Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 12:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dit liv med HI FI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 August 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

SUPER at læse om.unge som "gamle" fortsæt i samme gode stil.det er jo noget vi alle sammen kan lære af.   
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 22 August 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Mægtig idé her 

Jeg blev tændt på hifi i slut 70'erne, dengang en rigtig mand havde rigtige (store) højttalere. Min første "tabe kæbe" oplevelse var et sæt Jealvox og vist nok Miles Davis, indtil da skulle det ellers bare have fed bas og spille højt...

Det startede ellers med et 3 i et anlæg jeg fik i gave, så en Telefunken receiver med råt look. Så lånte jeg underboens Akai pladespiller, købte lidt senere hans udbrændte gulvhorn for hvad jeg lige havde i lommen. Min far betalte for recone og SÅ var der rock i teenageværelset. Det var det første ærlige setup og siden blev der bygget en del af tidens Voigt horn, transmisionslinier og ombygget Era og Dual pladespillere. Der blev månedligt indkøbt en sending LP'er postordre fra Grenå osv. Det var fileme sjovt!

Mjae, så blev det skruen uden ende! Evig optimering og glæden ved musikken led, det var aldrig godt nok. Jeg høvlede det hele lang pokker og overlevede med noget minimaludstyr en 15 år Men så havde jeg en Luxman L10 hjemme til rep. Den stod længe og varmede mine ører, da jeg måtte slippe den til sin rette ejerman kom... abstinenserne

Derfor fangede jeg en billig kinesisk rørforstærker hos den lokale stumpepusher og begyndte at skrue, med masser af hjælp her fra forum.

Nu er jeg glad
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 August 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Enig med BoP, der kan gå mange år, og så pludselig er den der igen, denne jagt på god lyd.

Har også brugt ca. 15 år på Bose 3 i 1 o. lign. vel vidende at det ikke var optimalt. Jeg havde et slogan i perioden 'lydkvalitet er ikke en kvalitet for mig'. Der blev i perioden fokuseret på andre væsentligere kvaliteter, men så dukker det jo op igen, mærkeligt?!

Nu er jeg i denne omgang tæt på at have brændt de første store sedler af, og vi er lige startet! Dog hopper jeg ikke med på kabler, stikpropper og underlige fødder til apparterne eller kablerne, det er for langt ude!

Jeg kan mærke at det trækker i retning af noget IB sub der som bekendt er selvbyg. Har dog lige bestilt en SVS PC 13 ultra sub mere for at have 2, det er for at forsøge at holde tanken om selvbyg nede, det vil jo blive en tidsrøver uden lige, mon det vil lykkes?

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 August 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

De fine historier lokker mig til at fortælle min hifi-historie:

ca. 1975: Gammel rørradio til bl.a. Radio Luxemborg

1976: En monokassette båndoptager/afspiller fra farmor i konfirmationsgave.

Ca. 1978: brugt Philips grammofon/receiver-combo med hjemmebyggede 3-vejs Seas højttalere (der røg en skruetrækker gennem en bas-enhed, da jeg samlede dem – men de lød vist meget godt).

ca. 1980: Første upgrade: brugt Beocenter 1400 og SPRITNY Beogram 2202 (eller 2402?) grammofon!

1983: NAD 3020 og Coral Flat 8 i saml-selv-hornkabinetter (kan huske have haft dem med bybussen til kollegiet i Viby J).

1985: Coral Flat 8 blev byttet ud med 2 x 2 Coral Beta 8 i hjemmelavede/-samlede (?) hornkabinetter.

1989: Coral Beta 8 bliver solgt (alt for billigt) pga. af WAF. Nye Dali 3B (?) indkøbt.

1992: Beogram udskiftet med brugt (loppemarkedsfund) Micro Sekik DD-20 – sikke en ændring!

1998: Thorens TD-126 mkII kom forbi og blev.

2001: Dali 3B udskiftet til B&W LM1 pga af WAF.

2002: fandt Sansui QRX-1500 på Mausing loppemarked (20 kr.). Prøvede den af med Dali 3B (fra kælderen) – konklusion: mit liv af for kort til at savne bas. Købte GALE 3070 subwoofer i Hifiklubben i Herning.

2004: googlede ”Sansui” på internettet og helvede brød løs.

2005: købte et par Sansui SP-1500 højttalere og snart en AU-9900 forstærker. Begyndte at jage vintage hifi på loppemarkeder, genbrugsbutikker, dba.dk, qxl.dk, gulgratis.dk, papkassen.dk og i øvrigt.

2005: fandt Braun CVS-13 på loppemarkedet til 40 kr. Det viste sig at være en rørforstærker med 2x2 el84 PP. WOW!

2005: købte et par Jealvox Sound Monitor (danske trevejshorn a la Klipsch Bella fra slut 70erne) – det blev i starten bare sat, usamlede til side.

2006; byggede et 8 x 6 meter musikrum på det uudnyttede loft til min Jealvox højttalere.

2006: satte mine Jealvox hornhøjttalere til min Braun CVS-13 røramp i mit nye musikrum – vellyd!

2007: Erstattede Braun rør-amp'en med en Philips AG9016 1960 2x2 el86 rør-fyr WOW, WOW!

2008: fandt ukendt amerikansk SE el84(ish) rørforstærker på stumpemarked i Herning – den virkede dog ikke.

2008 (december) ukendt amerikansk (Shell Northport) rørforstærker spiller med nye el84M russiske rør. Bliver sluttet til Jealvox - WOW, WOW!WOW, WOW!WOW, WOW!WOW, WOW!WOW, WOW!WOW, WOW!WOW, WOW!

2009 (februar): ukendt amerikansk røramp sætter i et brum – multikondensator skal skiftes og bliver det (maj). Den spiller igen.

2009 (juni) : upgrade af 220V-->110 V stepdown til ukendt amerikansk SE røramp og udskiftning af Philips ECC83 rør til Telefunken. WOW x 100.

2009 (august): dropper switchbox mellem riaa (project tubebox) forstærker: WOW x 150!

Og de sidste 3-4 år i øvrigt: alle mulige andre sekundære vintage setups og højttalere etc. Kig evt. også her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70464

Hov, jeg har lige fundet en Sansui AU-9500 19ca72 forstærker, som nok skal spille en dag. WOW!

PS. nævnte jeg mine Acoustic Research AR-6 højttalere, som jeg selv har sat nye basskumkanter på?

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Jeg kan m�rke at det tr�kker i retning af noget IB sub der som bekendt er selvbyg. Har dog lige bestilt en SVS PC 13 ultra sub mere for at have 2, det er for at fors�ge at holde tanken om selvbyg nede, det vil jo blive en tidsr�ver uden lige, mon det vil lykkes?

Næbbe

@ pqr: WOW
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

super gode indlæg.kom så på banen alle i andre freak's.

(kan det passe at r-l-b ikke har haft ret meget grej der er hver at skrive om ?

carsten

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

PQR du har godtnok været nogle ting igennem! Men du har jo også en meget udviklet filosofi omkring det at lytte til musik på anlæg, der er noget med musikalsk essens der?

Men mit liv med hifi ruller videre, ikke mindst pga. og i kraft af forum. Efter at have eksperimenteret med min første "helt min egen rørforstærker", så er der blevet snakket en del om hvordan man kan skabe en diy rør pre der kan startes simpelt og billigt - og let udvides hhv. optimeres med finere stumper. Det er ved at tage form som et åbent projekt her på forum (Emne: Rørforforstærker), så hvis der er nogen der finder idéen interessant; kik over og kast lidt ved til bålet:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76995&g et=last#1869441

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 September 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hæ-hæ, god tråd

Jeg startede min hifi interesse op med at få, af min onkel, nogle gamle "fuldtoner" nedtaget fra et alle-kald anlæg på en skole. Dem ville jeg så bygge et par kasser til. I byen var der en progressiv ungdomsklub leder, der mente at jeg ligeså godt kunne bygge med nye enheder.

1979 blev så starten med Coral Beta8 i en kasse, hvor pladerne var lidt labyrint agtige vendt mod bunden, hvor der var et 5cmx40cm hul i fronten. Det blev trukket af noget Jostykit AF310 vistnok, som jeg også havde "klyttet" sammen der i ungdomsklubben.

Men det Jostykit stads tåler ikke ret megen fejlbehandling så en Beomaster1900 blev købt. Uha der var skub på.

1980 kommer Lowther PM2C ind i billedet i et acousta 115 kabinet som jeg byggede på en møbelfabrik. Der var smæk på i det lille 6m2 værelse.

1981 i samme værelse monterede jeg en CV189ES enhed i MTD320 kabinettet, trukket af en Jostykit AF410 forstærker (100W som var svimlende på det tidspunkt). Filteret var vist noget jeg lavede fra HiFi og Elektronik. Så var der bas. Imellemtiden var også Beomasteren udskiftet til en Beomaster4400. Grammofonen var en Beogram1802, som kunne modstå rystelserne  Det anlæg stod så hos min mor.

1982-85  Her perioden blev ACE, Schmuck og sidst Duelund cement hornene fremstillet og brugt på det værelse jeg havde i hverdagene. Alle hornene blev, henover tid, isat PM2C'eren som jeg lod gå igen, det var billigst. I denne periode blev der noget snak om rør forstærker og en af kolleegaerne havde en Sansui AU111 jeg kunne købe. Der blev hele forforstærker delen rykket ud og nogle kæmpe lytter sat i til effektdelen (nye dele her og der). Som forforstærker brugte jeg den første Copland lavede (den med 4 x ecc83) iøvrigt her i landet. Men så dukkede en M&A TVA-1 op og den har jeg siden kørt med, dog voldsomt modificeret. Som grammmo blev benyttet Beogram8000 (MMC20CL) siden Beogram6002 (MMC1) og til sidst en Thornes m. SME arm (den tynde med ortofon concorde på).

1986 flyttede på kollegie værelse og fandt at Duelund horn epoken lige skulle holde en pause og istede kom et par Magnepan MG1 til at spille i min studie tid. Dog fik jeg så meget blod på tanden at Copland røg ud og jeg lavede en Counterpoint kopi som forforstærker og indkøbte derefter en Gyrodec + SME309 + MC20Super II. Det var virkelig fjong og der kom egentlig meget bas fra de paneler krydret med en utrolig fin diskant formidling. Jeg købet hifi og mine medstuderende købte de første PC'er

1991 blev året hvor jeg skiftede dipolerne ud med nogle andre dipoler, nemlig Dali Skyline2000. De spillede pragtfuld, fantastisk diskant formidling. Min TVA-1'er kan jeg godt se, i bagkundskabens klare flash, at have lidt svært ved at styre den CV15" som sad der.

2005 Der er så gået adskillige år (havde i mellemtiden fået kone og 3 børn), og ønsket om at kunne give den musikalsk gas begyndte at presse sig på. Jeg syntes efterhånden at TVA-1'eren var besværet af at trække Dali'erne og jeg begyndte at tænke i horn baner igen. Jeg ville ikke skifte TVA-1'eren ud så Dali'erne måtte finde en ny stue. De gav så start kapitalen til denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67900&P N=6 

2008 Blev den aldrende  MC20Super II udskiftet med en MC30supreme. Det var virkelig et løft og hifi feberen rasede så meget at gyrodec'en fik en GyroPetersen modifikation som jeg aldrig har fortrudt. Nu spiller det bare derudaf.

Det var så min hifi sti

Flemming

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Sendt: 10 September 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

1974. ITT-receiver og pladespiller og et par pearless hjemmebyg, som jeg fik da mine forældre fik B&O.

1978-1979. Tecnichs SL-1900 pladespiller med den første ortofon concorde og en sony forstærker og Tuner. Tuneren med digital talvisning men i virkligheden gammeldags kanalvælger. Hertil et par Scan Speak højalere med horn diskant.

1986 Så kom der en Luxman lv-105 int. forstærker og så var hi-fi-interessen vakt og har stort set været det siden.

1987. Så hoppede jeg på cd-vognen med en Technics, den med et smart søgehjul. Ganske god lyd.

1988. Et par Linn Nexus højtalere kom nu til og et ret godt mellemklassesanlæg var nu født. Neutralitet og musikalitet muliggjorde langvaring lytning.

Årerne herfter gik med at købe CD'er ligesom der kom nye kabler til-primært audioquest signalkabler.

1996. Så hoppede jeg på analog revivalbølgen. De mange LP'er skulle enten ud eller rehabiliteret via en ny plov. Da Anders i Audio Consult havde en  demo vpi HW 19 mk. III til salg til en fordelagtig pris blev den båret hjem. På et loppemarked fandt jeg en Lustre Acos arm, den som blev til den første Rega-arm. Med en Goldring HO mc gav det mig et indtryk af, hvad god analog kan.

1998. Så kunne Luxman'en ikke mere og nyt forstærkergrej skulle til. Besøg rundt om i hovedstadens HIfi-forretninger endte på Vesterbrogade hos KT, der havde en brugt/demo Gryphon preamp tuil en god pris. Sammen med en Sirius DM 100 passede det ind i budgettet. Lyden af gryphonen overvældede mig. Da den blev sat ind efter en ARC forstærker blev lyden over et par Sonus Faber pludselig dobbelt så god. Gryphonen og Siriussen passede godt sammen lydmæssigt selvom det var og er at sætte hig-end og mid-fi sammen. Siriussen kunne kun tage balancerede kabler, mens Gryphonen kun kunne tage phonostik. Ole Lund Christensen, der tilfældigvis opholdt sig i butikken satte sig ned og loddede et phonostik i den ene ende af et balanceret kabel af hans eget fabrikat. Da RIAA'en i Gryphonen ikke kunne virke uden at tilføje Gryphons MC-preamt med egen strømforsyning blev der i Klubben købt en Rega EOS MM-riaa. (ikke at forveksle med Regas nuværende topmodel Riaa,(som jeg i parantes til parantesen godt kunne tænke mig))

2000-2001. At min pladespiller havde været billig har ikke forhindret mig i at smide penge efter den. Hos Anders på HC. Ørstedvej blev der indkøbt en Audio Note 2 arm (ændret Rega RB 300) De tynde AN-kabler både i armen og i kablet gav dog problemer. De knækkede simpelthen for mig.

2002 NY CD spiller en Rotel CD 990. rigtig god til prisen med behagelig og neutral lyd.

2008 Et lån i lejligheden til nyt badeværelse idenholdt også råderum til legetøj til far. Jeg havde længe haft et godt øre til Audo Notes højtalere (Audio Consult igen) og et par AN j i lyst finer passede både størrelsesmæssigt og indretningsmæssigt.

2008/2009. Ny tonearm. En Ortofon RS 212 blev indkøbt og sat på vpi'en. Ny pu blev en denon 304. En højkompliant sag, der ikke er en oplagt pu til den lidt tunge arm, men da der skulle benyttes en Ortofin MC 20 trafo koblet til rega riaaen var denne pu velegnet med sit lave udgangssignal. En mere passende lavkompliant pu må vente, til jeg får råd til en ny Riaa. Men uanset hvad, så lyder min vinylspiller nu som en drøm. Rotel cd-spillen lyder i sammenligning med ret så tam og kedelig. 

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Skønt at læse disse indlæg og der er stadig plads til flere hifi liv/historier så kom ud af busken og skriv om hvad i har "leget" med  

carsten

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 September 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Mit allerførste anlæg (ca anno 1989-90) var et Technics rack med forstærker, tuner og båndspille i samme kasse og en fuldautomatisk pladespiller. Det hele nydeligt udført i rød slagfast plast... Dertil et sæt tovejs DIY fra den lokale mobil-diskoteks-nørds værksted. Det var meget store sager!!!!

Alt derfra kommer i mere eller mindre tilfældig rækkefølge, og listet hver for sig, da det vil være nærmest umuligt at beskrive hvert enkelt setup. Der har trods alt været en del igennem tiden...

Here goes...

FORSTÆRKERE:

• NAD 306
  • Denon PMA1080
  • NAD 2600PE & NAD 1000
  • Rotel 1080 eller noget i den retning... (2x200w effekttrin som erstattede NAD 2600)
  • Thule IA60B (specielmodificeret hos Thule med større trafo, og højere bias)
  • Zappulse 1.0 (DIY)
  • Zappulse 2.2SE (DIY)
  • Accuphase A60 (klart det bedste trin jeg nogensinde har eget, men huskøb gjorde at jeg måtte skille mig af med det)
  • Lyngdorf SDAI2175 & SDA2175 (bi-amping)
  • Trends TA10.1 (skulle simpelthen prøves til de få "bas-øre"(2stk. som bi-amping))
  • Holfi 3.5.1

Endeligt så skulle der gerne komme et par store kasser med posten i eftermiddag! Nemlig Musical Fidelity A5cr pre-/power combo som jeg glæder mig enormt til at få sat til....

HØJTTALERE:

• Dali 3a
  • Dali 850
  • TT fra dansk audio teknik (DIY)
  • TNT fra dansk audio teknik (DIY)
  • System Audio 1230
  • Audiovector 5x Signature
  • BW603 S3
  • BW804S
  • System Audio Explorer
  • Et sæt hjemmeflækkede http://www.troelsgravesen.dk/VifaPL14WJ+XT25TG.htm i dappolito udgaven. De spiller simpelthen urimeligt godt til de få penge det trods alt har kostet....

I pipe linen er et sæt DIY med 2 stk. 15W og 1 stk. XT25 eller R29... Det er stadig lidt på tegnebordet, men enhederne er købt og projektet forventes udført på højest mulige niveau indenfor en overskuelig fremtid!

SIGNALKILDE:

• NAD 504
  • Denon DCD1290
  • Denon DCD1015
  • Denon DCD3000
  • Cambridge DVD et eller andet brugt som drev da drevet i DCD3000 stod af.
  • Teac VRDS10SE brugt som drev.
  • Accuphase DP67
  • Benchmark DAC1 med DIY Phillips CDPRO2 drev
  • Denon DVD2930 brugt som drev.

Nuværende signalkilide er en Logitech Transporter med alle filerne liggende på en Readynas Duo 2TB i FLAC-format rippet med EAC.

KABLER: (jeg vil bare nævne mærkerne i tilfældig rækkefølge)

• Dali
  • Audioquest
  • Supra
  • Monitor
  • Gryphon
  • Tara labs
  • QED
  • Vincent
  • Eichmann
  • Bertram
  • VDH
  • Samt en masse mere eller mindre vellykkede DIY kabler...

Derudover har der været utallige produkter igennem systemet på kortere visit som testemner. En stærkt forkortet og tilfældig liste herunder, med de mest spændende og nyere produkter:

• Wadia 302
  • Neeper Perfection One
  • Sonus Faber Grand Domus
  • NAD M3
  • Rega Ellicit
  • Accuphase E-450
  • NLE højttalerkabler.

Jeg har garanteret glemt en del, da der som tidligere nævnt har været en del forskelligt igennem, men sjovt har det helt sikkert været....

Men status er følgende, og skule gerne holde en rum tid, da jeg mener at et fornuftigt (lyd)kvalitetsniveau er nået:

Højttalere: DIY med de tidligere nævnte Scan speak enheder.

Forstækere: Tidligere nævnt Musical Fidelity pre-/power.

Signalkilde: Transporter

Kabler: VDH MC silver signalkabler, Bertram QX højttalerkabler, Vincent powerkabler.

Fremtidig opgradering kunne være en ekstern high-end DAC til Transporteren, men det bliver under alle omstændigheder først når højttalerne er færdige...

moha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 September 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Mit første anlæg i starten af 80'erne var forældrenes aflagte B&O anlæg med receiver, båndoptager, pladespiller og højttalere - og det var nok til at starte interessen for hifi og musik. Og her 25 år efter er det stadig en stor dille

Det har faktisk været en rigtig sjov øvelse at huske på alle de forskellige set-ups jeg har haft - og det kunne være ligeså sjovt hvis man kunne høre nogle af dem igen.

Der har været en del udskiftninger siden, så resten er en opremsning af hvad der har været igennem tiden (dog stadig i sådan nogenlunde rækkefølge)...

FORSTÆRKERE:

- NAD 3020
- DENON PMA 920
- Nakamichi PA5 effekt / CA5 for
- Audio 60 effekt / Audio 04 for
- DOXA 40 effekt / 06 for
- DOXA 70 effekt / 012 for
- DOXA 70 Signature effekt (inkl. 2 opgraderinger af denne) / 07 for
- DOXA 73 effekt / 07 for (ombygget til passiv)

HØJTTALERE:

- Cervin Vega D5-E
- Dali 7 (inkl. opgradering til Dali 7a)
- B&W Matrix 2 mk. 2
- DOXA 6-2
- KEF model 104/2 (med cube)
- Audiovector 3X
- Interceptor Andante
- DOXA 8-1 Signature
- Dali Euphonia MS 4
- Martin Logan Vantage
- Martin Logan Spire

SIGNALKILDE:
Jeg startede min hifi interesse lige da de første cd spillere kom frem, så jeg har aldrig rigtig været med på vinyl (det var billigere at genanskaffe de få plader jeg havde på cd end købe en pladespiller).

- NAD 6325 (båndoptager)
- DENON DCD 900
- DENON DCD 1520
- Harman/Kardon HD7725
- Marantz CD 63 SE
- Marantz ST 17 (tuner)
- Marantz CD 17 (senere tilføjet DOXA 014 D/A konverter)
- Cayin CDT-17A

Jeg kigger lige nu på en løsning med at streame musik fra PC, som supplement til min Cayin CD.

KABLER:

- Monster
- FlatLine
- Scientific Cable
- Cardas
- TaraLabs

Mit set-up som det ser ud i dag kan ses her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73815&K W=moha

Hilsen
Moha

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok imponerende hvad i to har haft af grej

Dit liv med HI FI nu også med millionærer   

carsten

DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Lige min lille liste fra siden jeg blev konfirmeret til nu 15 år senere:

Rækkefølgen er vilkårlig:

Sherwood RX4030R

Sherwood CD 4010R

Sherwood TC5015

Brigton SL190

JAmo SW300

NAD 2600

Cerwin Vega DC12

NAD 713

Denon DCDS10

Accuphase E202

Audiovector 3X

Acurus DIA 100

Acurus A250

Acurus RL11

Denon DCD715

Samick SMP6000

Marantc CD6000OSE

Denon DCD3000 m/ Clock

Electrokompagniet 250

Electrokompagniet EC1

Denon AVR3300

Denon AVR 3802

Denon DVD2800

NAD T550

Urai model 6800

AB 1200

NAD 218

Zapsolute 78 watt mk2

Electrokompagniet EC4R

Primare DVD30

Krell KSA50S

Holfi Audis

Rega Planet CD

Pioneer A303

Krell KRC2

Krell MD20

Krell Studio D/A konverter

Dali Helicon 600 Sub

Dali SWA12

JBL TIK sub

Audiovector M3 super

Rotel 1057 surroundreceiver

Holfi integra 8S

NAD M25

NAD M15

NAD M55

Harman/Kardon AVR745

Harman/Kardon DVD47

JBL 6320 effekt

Pioneer 868 DVD

Pioneer BDP51F

Thete Pearl transport

Musical Fidelity A5CR

Dual Golden One

Denon POA S10

LC Audio Predator

H/K HK3390 (system 4)

H/K HKTS11 (system 4)

System Audio 505 (system 2)

Tangent Millenium (system 3)

Krell FPB 300

I listen er udeladt 5 sæt meget kostbare DIY stereo højttalere, 3 DIY surroundsystemer, diverse kabler og TV...

Og der er nok lige smuttet lidt fra hukommelsen

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 September 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Det er godt nok imponerende hvad i to har haft af grej

Dit liv med HI FI nu også med millionærer   

carsten

Der er skam ikke meget millionær over mig! Det er jo grej jeg har haft over de sidste 20 år, og en stor del af det er handlet brugt, samt en del DIY, så det har jo ikke været nypris det hele...

Så vidt jeg kan se i diverse tråde her på sitet, så er der da vist en del andre, som har brugt noget større summer end undertegnede...

Men jo, jeg har da nok smidt lidt mere mønt efter hifi end hr. & fru kakkelbord vil jeg tro...

Sådan er det nok bare med den her hobby. Den er DYR, og man kan sq ikke slippe den når først man én gang er bidt af den....

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Friman

Det var kun for sjov ,det med at være millionær.

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 12 September 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Friman

Det var kun for sjov ,det med at være millionær.

He he... Den var jeg med på.... Ville bare lige give svar på tiltale....

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 12 September 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg godt lige overkomme, for mit hifiliv har trods alt ikke været så langt. ENDNU!

Startede vel rigtigt i 2003, da jeg købte en Dantax hjemmebiograf. Jeg var så imponeret over, hvor meget lyd man kunne få på computeren i stedet for almindelige 2.1-sæt.

Højttalerne:
2003 - Dantax Magic højttalersæt. 5 højttalere
2004 - Supplerede med Eltax Subwoofer (A.8)
2007 - Arvede et par Beovox S45-2 som jeg brugte med en Akaiforstærker
2007 - Coral byggesætshøjttalere der blev brugt som subwoofere sammen med Dantaxhøjttalerne.
2007 - Fik skiftet ud med et par Cerwin Vega CLS-15
2008 - Købte et par Beovox 1200 for 30 kr i en genbrugsforretning
2008 - Lavede de højttalere jeg har nu
2008 - Købte et sæt Eltax Monitor III af nysgerrighed fordi de havde fået så meget ros. De spiller fint som computeranlæg.

Forstærkere:
2003 - Dantax surroundsforstærker 5x100 "watt". Spillede vel okay, men var ikke noget vildt.
2007 - Arvede en Akai AA-1020 som spillede med B&oerne. Den skal bruges som Tuner nu i stedet.
2007 - NAD 906 - Cerwin Vegaerne skulle bruge noget mere power, så det blev selvfølgelig NAD
2008 - Pioneer A-X30 - Bliver brugt til de små Eltaxhøjttalere. Den spiller faktisk ret godt, men har desværre ikke så meget power.
2008 - Cayin 153b - Med nye højttalere, behøvedes nye forstærker.
2009 - Beomaster 6000. Den lyder bare elendigt, men skulle købe den for at få fingre i en Beogram 8002.
2009 - NAD S300 - Fik den til en god pris, og ville gerne høre den på mit anlæg. Nu går jeg ikke af med den lige foreløbig!!

Andet:
2003 - Creative Extigy - Et af de første eksterne lydkort. Var der brug for til det nye "hifi".
2005 - Creative Audigy 2 NX. Efterfølgeren til Extigy.
2006 - Denon grafisk equalizer. Var god til at få styr på lyden på mine Cerwin Vegaer, men har ikke meget med hifi at gøre.
2007 - Denver DVD-afspiller.
2007 - NAD PP2
2007 - Ariston pladespiller med Denon DL-110
2008 - Cambridge DacMagic
2009 - Dynavox TPR-2
2009 - Beogram 8002 med MMC2-pickup
2009 - Sunwave universalfjernbetjening

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarke Hedegaard

Det er godt nok meget grej du har haft og er det ikke skønt

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Det kunne være at vi liiiiiige skal slukke for fladskærmen,høre en fed skive og så skrive lidt om jeres HI FI så denne tråd ikke dør ud ligesom så mange andre  

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes