Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 14 August 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
SUPER at læse om.unge som "gamle" fortsæt i samme gode stil.det er jo noget vi alle sammen kan lære af.
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 22 August 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mægtig idé her  Jeg blev tændt på hifi i slut 70'erne, dengang en rigtig mand havde rigtige (store) højttalere. Min første "tabe kæbe" oplevelse var et sæt Jealvox og vist nok Miles Davis, indtil da skulle det ellers bare have fed bas og spille højt... Det startede ellers med et 3 i et anlæg jeg fik i gave, så en Telefunken receiver med råt look. Så lånte jeg underboens Akai pladespiller, købte lidt senere hans udbrændte gulvhorn for hvad jeg lige havde i lommen. Min far betalte for recone og SÅ var der rock i teenageværelset  . Det var det første ærlige setup og siden blev der bygget en del af tidens Voigt horn, transmisionslinier og ombygget Era og Dual pladespillere. Der blev månedligt indkøbt en sending LP'er postordre fra Grenå osv. Det var fileme sjovt! Mjae, så blev det skruen uden ende! Evig optimering og glæden ved musikken led, det var aldrig godt nok. Jeg høvlede det hele lang pokker og overlevede med noget minimaludstyr en 15 år  Men så havde jeg en Luxman L10 hjemme til rep. Den stod længe og varmede mine ører, da jeg måtte slippe den til sin rette ejerman kom... abstinenserne  Derfor fangede jeg en billig kinesisk rørforstærker hos den lokale stumpepusher og begyndte at skrue, med masser af hjælp her fra forum. Nu er jeg glad
|
Til top |
|
|
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 22 August 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med BoP, der kan gå mange år, og så pludselig er den der igen, denne jagt på god lyd.
Har også brugt ca. 15 år på Bose 3 i 1 o. lign. vel vidende at det ikke var optimalt. Jeg havde et slogan i perioden 'lydkvalitet er ikke en kvalitet for mig'. Der blev i perioden fokuseret på andre væsentligere kvaliteter, men så dukker det jo op igen, mærkeligt?!
Nu er jeg i denne omgang tæt på at have brændt de første store sedler af, og vi er lige startet! Dog hopper jeg ikke med på kabler, stikpropper og underlige fødder til apparterne eller kablerne, det er for langt ude!
Jeg kan mærke at det trækker i retning af noget IB sub der som bekendt er selvbyg. Har dog lige bestilt en SVS PC 13 ultra sub mere for at have 2, det er for at forsøge at holde tanken om selvbyg nede, det vil jo blive en tidsrøver uden lige, mon det vil lykkes?
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 22 August 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fine historier lokker mig til at fortælle min hifi-historie:
ca. 1975: Gammel rørradio til bl.a.
Radio Luxemborg 1976: En monokassette
båndoptager/afspiller fra farmor i konfirmationsgave.
Ca. 1978: brugt Philips
grammofon/receiver-combo med hjemmebyggede 3-vejs Seas højttalere
(der røg en skruetrækker gennem en bas-enhed, da jeg samlede dem –
men de lød vist meget godt).
ca. 1980: Første upgrade: brugt
Beocenter 1400 og SPRITNY Beogram 2202 (eller 2402?) grammofon!
1983: NAD 3020 og Coral Flat 8 i
saml-selv-hornkabinetter (kan huske have haft dem med bybussen til
kollegiet i Viby J).
1985: Coral Flat 8 blev byttet ud med 2
x 2 Coral Beta 8 i hjemmelavede/-samlede (?) hornkabinetter.
1989: Coral Beta 8 bliver solgt (alt for
billigt) pga. af WAF. Nye Dali 3B (?) indkøbt.
1992: Beogram udskiftet med brugt
(loppemarkedsfund) Micro Sekik DD-20 – sikke en ændring!
1998: Thorens TD-126 mkII kom forbi og
blev.
2001: Dali 3B udskiftet til B&W LM1
pga af WAF.
2002: fandt Sansui QRX-1500 på
Mausing loppemarked (20 kr.). Prøvede den af med Dali 3B (fra
kælderen) – konklusion: mit liv af for kort til at savne bas.
Købte GALE 3070 subwoofer i Hifiklubben i Herning.
2004: googlede ”Sansui” på
internettet og helvede brød løs.
2005: købte et par Sansui SP-1500
højttalere og snart en AU-9900 forstærker. Begyndte at jage vintage
hifi på loppemarkeder, genbrugsbutikker, dba.dk, qxl.dk,
gulgratis.dk, papkassen.dk og i øvrigt.
2005: fandt Braun CVS-13 på
loppemarkedet til 40 kr. Det viste sig at være en rørforstærker
med 2x2 el84 PP. WOW!
2005: købte et par Jealvox Sound
Monitor (danske trevejshorn a la Klipsch Bella fra slut 70erne) –
det blev i starten bare sat, usamlede til side.
2006; byggede et 8 x 6 meter musikrum
på det uudnyttede loft til min Jealvox højttalere.
2006: satte mine Jealvox hornhøjttalere
til min Braun CVS-13 røramp i mit nye musikrum – vellyd!
2007: Erstattede Braun rør-amp'en med
en Philips AG9016 1960 2x2 el86 rør-fyr WOW, WOW!
2008: fandt ukendt amerikansk SE
el84(ish) rørforstærker på stumpemarked i Herning – den virkede
dog ikke.
2008 (december) ukendt amerikansk
(Shell Northport) rørforstærker spiller med nye el84M russiske rør.
Bliver sluttet til Jealvox - WOW, WOW!WOW, WOW!WOW, WOW!WOW,
WOW!WOW, WOW!WOW, WOW!WOW, WOW!
2009 (februar): ukendt amerikansk
røramp sætter i et brum – multikondensator skal skiftes og bliver
det (maj). Den spiller igen.
2009 (juni) : upgrade af 220V-->110
V stepdown til ukendt amerikansk SE røramp og udskiftning af Philips
ECC83 rør til Telefunken. WOW x 100.
2009 (august): dropper switchbox mellem
riaa (project tubebox) forstærker: WOW x 150!
Og de sidste 3-4 år i øvrigt: alle mulige andre
sekundære vintage setups og højttalere etc. Kig evt. også her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70464
Hov, jeg har lige fundet en Sansui
AU-9500 19ca72 forstærker, som nok skal spille en dag. WOW!
PS. nævnte jeg mine Acoustic Research
AR-6 højttalere, som jeg selv har sat nye basskumkanter på?
PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 August 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
Jeg kan m�rke at det tr�kker i retning af noget IB sub der som bekendt er selvbyg. Har dog lige bestilt en SVS PC 13 ultra sub mere for at have 2, det er for at fors�ge at holde tanken om selvbyg nede, det vil jo blive en tidsr�ver uden lige, mon det vil lykkes? |
|
|
Næbbe   @ pqr: WOW
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 23 August 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
super gode indlæg.kom så på banen alle i andre freak's.
(kan det passe at r-l-b ikke har haft ret meget grej der er hver at skrive om ?
carsten
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 September 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
PQR du har godtnok været nogle ting igennem! Men du har jo også en meget udviklet filosofi omkring det at lytte til musik på anlæg, der er noget med musikalsk essens der? Men mit liv med hifi ruller videre, ikke mindst pga. og i kraft af forum. Efter at have eksperimenteret med min første "helt min egen rørforstærker", så er der blevet snakket en del om hvordan man kan skabe en diy rør pre der kan startes simpelt og billigt - og let udvides hhv. optimeres med finere stumper. Det er ved at tage form som et åbent projekt her på forum ( Emne: Rørforforstærker), så hvis der er nogen der finder idéen interessant; kik over og kast lidt ved til bålet  : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76995&g et=last#1869441
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
|
Sendt: 09 September 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ-hæ, god tråd 
Jeg startede min hifi interesse op med at få, af min onkel, nogle gamle "fuldtoner" nedtaget fra et alle-kald anlæg på en skole. Dem ville jeg så bygge et par kasser til. I byen var der en progressiv ungdomsklub leder, der mente at jeg ligeså godt kunne bygge med nye enheder.
1979 blev så starten med Coral Beta8 i en kasse, hvor pladerne var lidt labyrint agtige vendt mod bunden, hvor der var et 5cmx40cm hul i fronten. Det blev trukket af noget Jostykit AF310 vistnok, som jeg også havde "klyttet" sammen der i ungdomsklubben.
Men det Jostykit stads tåler ikke ret megen fejlbehandling så en Beomaster1900 blev købt. Uha der var skub på.
1980 kommer Lowther PM2C ind i billedet i et acousta 115 kabinet som jeg byggede på en møbelfabrik. Der var smæk på i det lille 6m2 værelse.
1981 i samme værelse monterede jeg en CV189ES enhed i MTD320 kabinettet, trukket af en Jostykit AF410 forstærker (100W som var svimlende på det tidspunkt). Filteret var vist noget jeg lavede fra HiFi og Elektronik. Så var der bas. Imellemtiden var også Beomasteren udskiftet til en Beomaster4400. Grammofonen var en Beogram1802, som kunne modstå rystelserne Det anlæg stod så hos min mor.
1982-85 Her perioden blev ACE, Schmuck og sidst Duelund cement hornene fremstillet og brugt på det værelse jeg havde i hverdagene. Alle hornene blev, henover tid, isat PM2C'eren som jeg lod gå igen, det var billigst. I denne periode blev der noget snak om rør forstærker og en af kolleegaerne havde en Sansui AU111 jeg kunne købe. Der blev hele forforstærker delen rykket ud og nogle kæmpe lytter sat i til effektdelen (nye dele her og der). Som forforstærker brugte jeg den første Copland lavede (den med 4 x ecc83) iøvrigt her i landet. Men så dukkede en M&A TVA-1 op og den har jeg siden kørt med, dog voldsomt modificeret. Som grammmo blev benyttet Beogram8000 (MMC20CL) siden Beogram6002 (MMC1) og til sidst en Thornes m. SME arm (den tynde med ortofon concorde på).
1986 flyttede på kollegie værelse og fandt at Duelund horn epoken lige skulle holde en pause og istede kom et par Magnepan MG1 til at spille i min studie tid. Dog fik jeg så meget blod på tanden at Copland røg ud og jeg lavede en Counterpoint kopi som forforstærker og indkøbte derefter en Gyrodec + SME309 + MC20Super II. Det var virkelig fjong og der kom egentlig meget bas fra de paneler krydret med en utrolig fin diskant formidling. Jeg købet hifi og mine medstuderende købte de første PC'er 
1991 blev året hvor jeg skiftede dipolerne ud med nogle andre dipoler, nemlig Dali Skyline2000. De spillede pragtfuld, fantastisk diskant formidling. Min TVA-1'er kan jeg godt se, i bagkundskabens klare flash, at have lidt svært ved at styre den CV15" som sad der.
2005 Der er så gået adskillige år (havde i mellemtiden fået kone og 3 børn), og ønsket om at kunne give den musikalsk gas begyndte at presse sig på. Jeg syntes efterhånden at TVA-1'eren var besværet af at trække Dali'erne og jeg begyndte at tænke i horn baner igen. Jeg ville ikke skifte TVA-1'eren ud så Dali'erne måtte finde en ny stue. De gav så start kapitalen til denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67900&P N=6
2008 Blev den aldrende MC20Super II udskiftet med en MC30supreme. Det var virkelig et løft og hifi feberen rasede så meget at gyrodec'en fik en GyroPetersen modifikation som jeg aldrig har fortrudt. Nu spiller det bare derudaf.
Det var så min hifi sti 
Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 10 September 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
1974. ITT-receiver og pladespiller og et par pearless hjemmebyg, som jeg fik da mine forældre fik B&O.
1978-1979. Tecnichs SL-1900 pladespiller med den første ortofon concorde og en sony forstærker og Tuner. Tuneren med digital talvisning men i virkligheden gammeldags kanalvælger. Hertil et par Scan Speak højalere med horn diskant.
1986 Så kom der en Luxman lv-105 int. forstærker og så var hi-fi-interessen vakt og har stort set været det siden.
1987. Så hoppede jeg på cd-vognen med en Technics, den med et smart søgehjul. Ganske god lyd.
1988. Et par Linn Nexus højtalere kom nu til og et ret godt mellemklassesanlæg var nu født. Neutralitet og musikalitet muliggjorde langvaring lytning.
Årerne herfter gik med at købe CD'er ligesom der kom nye kabler til-primært audioquest signalkabler.
1996. Så hoppede jeg på analog revivalbølgen. De mange LP'er skulle enten ud eller rehabiliteret via en ny plov. Da Anders i Audio Consult havde en demo vpi HW 19 mk. III til salg til en fordelagtig pris blev den båret hjem. På et loppemarked fandt jeg en Lustre Acos arm, den som blev til den første Rega-arm. Med en Goldring HO mc gav det mig et indtryk af, hvad god analog kan.
1998. Så kunne Luxman'en ikke mere og nyt forstærkergrej skulle til. Besøg rundt om i hovedstadens HIfi-forretninger endte på Vesterbrogade hos KT, der havde en brugt/demo Gryphon preamp tuil en god pris. Sammen med en Sirius DM 100 passede det ind i budgettet. Lyden af gryphonen overvældede mig. Da den blev sat ind efter en ARC forstærker blev lyden over et par Sonus Faber pludselig dobbelt så god. Gryphonen og Siriussen passede godt sammen lydmæssigt selvom det var og er at sætte hig-end og mid-fi sammen. Siriussen kunne kun tage balancerede kabler, mens Gryphonen kun kunne tage phonostik. Ole Lund Christensen, der tilfældigvis opholdt sig i butikken satte sig ned og loddede et phonostik i den ene ende af et balanceret kabel af hans eget fabrikat. Da RIAA'en i Gryphonen ikke kunne virke uden at tilføje Gryphons MC-preamt med egen strømforsyning blev der i Klubben købt en Rega EOS MM-riaa. (ikke at forveksle med Regas nuværende topmodel Riaa,(som jeg i parantes til parantesen godt kunne tænke mig))
2000-2001. At min pladespiller havde været billig har ikke forhindret mig i at smide penge efter den. Hos Anders på HC. Ørstedvej blev der indkøbt en Audio Note 2 arm (ændret Rega RB 300) De tynde AN-kabler både i armen og i kablet gav dog problemer. De knækkede simpelthen for mig.
2002 NY CD spiller en Rotel CD 990. rigtig god til prisen med behagelig og neutral lyd.
2008 Et lån i lejligheden til nyt badeværelse idenholdt også råderum til legetøj til far. Jeg havde længe haft et godt øre til Audo Notes højtalere (Audio Consult igen) og et par AN j i lyst finer passede både størrelsesmæssigt og indretningsmæssigt.
2008/2009. Ny tonearm. En Ortofon RS 212 blev indkøbt og sat på vpi'en. Ny pu blev en denon 304. En højkompliant sag, der ikke er en oplagt pu til den lidt tunge arm, men da der skulle benyttes en Ortofin MC 20 trafo koblet til rega riaaen var denne pu velegnet med sit lave udgangssignal. En mere passende lavkompliant pu må vente, til jeg får råd til en ny Riaa. Men uanset hvad, så lyder min vinylspiller nu som en drøm. Rotel cd-spillen lyder i sammenligning med ret så tam og kedelig.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skønt at læse disse indlæg og der er stadig plads til flere hifi liv/historier så kom ud af busken og skriv om hvad i har "leget" med
carsten
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 11 September 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit allerførste anlæg (ca anno 1989-90) var et Technics rack med forstærker, tuner og båndspille i samme kasse og en fuldautomatisk pladespiller. Det hele nydeligt udført i rød slagfast plast... Dertil et sæt tovejs DIY fra den lokale mobil-diskoteks-nørds værksted. Det var meget store sager!!!!
Alt derfra kommer i mere eller mindre tilfældig rækkefølge, og listet hver for sig, da det vil være nærmest umuligt at beskrive hvert enkelt setup. Der har trods alt været en del igennem tiden...
Here goes...
FORSTÆRKERE:
- NAD 306
- Denon PMA1080
- NAD 2600PE & NAD 1000
- Rotel 1080 eller noget i den retning... (2x200w effekttrin som erstattede NAD 2600)
- Thule IA60B (specielmodificeret hos Thule med større trafo, og højere bias)
- Zappulse 1.0 (DIY)
- Zappulse 2.2SE (DIY)
- Accuphase A60 (klart det bedste trin jeg nogensinde har eget, men huskøb gjorde at jeg måtte skille mig af med det)
- Lyngdorf SDAI2175 & SDA2175 (bi-amping)
- Trends TA10.1 (skulle simpelthen prøves til de få "bas-øre"(2stk. som bi-amping))
- Holfi 3.5.1
Endeligt så skulle der gerne komme et par store kasser med posten i eftermiddag! Nemlig Musical Fidelity A5cr pre-/power combo som jeg glæder mig enormt til at få sat til....
HØJTTALERE:
- Dali 3a
- Dali 850
- TT fra dansk audio teknik (DIY)
- TNT fra dansk audio teknik (DIY)
- System Audio 1230
- Audiovector 5x Signature
- BW603 S3
- BW804S
- System Audio Explorer
- Et sæt hjemmeflækkede http://www.troelsgravesen.dk/VifaPL14WJ+XT25TG.htm i dappolito udgaven. De spiller simpelthen urimeligt godt til de få penge det trods alt har kostet....
I pipe linen er et sæt DIY med 2 stk. 15W og 1 stk. XT25 eller R29... Det er stadig lidt på tegnebordet, men enhederne er købt og projektet forventes udført på højest mulige niveau indenfor en overskuelig fremtid!
SIGNALKILDE:
- NAD 504
- Denon DCD1290
- Denon DCD1015
- Denon DCD3000
- Cambridge DVD et eller andet brugt som drev da drevet i DCD3000 stod af.
- Teac VRDS10SE brugt som drev.
- Accuphase DP67
- Benchmark DAC1 med DIY Phillips CDPRO2 drev
- Denon DVD2930 brugt som drev.
Nuværende signalkilide er en Logitech Transporter med alle filerne liggende på en Readynas Duo 2TB i FLAC-format rippet med EAC.
KABLER: (jeg vil bare nævne mærkerne i tilfældig rækkefølge)
- Dali
- Audioquest
- Supra
- Monitor
- Gryphon
- Tara labs
- QED
- Vincent
- Eichmann
- Bertram
- VDH
- Samt en masse mere eller mindre vellykkede DIY kabler...
Derudover har der været utallige produkter igennem systemet på kortere visit som testemner. En stærkt forkortet og tilfældig liste herunder, med de mest spændende og nyere produkter:
- Wadia 302
- Neeper Perfection One
- Sonus Faber Grand Domus
- NAD M3
- Rega Ellicit
- Accuphase E-450
- NLE højttalerkabler.
Jeg har garanteret glemt en del, da der som tidligere nævnt har været en del forskelligt igennem, men sjovt har det helt sikkert været....
Men status er følgende, og skule gerne holde en rum tid, da jeg mener at et fornuftigt (lyd)kvalitetsniveau er nået:
Højttalere: DIY med de tidligere nævnte Scan speak enheder.
Forstækere: Tidligere nævnt Musical Fidelity pre-/power.
Signalkilde: Transporter
Kabler: VDH MC silver signalkabler, Bertram QX højttalerkabler, Vincent powerkabler.
Fremtidig opgradering kunne være en ekstern high-end DAC til Transporteren, men det bliver under alle omstændigheder først når højttalerne er færdige... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
moha Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 11 September 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit første anlæg i starten af 80'erne var forældrenes aflagte B&O anlæg med receiver, båndoptager, pladespiller og højttalere - og det var nok til at starte interessen for hifi og musik. Og her 25 år efter er det stadig en stor dille 
Det har faktisk været en rigtig sjov øvelse at huske på alle de forskellige set-ups jeg har haft - og det kunne være ligeså sjovt hvis man kunne høre nogle af dem igen.
Der har været en del udskiftninger siden, så resten er en opremsning af hvad der har været igennem tiden (dog stadig i sådan nogenlunde rækkefølge)...
FORSTÆRKERE:
- NAD 3020 - DENON PMA 920 - Nakamichi PA5 effekt / CA5 for - Audio 60 effekt / Audio 04 for - DOXA 40 effekt / 06 for - DOXA 70 effekt / 012 for - DOXA 70 Signature effekt (inkl. 2 opgraderinger af denne) / 07 for - DOXA 73 effekt / 07 for (ombygget til passiv)
HØJTTALERE:
- Cervin Vega D5-E - Dali 7 (inkl. opgradering til Dali 7a) - B&W Matrix 2 mk. 2 - DOXA 6-2 - KEF model 104/2 (med cube) - Audiovector 3X - Interceptor Andante - DOXA 8-1 Signature - Dali Euphonia MS 4 - Martin Logan Vantage - Martin Logan Spire
SIGNALKILDE: Jeg startede min hifi interesse lige da de første cd spillere kom frem, så jeg har aldrig rigtig været med på vinyl (det var billigere at genanskaffe de få plader jeg havde på cd end købe en pladespiller).
- NAD 6325 (båndoptager) - DENON DCD 900 - DENON DCD 1520 - Harman/Kardon HD7725 - Marantz CD 63 SE - Marantz ST 17 (tuner) - Marantz CD 17 (senere tilføjet DOXA 014 D/A konverter) - Cayin CDT-17A
Jeg kigger lige nu på en løsning med at streame musik fra PC, som supplement til min Cayin CD.
KABLER:
- Monster - FlatLine - Scientific Cable - Cardas - TaraLabs
Mit set-up som det ser ud i dag kan ses her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73815&K W=moha
Hilsen Moha
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok imponerende hvad i to har haft af grej 
Dit liv med HI FI nu også med millionærer
carsten
|
Til top |
|
|
DADDY DJ Branchemedlem

Expert HiFi, Randers
Bruger siden: 21 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 11 September 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Lige min lille liste fra siden jeg blev konfirmeret til nu 15 år senere:
Rækkefølgen er vilkårlig:
Sherwood RX4030R
Sherwood CD 4010R
Sherwood TC5015
Brigton SL190
JAmo SW300
NAD 2600
Cerwin Vega DC12
NAD 713
Denon DCDS10
Accuphase E202
Audiovector 3X
Acurus DIA 100
Acurus A250
Acurus RL11
Denon DCD715
Samick SMP6000
Marantc CD6000OSE
Denon DCD3000 m/ Clock
Electrokompagniet 250
Electrokompagniet EC1
Denon AVR3300
Denon AVR 3802
Denon DVD2800
NAD T550
Urai model 6800
AB 1200
NAD 218
Zapsolute 78 watt mk2
Electrokompagniet EC4R
Primare DVD30
Krell KSA50S
Holfi Audis
Rega Planet CD
Pioneer A303
Krell KRC2
Krell MD20
Krell Studio D/A konverter
Dali Helicon 600 Sub
Dali SWA12
JBL TIK sub
Audiovector M3 super
Rotel 1057 surroundreceiver
Holfi integra 8S
NAD M25
NAD M15
NAD M55
Harman/Kardon AVR745
Harman/Kardon DVD47
JBL 6320 effekt
Pioneer 868 DVD
Pioneer BDP51F
Thete Pearl transport
Musical Fidelity A5CR
Dual Golden One
Denon POA S10
LC Audio Predator
H/K HK3390 (system 4)
H/K HKTS11 (system 4)
System Audio 505 (system 2)
Tangent Millenium (system 3)
Krell FPB 300
I listen er udeladt 5 sæt meget kostbare DIY stereo højttalere, 3 DIY surroundsystemer, diverse kabler og TV...
Og der er nok lige smuttet lidt fra hukommelsen
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 11 September 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Det er godt nok imponerende hvad i to har haft af grej 
Dit liv med HI FI nu også med millionærer
carsten |
|
|
Der er skam ikke meget millionær over mig! Det er jo grej jeg har haft over de sidste 20 år, og en stor del af det er handlet brugt, samt en del DIY, så det har jo ikke været nypris det hele... Så vidt jeg kan se i diverse tråde her på sitet, så er der da vist en del andre, som har brugt noget større summer end undertegnede... Men jo, jeg har da nok smidt lidt mere mønt efter hifi end hr. & fru kakkelbord vil jeg tro...  Sådan er det nok bare med den her hobby. Den er DYR, og man kan sq ikke slippe den når først man én gang er bidt af den....  __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman
Det var kun for sjov ,det med at være millionær.
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 12 September 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Friman
Det var kun for sjov ,det med at være millionær.
|
|
|
He he... Den var jeg med på.... Ville bare lige give svar på tiltale.... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 12 September 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg godt lige overkomme, for mit hifiliv har trods alt ikke været så langt. ENDNU! 
Startede vel rigtigt i 2003, da jeg købte en Dantax hjemmebiograf. Jeg var så imponeret over, hvor meget lyd man kunne få på computeren i stedet for almindelige 2.1-sæt.
Højttalerne: 2003 - Dantax Magic højttalersæt. 5 højttalere 2004 - Supplerede med Eltax Subwoofer (A.8) 2007 - Arvede et par Beovox S45-2 som jeg brugte med en Akaiforstærker 2007 - Coral byggesætshøjttalere der blev brugt som subwoofere sammen med Dantaxhøjttalerne. 2007 - Fik skiftet ud med et par Cerwin Vega CLS-15 2008 - Købte et par Beovox 1200 for 30 kr i en genbrugsforretning 2008 - Lavede de højttalere jeg har nu 2008 - Købte et sæt Eltax Monitor III af nysgerrighed fordi de havde fået så meget ros. De spiller fint som computeranlæg.
Forstærkere: 2003 - Dantax surroundsforstærker 5x100 "watt". Spillede vel okay, men var ikke noget vildt. 2007 - Arvede en Akai AA-1020 som spillede med B&oerne. Den skal bruges som Tuner nu i stedet. 2007 - NAD 906 - Cerwin Vegaerne skulle bruge noget mere power, så det blev selvfølgelig NAD 2008 - Pioneer A-X30 - Bliver brugt til de små Eltaxhøjttalere. Den spiller faktisk ret godt, men har desværre ikke så meget power. 2008 - Cayin 153b - Med nye højttalere, behøvedes nye forstærker. 2009 - Beomaster 6000. Den lyder bare elendigt, men skulle købe den for at få fingre i en Beogram 8002. 2009 - NAD S300 - Fik den til en god pris, og ville gerne høre den på mit anlæg. Nu går jeg ikke af med den lige foreløbig!!
Andet: 2003 - Creative Extigy - Et af de første eksterne lydkort. Var der brug for til det nye "hifi". 2005 - Creative Audigy 2 NX. Efterfølgeren til Extigy. 2006 - Denon grafisk equalizer. Var god til at få styr på lyden på mine Cerwin Vegaer, men har ikke meget med hifi at gøre. 2007 - Denver DVD-afspiller.  2007 - NAD PP2 2007 - Ariston pladespiller med Denon DL-110 2008 - Cambridge DacMagic 2009 - Dynavox TPR-2 2009 - Beogram 8002 med MMC2-pickup 2009 - Sunwave universalfjernbetjening __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjarke Hedegaard
Det er godt nok meget grej du har haft og er det ikke skønt 
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være at vi liiiiiige skal slukke for fladskærmen,høre en fed skive og så skrive lidt om jeres HI FI så denne tråd ikke dør ud ligesom så mange andre
|
Til top |
|
|