Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 12:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bedste højttalerkabel til prisen ???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

TMC Gold Label ref super kabel til prisen !

Se evt mit link hvor der er foto af kablet

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53212&K W=Gonz&TPN=7

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

Hvad gør det bedre end NKT-kabel til 1,75/m?
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
Gonz skrev:

ALT !

Jeg har været hele turen igennem NKT kabler  fra o,5 kvadrat til 20 kvadrat osse div solidcore kabler incl installations kabler , CAT kabler snoede og ikke snoede. Massive kobberstænger osv osv . Ingen af disse kabler kunne måle sig med mit forrige kabel, som var et rimeligt kabel Audioquest Midnight II som er et ok kabel ! Forskellen var at især S og T lyde ikke blev over- eksponerede og rumfornemmelse og perspektiv, samt roen i baggrunden var nærmest ikke eksisterende med alle disse std kabler ! TMC kablet som jeg først har fået fornyligt på anbefaling af en bekendt, som har haft og stadigvæk har flere væsentlig dyrere HT kabel ! Det er klart bedre end Audioquest kablet i mit setup !

Nogle mennesker kan høre forskellen og nogle påstår de ikke kan. Nogle anlæg afslører forskellen meget tydeligt andre gør ikke ! Hvis man er tilfreds med NKT kabel ,så har man sparet nogle penge hvis ikke så er det bare at prøve sig frem !

Alt dette er mine erfaringer gennem de sidste 35 år . Facitlisten eksisterer ikke, da vi alle opfatter tingene forskelligt

PS: Jeg har desværre ikke råd til Proxima

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:
MoWa skrev:
Gonz skrev:

ALT !

Jeg har været hele turen igennem NKT kabler  fra o,5 kvadrat til 20 kvadrat osse div solidcore kabler incl installations kabler , CAT kabler snoede og ikke snoede. Massive kobberstænger osv osv . Ingen af disse kabler kunne måle sig med mit forrige kabel, som var et rimeligt kabel Audioquest Midnight II som er et ok kabel ! Forskellen var at især S og T lyde ikke blev over- eksponerede og rumfornemmelse og perspektiv, samt roen i baggrunden var nærmest ikke eksisterende med alle disse std kabler ! TMC kablet som jeg først har fået fornyligt på anbefaling af en bekendt, som har haft og stadigvæk har flere væsentlig dyrere HT kabel ! Det er klart bedre end Audioquest kablet i mit setup !

Nogle mennesker kan høre forskellen og nogle påstår de ikke kan. Nogle anlæg afslører forskellen meget tydeligt andre gør ikke ! Hvis man er tilfreds med NKT kabel ,så har man sparet nogle penge hvis ikke så er det bare at prøve sig frem !

Alt dette er mine erfaringer gennem de sidste 35 år . Facitlisten eksisterer ikke, da vi alle opfatter tingene forskelligt

PS: Jeg har desværre ikke råd til Proxima

Ah, S og T-lyde. :) Den har man hørt om før - skægt, at kabler har så stor indvirkning på netop S'er og T'er. Det må være uhyre let at foretage en måling der viser det - og dog findes de målinger ikke. Hvorfor mon ikke? Til gengæld er der folk der har lavet blindtest med dyrt kabel mod en metaltøjbøjle, og selv audiofilerne kunne ikke høre forskel.

Narrer du mon dig selv? Har du sat dig ned, og tænkt over at det kunne være tilfældet, at du, ligesom mange andre, falder for hifibranchens bedrag? Man får jo indtryk af at man må være snotdum, når man ikke kan høre forskel efter hifisælgerens foredrag. En videnskabelig blindtest ville kunne afsløre meget, men desværre er audiofiler allergiske overfor blindtest. Det er svært at finde andre blindtests end dem der viser at folk ikke kan høre forskel, måske lige bortset fra enkelte som tilfældigvis er foretaget hjemme i stuen med konen som kabelskifter. :)

Noget at tænke over: http://consumerist.com/362926/do-coat-hangers-sound-as-good- monster-cables
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Næsten enhver Holfi højttaler spiller klart bedst med "skrallet" NKT kabel da de er udviklet med disse Holfikabler.

Sæt stort set alle andre kabler på og man hører hvordan de "farver".

S og T lyde er der intet af på Holfi højttalere med NKT kabel, der imod kan de lyde ret klemt med stort set alle andre kabler
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

:-)

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

NKT LYDER BEDRE END F:EKS BERTRAM PROXIMA ELLER NORDOST VALHALLA PÅ HOLFI HØJTTALERE

HVORFOR ER DER INGEN DER HAR FORTALT MIG AT JEG IKKE KAN HØRE

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Jem og Fix Har Kabel 0.75¤ 70kr for 25m 1.5¤ 90kr for 25m og 2.5¤ 125kr for 25m. Ganske fint OFC kabel som er guld til prisen.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

Sønnen skrev:
Næsten enhver Holfi højttaler spiller klart bedst med "skrallet" NKT kabel da de er udviklet med disse Holfikabler.

S og T lyde er der intet af på Holfi højttalere med NKT kabel, der imod kan de lyde ret klemt med stort set alle andre kabler

Hmm den påstand på vist stå for egen regning, det er noget forbandet SLUDDER !

Hvordan hænger det sammen med at NKT kablet er af kobber og sølv er den videnskabligt bevist bedste leder og farver mindst !

Du har da vist en dårlig dag idag, hva ?

Hvis en højttaler er udviklet på ét bestemt kabel, så vil så at sige alle andre kabler farve "lyden"

Sølv er en fremragende leder men det er ikke sikkert den lyder godt alle vegne

Hvis en højttaler er meget lys i klangen er sølvkabler vist ikke lige sagen, uanset om du mener det er videnskabeligt bevist

Et godt råd > Få noget erfaring med forstærkere/kabler/højttalere og du vil opdage at ét fremragende kabel på højttaler 1 ikke nødvendigvis lyder godt på højttaler 2

Heller ikke dit videnskabeligt beviste sølvleder

Ved du noget om Holfi højttalere ?

Ved du noget om Holfi´s højttalerkabler ?

Ikk ? Så skal jeg fortælle dig at deres egne kabler er REN KOBBER i bomuld og deres højttalere er UDVIKLET på disse kabler

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

En tilføjelse til GONZ

Jeg har hørt Holfi´s egne kabler (som skrevet REN KOBBER i bomuld) kontra A/Q Sterling (Som du nok heller ikke kender) På HOLFI´s højttalere

A/Q Sterling > Ren sølvkabel... Til noget der ligner 4-5000,- pr M...Og gæt hvilke kabel der lød, ikke lidt bedre men klart bedst på disse Holfi højttalere

Og det var sådan ca 12 personer ud af 12 der mente det

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:
Gonz skrev:

Sønnen skrev:

Hmm den påstand på vist stå for egen regning, det er noget forbandet SLUDDER !

Hvordan hænger det sammen med at NKT kablet er af kobber og sølv er den videnskabligt bevist bedste leder og farver mindst !

Du har da vist en dårlig dag idag, hva ?

Hvis en højttaler er udviklet på ét bestemt kabel, så vil så at sige alle andre kabler farve "lyden"

Sølv er en fremragende leder men det er ikke sikkert den lyder godt alle vegne

Hvis en højttaler er meget lys i klangen er sølvkabler vist ikke lige sagen, uanset om du mener det er videnskabeligt bevist

Et godt råd > Få noget erfaring med forstærkere/kabler/højttalere og du vil opdage at ét fremragende kabel på højttaler 1 ikke nødvendigvis lyder godt på højttaler 2

Heller ikke dit videnskabeligt beviste sølvleder

Øøøøh hvor meget erfaring kræves ???? Er 35 år med hifi ikke nok

Bare lige for at skære det ud i pap

Jeg har Holfi højttalere.

Jeg har prøvet NKT kabler i alle afskygninger multicore og solidcore ! De lyder ikke godt på mine Holfi højttalere eller de andre ca 10 sæt højttalere, jeg har haft gennem tiden ! Hvis Holfi højttalere er udviklet specielt med henblik på ,at anvendes med NKT kabel ,så er det sgu ret uheldigt da det får højttalerne til at lyde rigtig grimt i mine ører ! Jeg kan ikke forestille mig at Holfi har udviklet højttalerene til at lyde rigtig grimt det er sgu en dårlig salgstaktik ! Men ok hvis man foretrækker skærebrænder diskant og helt fladt lydbillede så er NKT kabel et hit

Nope jeg har ikke en dårlig dag, hvis jeg har en dårlig dag .så afholder jeg mig fra at kommunikere på HIFI4ALL

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

Øøøøh hvor meget erfaring kræves ???? Er 35 år med hifi ikke nok

Det er jo ikke sikkert 

Bare lige for at skære det ud i pap

Jeg har Holfi højttalere.

Jeg har prøvet NKT kabler i alle afskygninger multicore og solidcore ! De lyder ikke godt på mine Holfi højttalere eller de andre ca 10 sæt højttalere, jeg har haft gennem tiden ! Hvis Holfi højttalere er udviklet specielt med henblik på ,at anvendes med NKT kabel ,så er det sgu ret uheldigt da det får højttalerne til at lyde rigtig grimt i mine ører ! Jeg kan ikke forestille mig at Holfi har udviklet højttalerene til at lyde rigtig grimt det er sgu en dårlig salgstaktik ! Men ok hvis man foretrækker skærebrænder diskant og helt fladt lydbillede så er NKT kabel et hit

Ja der kan så være noget andet ""galt"".. det har du måske ikke tænkt på

Alle afskygninger ? Ren kobber i bomuld ? Hvis ikke det kører hos dig, så er det nok pga resten af systemet.

På Holfi højttalere og Holfi forstærkere (i dette tilfælde Integra 88 SE) lyder det aldeles fremragende og andre kabler for dette anlæg til at lyde som du beskriver din oplevelse med NKT > Fladt og kedeligt.

Nope jeg har ikke en dårlig dag, hvis jeg har en dårlig dag .så afholder jeg mig fra at kommunikere på HIFI4ALL

God idé

Kig her > http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=295&zoneid=1

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:
En tilføjelse til GONZ

Jeg har hørt Holfi´s egne kabler (som skrevet REN KOBBER i bomuld) kontra A/Q Sterling (Som du nok heller ikke kender) På HOLFI´s højttalere

A/Q Sterling > Ren sølvkabel... Til noget der ligner 4-5000,- pr M...Og gæt hvilke kabel der lød, ikke lidt bedre men klart bedst på disse Holfi højttalere

Ja det lyder jo meget troværdigt alt sammen, men hvem kan så afgøre om det var højttalerne der havde mest gavn af kablet ,eller om det fik forstærkeren til at lyde bedre osv osv osv ? Som du selv nævner der er så mange ukontrollerbare faktorer der spiller ind og hvis man skal kunne sige med sikkerhed ,hvad der er rigtigst ,så kræver det jo at man har et anlæg der beviseligt spiller 100% neutralt og hvem har det !!!

Konklusion over and out !

Jeg kan ikke lide lyden af NKT kabel du kan !

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Ja der kan så være noget andet ""galt"".. det har du måske ikke tænkt på

Jeg syntes jo netop ikke der er noget galt nu, hvor jeg bruger TMC kabel istedet !

Alle afskygninger ? Ren kobber i bomuld ? Hvis ikke det kører hos dig, så er det nok pga resten af systemet.

Var ikke klar over at NKT fandtes med ren bomuld ? Jeg tror sgu næppe at resten af system fejler noget !

På Holfi højttalere og Holfi forstærkere (i dette tilfælde Integra 88 SE) lyder det aldeles fremragende og andre kabler for dette anlæg til at lyde som du beskriver din oplevelse med NKT > Fladt og kedeligt.

Det kan da godt være at der er en speciel synergy mellem Holfi`s forstærkere og højttalere som gør at de lyder godt med dit kobberkabel i bomuld ,men jeg har jo ikke en Holfi forstærker !

Den forstærker jeg har, er netop kendt for at være meget neutral !

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

Sønnen skrev:
En tilføjelse til GONZ

Ja det lyder jo meget troværdigt alt sammen, men hvem kan så afgøre om det var højttalerne der havde mest gavn af kablet ,eller om det fik forstærkeren til at lyde bedre osv osv osv ? Som du selv nævner der er så mange ukontrollerbare faktorer der spiller ind og hvis man skal kunne sige med sikkerhed ,hvad der er rigtigst ,så kræver det jo at man har et anlæg der beviseligt spiller 100% neutralt og hvem har det !!!

Konklusion over and out !

Jeg kan ikke lide lyden af NKT kabel du kan !

Jamen spiller dit til din forventning, så er det jo super.

Jeg fortæller bare hvad jeg har oplevet og det er ca 20 andre kabler på et Holfi setup der lød dårligere, mere lukket, klemt end Holfi egne kabler.

Jeg har hverken Holfi højttalere, Holfi forstærkere eller deres kabler.

I mit setup lyder NKT præcis som du beskriver det, så vi er nok ikke uenige, men på det Holfi setup, der lød det helt klart bedst.

Jeg bruger selv ALU/KOBBER

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg fortæller bare hvad jeg har oplevet og det er ca 20 andre kabler på et Holfi setup der lød dårligere, mere lukket, klemt end Holfi egne kabler.

I mit setup lyder NKT præcis som du beskriver det, så vi er nok ikke uenige, men på det Holfi setup, der lød det helt klart bedst.

[/QUOTE]

Jamen skal vi så ikke bare nyde det god sommmervejr istedet

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

[/QUOTE]

Jamen skal vi så ikke bare nyde det god sommmervejr istedet

[/QUOTE]

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juli 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Utroligt hvad sådan en tråd kan udvikle sig til :-) havde håbet at folk "bare" havde givet deres bud
Til top Vis sirhish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sirhish

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Juli 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Se blot i hvilket navn adskillige krige er startet gennem historien: RELIGION

Kabler er som alt andet systembetinget. Jeg syntes derfor at det er umuligt at give en 100% objektiv og klar konklusion, hvorfor at man skal vælge et kabel- fremfor et andet?.... Det må det individuelle øre samt udstyr bedst kunne afgøre.... Sååååååå, bedste højttalerkabel til prisen?  

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

sirhish skrev:
Utroligt hvad sådan en tråd kan udvikle sig til :-) havde håbet at folk "bare" havde givet deres bud

Sorry kunne bare ikke dy mig

Sker aldrig mere ( i denne tråd) håber du finder det kabel der passer bedst til dig !

God sommer

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum