Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Apple Mac Mini (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Atlas: Er du sikker på, at du har sat stikket i det scartstik der understøtter s-video ?? - Mener at kunne huske, at B&0´en har 2 scartstik....  og kun den ene understøtter s-video....   jeg kan huske forkert...  er mange år siden jeg sidst så et scartstik :)
Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

Atlas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 August 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Mr. Miagi - din kommentar ang. hvornår du sidst så et scartstik er ekstrem upassende - tigger og ber min kone om et nyt tv, men B&O er jo bare så flot 

Nå tilbage til det vigtige... Bag på B&O sidder to scartstik! Jeg har desværre kun en Logitech Harmony fjernbetjening til mit tv, da det er et, jeg har lånt af mine forældre, da de købte nyt 46" (suk...)
Denne fjernbetjening gør at jeg ikke kan skifte av kanal. Jeg kan selvfølgelig spørge om jeg må låne deres fjernbetjening, men de bruger den til deres radio, så det vil kun være midlertidigt!
Til top Vis Atlas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Atlas

Atlas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er kommet frem til følgende: For at anvende AV-2 på et Beovision MX 6000, skal man tryke SHIFT efterfulgt af TV - det tog noget tid at finde frem til en PDF-fil med manual.
Jeg har selvfølgelig ikke fjernbetjeningen hos mig lige nu, men låner den af mine forældre i morgen, og så skal jeg nok poste om det virker (i tilfældet der er nogen, der skulle stå med samme problem, hvilket jeg dog stærkt tvivler på!).

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 20 August 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har en lignende model dog LX serien. De lidt nyere har en menu, hvor man skal ind for at vælge S-video, RGB, composite. De ældre (jeg har haft både "nye" og gamle) har kun S-video på en af Scart indgangene.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 20 August 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
off-topic
miagi: Jeg er skiftet til Mac for 6mdr siden efter 20 år med MS-DOS/Windows3.1/Win95/XP - fantastisk! Never goin´ back.
Kjeldsen: Bruger simulationsprogrammer til mit arbejde, kun skrevet til Windows, via Parallels Desktop til Mac.

iTunes spiller af og til via stereoen med en gammeldaws minijack-connection. Er det fy?

Da jeg havde ibook var simulering noget langsomt ged, der åd ram i store mængder. Jeg mindes ikke lineout som noget særligt, men er ikke klar over kvaliteten på mac mini idag.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Parallels virker rasende hurtigt. No problemo.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Atlas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Frustration! Det virkede ikke med original fjernbetjening! Jeg kan se mine normale kanaler uanset Om det er av1 eller av2. Når jeg sætter mac'en
til er der total sort skærm!!! Jeg skal ikke sætte skærmen op inden eller hvad? Help needed!!!

Ps. Prøver med et andet tv senere i dag for at udelukke fejl i kablerne!

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 21 August 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

På Apples hjemmeside kan man højst få MacMinien med 320 GB harddisk? Hvis man spiller ukomprimeret musik, så er det jo
ikke meget ... Kan man selv sætte en større disk i?
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Atlas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Det ville være super, hvis I oprettede spørgsmålene i en anden tråd! Når folk begynder at stille andre spørgsmål mister man fokus! Jeg vil ikke lyde
sur, men sådan er det bare - tak.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 21 August 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Atlas skrev:
Det ville være super, hvis I oprettede spørgsmålene i en anden tråd! Når folk begynder at stille andre
spørgsmål mister man fokus! Jeg vil ikke lyde
sur, men sådan er det bare - tak.

Til gengæld bliver hele sitet fyldt med næsten ens tråde. Efter min mening er en tråd om sådant et emne beregnet til at rumme
mange brugeres spørgsmål, sådan at svarene er samlet ét sted.

Bare min mening - hvis flertallet er uenige med mig, så stikker jeg selvfølgelig piben ind.

Ment konstruktivt. Jeg venter selvfølgelig med at poste flere spørgsmål til jeg har set folks reaktion.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Jan Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 21 August 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Hej Atlas.

Jeg er jo på ingen måde særligt velbevandret i at tilslutte Mini´en til et ældre TV, men jeg tror du måske kan have et problem med den fremgangsmåde, du forsøger.

I min 2. post fra den 8. august skriver jeg:

Som du kan se, har jeg ikke meget forstand på video, og slet ikke de ældre formater...

Jeg har fundet dette hos Apple: http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=8361557# 8361557

Selv om det er om en Mac Book, er problemstillingen den samme.

Af dette link fremgår det, at der skal bruges en "konverter boks" for at tilslutte en dvi udgang til en scart indgang på et fjernsyn.

Det antyder benbrian også i sin post den 17. august, hvor han skriver, at det kræver "dyrt udstyr".

Så vidt jeg kan overskue (og forhåbentligvis er der andre på hifi4all, som kan korrigere, hvis det er forkert), er Mini´ens dvi udgang digital, mens tv´et scart indgang er analog.

Jeg er derfor ret sikker på, at det ikke er muligt "bare" at benytte kabel- og stik konvertere, der skal bruges en aktiv "konverter boks".

Hvis du tager udgangspunkt i ovenstående link til apple support, tror jeg forbindelsen kan se sådan ud: mini displayport til vga adapter -> "konverter boks" -> composit til scart konverter -> TV.

Det først stik kan købes hos apple, boksen ved jeg ikke hvor man får, det sidste stik kan købes hos Sandberg.it.

Som sagt er det her ikke lige noget , jeg ved så meget om, men jeg tror, det er noget i den retning , du skal forsøge dig med.

Måske er der andre blandt forumets medlemmer, som har konkret erfaring?

Mvh - Jan

Til top Vis Jan Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Nielsen

Jan Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 21 August 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er for så vidt enig i, at man skal holde sig til sagen, men...

Atlas tråd har allerede været vidt omkring, og jeg har næsten allerede svaret på Encore´s spørgsmål i min post den 17. august.

Så jeg tillader mig, at besvare den alligevel - håber det er ok?

Mini´en har plads til én 2,5" disk med SATA grænseflade.

Så vidt jeg ved, er 500 GB den største kapacitet, man kan få sådan en i (men det ændre sig jo hele tiden...).

Jeg har hørt om nogle, som har fjernet DVD drevet i Mini´en, og på den måde fået plads til yderligere et drev, så de i alt er kommet på på 1 TB.

Men i audiophile kredse, er tendensen faktiske den modsatte:

Man skifter original-disken ud med et (mindre) SSD (Solid-state Drive) drev på f.eks. 60 eller 80 MB, hvor man lægger OS og audio-player softwaren (iTunes eller f.eks. Cog, som jeg benytter mig af) - det skulle give markante forbedringer i lydkvaliteten.

Når jeg en gang vinder i lotteriet, er det noget som skal prøves;-) 

En helt anden ting: Burde Administrator overveje, at oprette et "Mac Mini" del-forum, så vi har et sted at diskutere Mac Mini relaterede forhold?

Og det var godt nok off-topic - så lad os ikke diskutere det her!

Mvh - Jan

Til top Vis Jan Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Nielsen

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 August 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Spændende læsning. Er selv igang med og lege med streaming.
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 24 August 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Atlas: DVI porten på Mini en er en dvi-i, og har derfor både digital og analog ( i modsætning til dvi-d, der kun har digital!)... problemet her, er at det micro-dvi til dvi adapterkabel, som følger med mini´en, af uransagelige årsager, er uden de analoge pins.. (tjekkede lige min egen)!!!

Der findes flere løsninger, men den nemmeste, er nok sådan een adapter:

http://store.apple.com/dk/product/MB202G/A?fnode=MTY1NDA3Ng& amp; amp; amp;mco=MjE0ODQ2Mw

139,- Vil det isåfald koste dig.. 

(Jeg vil dog istedet kraftigt anbefale dig, at tage en alvorssnak med din bedre halvdel, og få kørt det B&0 tv igennem knuseren og istedet anskaffe dig en 1080p fladskærm...  først der kommer mini´en virkelig til sin ret  )

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes