Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 22:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Forskel på netkabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

ha ha ha.måske jeg skulle fylde mine stikpropper op med sand.Hov undskyld

carsten

som man siger " intet vover, intet vinder"

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 August 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Medlem skrev:

Så har jeg (endnu engang) testet et netkabel.

Jeg har testet et MIT Magnum Z III mod mit eget VdH Mainserver.  MIT koster 3 gange mere end VdH - altså ikke en billig stump ledning

Jeg kan ikke høre den store forskel. Hvis det endelig skulle være, så lyder VdH mere "naturligt"/fyldigt eller hul igennem  Det er måske lidt
mindre dynamisk, det MIT. Men som sagt, det er virkelig_virkelig i småtingsafdelingen. Jeg har testet og testet og må da alligevel spørge mig selv
om det er indbildning

Det er jo sådan at man skal sidde FULDT koncentreret, UDEN den mindste afbrydelse/lyde, for overhovedet at kunne fornemme en
anelse forskel, hehe. Så kan det sgu da være lige meget, spil noget musik mester...

Jeg må have en rigtig god spændingsforsyning, eller dårlige ører  Eller også er det VdH bare et ok kabel. Måske er der bare ikke den store
forskel, om nogen overhovedet

Det er under alle omstændigheder ikke noget der skal ofres en krone på

MIT Magnum Z III mod mit eget VdH Mainserver.

På opfordring, er jeg ved at teste kablet over lidt længere tid - 1 uge. Det siges (dog ikke fra MIT's side) at det skal tilspilles. Så det prøver
jeg.

Jeg er halvvejs nu, stopper på søndag. Så ryger det ud, hvis der ikke er nogen nævneværdig forskel.

Lige nu er der intet at spore, faktisk synes jeg overhovedet ikke at der er nogen forskel, hvor jeg mente at der en svag forskel da jeg satte
det til   

Ingen forskel - overhovedet.

Det er så det endelige resultat, efter over en uges test af MIT Magnum Z III. Jeg har undervejs sammenlignet med VdH Mainserver.

Det gav heller ikke nogen forskel at have det tilsluttet en uge. Kablerne lyder fuldstændig ens nu, hvilket de også gjorde for en uge siden.

Med en almindelig lakridsledning, som dem der normalt følger med apparatet, var der dog noget at spore synes jeg. Her mener jeg at kunne høre
at støjen øges, lydbilledet bliver mere uroligt. Det skal retfærdigvis siges, at jeg ikke kunne få jord på denne ledning. Så noget kan muligvis
tilskrives dette. Men ikke det hele, jeg oplever normalt ikke så stor forskel på jord/ikke jord.

En anden forskel er, at lakridsledningen er uskærmet, hvor begge testkabler er skærmet.

Jeg tilskriver resultatet den årsag, at jeg må have en god kombination af ren spænding og gode trafoer. Eller bare en af delene.
Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes