Forfatter |
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøøøøj...den er flot....vil du bytte med min Thorens....den har et godt fjedrene ophæng.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Nøøøøj...den er flot....vil du bytte med min Thorens....den har et godt fjedrene ophæng.
mvh
|
|
|
Øhhh, ellers tak for tilbudet, men jeg beholder min Luxman 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig pladespiller, skaffede PD 272 med stålarm til en førstegangskøber, det er knageme et godt udgangspunkt han fik der. Den har den der fornemmelse af gedign kvaliguf.
Den der arm ser cool ud, har du ikke et par bevingede ord om den?
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Dejlig pladespiller, skaffede PD 272 med stålarm til en førstegangskøber, det er knageme et godt udgangspunkt han fik der. Den har den der fornemmelse af gedign kvaliguf.
Den der arm ser cool ud, har du ikke et par bevingede ord om den? |
|
|
Armen er den orginale, mener at Micro-seiko lavede arme til Luxman en overgang. Jeg har bare sat lidt sort tape på den, for mange år siden tweakede man ofte arme med tape, for at fjerne resonanser.
Jeg har planer om at skifte den ud med min diy-high-end pladespiller. Hjemmegjort er altid velgjort.
Mvh
Torben

Her er så armen som jeg har tænkt mig at bruge, en grydeske, som bliver sat på et lille foto-stativ, meget smart syntes jeg selv, da VTA nemt lader sig justere, blot ved at sprede eller formindske ben afstanden på stativet. Det korrekte nåletryk opnås nemt og hurtigt, ved at fylde blyhagl i skeen.

|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
BoPtiljudrop skrev:
Den der arm ser cool ud, har du ikke et par bevingede ord om den? |
|
|
Armen er den orginale, mener at Micro-seiko lavede arme til Luxman en overgang. Jeg har bare sat lidt sort tape på den, for mange år siden tweakede man ofte arme med tape, for at fjerne resonanser.
Jeg har planer om at skifte den ud med min diy-high-end pladespiller.
Mvh
Torben

Her er så armen som jeg har tænkt mig at bruge, en grydeske, som bliver sat på et lille foto-stativ, meget smart syntes jeg selv, da VTA nemt lader sig justere, blot ved at sprede eller formindske ben afstanden på stativet. Det korrekte nåletryk opnås nemt og hurtigt, ved at fylde blyhagl i skeen.

|
|
|
Genialt! Helt vild med dit læder rem træk.  Skal måske kigge på en dybere ske, hvis du vil have en arm der kun hviler på et punkt. Hahahahaaaaa __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
mvh |
|
|
Jeg har sådan en luxman stående, der er uden låg og mener at kunne huske at armen bør rewires, du må få den gratis, du skal blot hente den hos mig. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
En plade-strammer har jeg også lavet ved hjælp af neodynium-magneter, så nu sidder pladerne godt fast, har nemlig ikke fået lavet en pladetallerken endnu.
Remmen er lavet af gaffa-tape, der er vendt om, da jeg have problemer med, at pladetallerken ikke ville køre rundt, tror det har noget at gøre med at tapen klistrede fast, overvejede katoffel-mel, men så gik der et lys op for mig, det var jo nemmere at vende tapen om ja man skal huske at rose sig selv 
Mvh
Torben

|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
En plade-strammer har jeg også lavet ved hjælp af neodynium-magneter, så nu sidder pladerne godt fast, har nemlig ikke fået lavet en pladetallerken endnu.
Remmen er lavet af gaffa-tape, der er vendt om, da jeg have problemer med, at pladetallerken ikke ville køre rundt, tror det har noget at gøre med at tapen klistrede fast, overvejede katoffel-mel, men så gik der et lys op for mig, det var jo nemmere at vende tapen om ja man skal huske at rose sig selv 
Mvh
Torben

|
|
|
Tror desværre din pladestrammer kan have en uheldig indflydelse på din pickup, når den når udløbsrillen. Du skal nok ikke starte med en VdH Condor.... Hehe __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Solvin skrev:
Mvh
Torben

|
|
|
Tror desværre din pladestrammer kan have en uheldig indflydelse på din pickup, når den når udløbsrillen. Du skal nok ikke starte med en VdH Condor....
Hehe
|
|
|
Hmmm, det har du ret i, må nøjes med en AT-OC9ML/II Dual Moving Micro Coil.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der er for sjovt! Indledende produktudvikling?
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Det der er for sjovt! Indledende produktudvikling?  |
|
|
Jeps, jeg er blevet kontaktet af Thorens, de vil gerne have jeg skal så for udviklingen af deres fremtidige pladespillere, da de kan se et stort potentiale i mit projekt. 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lidt stolt har man vel lov at være. 
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en hilsen herfra, rigtig fint anlæg, rigtigt godt diy projekt du er igang med &nb sp; VH. Madsen
__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Lige en hilsen herfra, rigtig fint anlæg, rigtigt godt diy projekt du er igang med &am p;nb sp; VH. Madsen |
|
|
Mange tak for de rosende ord Madsen Det er en skam at du bor på Sjælland, for ellers skulle du høre mit anlæg, og ikke mindest shure pickupen.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Jeppeknygberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg er den heldige køber af en integreret kineser rørforstærker, som spillede fantastisk, men som også havde den egenskab, at den brummede en del, når den var tændt. Torben tilbød at kigge på den, og det er jo bare rigtig fedt at der er nogen der virkelig har forstand på tingene, som hurtigt (og her mener jeg virkelig hurtigt) kan afhjælpe problemerne. Indtil videre er jeg kommet hjem med forstærkeren, og kan konstatere at al brum er væk. Kan dog ikke teste videre grundet kombination af en dansk tv serie og min kone  NÅ, men hvorfor skriver jeg pludselig dette i Torbens tråd om hans eget setup... Jo for når man skal have noget lavet, så bliver man jo både inviteret på kaffe, fakta om elektronik som er rigtig spændende også selvom jeg ikke forstod det hele og lytning til helt fantastisk musik på hans anlæg, som kun kan anbefales at give et lyt. Det er ikke mindre end imponerende. Men den der elregning Torben...hvis der begynder at komme for mange forbi, så skal du sgu begynde at tage entré for at dække elforbruget  Mange tak for super "kundeservice", der klart kan anbefales, og for en virkelig god oplevelse oveni. Så må vi jo se, hvor lang tid der går inden jeg begynder at få abstinenser efter den effektforstærker. Mvh Jeppe.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeppeknygberg skrev:
Hej.
Jeg er den heldige køber af en integreret kineser rørforstærker, som spillede fantastisk, men som også havde den egenskab, at den brummede en del, når den var tændt.
Torben tilbød at kigge på den, og det er jo bare rigtig fedt at der er nogen der virkelig har forstand på tingene, som hurtigt (og her mener jeg virkelig hurtigt) kan afhjælpe problemerne. Indtil videre er jeg kommet hjem med forstærkeren, og kan konstatere at al brum er væk. Kan dog ikke teste videre grundet kombination af en dansk tv serie og min kone
NÅ, men hvorfor skriver jeg pludselig dette i Torbens tråd om hans eget setup... Jo for når man skal have noget lavet, så bliver man jo både inviteret på kaffe, fakta om elektronik som er rigtig spændende også selvom jeg ikke forstod det hele og lytning til helt fantastisk musik på hans anlæg, som kun kan anbefales at give et lyt. Det er ikke mindre end imponerende. Men den der elregning Torben...hvis der begynder at komme for mange forbi, så skal du sgu begynde at tage entré for at dække elforbruget
Mange tak for super "kundeservice", der klart kan anbefales, og for en virkelig god oplevelse oveni. Så må vi jo se, hvor lang tid der går inden jeg begynder at få abstinenser efter den effektforstærker.
Mvh Jeppe.
|
|
|
Hej Jeppe
Tak for de rosende ord, det er altid dejligt at kunne hjælpe andre. Det var en rigtig hyggelig eftermiddag, selvom jeg nok snakkede rigeligt
Som jeg også fortalte dig, så har mit anlæg overrasket alle, som har været på besøg, de tror ikke deres egne øre, når de små System Audio 1280 MKII får lov at arbejde, sammen med mit øvrige grej.
Du skal være velkommen til at bestille en effektforstærker magen til, men helt billig er den jo ikke, men spille det kan den. 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torben. Ja du sagde jo godt nok noget med prisen, men når det hele spiller, så tænker man jo ikke over det. Og så er der jo mange andre forstærkere der er meget dyrere, så det er jo lige før at man kan kalde din et godt fund  Mvh Jeppe
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jeg har d.d. fundet et par cd´er som vi snakkede om i weekenden. Jeg får dem lige sendt til dig en af de nærmeste dage....bare lige så du ikke troede jeg har glemt det.
Mvh Jeppe.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeppeknygberg skrev:
Hej igen.
Jeg har d.d. fundet et par cd´er som vi snakkede om i weekenden. Jeg får dem lige sendt til dig en af de nærmeste dage....bare lige så du ikke troede jeg har glemt det.
Mvh Jeppe.
|
|
|
Hej Jeppe
Har modtaget cd'erne i dag, er dog først lige kommet hejm fra arbejde, så jeg har ikke fået lyttet på dem endnu. Jeg skal nok brænde et par til dig også, men har ikke været i Aldi, så ingen cd'er endnu.
Mange tak
Torben
|
Til top |
|
|