Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ebay-anlæg (kun nyt og billigt) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Fed tråd.
Rigtig godt med nogle reviews af forskelligt kinesergrej, og bud på gode tilbud man kan finde på ebay
I min verden er kinesergrejet stærkt undervurderet :)

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hej Skriver

Tja - jeg synes Kina-grej er ligesom alt andet - noget er noget hø (i enhver henseende), en del er godt og en smule er decideret fremragende (lydmæssigt/byggekvalitet set i relation til prisen). Men kombinationen af lav arbejdsløn og direkte salg gør dog en del ved pris/ydelsesforholdet - uden at det dog er nogen garanti for lyden.

Endelig skal man dog lige holde sig for øje at mangelfulde/vildledende specifikationer, manglende garanti og service, told oveni samt tårnhøje retur-fragtomkostninger er en del af gamet... Men det er sjældent at jeg bliver decideret skuffet over Kina-prod - det kan være at det ikke falde ri min smag, men decideret dårligt... sjældent.

Ovenstående afhænger selvfølgelig af, hvilke forventninger man stiller - og det er jo som sagt individuelt. Ha' en go' dag
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Jeg hænger lige med her, da jeg altid er interesseret i nogle gode bargains. 

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Naa, nu ankom Valab USB-DAC'en frisk fra Taiwan - det var godt nok schnell. 3 dage fra ordreafgivelse.

I de forgangne 3 dage har jeg googlet lidt om Valab'en - der er skrevet side op og ned paa head-fi, hvor hovedtemaerne enten er vanvittigt value for money, ikke-funktionsdygtige dac's, brmproblemer samt diverse modifikationer. Der er aabenbart enighed om at den skal tilspilles ca 200 timer, foer den har aabnet op - og at den i den mellemliggende periode veksler mellem boelgedal og boelgetop.

... Men umiddelbart virker den gedigen - solidt alu-kabinet, tillidsvaekkende tilslutninger, ingen brum. Jeg blev desuden overrasket over at den er med indbygget stroemforsyning, og ikke ekstern, som DAC'magic'en. Desuden er den vaesentligt mindre end dacmagic - dimensionerne er som en dacmagic i halv bredde.

Med under en time paa bagen er den lidt slank i lyden, men ellers letflydende og ikke-overdetaljeret. Den virker ikke paafaldende varm, stemmer mangler noget "krop", men det er da bestemt til at holde ud at hoere paa - den har bare ikke udmaerket sig paa nogen punkter endnu.

Ovenstaaende er som sagt med under en time paa - jeg vender tilbage om en uge, hvor den saa har vaeret paa 24/7, saa er der doemt shoot-out mellem Valab'en og DacMagic'en.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Vi glæder os allerede :)

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Naa, en mellemopdatering er paa sin plads...

Giftig cocktail: 15W Single-ended forstaerker kombineret med hoejttlaere med foelsomhed 83 dB og 4 ohms impedans - der mistes overblikket virkeligt, tynd lyd, og der klippes/forvraenges ved forholdsvist lavt lydtryk. Det kan ikke komme som den store overraskelse for mange - men sjovt at erfare ved selvlyt.

... Saa er det straks sjovere at udskifte hoejttalerne til 87 db foelsomhed og 8 ohms impedans - pludselig har lyden mere naturlig fylde - den tynde klang er vaek, og der er ingen forvraengning af betydning, selv ved hoeje lydtryk (vi taler om 16 kvm lytterum), dynamikken "dynamitten" er voldsomt forbedret, og klang, detaljering og rum er tydeligvis i en helt anden klasse. Meget laererigt, og sidstnaevnte setup er voldsomt engagerende. Problemet er blot at det er stuens hovedhoejttalere, der er slaebt ned i kaelderen. Musikglaede = udgifter

Morale: sammensaetning er alfa og omega. Med Mengyue'en vil jeg ikke anbefale at koble forstaerkeren sammen med hoejttalere med lav impedans/lav foelsomhed. En normalt levdrevet hoejttaler med normal foelsomed 87 db og derover er til gaengaeld et temmeligt godt match.

NB: Ovennaevnte setup er i ovrigt med Valab'en som USB-dac - den har nu braendt ind i ca 50 timer, og lyder allerede fint - faktisk troede jeg at det var dacmagic'en jeg havde paa, men jeg tog fejl.

Nyt med yderligere indbraending foelger.

Den foreloebige ebay-konklusion er at
1) Billig single-ended forstaerker kraever letdreven hoejttaler (surprise)
2) Valab DAC'en er i hvert fald (efter min ydmyge mening) paa hoejde med DacMagic'en - naar vi vel at maerke bruger USB-indgangen. Jeg har ikke proevet andre indgange.
3) Det ER muligt at faa vellydende og musikengagerende grej fra Kina og omegn, alfa og omega er sammensaetning. Finish er fra accceptabel (Mengyue - intet prangende, men virker fint) over kvalitet (Valab - alukabinet, alt er robust og virker gedigent) - og selvfoelgelig er der endnu mere at hente i hojere prisklasser paa flere parametre.

Som flere er bekendt med, salger jeg andetsteds min Mengyue, da hovedhoejttalerne SKAL op i stuen igen - billig kineser med roer og flere kraefter vil jeg bagefter lede efter paa ebay. Foelg med

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

http://cgi.ebay.com/YAQIN-MC-10L-EL34-Class-A-Integrated-Tub e-Amplifier-
SV_W0QQitemZ270473957504QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_ 0?hash=item3ef9811080#ht_5053wt_939

Synes stadig den er interessant til 350$ + told og moms :)

eller måske:
http://cgi.ebay.com/YAQIN-VK-2100-Integrated-Valve-Tube-Powe r-Amplifier-
amp_W0QQitemZ260492585277QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain _0?hash=item3ca691693d#ht_4476wt_939

En hybrid til 210$ + moms :)

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Husk og tjek med dit forsikringselvskab om du må spiller på ikke EU godkendt hifi.

Sker der i brand i din bolig og forsikringen finder et hifi apperat som ikke er EU godkendt, dækker forsikringen ikke. Ej heller om der forligger en anden årsag til branden.

( blot lidt info til Jer folk der køber billigt kina grej ) Har tjekket det med min egen forsikring og fik meget kontant at vide at ikke godkendt hifi apperater er NO GO!

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Husk og tjek med dit forsikringselvskab om du må spiller på ikke EU godkendt hifi.

Sker der i brand i din bolig og forsikringen finder et hifi apperat som ikke er EU godkendt, dækker forsikringen ikke. Ej heller om der forligger en anden årsag til branden.

( blot lidt info til Jer folk der køber billigt kina grej ) Har tjekket det med min egen forsikring og fik meget kontant at vide at ikke godkendt hifi apperater er NO GO!

Så skulle du nok overveje at finde dig en andet forsikringsselskab

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej Skriver

Yaqin MC-10L'en har jeg hørt, uden at falde på halen - men flot er den. Det KAN selvfølgelig godt være system-setuppet - a la Meng X3'erens 15W og sværtdreven højttaler.

YAQIN-VK-2100 har fået decideret hård medfart på flere internetsteder, så den tør jeg ikke binde an med.

Næste ebay-alternativ kunne være

http://cgi.ebay.co.uk/MENG-EL34-Stereo-Push-Pull-Tube-Integr ater-Amplifier-ch_W0QQitemZ250518770777QQcmdZViewItemQQptZUK _AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers?hash=item3a5415 1459

da jeg faktisk er meget glad for klangen i det nuværende setup (lækker udklingning og detaljering) - flere muskler ifm "den lille tunge og træge" højttaler - så samme producent og rørtype + flere kræfter lyder som en farbar vej at gå. Omvendt så er der jo nogen, som sværger til det helt særegne ved Single Endede forstærkere ift. Push-pull forstærkere... Nogen, der har erfaringer i den henseende?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
kennethjensen skrev:

Så skulle du nok overveje at finde dig en andet forsikringsselskab

Prøv og tjekke med dit eget basse

Fortæl dem du har købt rør grej som ikke er EU godkendt og CE mærket.

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Ja de er farlige de Kinesere, kan kun anbefale man har en brandslukker inden for
rækkevidde. Spiller nu med stor fornøjelse på en lille Yaqin rørbuffer der har løftet min
pclyd til nye højder, men hifi4all vrimler jo med hjemmebygget eller modificeret grej.
Jeg er nu heller ikke sikker på ret meget i vintageafdelingen er EU godkendt.
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Gråskæg skrev:

Ja de er farlige de Kinesere, kan kun anbefale man har en brandslukker inden for
rækkevidde. Spiller nu med stor fornøjelse på en lille Yaqin rørbuffer der har løftet min
pclyd til nye højder, men hifi4all vrimler jo med hjemmebygget eller modificeret grej.
Jeg er nu heller ikke sikker på ret meget i vintageafdelingen er EU godkendt.

Næ, det er nok DEMKO-godkendt, jeg synes da det er et godt råd kennethjensen giver, f. eks. fandt jeg ud af, at intet er dækket ved tyveri fra  mit skur i carporten, hverken kompressor, elektrisk værktøj eller evt. elektronik man arbejder med. Årsag ? Der er ikke varme .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Fortæl dem du har købt rør grej som ikke er EU godkendt og CE mærket.

"EU godkendt" findes ikke. CE mærket kan alle fabrikanter klæbe på bagsiden, hvis de selv synes reglerne er overholdt - der er ingen godkendelse mere. Der er meget CE-mærket Kina-udstyr, så det kan sikkert tilfredsstille forsikringsselskaberne. Men det kan sagtens være farligt alligevel...

Som reglerne er bliver der kun lavet en stikprøvekontrol en sjælden gang - normalt pga. en konkret mistanke. Her bliver det så checket om apparatet rent faktisk overholder reglerne. Hvis det ikke gør det, går det kun udover importøren eller evt. forhandleren. En fabrikant i Kina kan myndighederne i EU ikke gøre noget ved...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Naa - sammenligning Dacmagic/Valab kan nu ses paa

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78344&P N=1&TPN=1

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 December 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hvordan gik det med højtalerne er de gode?
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Januar 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:
Hvordan gik det med højtalerne er de gode?

Hej el_serpiente

Nu endte jeg jo med en to-vejs DIY-højttaler. Den er jeg ganske godt tilfreds med. Jeg havde/fik et 5 liters kabinet (12 mm mdf), basenheden +port blev proppet i, samt diskant ophænt i elastikker ovenover + en del eksperimenteren med delefilter (1. ordens). De er gode, og meget i tråd med Amphions billige 2-vejs, rent lydmæssigt. Jeg er partisk (egne børn lugter bedst), men synes at højttalerne er gode til at udskille forskelle, når komponenter udskiftes andre steder i anlægget. Lige nu kører jeg pc (ubuntu) ud i x-fi go usbdac og videre direkte ind i eAR202 effekttrin og ud i højttalerne. Det lyder godt. Jeg har hørt andre alternativer, der brillerer mere på enkeltparametre, men de er overraskende gode all-round - jeg hører mere varieret musik nu end tidligere (og det tolker jeg som et godt tegn).

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Har du ikke nogle billeder af disse højttalere. ???

Har set på den TB4 enhed nemlig-

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes