Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 05 August 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Solvin skrev:
tube mania skrev:
Underligt billede...hvor er alle de Audiophile overførings kondensatorer i kobber og messing med guldskrift...du ved dem der koster 4000kr stk...uden dem kan den da ikke spille musik .
mvh
|
|
|
Nå for dælen, så er det derfor den lyder ad H****D til , har tit forsøgt at finde over sagen, men uden held. Vil fluks bestille nogle kondensatorer i ren guld eller platin. du bisteller da bare nogle audio note kobber kondensatore de er bare gode 
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
|
Der finded bedre og billigere 
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 05 August 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
nhj4 skrev:
Solvin skrev:
tube mania skrev:
Underligt billede...hvor er alle de Audiophile overførings kondensatorer i kobber og messing med guldskrift...du ved dem der koster 4000kr stk...uden dem kan den da ikke spille musik .
mvh
|
|
|
Nå for dælen, så er det derfor den lyder ad H****D til , har tit forsøgt at finde over sagen, men uden held. Vil fluks bestille nogle kondensatorer i ren guld eller platin. du bisteller da bare nogle audio note kobber kondensatore de er bare gode 
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
|
Der finded bedre og billigere jeg kan kun sige at de nye er bare gode, men vilken vil du anbefale ??? |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
kennethjensen skrev:
nhj4 skrev:
Solvin skrev:
tube mania skrev:
mvh
|
|
|
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
|
Der finded bedre og billigere jeg kan kun sige at de nye er bare gode, men vilken vil du anbefale ???
|
|
|
|
|
|
Duelunds nye kondensator er røv gode. Også de amerikanske teflon dimser. Kan ikke lgie huske navnet på dem. Finder dem lige frem senere...
Også er musiccap altså slet ikke dumt. Og koster næsten ingen penge. Synes AN er helt i skoven prismæssigt. Gav 10000kr for TO AN kondensatorer, musiccap til 250kr var dem langt overlegen. Mere naturlig lyd, mere sprød top.
Så det gør jeg ikke igen 
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 August 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kennet !
jeg mener da ikke duens kan bruges til rør spiller eller tager jeg fegl 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
hej kennet !
|
|
|
Det er de begyndt med... Abaudio forhandler dem. Har hørt forskellen på dem også de bedste kondensatore man kan få. Og de altså i en helt anden klasse... og laaaaaaaaangt billigere end AN 
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 August 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
nhj4 skrev:
hej kennet !
|
|
|
Det er de begyndt med... Abaudio forhandler dem. Har hørt forskellen på dem også de bedste kondensatore man kan få. Og de altså i en helt anden klasse... og laaaaaaaaangt billigere end AN  |
|
|
det kan være at man lige skulle kikke forbig allan og se på sagerne
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 05 August 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig været til det med kondensatore, da jeg ikke kan høre forskel, måske alderen begynder at trykke Jeg kunne aldrig finde på at give så mange penge, så hellere bruge dem på noget andet.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Jeg har aldrig været til det med kondensatore, da jeg ikke kan høre forskel, måske alderen begynder at trykke  |
|
|
Måske er det den sunde fornuft der trykker 
Citér:
Jeg kunne aldrig finde på at give så mange penge, så hellere bruge dem på noget andet. |
|
|
Helt enig. Et godt kredsløb betyder meget mere end "audiofile" kondensatorer. Jeg siger ikke man skal bruge dårlige kondensatorer, men det er jo heller ikke tilfældet her - det er bare de rigtige navne og guldskriften der mangler  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Jeg har aldrig været til det med kondensatore, da jeg ikke kan høre forskel, måske alderen begynder at trykke Jeg kunne aldrig finde på at give så mange penge, så hellere bruge dem på noget andet.
Mvh
Torben |
|
|
jeg tror nu nok at du ville høre forskæld vis du sætter kobber kondensatore i signalvejen, det er et vigtig sted at der er rigtig gode kondensatore for det åbner bare op for lyden og det er ikke svært hat høre, jeg har kun god arfaring med
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Også er musiccap altså slet ikke dumt. Og koster næsten ingen penge. Synes AN er helt i skoven prismæssigt. Gav 10000kr for TO AN kondensatorer, musiccap til 250kr var dem langt overlegen. Mere naturlig lyd, mere sprød top.
|
|
|
Især prisen taget i betragtning..? 
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhaaa...250kr....så dur de da ikke men 10.000 for et par AN kondinger
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 August 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
mvh
|
|
|
Ja lidt grotesk ikke? Kan slet ikke forstå hvorfor i alveden folk de køber dem... Jeg har selv været bidt af audionotefitis. Det spiller også godt. Men man skal holde sig fra og opgradere dem. Prisen er helt i skoven, kontra hvad man får.
Fik også en lang snak med Peter Q fra Audionote. Han frarådet også at opgradere, da deres forstærkere mm er så nøjet afstemt for hvert produkt at en opgradering kan medføre man skal ændre på konstruktionen.
Glemmer aldrig mine ældre p4 blokke. kæft de spillet godt på mine snell Og der var ikke rørt en finger ved dem....
Så prøvet jeg nogen opgraderet nogen med C-core transformatorer og fyldt med BG. De lød overhovedet ikke godt. 
Min Meishu med karrosen fyldt med store trafoer, BG, sølv også videre. Blev kørt i knæ af en helt original og velholdst P3SE... Sært ikke. Og det var vi mange der syntes.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
tube mania skrev:
mvh
|
|
|
Ja lidt grotesk ikke? Kan slet ikke forstå hvorfor i alveden folk de køber dem... Jeg har selv været bidt af audionotefitis. Det spiller også godt. Men man skal holde sig fra og opgradere dem. Prisen er helt i skoven, kontra hvad man får.
Fik også en lang snak med Peter Q fra Audionote. Han frarådet også at opgradere, da deres forstærkere mm er så nøjet afstemt for hvert produkt at en opgradering kan medføre man skal ændre på konstruktionen.
Glemmer aldrig mine ældre p4 blokke. kæft de spillet godt på mine snell Og der var ikke rørt en finger ved dem....
Så prøvet jeg nogen opgraderet nogen med C-core transformatorer og fyldt med BG. De lød overhovedet ikke godt. 
Min Meishu med karrosen fyldt med store trafoer, BG, sølv også videre. Blev kørt i knæ af en helt original og velholdst P3SE... Sært ikke. Og det var vi mange der syntes. |
|
|
Meishuen er også en kedelig sag, jeg må da inromme min p3 efter jeg har brugt bg, an kondensatore og modstande, sølv tråd 0,80mm og bedre efektmodstande er p3´eren blevet klasse bedre, jeg fjærnet også 6 modstande i signalvejen som bruges til gitterstopper på 1ohm så kom der sku hul igenem og 4 andre modstande, jeg kan kun sige posive ord for de forbedreiner jeg har lavet for i starden lød den ikke af en skid, rent udsag død kedelig
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 August 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meishu og P3 er samme forstærker 
Meishu har bare en pre med i kassen....
Sorry fra hi-jack. Back to topic.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
kennethjensen skrev:
tube mania skrev:
mvh
|
|
|
Min Meishu med karrosen fyldt med store trafoer, BG, sølv også videre. Blev kørt i knæ af en helt original og velholdst P3SE... Sært ikke. Og det var vi mange der syntes.
|
|
|
Meishuen er også en kedelig sag, jeg må da inromme min p3 efter jeg har brugt bg, an kondensatore og modstande, sølv tråd 0,80mm og bedre efektmodstande er p3´eren blevet klasse bedre, jeg fjærnet også 6 modstande i signalvejen som bruges til gitterstopper på 1ohm så kom der sku hul igenem og 4 andre modstande, jeg kan kun sige posive ord for de forbedreiner jeg har lavet for i starden lød den ikke af en skid, rent udsag død kedelig |
|
|
Desværre er der ikke plads i min forstæker, til de store øldåser der er tale om, selvom der var plads, ville jeg ikke bruge mine penge på det, den spiller fremragende som den er nu 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
torben bare du er tilfres så er jo alt son det skal være 
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 07 August 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
torben bare du er tilfres så er jo alt son det skal være  |
|
|
Mange tak. Skulle du en dag komme forbi Skanderborg, så skal du være velkommen til en lytter.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 07 August 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
nhj4 skrev:
torben bare du er tilfres så er jo alt son det skal være  |
|
|
Mange tak. Skulle du en dag komme forbi Skanderborg, så skal du være velkommen til en lytter. det skriver jeg lige bag øret 
Mvh
Torben |
|
|
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 07 August 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valby11 skrev:
En glødende tråd 
Smukke smukke billeder af glødende rør. Får næsten lyst til at tage gitteret af min amp.
|
|
|
Lad os se Valby11, af med gitteret og tag nogele billeder
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!