Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 13:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: AB Audio - fiktive annoncer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
Rolig........

E-mail er nu ikke engang den sikreste måde at være først til mølle. Ja, du kan måske dokumentere at du var den første der reagerede (eller i hvert tilfælde meget hurtigt efter at annoncen røg på), men det er vel Allan der afgør hvordan han passer sin forretning (og prioriterer mail og telefoner).

Mener også det er utilstedeligt at bede om købere og sælgers e-mail. Det er i hvert tilfælde ikke noget Allan bør give videre uden dennes accept.

Håber du har held i jagten på noget Leben grej til en fornuftig pris....

Tja, jeg kan jo ikke dokumentere, at jeg var den første, men jeg kan dokumentere, at jeg skrev kl. 01.03 tirsdag kort efter annoncen blev (gen)indrykket, og jeg kan også dokumentere, at AB audio så åbenbart allerede havde solgt sættet inden han indrykkede annoncen???

Jeg skal ikke blande mig i Allans lyst til at tage telefon eller svare på mails - jeg synes bare det er mange timer man undlader at svare en kunde, som har skrevet at man ønsker at afhente og betale kontant kort efter annoncen blev indrykket.

Jeg bliver da kontaktet af mange, fordi jeg har haft meget grej mellem hænderne. Folk vil gerne høre hvordan det spiller osv., brugtpris, forhandler, osv., priser i udlandet vs. pris herhjemme. Det er da de færreste, der ville blive sure over, hvis en forhandler, man har købt grej af, ringer og spørger om man må blive kontaktet af en potentiel kunde, som vil høre noget om noget grej, man har (haft). Jeg kan da starte med at sige, at det ville jeg aldrig blive sur over.

Nu får vi at se, om/hvornår jeg får prøvet Leben. Jeg kontakter i hvert fald AB audio næste gang, han har Leben til lignende priser, for han annoncerer det til under halvdelen af, hvad det bliver solgt for normalt på brugtmarkedet.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

David skrev:

golfdane skrev:
Rolig........

E-mail er nu ikke engang den sikreste måde at være først til mølle. Ja, du kan måske dokumentere at du var den første der reagerede (eller i hvert tilfælde meget hurtigt efter at annoncen røg på), men det er vel Allan der afgør hvordan han passer sin forretning (og prioriterer mail og telefoner).

Mener også det er utilstedeligt at bede om købere og sælgers e-mail. Det er i hvert tilfælde ikke noget Allan bør give videre uden dennes accept.

Tja, jeg kan jo ikke dokumentere, at jeg var den første, men jeg kan dokumentere, at jeg skrev kl. 01.03 tirsdag kort efter annoncen blev (gen)indrykket, og jeg kan også dokumentere, at AB audio så åbenbart allerede havde solgt sættet inden han indrykkede annoncen???

Jeg skal ikke blande mig i Allans lyst til at tage telefon eller svare på mails - jeg synes bare det er mange timer man undlader at svare en kunde, som har skrevet at man ønsker at afhente og betale kontant ca. 3 min efter annoncen blev indrykket.

Jeg bliver da kontaktet af mange, fordi jeg har haft meget grej mellem hænderne. Folk vil gerne høre hvordan det spiller osv., brugtpris, forhandler, osv., priser i udlandet vs. pris herhjemme. Det er da de færreste, der ville blive sure over, hvis en forhandler, man har købt grej af, ringer og spørger om man må blive kontaktet af en potentiel kunde, som vil høre noget om noget grej, man har (haft). Jeg kan da starte med at sige, at det ville jeg aldrig blive sur over.

Nu får vi at se, om/hvornår jeg får prøvet Leben. Jeg kontakter i hvert fald AB audio næste gang, han har Leben til lignende priser, for han annoncerer det til under halvdelen af, hvad det bliver solgt for normalt på brugtmarkedet.

Hej David.

Ja. jeg er ked af at jeg desværre har et liv ved siden af Hifi branchen, og Hifi 4 all..... men sådan er det bare...... og jeg synes absolut ikke at du skal blande dig i hvornår jeg tjekker min mail, og hvem jeg sælger mine varer til.......du kan være børnehavesur over at du ikke fik en fed vare til en super pris, men lad dog være med at chikanerer mig og min forretning pga. det....og at jeg indrykker en annonce kl 0100 er absolut ikke ensbetynde med at jeg tjekker min mail bagefter.....jeg tjekker den når jeg har tid...... foretrækker klart en telefonsamtale frem for en mail.......

mvh

Allan 

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Medlem skrev:

David skrev:

2. Ingen ved deres fulde fem vil skifte fra Leben til EAR Yoshino.

Det bliver du nødt til at uddybe med en rigtig-rigtig god forklaring, hvis jeg bare skal tage det du ellers har skrevet, en anelse seriøst...

Tror du ikke bare at du er gået hen og blevet lidt smålummer på Leben her i varmen

EAR Yoshino laver helt fantastiske og holdbare produkter. Jeg har hørt en hel del af det...

Det kommer vel an på så meget, øvrigt udstyr, preferencer etc.

Jamen, det er da nemt! :-)

EAR er proppet med standardkomponenter, herunder rør, kondensatorer, modstande, osv, og samlekvaliteten efterlader meget at ønske. Man finder heller ikke to ens apparater i samme model - man kaster bare komponenter i kassen.
Nu har jeg selv ejet to produkter fra EAR, som ikke har fejlet noget (hvis man da ikke vil kalde en MM-riaa med over 50db gain for fejlkonstrueret), men jeg kender til flere og har hørt om endnu flere, der har haft defekter på deres EAR grej.

Jeg har ikke ejet Leben, men de produkter jeg har rørt ved, har oset af kvalitet, ligesom 6moons tests vidner om flotte konstruktioner med flot monteringsarbejde og gode komponenter - i klassisk japansk stil.

Men nok om det - tilbage til emnet! :-)

Hahaha, ja, det slap du sku nemt fra

Skulle vi ikke holde os til det vi selv har oplevet? Altså det vi har afprøvet selv? Leben har jeg ikke hørt eller ejet, så det skal jeg afholde mig fra at kommentere.

Du har ikke ejet eller hørt, men dog rørt ved (!) Leben + læst en test, javel så. Det er vist ikke det store erfaringsgrundlag at sammenligne noget på. Det virker lidt som om at du bare er blevet lummer på det Leben (og sur fordi det gik din næse forbi), nu må du vist snart indrømme det, og komme videre 

Jeg kan sige at jeg har ejet en 861'er i 2½ år, og det er noget af det bedste amp jeg har ejet. Både mht. lydkval. og stabilitet. Den kørte bare, aldrig noget knas, støj eller underlige uforklarlige ting. Fed lyd.

Den Acute som har kørt uafbrudt de sidste 2 uger her i hytten, er da et fantastisk produkt. Fed lyd, og den er fornemt opbygget. Det er folk som ved hvad det kræver at lave ting som skal holde, og som kan lave vellydende konstruktioner som spiller musik.

Det med standardkomponenter..., at du gider... Det viser sig jo gang på gang at det er grundkonstruktionen der tæller, resten grænser til lir (og man kan skrive en masse om det). Med måde self., jeg taler ikke om skodkomponenter kontra fornuftige. EAR Yoshino bruger fornuftige komponenter.

Du skriver "...man kaster bare komponenter i kassen", helt ærligt? Tror du ikke du skal spænde hjelmen og pudse brillerne

Jeg sidder og lytter på en 534'er nu, første gang jeg hører den... Musik det kan den da spille, men det er ikke en 861'er... Sådan er der så meget forskelligt, nogen er til det ene nogen til det andet.

At skrive som du gør, "Ingen ved deres fulde fem vil skifte fra Leben til EAR Yoshino"., kommer der ALDRIG noget godt ud af på et forum.

Men lad os få rettet ind på målet... tilbage til emnet

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Jean M Jarre skrev:
kennethjensen skrev:

Jean M Jarre skrev:
kennethjensen skrev:
Min Acute støjer ikke det mindste. Og man kan ikke undgå og
bruge den interne volume på en eller anden måde
Jo man kan sagtens undgå den interne volumen, men en cd afspiller til den pris
jeg gav vist 20.000 kontant for den, så skal den sku ikke støje. Men den spillede da ganske ok, dog lidt plastik agtigt drev af en ca afspiller i den
prisklasse, men igen bestemt ikke den dårligste cd afspiller i klassen, og så igen alt er smag og behag derfor vil jeg som jeg tidligere også skrev,
udtale mig om noget er bedre end andet rent lydmessigt, det må være op til den enkelte at vudere. Mvh JMJ

Hvordan undgår du volumen i den? 

Ja dumt formuleret, man kan undgå at benytte den til at skrue op og ned, man kan stille den på den ønskede styrke og så lade den stå der, man
kan ikke by-passe den som jeg tror du opfattede det som.

Men man kan sikkert få Allan til at gå uden om den rent mekanisk hvis man ville dette, tror det ville være en smal sag for ham.

Mvh
JMJ

Tak for det hehehe. Mente nok

Jeg har gennemtestet 3 stykker af acute nu. Ingen af dem støjer. Måske din forstærker støjet?

Hvorfor har du "gennemtestet" tre ens cd-afspillere? 

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2009 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:
David skrev:

golfdane skrev:
Rolig........

Jeg skal ikke blande mig i Allans lyst til at tage telefon eller svare på mails - jeg synes bare det er mange timer man undlader at svare en kunde, som har skrevet at man ønsker at afhente og betale kontant ca. 3 min efter annoncen blev indrykket.

Hej David.

Ja. jeg er ked af at jeg desværre har et liv ved siden af Hifi branchen, og Hifi 4 all..... men sådan er det bare...... og jeg synes absolut ikke at du skal blande dig i hvornår jeg tjekker min mail, og hvem jeg sælger mine varer til.......du kan være børnehavesur over at du ikke fik en fed vare til en super pris, men lad dog være med at chikanerer mig og min forretning pga. det....og at jeg indrykker en annonce kl 0100 er absolut ikke ensbetynde med at jeg tjekker min mail bagefter.....jeg tjekker den når jeg har tid...... foretrækker klart en telefonsamtale frem for en mail.......

mvh

Allan 

Du er simpelthen for sjov, Allan. For satan der bliver snakket udenom.

Hvorfor fremligger du ikke bare bevis på, at du har haft de pågældende Leben-sæt i butikken, så er jeg til grin? Et billede af dig med sættet eller kopi af originalkvittering ville da få mig til at klappe i som en østers!

Kan vi ikke få en af køberne eller sælgerne på banen? Jeg giver 100 kr. dusør hvis de findes.

Jamen, hvorfor skriver du så til mig, at du solgte den igår (læs: mandag), når du indrykker den tirsdag? Nu er det anden gang, jeg spørger?

PS: nu har jeg fået en PB fra en, som kontaktede dig d. 16/6 ang. Leben sættet, men han fik aldrig svar på sin mail. Han er af samme holdning: Du har aldrig haft Leben komponenterne!

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2009 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
David skrev:
Medlem skrev:

David skrev:

2. Ingen ved deres fulde fem vil skifte fra Leben til EAR Yoshino.

Det bliver du nødt til at uddybe med en rigtig-rigtig god forklaring, hvis jeg bare skal tage det du ellers har skrevet, en anelse seriøst...

Tror du ikke bare at du er gået hen og blevet lidt smålummer på Leben her i varmen

EAR Yoshino laver helt fantastiske og holdbare produkter. Jeg har hørt en hel del af det...

Det kommer vel an på så meget, øvrigt udstyr, preferencer etc.

Jamen, det er da nemt! :-)

EAR er proppet med standardkomponenter, herunder rør, kondensatorer, modstande, osv, og samlekvaliteten efterlader meget at ønske. Man finder heller ikke to ens apparater i samme model - man kaster bare komponenter i kassen.
Nu har jeg selv ejet to produkter fra EAR, som ikke har fejlet noget (hvis man da ikke vil kalde en MM-riaa med over 50db gain for fejlkonstrueret), men jeg kender til flere og har hørt om endnu flere, der har haft defekter på deres EAR grej.

Jeg har ikke ejet Leben, men de produkter jeg har rørt ved, har oset af kvalitet, ligesom 6moons tests vidner om flotte konstruktioner med flot monteringsarbejde og gode komponenter - i klassisk japansk stil.

Men nok om det - tilbage til emnet! :-)

Hahaha, ja, det slap du sku nemt fra

Skulle vi ikke holde os til det vi selv har oplevet? Altså det vi har afprøvet selv? Leben har jeg ikke hørt eller ejet, så det skal jeg afholde mig fra at kommentere.

Du har ikke ejet eller hørt, men dog rørt ved (!) Leben + læst en test, javel så. Det er vist ikke det store erfaringsgrundlag at sammenligne noget på. Det virker lidt som om at du bare er blevet lummer på det Leben (og sur fordi det gik din næse forbi), nu må du vist snart indrømme det, og komme videre 

Jeg kan sige at jeg har ejet en 861'er i 2½ år, og det er noget af det bedste amp jeg har ejet. Både mht. lydkval. og stabilitet. Den kørte bare, aldrig noget knas, støj eller underlige uforklarlige ting. Fed lyd.

Den Acute som har kørt uafbrudt de sidste 2 uger her i hytten, er da et fantastisk produkt. Fed lyd, og den er fornemt opbygget. Det er folk som ved hvad det kræver at lave ting som skal holde, og som kan lave vellydende konstruktioner som spiller musik.

Det med standardkomponenter..., at du gider... Det viser sig jo gang på gang at det er grundkonstruktionen der tæller, resten grænser til lir (og man kan skrive en masse om det). Med måde self., jeg taler ikke om skodkomponenter kontra fornuftige. EAR Yoshino bruger fornuftige komponenter.

Du skriver "...man kaster bare komponenter i kassen", helt ærligt? Tror du ikke du skal spænde hjelmen og pudse brillerne

Jeg sidder og lytter på en 534'er nu, første gang jeg hører den... Musik det kan den da spille, men det er ikke en 861'er... Sådan er der så meget forskelligt, nogen er til det ene nogen til det andet.

At skrive som du gør, "Ingen ved deres fulde fem vil skifte fra Leben til EAR Yoshino"., kommer der ALDRIG noget godt ud af på et forum.

Men lad os få rettet ind på målet... tilbage til emnet

Jamen, jeg har selv, som nævnt tidligere, været dum nok til at købe EAR to gange - 864 og 834P deluxe.

Jeg har hørt  861, det er da en fin forstærker, hvis man synes 32-watt er nok og man er vild med modkoblingslyd. Jeg synes den var lige grå nok og "transistor-agtig" til min rør-smag (læs: skal det være rør, skal det lyde af rør - og ikke nødvendigvis slatten og mørk).

Min makker har en Leben CS300, som jeg har tilbragt mange timer sammen med, og jeg hørte CS600 + riaa'en på supertræf i år, så jeg har hørt Leben - og kan godt lide det - jeg mente bare det var irrelevant at nævne hvordan det spiller, da det jo er en smagssag. Men det lyder klart mindre gråt og billigt end EAR, hvis du absolut gerne vil vide, hvad jeg synes.

Jamen, de kaster bare komponenter i kassen! Så stor variation, som jeg har set, kan umuligt være lyttetests, der har bestemt komponentvalget - og jo, det er komponenter af aller-billigste kvalitet - ikke at det siger noget om lyden - men det siger noget om holdbarheden og konstruktørens ambitionsniveau. Desuden klatter de alt til med sort silikonefugemasse - virkelig lækkert at se på...

Men enig - nok om det og tilbage til emnet: Jeg vil godt hæve dusøren til 200,- hvis vi kan få fremtryllet 2 købere og 2 sælgere...

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
kennethjensen skrev:
Jean M Jarre skrev:
kennethjensen skrev:

Jean M Jarre skrev:
kennethjensen skrev:
Min Acute støjer ikke det mindste. Og man kan ikke undgå og
bruge den interne volume på en eller anden måde
Jo man kan sagtens undgå den interne volumen, men en cd afspiller til den pris
jeg gav vist 20.000 kontant for den, så skal den sku ikke støje. Men den spillede da ganske ok, dog lidt plastik agtigt drev af en ca afspiller i den
prisklasse, men igen bestemt ikke den dårligste cd afspiller i klassen, og så igen alt er smag og behag derfor vil jeg som jeg tidligere også skrev,
udtale mig om noget er bedre end andet rent lydmessigt, det må være op til den enkelte at vudere. Mvh JMJ

Hvordan undgår du volumen i den? 

Ja dumt formuleret, man kan undgå at benytte den til at skrue op og ned, man kan stille den på den ønskede styrke og så lade den stå der, man
kan ikke by-passe den som jeg tror du opfattede det som.

Men man kan sikkert få Allan til at gå uden om den rent mekanisk hvis man ville dette, tror det ville være en smal sag for ham.

Mvh
JMJ

Tak for det hehehe. Mente nok

Jeg har gennemtestet 3 stykker af acute nu. Ingen af dem støjer. Måske din forstærker støjet?

Hvorfor har du "gennemtestet" tre ens cd-afspillere? 

Mvh.
Niels

Med forskellige rør  for bekendte...

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Nu er de væsentligste synspunkter vist kommet frem.

Hvis der er nogen, som har lyst til at bidrage med nyt til denne tråd, kan det ske ved henvendelse til Hifi4all.

Tråden lukkes indtil videre.

A/moderator

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes