Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 22:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Solvin’s tube setup, forever. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Nøøøøj...den er flot....vil du bytte med min Thorens....den har et godt fjedrene ophæng.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Nøøøøj...den er flot....vil du bytte med min Thorens....den har et godt fjedrene ophæng.

mvh

Øhhh, ellers tak for tilbudet, men jeg beholder min Luxman

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Dejlig pladespiller, skaffede PD 272 med stålarm til en førstegangskøber, det er knageme et godt udgangspunkt han fik der. Den har den der fornemmelse af gedign kvaliguf.

Den der arm ser cool ud, har du ikke et par bevingede ord om den?
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Dejlig pladespiller, skaffede PD 272 med stålarm til en førstegangskøber, det er knageme et godt udgangspunkt han fik der. Den har den der fornemmelse af gedign kvaliguf.

Armen er den orginale, mener at Micro-seiko lavede arme til Luxman en overgang. Jeg har bare sat lidt sort tape på den, for mange år siden tweakede man ofte arme med tape, for at fjerne resonanser.

Jeg har planer om at skifte den ud med min diy-high-end pladespiller. Hjemmegjort er altid velgjort.

Mvh

Torben

Her er så armen som jeg har tænkt mig at bruge, en grydeske, som bliver sat på et lille foto-stativ, meget smart syntes jeg selv, da VTA nemt lader sig justere, blot ved at sprede eller formindske ben afstanden på stativet. Det korrekte nåletryk opnås nemt og hurtigt, ved at fylde blyhagl i skeen.

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

BoPtiljudrop skrev:

Armen er den orginale, mener at Micro-seiko lavede arme til Luxman en overgang. Jeg har bare sat lidt sort tape på den, for mange år siden tweakede man ofte arme med tape, for at fjerne resonanser.

Jeg har planer om at skifte den ud med min diy-high-end pladespiller.

Mvh

Torben

Her er så armen som jeg har tænkt mig at bruge, en grydeske, som bliver sat på et lille foto-stativ, meget smart syntes jeg selv, da VTA nemt lader sig justere, blot ved at sprede eller formindske ben afstanden på stativet. Det korrekte nåletryk opnås nemt og hurtigt, ved at fylde blyhagl i skeen.

Genialt! Helt vild med dit læder rem træk.
Skal måske kigge på en dybere ske, hvis du vil have en arm der kun hviler på et punkt.

Hahahahaaaaa

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

mvh

Jeg har sådan en luxman stående, der er uden låg og mener at kunne huske at armen bør rewires, du må få den gratis, du skal blot hente den hos mig.

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

En plade-strammer har jeg også lavet ved hjælp af neodynium-magneter, så nu sidder pladerne godt fast, har nemlig ikke fået lavet en pladetallerken endnu.

Remmen er lavet af gaffa-tape, der er vendt om, da jeg have problemer med, at pladetallerken ikke ville køre rundt, tror det har noget at gøre med at tapen klistrede fast, overvejede katoffel-mel, men så gik der et lys op for mig, det var jo nemmere at vende tapen om  ja man skal huske at rose sig selv

Mvh

Torben

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

En plade-strammer har jeg også lavet ved hjælp af neodynium-magneter, så nu sidder pladerne godt fast, har nemlig ikke fået lavet en pladetallerken endnu.

Remmen er lavet af gaffa-tape, der er vendt om, da jeg have problemer med, at pladetallerken ikke ville køre rundt, tror det har noget at gøre med at tapen klistrede fast, overvejede katoffel-mel, men så gik der et lys op for mig, det var jo nemmere at vende tapen om  ja man skal huske at rose sig selv

Mvh

Torben

Tror desværre din pladestrammer kan have en uheldig indflydelse på din pickup, når den når udløbsrillen. Du skal nok ikke starte med en VdH Condor....

Hehe

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
Solvin skrev:

Mvh

Torben

Tror desværre din pladestrammer kan have en uheldig indflydelse på din pickup, når den når udløbsrillen. Du skal nok ikke starte med en VdH Condor....

Hehe

Hmmm, det har du ret i, må nøjes med en AT-OC9ML/II Dual Moving Micro Coil.

Mvh

Torben

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Det der er for sjovt! Indledende produktudvikling? 
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Det der er for sjovt! Indledende produktudvikling? 

Jeps, jeg er blevet kontaktet af Thorens, de vil gerne have jeg skal så for udviklingen af deres fremtidige pladespillere, da de kan se et stort potentiale i mit projekt.

Mvh

Torben

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

Ja lidt stolt har man vel lov at være.

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Lige en hilsen herfra, rigtig fint anlæg, rigtigt godt diy projekt du er igang med         &nb sp;  VH. Madsen

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Lige en hilsen herfra, rigtig fint anlæg, rigtigt godt diy projekt du er igang med         &am p;nb sp;  VH. Madsen

Mange tak for de rosende ord Madsen  Det er en skam at du bor på Sjælland, for ellers skulle du høre mit anlæg, og ikke mindest shure pickupen.

Mvh

Torben

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er den heldige køber af en integreret kineser rørforstærker, som spillede fantastisk, men som også havde den egenskab, at den brummede en del, når den var tændt.

Torben tilbød at kigge på den, og det er jo bare rigtig fedt at der er nogen der virkelig har forstand på tingene, som hurtigt (og her mener jeg virkelig hurtigt) kan afhjælpe problemerne. Indtil videre er jeg kommet hjem med forstærkeren, og kan konstatere at al brum er væk. Kan dog ikke teste videre grundet kombination af en dansk tv serie og min kone

NÅ, men hvorfor skriver jeg pludselig dette i Torbens tråd om hans eget setup... Jo for når man skal have noget lavet, så bliver man jo både inviteret på kaffe, fakta om elektronik som er rigtig spændende også selvom jeg ikke forstod det hele og lytning til helt fantastisk musik på hans anlæg, som kun kan anbefales at give et lyt. Det er ikke mindre end imponerende. Men den der elregning Torben...hvis der begynder at komme for mange forbi, så skal du sgu begynde at tage entré for at dække elforbruget

Mange tak for super "kundeservice", der klart kan anbefales, og for en virkelig god oplevelse oveni. Så må vi jo se, hvor lang tid der går inden jeg begynder at få abstinenser efter den effektforstærker.

Mvh Jeppe.
Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jeppeknygberg skrev:
Hej.

Jeg er den heldige køber af en integreret kineser rørforstærker, som spillede fantastisk, men som også havde den egenskab, at den brummede en del, når den var tændt.

Torben tilbød at kigge på den, og det er jo bare rigtig fedt at der er nogen der virkelig har forstand på tingene, som hurtigt (og her mener jeg virkelig hurtigt) kan afhjælpe problemerne. Indtil videre er jeg kommet hjem med forstærkeren, og kan konstatere at al brum er væk. Kan dog ikke teste videre grundet kombination af en dansk tv serie og min kone

NÅ, men hvorfor skriver jeg pludselig dette i Torbens tråd om hans eget setup... Jo for når man skal have noget lavet, så bliver man jo både inviteret på kaffe, fakta om elektronik som er rigtig spændende også selvom jeg ikke forstod det hele og lytning til helt fantastisk musik på hans anlæg, som kun kan anbefales at give et lyt. Det er ikke mindre end imponerende. Men den der elregning Torben...hvis der begynder at komme for mange forbi, så skal du sgu begynde at tage entré for at dække elforbruget

Mange tak for super "kundeservice", der klart kan anbefales, og for en virkelig god oplevelse oveni. Så må vi jo se, hvor lang tid der går inden jeg begynder at få abstinenser efter den effektforstærker.

Mvh Jeppe.

Hej Jeppe

Tak for de rosende ord, det er altid dejligt at kunne hjælpe andre. Det var en rigtig hyggelig eftermiddag, selvom jeg nok snakkede rigeligt

Som jeg også fortalte dig, så har mit anlæg overrasket alle, som har været på besøg, de tror ikke deres egne øre, når de små System Audio 1280 MKII får lov at arbejde, sammen med mit øvrige grej.  

Du skal være velkommen til at bestille en effektforstærker magen til, men helt billig er den jo ikke,   men spille det kan den.

Mvh

Torben

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hej Torben.

Ja du sagde jo godt nok noget med prisen, men når det hele spiller, så tænker man jo ikke over det. Og så er der jo mange andre forstærkere der er meget dyrere, så det er jo lige før at man kan kalde din et godt fund

Mvh Jeppe
Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Jeg har d.d. fundet et par cd´er som vi snakkede om i weekenden. Jeg får dem lige sendt til dig en af de nærmeste dage....bare lige så du ikke troede jeg har glemt det.

Mvh Jeppe.

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Jeppeknygberg skrev:
Hej igen.

Jeg har d.d. fundet et par cd´er som vi snakkede om i weekenden. Jeg får dem lige sendt til dig en af de nærmeste dage....bare lige så du ikke troede jeg har glemt det.

Mvh Jeppe.

Hej Jeppe

Har modtaget cd'erne i dag, er dog først lige kommet hejm fra arbejde, så jeg har ikke fået lyttet på dem endnu. Jeg skal nok brænde et par til dig også, men har ikke været i Aldi, så ingen cd'er endnu.

Mange tak

Torben

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum