| Forfatter |
|
jQrgensen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo noget af det absolut bedste som du kan få mht rå billedkvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Don P Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig. Og efter at 1080/24-problemet er blevet løst, så er G10 virkelig en god kandidat.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
kaso skrev:
| Jeg ved ikke, hvor sjovt det er. Det har været en religion herinde i årevis - man har altid været en "kætter", hvis man kom til at nævne de tre unævnelige bogstaver "LCD", men jeg opfordrer sådan set bare til at prøve at åbne øjnene og se mere nuanceret på det. Som det f.eks. fremgår af Flatpanels test, har LED-LCD ikke problemer med korrekt farvegengivelse, de kan levere mindst lige så mange nuancer i de mørke/sorte områder som plasma og har mindst samme sortniveau og kontrast - så hvor er det lige, at plasma er bedre? |
|
|
Citat fra Flatpanel's test af Philips 9803:
"Desværre lider de mørke farvenuancer, som f.eks. mørkeblå, mørkerød, samt de mørkegrå farver, af det der i populær tale kaldes banding. Det betyder på dansk, at tætliggende farver ikke skelnes, så f.eks. mørkerød og en anelse mørkere mørkerød, gengives ens. Det resulterer endeligt i manglende detaljer, når disse farver bruges til at vise et billede på skærmen. De mellemliggende og lyse farver gengives dog flot og med god nuancering/detaljegrad."
Flatpanels har iøvrigt aldrig lagt skjul på at de betragter Pioneer's 9G som de bedste tv på markedet, så jeg ved ikke hvor meget de er værd som kildeangivelse for at LED-LCD tv skulle være på niveau med de bedste plasma...
|
|
|
Hahaha nice 1
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glimrende model... Den skal du nok blive glad for :)
|
| Til top |
|
| |
philips Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, en test som ikke er særlig dybdegående. Og til 30.000nok, forventer man meget mere. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
philips Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, en test som ikke er særlig dybdegående. Og til 30.000nok, forventer man meget mere.
Tja,dybdegående eller ej,det var jo et lcd/led tv der var tale om!!Ja nordmændene skulle betale 30 norske kilo for det,men her i Danmark var det noget billigere.Den omtalte model var på et tidspunkt på udsalg til 13000 kr!!!Jeg har set den omtalte model i aktion og var imponeret.Jeg har også set gode plasma skærme.Har du selv set den tv,et der omtales i aktion? __________________ Pardon me,but you are obviously mistaken me for someone who gives a sh*t!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
philips skrev:
|
Tja,dybdegående eller ej,det var jo et lcd/led tv der var tale om!!Ja nordmændene skulle betale 30 norske kilo for det,men her i Danmark var det noget billigere.Den omtalte model var på et tidspunkt på udsalg til 13000 kr!!!Jeg har set den omtalte model i aktion og var imponeret.Jeg har også set gode plasma skærme.Har du selv set den tv,et der omtales i aktion?
|
|
|
Jeg er forvirret. Linker du til testen som argument FOR LED/LCD, eller IMOD LED/LCD - eller bare til generel info? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
philips Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg skriver:døm selv!Jeg vil aldrig anbefale nogen at købe et lcd tv fremfor et plasma tv eller omvendt.Jeg vil til gengæld anbefale at man går ud og danner sin egen mening.
Så man kan sige at linket bare var til almen/generel info.Håber at den kan være med til at kaste lidt mere lys over denne debat.
__________________ Pardon me,but you are obviously mistaken me for someone who gives a sh*t!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
philips skrev:
|
Som jeg skriver:døm selv!Jeg vil aldrig anbefale nogen at købe et lcd tv fremfor et plasma tv eller omvendt.Jeg vil til gengæld anbefale at man går ud og danner sin egen mening.
Så man kan sige at linket bare var til almen/generel info.Håber at den kan være med til at kaste lidt mere lys over denne debat.
|
|
|
OK, så er jeg med igen (jeg læste det som at du mente det var et forsvar af at købe LCD, hvilket ville være lidt mærkeligt når de i linket specifikt skriver at de mener Pioneer leverer bedre billede...) __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |