: Jeg kører min ultra i lukket mode af hensyn til lavest mulige forvrængning. Nåe jeg siger langsom er det efterklan jeg mener. Et stort kabinet klinger ikke bare sådan ud, men afgiver lyd et stykke tid efter lydkilden er slukket, det er vel det der er ulempen ved kabinetter, fordelen er højere ydelse.
|
|
|
Lukket mode giver højere forvrængning.
Når det kommer til et kabinets efterklang så tror jeg nu mere man skal bekymre sig om rummets efterklang i stedet. Den eventuelle lyd som et kabinet afgiver ville, hvis det er en ordentlig kon struktion, være så lille at det ikke vil være hørbart, måle det kan man sikkert men hvis ens ører alligevel ikke kan høre det er det ret lige meget.
Rummet er den største synder når det kommer til dårlig lyd, inklusiv bulder bas.
|
|
|
Har du nogensinde målt en lukket sub og en med port?
Jeg har haft en del subs hjemme i stuen, og ender altid med en sub i lukket kabinet, da den måler og lyder bedre i min stue. Jeg bruger tilgengæld mest til musik, men jeg støder dog heller ikke på problemer når der skal ses film.
|
|
|
Dette er første gang at jeg vælger en lukket sub og er på ingen måde skuffet eller fortrudt det. men det er ikke altid at en lukket sub er det bedste, det kommer meget anpå hvordan ens rum er og dens placering. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg jo hurtigt gætte mig til at du er fra østjylland og at du har handlet hos TC. Jeg vil anbefalde at du prøver at gå ned til TC og siger at du står en "problem stilling2 vedr. valg af sub. og at du har de her højttaler som den skal spille sammen med, og at du har kigget på de to modeller af subwoofer. Så prøv at spørge dem om du ikke kan få en lytning på de to subber, for det er jeg helt sikker på at det vil de gerne eller det ved jeg at de gerne vil.
Men når du så kommer der ned, så prøv at snakke med Claus eller Søren K. De to herre har en utrolig god viden og erfarning vedr. sub og de kan helt klart hjælpe dig. og med de to herre går du aldrig helt galt i byen med, når det gælder højttaler. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilstrup skrev:
elka72 skrev:
Vilstrup skrev:
|
Hey Mester.
Men hvad er dit budget?
|
|
|
|
|
|
Forskellen i mine øre, at M&K er halr klart mere præcis og kan håndter en 12 tommer utrolig godt også selvom at forstærkeren i M&K ikke er helt lige så stor som den er Monitor Audio RSW12, M&K kan også gå utrolig dybt og lever en utrolig dyb bas når den skal samt også virkelig sige "HEJ" når den skal.
Men min mening om Monitor Audio RSW12, er at det er helt klar en god sub og spiller faktisk også rimelig godt og klare jobbet utrolig godt af sådan en "lille" sub at være. Men som sagt var de små blå lyse dioder som gjorder at jeg sagde nej tak, for de lyste hele mit værelse op når ejg skulle sove...
Min M&K M&K MX 350, er en MK2 og er af ældre dato, da den er blevet lavet i usa og hvor MK3 bliver lavet i andet land end USA som min er lavet i, hvor forstærkere modullet er blevet ændret og forbedret. Jeg købte min sub af en bekendt som brugt og hanhavde haft den i små 3 år og fejler intet. hvor den pris som jeg fik ikke vil nævne den her. men prisen for en ny MX 350 lå normalt på ca.16.000kr men efter at M&K har fået ny disbutør i DK så er den vist stiget op til 18-19.000kr. Men den kan helt klart anbefaldes.... 
|
|
|
Men forskellen imellem M&K SB12 og MX 350, er utrolig stor, noget af den erfarning og viden M&K har med 350 har de ført lidt over i SB 12, men det er to helt vildt forskellige konstrutioner af højttaler, der er større forstærker i 350 plus 2 styks 12 tommer som sidder i lukket kabinet og helt klart et bedre kredsløb i 350 end i SB 12. Lydmæssigt er der stor forskel på, men SB12 gør det også utrolig godt, men den får også helt klart tæsk af 350, men det er klart da det er helt klart en bedre sub men også noget dyre... __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
elka72 Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo også lige noget af en forskæl i prisen, så ja den må jo også næste være en del bedere. jeg siger rigtig mange tak for den meget hjælp du og i andre har givet, er blevet en del klågere på emnet.
Hvis man går ud og giver mellem de 5 til 7 tusind for en sub hvad enten det er m&a eller m&k eller andet. får man så for lidt for pengende kontra sådan en som du har eller andre i den noget støre pris klase. eller er de gode nok, når det bare en "normal" stue og ikke en RIGTIG hjemme bio.?? skal lige siges jeg virkelig godt kan lide en kraftig og dyb bas både til musik og film..
Lægger lige hovdet i blød, og det er da ikke umuligt jeg vender tilbage med et par spørgsmål igen :-)
Jep det er lige der jeg har købt mit andet, og også har været nede og kigge på subben og helt sikkert også et rat sted, han snakkede også godt om m&k. også det jeg mente med det bestemt ikke er alle sælgere der er ude på at tage røven på folk det virker i værtfald ikke sådan..
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
elka72 skrev:
|
Ja det er jo også lige noget af en forskæl i prisen, så ja den må jo også næste være en del bedere. jeg siger rigtig mange tak for den meget hjælp du og i andre har givet, er blevet en del klågere på emnet.
Hvis man går ud og giver mellem de 5 til 7 tusind for en sub hvad enten det er m&a eller m&k eller andet. får man så for lidt for pengende kontra sådan en som du har eller andre i den noget støre pris klase. eller er de gode nok, når det bare en "normal" stue og ikke en RIGTIG hjemme bio.?? skal lige siges jeg virkelig godt kan lide en kraftig og dyb bas både til musik og film..
Lægger lige hovdet i blød, og det er da ikke umuligt jeg vender tilbage med et par spørgsmål igen :-)
Jep det er lige der jeg har købt mit andet, og også har været nede og kigge på subben og helt sikkert også et rat sted, han snakkede også godt om m&k. også det jeg mente med det bestemt ikke er alle sælgere der er ude på at tage røven på folk det virker i værtfald ikke sådan..
|
|
|
Lige præcis han snakker nemlig også rigtig godt om M&K.
ja du får faktisk en rimelig god sub til de penge, jeg havde selv en DLS sub 3.10, det er helt klart også en som kan anbefaldes og den ligger også i det prisleje, så den syns jeg også at du skal prøve at kigge på evt. det er ike så stor en enhed som de andre M&K og Monitor Audio RSW12, men helt klart også en god sub, men den er bare i åbent kabinet, hvor M&K og Monitor Audio RSW12 er i et lukket kabinet, og der er der en stor lydforskel på disse to sub konstruktioner. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|