Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvilken Blu-Ray afspiller?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have den bedste Blu-Ray afspiller til 3-4 tusind. Den skal kunne køre analog 2.0 ud.

Jeg er selv blank på det her område, forslag modtages gerne...

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Den næstbedste så da........
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Den skal kunne køre analog 2.0 ud.

Det kan de allesammen.

Jeg ville vente på Oppo digital BDP-S83, men den er sat til 5.000kr. Alternativt en Panasonic DMP-BD80 til 3.000kr.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

vil klart anbefalde dig panasonic, det er en utrolig god afspiller og virker rigtigt godt.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg ville købe en Samsung BDP-3600.

Kan dekode alle formater og har alle de udgange man kan få brug få, inkl. analog 2.0 ud.

Kan fåes til 2300 hos Wupti.com

Har selv en og jeg er yderst tilfreds.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg vil fraråde dig at købe samsung, da de ikke er lige så stabile som mange andre mærker er på markedet og især inde for BD verden. Der vil panasonic, oppo og pioneer være meget bedre, da de er meget mere stabile.

Vilstrup

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Stabile på hvilken måde?

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Når jeg siger stabil, så mener jeg om hvor godt maskinen er lavet. Altså går den nemt i stykker og er den holdbar nok. og der har jeg oplevet meget at Samsung ikke er helt så gode på det punkt når det gælder om at være stabile.

Vilstrup

Noahninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget tilfreds med min Panasonic DMP-BD60. Den kostede kr 2250 hos Panasonic Centret i Rødovre og jeg fik lavet den kodefri på DVD
delen.
Den æder alt, loader relativ hurtigt og billedkvaliteten er fantastisk på Blu-Ray:-)

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv en BD afspiller...

men er det ikke noget med at nogle er utrolig langsomme om at starte en skive op ?

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Noahninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Jeg forventede faktisk at den var rigtig langsom, ca 40 sec, så jeg var noget overrasket da jeg lejede en Blu-ray film og loade den. Det gik hurtigt,
men jeg tog ikke tid. Næste gang jeg lejer film kan jeg lige tage tid på den:-)

Don_Odal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan nedværdige dig til det, så overvej en PS3.

Modsat de fleste andre på markedet, starter den skiverne *meget* hurtigt, og der er ikke riiigtigt nogle tungtvejende grunde til ikke at vælge den, udover at det i Hifi-kredse er meget "u-elitært" at have sådan noget legetøj i sit setup :)

Hvis du tager i betragtning at du får en BD-afspiller som opdateres løbende på nettet og som ikke bliver "forældet" af nye BD-standarder, som understøtter de nyeste lydformater (med mindre du er ude i 7.1 surround, og har brugt en mindre personbil på dit setup) - og oven i hatten får du en gratis spillekonsol, så er det ikke verdens dårligste køb.

Jeg havde aldrig drømt om at jeg ville eje sådan en gang plastikbras som medieafspiller, men jeg købte en til at spille på, og fandt ud af at den var min eksisterende NAD-DVD voldsomt overlegen, jeg ku' bruge HD-Master og TrueHD, og min 50" Plasma har aldrig set så godt ud - tjah, det virkede lidt omsonst at gå ud og bruge 4-5000 ekstra på noget jeg kunne i forvejen, for at døje med længere load-tider, og chancen for at den blev "forældet" eller at opdateringer ville være besværlige. Jeg måtte lige investere i en BluRay-remote fra Sony, til omkring 200 kroner.

Jeg spiller aldrig på min PS3. Konsol-spil keder mig. Men jeg ser *rigtigt* mange film på den :)

Overvej det - du vil blive kaldt Judas  - men du vil have gjort et godt køb :) Selvfølgelig er der ting en PS3 ikke kan - men der er også ting andre afspillere til under 6000 ikke kan. Måske vil vennerne have et slag FIFA, eller en omgang Guitar Hero i pausen i landskampen? Måske vil ungerne gerne spille Little Big Planet. DET kan de ikke på en Samsung, en Panasonic, eller hvad nu - og det bedste er, at du har fået din spillekonsol gratis :)

Jeg ved godt det er helligbrøde - og mange rynker på næsen - men den PS3 *er* ikke så dum. Den har sågar USB-inputs, hvis du vil spille din lagrede musik - og den hopper på dit netværk og opdaterer sig via nettet - uden at du behøver at tænke ret meget over det.

Indrømmer gerne at jeg er træt af at se på min PS3. Jeg ville ønske der stod et eller andet super-lækkert stykke high-end bling. Men med det jeg har fået for pengene, overlever jeg nok. Nogen der vil købe en Xbox360 med Guitar Hero World Tour, i øvrigt? Den bruger jeg heller ikke til at spille på - og HD DVD kommer nok ikke igen ;)
Til top Vis Don_Odal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don_Odal

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Don_Odal skrev:
Hvis du kan nedværdige dig til det, så overvej en PS3.

Modsat de fleste andre på markedet, starter den skiverne *meget* hurtigt, og der er ikke riiigtigt nogle tungtvejende grunde til ikke at vælge den, udover at det i Hifi-kredse er meget "u-elitært" at have sådan noget legetøj i sit setup :)

Hvis du tager i betragtning at du får en BD-afspiller som opdateres løbende på nettet og som ikke bliver "forældet" af nye BD-standarder, som understøtter de nyeste lydformater (med mindre du er ude i 7.1 surround, og har brugt en mindre personbil på dit setup) - og oven i hatten får du en gratis spillekonsol, så er det ikke verdens dårligste køb.

Jeg havde aldrig drømt om at jeg ville eje sådan en gang plastikbras som medieafspiller, men jeg købte en til at spille på, og fandt ud af at den var min eksisterende NAD-DVD voldsomt overlegen, jeg ku' bruge HD-Master og TrueHD, og min 50" Plasma har aldrig set så godt ud - tjah, det virkede lidt omsonst at gå ud og bruge 4-5000 ekstra på noget jeg kunne i forvejen, for at døje med længere load-tider, og chancen for at den blev "forældet" eller at opdateringer ville være besværlige. Jeg måtte lige investere i en BluRay-remote fra Sony, til omkring 200 kroner.

Jeg spiller aldrig på min PS3. Konsol-spil keder mig. Men jeg ser *rigtigt* mange film på den :)

Overvej det - du vil blive kaldt Judas  - men du vil have gjort et godt køb :) Selvfølgelig er der ting en PS3 ikke kan - men der er også ting andre afspillere til under 6000 ikke kan. Måske vil vennerne have et slag FIFA, eller en omgang Guitar Hero i pausen i landskampen? Måske vil ungerne gerne spille Little Big Planet. DET kan de ikke på en Samsung, en Panasonic, eller hvad nu - og det bedste er, at du har fået din spillekonsol gratis :)

Jeg ved godt det er helligbrøde - og mange rynker på næsen - men den PS3 *er* ikke så dum. Den har sågar USB-inputs, hvis du vil spille din lagrede musik - og den hopper på dit netværk og opdaterer sig via nettet - uden at du behøver at tænke ret meget over det.

Indrømmer gerne at jeg er træt af at se på min PS3. Jeg ville ønske der stod et eller andet super-lækkert stykke high-end bling. Men med det jeg har fået for pengene, overlever jeg nok. Nogen der vil købe en Xbox360 med Guitar Hero World Tour, i øvrigt? Den bruger jeg heller ikke til at spille på - og HD DVD kommer nok ikke igen ;)

PS3 kan ikke smide et 2,0 analogt signal ud og så er den en skændsel hvad angår lyden

Jeg har haft en PS3 og ja dens BD billede er godt (som det er på alle BD-afspillere) og dens dvd billede er også ok, den er hurtig og nem at betjene (også kun med en controler). Men som skrevet så er det ikke en man skal vælge vist man vægter lyden bare lidt højt, da lyden via bitstream er forfærdenligt og det er den eneste måde du kan få HD lyd ud af den.

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

jeg vil købe en Panasonic BD60 med mindre at du skal bruge 7.1 analog ud, syntes at Samsungs som der bliver sagt ikke virker helt så stabile også lamer de meget fra drevet.

Ps3 er bestemt en mulighed, hvis man også vil spille lidt engang imellem, men hvis man ved at man aldrig kommer til at bruge det, ville jeg ikke have sådan en klods til at stå helt ståj svag er den heller ikke

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Vilstrup skrev:
Når jeg siger stabil, så mener jeg om hvor godt maskinen er lavet. Altså går den nemt i stykker og er den holdbar nok. og der har jeg oplevet meget at Samsung ikke er helt så gode på det punkt når det gælder om at være stabile.

Hvor mange samsung Blu-ray afspillere har du haft? Hvor har du erfaret dine oplevelser siden du skriver du har erfaret Samsung ikke  er helt god på det punkt når det gælder stabilitet

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Kim C:

Glem ikke at kigge efter Marantz produkter også. Pioneer afspillerne kan jeg også anbefale.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Haapanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

...som skrevet så er det ikke en man skal vælge vist man vægter lyden bare lidt højt, da lyden via bitstream er forfærdenligt og det er den eneste måde du kan få HD lyd ud af den.

Forfærdelig ligefrem.. det er vist en overdrivelse der vil noget.. Ikke så god som så mange andre.. men det er da til at holde ud ;)

Til top Vis Haapanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haapanen

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Haapanen skrev:
Pierre skrev:

...som skrevet så er det ikke en man skal vælge vist man vægter lyden bare lidt højt, da lyden via bitstream er forfærdenligt og det er den eneste måde du kan få HD lyd ud af den.

Forfærdelig ligefrem.. det er vist en overdrivelse der vil noget.. Ikke så god som så mange andre.. men det er da til at holde ud ;)

det kommer an på ens lyd preferancer

dali1288
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv købt en Samsung.. Skrev til "en (velnok) MEGET respekteret, og ikke mindst - meget vidende" Hifi forhandler, om de på nogen som helst måde havde hørt, at Samsungs afspillere havde problemer med (bygge) kvaliteten - eller andre problemer i det hele taget. Dette benægtede forhandleren på det kraftigste at der var!!.. Men om der MÅSKE er, skal jeg lade være usagt

Med venlig hilsen: En Samsung Bluray ejer!!

Til top Vis dali1288's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dali1288

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

smide et 2,0 analogt signal ud og så er den en skændsel hvad angår lyden

Jeg har haft en PS3 og ja dens BD billede er godt (som det er på alle BD-afspillere) og dens dvd billede er også ok, den er hurtig og nem at betjene (også kun med en controler). Men som skrevet så er det ikke en man skal vælge vist man vægter lyden bare lidt højt, da lyden via bitstream er forfærdenligt og det er den eneste måde du kan få HD lyd ud af den.

[/QUOTE] Jeg synes PS3 får nogle drøje hug hvad angår lyden, man behøver ikke kun at køre et bitstream signal. PS3 kan også udpakke lydfilen og sende den i fuld kvalitet PCM via HDMI.

Men det er klart du mangler analog ud i en høj kvalitet, det kan lade sig gøre via multikablet.

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes