Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 15:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Solvin’s tube setup, forever. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 August 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
Solvin skrev:
tube mania skrev:

Underligt billede...hvor er alle de Audiophile overførings kondensatorer i kobber og messing med guldskrift...du ved dem der koster 4000kr stk...uden dem kan den da ikke spille musik.

mvh

Nå for dælen, så er det derfor den lyder ad H****D til , har tit forsøgt at finde over sagen, men uden held. Vil fluks bestille nogle kondensatorer i ren guld eller platin. du bisteller da bare nogle audio note kobber kondensatore de er bare gode  

Mvh

Torben

Der finded bedre og billigere

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 August 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
nhj4 skrev:
Solvin skrev:
tube mania skrev:

Underligt billede...hvor er alle de Audiophile overførings kondensatorer i kobber og messing med guldskrift...du ved dem der koster 4000kr stk...uden dem kan den da ikke spille musik.

mvh

Nå for dælen, så er det derfor den lyder ad H****D til , har tit forsøgt at finde over sagen, men uden held. Vil fluks bestille nogle kondensatorer i ren guld eller platin. du bisteller da bare nogle audio note kobber kondensatore de er bare gode  

Mvh

Torben

Der finded bedre og billigere  jeg kan kun sige at de nye er bare gode, men vilken vil du anbefale ???

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
kennethjensen skrev:
nhj4 skrev:
Solvin skrev:
tube mania skrev:

mvh

Mvh

Torben

Der finded bedre og billigere  jeg kan kun sige at de nye er bare gode, men vilken vil du anbefale ???

Duelunds nye kondensator er røv gode. Også de amerikanske teflon dimser. Kan ikke lgie huske navnet på dem. Finder dem lige frem senere...

Også er musiccap altså slet ikke dumt. Og koster næsten ingen penge. Synes AN er helt i skoven prismæssigt. Gav 10000kr for TO AN kondensatorer, musiccap til 250kr var dem langt overlegen. Mere naturlig lyd, mere sprød top.

Så det gør jeg ikke igen

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 August 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

hej kennet !

jeg mener da ikke duens kan bruges til rør spiller eller tager jeg fegl

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

hej kennet !

Det er de begyndt med... Abaudio forhandler dem. Har hørt forskellen på dem også de bedste kondensatore man kan få. Og de altså i en helt anden klasse... og laaaaaaaaangt billigere end AN

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 August 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
nhj4 skrev:

hej kennet !

Det er de begyndt med... Abaudio forhandler dem. Har hørt forskellen på dem også de bedste kondensatore man kan få. Og de altså i en helt anden klasse... og laaaaaaaaangt billigere end AN

det kan være at man lige skulle kikke forbig allan og se på sagerne

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 August 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig været til det med kondensatore, da jeg ikke kan høre forskel, måske alderen begynder at trykke  Jeg kunne aldrig finde på at give så mange penge, så hellere bruge dem på noget andet.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 August 2009 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
Jeg har aldrig været til det med kondensatore, da jeg ikke kan høre forskel, måske alderen begynder at trykke

Måske er det den sunde fornuft der trykker

Citér:
Jeg kunne aldrig finde på at give så mange penge, så hellere bruge dem på noget andet.

Helt enig. Et godt kredsløb betyder meget mere end "audiofile" kondensatorer. Jeg siger ikke man skal bruge dårlige kondensatorer, men det er jo heller ikke tilfældet her - det er bare de rigtige navne og guldskriften der mangler

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 August 2009 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Jeg har aldrig været til det med kondensatore, da jeg ikke kan høre forskel, måske alderen begynder at trykke  Jeg kunne aldrig finde på at give så mange penge, så hellere bruge dem på noget andet.

Mvh

Torben

jeg tror nu nok at du ville høre forskæld vis du sætter kobber kondensatore i signalvejen, det er et vigtig sted at der er rigtig gode kondensatore for det åbner bare op for lyden og det er ikke svært hat høre, jeg har kun god arfaring med

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 August 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Også er musiccap altså slet ikke dumt. Og koster næsten ingen penge. Synes AN er helt i skoven prismæssigt. Gav 10000kr for TO AN kondensatorer, musiccap til 250kr var dem langt overlegen. Mere naturlig lyd, mere sprød top.

Især prisen taget i betragtning..?  

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 06 August 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Uhaaa...250kr....så dur de  da ikke men 10.000 for et par AN kondinger

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 August 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

mvh

Ja lidt grotesk ikke? Kan slet ikke forstå hvorfor i alveden folk de køber dem... Jeg har selv været bidt af audionotefitis. Det spiller også godt. Men man skal holde sig fra og opgradere dem. Prisen er helt i skoven, kontra hvad man får.

Fik også en lang snak med Peter Q fra Audionote. Han frarådet også at opgradere, da deres forstærkere mm er så nøjet afstemt for hvert produkt at en opgradering kan medføre man skal ændre på konstruktionen.

Glemmer aldrig mine ældre p4 blokke. kæft de spillet godt på mine snell  Og der var ikke rørt en finger ved dem....

Så prøvet jeg nogen opgraderet nogen med C-core transformatorer og fyldt med BG. De lød overhovedet ikke godt.

Min Meishu med karrosen fyldt med store trafoer, BG, sølv også videre. Blev kørt i knæ af en helt original og velholdst P3SE... Sært ikke. Og det var vi mange der syntes.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 August 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
tube mania skrev:

mvh

Ja lidt grotesk ikke? Kan slet ikke forstå hvorfor i alveden folk de køber dem... Jeg har selv været bidt af audionotefitis. Det spiller også godt. Men man skal holde sig fra og opgradere dem. Prisen er helt i skoven, kontra hvad man får.

Fik også en lang snak med Peter Q fra Audionote. Han frarådet også at opgradere, da deres forstærkere mm er så nøjet afstemt for hvert produkt at en opgradering kan medføre man skal ændre på konstruktionen.

Glemmer aldrig mine ældre p4 blokke. kæft de spillet godt på mine snell  Og der var ikke rørt en finger ved dem....

Så prøvet jeg nogen opgraderet nogen med C-core transformatorer og fyldt med BG. De lød overhovedet ikke godt.

Min Meishu med karrosen fyldt med store trafoer, BG, sølv også videre. Blev kørt i knæ af en helt original og velholdst P3SE... Sært ikke. Og det var vi mange der syntes.

Meishuen er også en kedelig sag, jeg må da inromme min p3 efter jeg har brugt bg, an kondensatore og modstande, sølv tråd 0,80mm og bedre efektmodstande er p3´eren blevet klasse bedre, jeg fjærnet også 6 modstande i signalvejen som bruges til gitterstopper på 1ohm så kom der sku hul igenem og 4 andre modstande, jeg kan kun sige posive ord for de forbedreiner jeg har lavet for i starden lød den ikke af en skid, rent udsag død kedelig

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 August 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Meishu og P3 er samme forstærker

Meishu har bare en pre med i kassen....

Sorry fra hi-jack. Back to topic.

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 August 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
kennethjensen skrev:
tube mania skrev:

mvh

Meishuen er også en kedelig sag, jeg må da inromme min p3 efter jeg har brugt bg, an kondensatore og modstande, sølv tråd 0,80mm og bedre efektmodstande er p3´eren blevet klasse bedre, jeg fjærnet også 6 modstande i signalvejen som bruges til gitterstopper på 1ohm så kom der sku hul igenem og 4 andre modstande, jeg kan kun sige posive ord for de forbedreiner jeg har lavet for i starden lød den ikke af en skid, rent udsag død kedelig

Desværre er der ikke plads i min forstæker, til de store øldåser der er tale om, selvom der var plads, ville jeg ikke bruge mine penge på det, den spiller fremragende som den er nu

Mvh

Torben

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 August 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

torben bare du er tilfres så er jo alt son det skal være

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 August 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

Mange tak. Skulle du en dag komme forbi Skanderborg, så skal du være velkommen til en lytter.

Mvh

Torben

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 07 August 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

nhj4 skrev:

Mange tak. Skulle du en dag komme forbi Skanderborg, så skal du være velkommen til en lytter. det skriver jeg lige bag øret

Mvh

Torben

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 August 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Valby11 skrev:
En glødende tråd 

Smukke smukke billeder af glødende rør. Får næsten lyst til at tage gitteret af min amp.

Lad os se Valby11, af med gitteret og tag nogele billeder

Mvh

Torben

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Et nyt billed af min pladespiller, nu med pladestrammer og ny pickup.

Ps. Der kan læses om pickupen + forparter, på dette link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76963&P N=1

Mvh

Torben

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum