Emne: AB Audio - fiktive annoncer? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Ja, her anno 2009, midt i finanskrisen, hvor pengene ikke hænger på træerne, har man da som forhandler SELVFØLGELIG råd til at vente 15 timer med at svare en kunde, som står og vifter med 21.000,-. Dem er der jo ikke andre forhandlere, der vil have fat i, vel?
Nu indrykkede du annoncen efter kl. 01.00 i går, og jeg svarede dig 3 minutter efter. Hvordan kan du så have solgt sættet dagen før du indrykker annoncen? Det er, som du selv pointerer, virkelig seriøst...
Jamen så ringer jeg da bare næste gang, du har noget Leben billigt til salg. (det gjorde jeg nu også første gang). Ellers sender jeg lige en kammarat med kontanter ind i din butik, men mon ikke det enten er lånt ud eller solgt til en svensker?
Nu vil jeg hellere snakke med ejere af produkterne, end jeg vil snakke med forhandlere, så jeg vil stadig gerne snakke med både købere og sælgere af de 2 sæt Leben forstærkere, du har haft til salg. Jeg venter fortsat spændt på den mail du lovede at sende....
Jeg er også spændt på at få oplyst pris på Lebens riaa.
|
|
|
Blot til info, så ser jeg tit gamle annoncer på hifi4all blive genannonceret med vare som er solgt. Måske hifi4all har en auto genannoncering? Det jo en evighed siden det leben sæt var til salg første gang 
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
2. Ingen ved deres fulde fem vil skifte fra Leben til EAR Yoshino.
|
|
|
Det bliver du nødt til at uddybe med en rigtig-rigtig god forklaring, hvis jeg bare skal tage det du ellers har skrevet, en anelse seriøst...
Tror du ikke bare at du er gået hen og blevet lidt smålummer på Leben her i varmen 
EAR Yoshino laver helt fantastiske og holdbare produkter. Jeg har hørt en hel del af det...
Det kommer vel an på så meget, øvrigt udstyr, preferencer etc. 

|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig........
E-mail er nu ikke engang den sikreste måde at være først til mølle. Ja, du kan måske dokumentere at du var den første der reagerede (eller i hvert tilfælde meget hurtigt efter at annoncen røg på), men det er vel Allan der afgør hvordan han passer sin forretning (og prioriterer mail og telefoner).
Mener også det er utilstedeligt at bede om købere og sælgers e-mail. Det er i hvert tilfælde ikke noget Allan bør give videre uden dennes accept.
Håber du har held i jagten på noget Leben grej til en fornuftig pris....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
David skrev:
|
|
|
Det bliver du nødt til at uddybe med en rigtig-rigtig god forklaring, hvis jeg bare skal tage det du ellers har skrevet, en anelse seriøst...
Tror du ikke bare at du er gået hen og blevet lidt smålummer på Leben her i varmen 
EAR Yoshino laver helt fantastiske og holdbare produkter. Jeg har hørt en hel del af det...

|
|
|
Sjovt, skulle jeg også lige til og skrive. Men nu gjorde du det for mig. Det ihvertfald noget dicideret vås og fyre af det han skriver. 
|
Til top |
|
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
David skrev:
2. Ingen ved deres fulde fem vil skifte fra Leben til EAR Yoshino. |
|
|

|
|
|
Sjovt, skulle jeg også lige til og skrive. Men nu gjorde du det for mig. Det ihvertfald noget dicideret vås og fyre af det han skriver.
 |
|
|
Nu er det jo en farlig tråd at blande sig i og jeg vil ikke udtale mig omkring AB har haft varen eller ej, men jeg har en del erfaring med EAR da
jeg har haft følgende.
EAR 861, denne holdt nøjagtigt 1 time og 9 minutter så futtede den af.
EAR 864, oplevede ikke problemer med denne
EAR 324, har haft denne over 2 omgange første gang oplevede jeg ingen problemer, anden gang begyndte den at brumme efter ca 3 måneder,
en bekendt af mig med samme riaa begyndte at få udfald i ene kanal efter 12 måneder
EAR Acute cd, støjede når man bruget intern volumen.
Så jeg vil her genre bakke David op omkring holdbarheden, ellers har jeg været serdeles uhældig for i mine øjne og med mine oplevelser er det
sku ikke noget der holder i længden, om det så lyder bedre end andet det er op til en selv.
Mvh
JMJ
Men igen der går rygter om meget grej derude. __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Acute støjer ikke det mindste. Og man kan ikke undgå og bruge den interne volume på en eller anden måde
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Min Acute støjer ikke det mindste. Og man kan ikke undgå og bruge den interne volume på en eller anden måde
 |
|
|
Jo man kan sagtens undgå den interne volumen, men en cd afspiller til den pris jeg gav vist 20.000 kontant for den, så skal den sku ikke støje.
Men den spillede da ganske ok, dog lidt plastik agtigt drev af en ca afspiller i den prisklasse, men igen bestemt ikke den dårligste cd afspiller i
klassen, og så igen alt er smag og behag derfor vil jeg som jeg tidligere også skrev, udtale mig om noget er bedre end andet rent lydmessigt, det
må være op til den enkelte at vudere.
Mvh
JMJ
__________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
kennethjensen skrev:
 |
|
|
Jo man kan sagtens undgå den interne volumen, men en cd afspiller til den pris jeg gav vist 20.000 kontant for den, så skal den sku ikke støje.
Men den spillede da ganske ok, dog lidt plastik agtigt drev af en ca afspiller i den prisklasse, men igen bestemt ikke den dårligste cd afspiller i klassen, og så igen alt er smag og behag derfor vil jeg som jeg tidligere også skrev, udtale mig om noget er bedre end andet rent lydmessigt, det må være op til den enkelte at vudere.
Mvh JMJ
|
|
|
Hvordan undgår du volumen i den?
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Jean M Jarre skrev:
kennethjensen skrev:
Min Acute støjer ikke det mindste. Og man kan ikke undgå og
bruge den interne volume på en eller anden måde  |
|
|
Jo man kan sagtens undgå den interne volumen, men en cd afspiller til den pris
jeg gav vist 20.000 kontant for den, så skal den sku ikke støje. Men den spillede da ganske ok, dog lidt plastik agtigt drev af en ca afspiller i den
prisklasse, men igen bestemt ikke den dårligste cd afspiller i klassen, og så igen alt er smag og behag derfor vil jeg som jeg tidligere også skrev,
udtale mig om noget er bedre end andet rent lydmessigt, det må være op til den enkelte at vudere. Mvh JMJ |
|
|
Hvordan undgår du volumen i den? |
|
|
Ja dumt formuleret, man kan undgå at benytte den til at skrue op og ned, man kan stille den på den ønskede styrke og så lade den stå der, man
kan ikke by-passe den som jeg tror du opfattede det som.
Men man kan sikkert få Allan til at gå uden om den rent mekanisk hvis man ville dette, tror det ville være en smal sag for ham.
Mvh
JMJ __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
kennethjensen skrev:
Jean M Jarre skrev:
kennethjensen skrev:
Min Acute støjer ikke det mindste. Og man kan ikke undgå og bruge den interne volume på en eller anden måde  |
|
|
Jo man kan sagtens undgå den interne volumen, men en cd afspiller til den pris jeg gav vist 20.000 kontant for den, så skal den sku ikke støje. Men den spillede da ganske ok, dog lidt plastik agtigt drev af en ca afspiller i den prisklasse, men igen bestemt ikke den dårligste cd afspiller i klassen, og så igen alt er smag og behag derfor vil jeg som jeg tidligere også skrev, udtale mig om noget er bedre end andet rent lydmessigt, det må være op til den enkelte at vudere. Mvh JMJ |
|
|
Hvordan undgår du volumen i den?
|
|
|
Ja dumt formuleret, man kan undgå at benytte den til at skrue op og ned, man kan stille den på den ønskede styrke og så lade den stå der, man kan ikke by-passe den som jeg tror du opfattede det som.
Men man kan sikkert få Allan til at gå uden om den rent mekanisk hvis man ville dette, tror det ville være en smal sag for ham.
Mvh JMJ |
|
|
Tak for det hehehe. Mente nok 
Jeg har gennemtestet 3 stykker af acute nu. Ingen af dem støjer. Måske din forstærker støjet?
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej forstærkeren støjede ikke, jeg havde alt det EAR som jeg listede som et samlet system og der var ingen støj på 864.
MVH
JMJ
__________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Nej forstærkeren støjede ikke, jeg havde alt det EAR som jeg listede som et samlet system og der var ingen støj på 864.
MVH JMJ |
|
|
Sært, men ok. EAR er lidt nærig når det kommer til rør 
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASML skrev:
Brok, nu er det godt nok en del år siden den pågældende forretning førte en så agressiv markedsføring og i adskillige af deres skriftlige annoncer sjovt nok havde adskillige af konkurrentens produkter til salg som demo-varer.
Når så kunder henvendte sig for at købe den pågældende demo-model, havde de sjovt nok altid solgt den pågældende demo-vare, men havde altid varer fra deres eget sortiment som i følge dem selv var bedre end konkurrentens....
Nu erindrer jeg ikke om der faldt dom, i den pågældende sag, hvorfor jeg ikke ønsker at sætte navne på, de involverede forretninger.Jeg skulle jo nødigt have en injurie sag på halsen....
Jeg er dog overbevist om at der er andre end mig, der husker denne episode...Jeg føler mig ikke specielt dehydreret her i varmen.....
Slet venligst mit indlæg, hvis du synes det er for langt ude...
Mvh.
ASML
|
|
|
Flot gået af en forretning der er knap er 1 år gammel  Det er jo ganske let at poste div. formodninger, men jeg ser heller fakta. Ovenstående er et godt eksempel på hvorfor... __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
David skrev:
|
|
|

|
|
|
Jamen, det er da nemt! :-) EAR er proppet med standardkomponenter, herunder rør, kondensatorer, modstande, osv, og samlekvaliteten efterlader meget at ønske. Man finder heller ikke to ens apparater i samme model - man kaster bare komponenter i kassen. Nu har jeg selv ejet to produkter fra EAR, som ikke har fejlet noget (hvis man da ikke vil kalde en MM-riaa med over 50db gain for fejlkonstrueret), men jeg kender til flere og har hørt om endnu flere, der har haft defekter på deres EAR grej. Jeg har ikke ejet Leben, men de produkter jeg har rørt ved, har oset af kvalitet, ligesom 6moons tests vidner om flotte konstruktioner med flot monteringsarbejde og gode komponenter - i klassisk japansk stil. Men nok om det - tilbage til emnet! :-)
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
David skrev:
Ja, her anno 2009, midt i finanskrisen, hvor pengene ikke hænger på træerne, har man da som forhandler SELVFØLGELIG råd til at vente 15 timer med at svare en kunde, som står og vifter med 21.000,-. Dem er der jo ikke andre forhandlere, der vil have fat i, vel?
Nu indrykkede du annoncen efter kl. 01.00 i går, og jeg svarede dig 3 minutter efter. Hvordan kan du så have solgt sættet dagen før du indrykker annoncen? Det er, som du selv pointerer, virkelig seriøst...
Jamen så ringer jeg da bare næste gang, du har noget Leben billigt til salg. (det gjorde jeg nu også første gang). Ellers sender jeg lige en kammarat med kontanter ind i din butik, men mon ikke det enten er lånt ud eller solgt til en svensker?
Nu vil jeg hellere snakke med ejere af produkterne, end jeg vil snakke med forhandlere, så jeg vil stadig gerne snakke med både købere og sælgere af de 2 sæt Leben forstærkere, du har haft til salg. Jeg venter fortsat spændt på den mail du lovede at sende....
|
|
|
Blot til info, så ser jeg tit gamle annoncer på hifi4all blive genannonceret med vare som er solgt. Måske hifi4all har en auto genannoncering? Det jo en evighed siden det leben sæt var til salg første gang  |
|
|
Jamen lad os da få nogle eksempler frem i lyset, så uddyb venligst, Kenneth...
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
ASML skrev:
Brok, nu er det godt nok en del år siden den pågældende forretning førte en så agressiv markedsføring og i adskillige af deres skriftlige annoncer sjovt nok havde adskillige af konkurrentens produkter til salg som demo-varer.
Når så kunder henvendte sig for at købe den pågældende demo-model, havde de sjovt nok altid solgt den pågældende demo-vare, men havde altid varer fra deres eget sortiment som i følge dem selv var bedre end konkurrentens....
Nu erindrer jeg ikke om der faldt dom, i den pågældende sag, hvorfor jeg ikke ønsker at sætte navne på, de involverede forretninger.Jeg skulle jo nødigt have en injurie sag på halsen....
Jeg er dog overbevist om at der er andre end mig, der husker denne episode...Jeg føler mig ikke specielt dehydreret her i varmen.....
Mvh.
ASML
|
|
|
Flot gået af en forretning der er knap er 1 år gammel 
Det er jo ganske let at poste div. formodninger, men jeg ser heller fakta. Ovenstående er et godt eksempel på hvorfor...
|
|
|
Jeg kunne forestille mig, at ASML henviser til Audio Art, hvor Allan arbejdede før han startede AB audio. Det er et gæt, så ret mig, hvis jeg tager fejl.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
ASML skrev:
Mvh.
ASML
|
|
|
Flot gået af en forretning der er knap er 1 år gammel 
|
|
|
ASML taler jo ikke om ABaudio. Han taler om noget der før er sket i branchen, men skriver også at han ikke ønsker at nævne navne. 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
kennethjensen skrev:
David skrev:
|
|
|
Blot til info, så ser jeg tit gamle annoncer på hifi4all blive genannonceret med vare som er solgt. Måske hifi4all har en auto genannoncering? Det jo en evighed siden det leben sæt var til salg første gang 
|
|
|
Jamen lad os da få nogle eksempler frem i lyset, så uddyb venligst, Kenneth...
|
|
|
nu har jeg andet og tage mig til end og sidde og glo annoncer igennem. Har blot konstateret at der er gengangere ind imellem 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Medlem skrev:
David skrev:
|
|
|

|
|
|
Jamen, det er da nemt! :-)
EAR er proppet med standardkomponenter, herunder rør, kondensatorer, modstande, osv, og samlekvaliteten efterlader meget at ønske. Man finder heller ikke to ens apparater i samme model - man kaster bare komponenter i kassen. Nu har jeg selv eget to produkter fra EAR, som ikke har fejlet noget (hvis man da ikke vil kalde en MM-riaa med over 50db gain for fejlkonstrueret), men jeg kender til flere og har hørt om endnu flere, der har haft defekter på deres EAR grej.
Jeg har ikke ejet Leben, men de produkter jeg har rørt ved, har oset af kvalitet, ligesom 6moons tests vidner om flotte konstruktioner med flot monteringsarbejde og gode komponenter - i klassisk japansk stil.
Men nok om det - tilbage til emnet! :-)
|
|
|
Tjaaa, fordi der proppet rigtig gode ingredienser i maden, er det ikke ensbetydende med det smager godt! Desuden har jeg flere gange set under hatten på EAR. Og de ligner sgu hinanden.
Jeg kender også bla bla bla. Nej, helt ærligt. Det her gider jeg simplehen ikke spilde min tid på. Forsat god debat.
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
David skrev:
Medlem skrev:
David skrev:
|
|
|

|
|
|
Jamen, det er da nemt! :-)
EAR er proppet med standardkomponenter, herunder rør, kondensatorer, modstande, osv, og samlekvaliteten efterlader meget at ønske. Man finder heller ikke to ens apparater i samme model - man kaster bare komponenter i kassen. Nu har jeg selv eget to produkter fra EAR, som ikke har fejlet noget (hvis man da ikke vil kalde en MM-riaa med over 50db gain for fejlkonstrueret), men jeg kender til flere og har hørt om endnu flere, der har haft defekter på deres EAR grej.
Jeg har ikke ejet Leben, men de produkter jeg har rørt ved, har oset af kvalitet, ligesom 6moons tests vidner om flotte konstruktioner med flot monteringsarbejde og gode komponenter - i klassisk japansk stil.
Men nok om det - tilbage til emnet! :-)
|
|
|
Tjaaa, fordi der proppet rigtig gode ingredienser i maden, er det ikke ensbetydende med det smager godt! Desuden har jeg flere gange set under hatten på EAR. Og de ligner sgu hinanden.
Jeg kender også bla bla bla. Nej, helt ærligt. Det her gider jeg simplehen ikke spilde min tid på. Forsat god debat.
|
|
|
Så lad være - der er ingen, der presser dig, du deltager af egen fri vilje.
Jeg vil gerne høre om de annoncører, der genindrykker solgte varer, hvis du får lyst til at deltage igen.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|