Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Michael Jackson er død (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

René Bo Nielsen skrev:
lennon skrev:

Ren� Bo Nielsen skrev:
M� han hvile i fred... N�r det s� er sagt, s� er jeg sgu snart ved at v�re tr�t af at l�se/h�re om hans d�d! Han havde talent ja, men OVERHOVEDET ikke i samme udstr�kning som Elvis for eksempel...
Ogs� er det til at br�kke sig over hvor mange, der vasker h�nder her efter hans d�d! Der burde v�re MANGE, der har en d�rlig smag i munden.

Hans kreative talent var da lys�r st�rre end Elvis. Mig bekendt har Elvis ikke skrevet et enesete musiknummer ? ? At Elvis s� var performer i en klassse for sig selv, er en helt anden snak . . 

Og ligeledes sanger! Elvis havde jo en fantastisk stemme. Jeg har derimod aldrig brudt mig Michiael Jacksons tøsestemme, men det er jo igen smag og behag.

Michael Jackson har selv kreeret,skrevet og produceret en masse musik. Elvis har sunget en masse musik som andre fandt til ham . Mener endda, at man nogle gange først indspillede sangene med en stand-in så Elvis kunne høre hvordan hans bagmænd ville have det .   

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Kan man sige Elvis og M.J. havde en ting tilfældes, de bragte begge den sorte musik ud til et stort hvidt puplikum?

ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Grunden til Michael Jackson blev et verdensnavn, på linje med Elvis. Er fordi at Mediaerne (avis,tv og magasiner) sympatisere med dem, MJ hjælper mange f.eks. Sultne, børn og familier , Jeg har ikke et samlet mediebillede fra USA, Men har det fra Danmark, Det var lige bestandig i 80érne at TVavisen gav plads til hans sange, helt i tråd med DR værdipolitik, og at behandle en ligegyldig neger, som en konge med særlig sangtalent. Hvad med at afspille John Mogensen noget mere, Jeg kan f.eks. anbefale hans album fra begyndelsen af 70érne.

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

ARTISTEN skrev:

Hej

Grunden til Michael Jackson blev et verdensnavn, på linje med Elvis.

Jeg synes slet ikke MJ er på linie med Elvis.

Jeg vil tro at de fleste har "glemt" MJ om 10-15 år, hvor Elvis faktisk stadig lever.

Selv idag ved teenagere hvem Elvis var, sådan tror jeg ikke det bliver med MJ
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Det er da interessant at se alle de forskellige svar om folk kan lide Michael Jackson eller ej, om han er større end Elvis eller ikke, eller om han har begået pædofili eller ej. Det sidstnævnte er der vel i virkeligheden ikke ret mange der ved om er sandt eller ej. vi kan blot konstatere at han aldrig er blevet dømt og det skal vel alt andet lige komme ham til gode når det er i et retssamfund sådanne ting bliver afgjort. En ting er dog sikkert og det er at han var et kæmpe talent hvilket ingen vel kan være i tvivl om når der ses klip fra de tidlige dage i Jackson 5. Manden kunne synge, skrive sange, danse og instruere videoer som ikke ret mange andre. Det var vel alle disse ingredienser tilsammen der gjorde ham til den store entertainer han var da han var på sit højeste og det er desværre en hel del år siden. Hvis man iøvrigt gider sidde og lytte til flere af hans bedste numre, bedst over et godt stereoanlæg, kan man blive forbavset over den genialitet og fornyelse han skabte på mange af disse numre. Hvis ikke man kan lide musikken så fred med det, men jeg mener bare en hvis form for respekt bør vises alligevel i stedet for den negativitet jeg ser i flere af disse indlæg. Der er vel en grund til at mange millioner mennesker verden over begræder hans bortkomst. Jeg er sikker på de vil huske ham på samme måde som andre husker Elvis.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

jøka skrev:
Det er da interessant at se alle de forskellige svar om folk kan lide Michael Jackson eller ej, om han er større end Elvis eller ikke, eller om han har begået pædofili eller ej. Det sidstnævnte er der vel i virkeligheden ikke ret mange der ved om er sandt eller ej. vi kan blot konstatere at han aldrig er blevet dømt og det skal vel alt andet lige komme ham til gode når det er i et retssamfund sådanne ting bliver afgjort. En ting er dog sikkert og det er at han var et kæmpe talent hvilket ingen vel kan være i tvivl om når der ses klip fra de tidlige dage i Jackson 5. Manden kunne synge, skrive sange, danse og instruere videoer som ikke ret mange andre. Det var vel alle disse ingredienser tilsammen der gjorde ham til den store entertainer han var da han var på sit højeste og det er desværre en hel del år siden. Hvis man iøvrigt gider sidde og lytte til flere af hans bedste numre, bedst over et godt stereoanlæg, kan man blive forbavset over den genialitet og fornyelse han skabte på mange af disse numre. Hvis ikke man kan lide musikken så fred med det, men jeg mener bare en hvis form for respekt bør vises alligevel i stedet for den negativitet jeg ser i flere af disse indlæg. Der er vel en grund til at mange millioner mennesker verden over begræder hans bortkomst. Jeg er sikker på de vil huske ham på samme måde som andre husker Elvis.

Helt enig! Smag er subjektivt, men man må anerkende hans succes.. Synes næsten det er skammeligt at læse nogen af de kommentarer der kommer her, kan få det helt dårligt over at folk kan få sig selv til at skirve sådan

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 07 November 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

That was it! - var inde at se "This Is It" med konen i går, og det kan klart anbefales! Hverken konen eller jeg er specielt
dedikerede Jackson-fans, udover at vi da synes han har lavet en del ganske gode numre, og at han var fantastisk til at
bevæge sig. Men filmen viser at det på trods af mange kedelige fyldsange alligevel er blevet til rigtig mange fede sange, som
sq holder godt. Også de sene sange fra HIStory - sange som They Don't Care About Us og Earth Song sparkede virkelig
r*v.

Filmen viser også at han tog opgaven dybt seriøst, og at han i hvert fald ikke var færdig som popsanger. Bevares, som
danser var han ikke lige så skarp i bevægelserne som tidligere, men manden var jo 50! Og måske netop derfor ville han
have været nødt til at lade musikken tale mere for sig selv, og jeg tror det ville være blevet nogle fantastiske koncerter.
Konen og jeg sad i hvert fald og rockede i sæderne.

Det er værd at bemærke at der jo ikke engang var tale om generalprøver. Jackson skulle skåne sin stemme, og selv om jeg
ikke ved hvor meget de har rettet op på den i post-production, så mærkede man i hvert fald ikke meget til at han skånede
den. På et par sange havde jeg en mistanke om at det var playback, men på mange numre var det tydeligvis ikke. Og i
øvrigt tror jeg også han er (var) en svær sanger at rette pitch på i post-production ...

Jeg ved ikke om filmen bidrager med så meget andet end at vise at Jackson tog opgaven dybt seriøst og formentlig ville
have leveret en række fede koncerter. Som person er og bliver han så mærkelig at han er svær at relatere til. En anmelder
skrev engang om Robert de Niro at han kun synes at leve foran et kamera. Det samme kan siges om MJ og musikken, bare i
endnu højere grad. MJ syntes kun at have været et helt menneske og i balance med sig selv når han sang og dansede - han
var sin musik, og musikken var ham. Man kunne godt have undt ham at han havde nået at få lov at vise at han ikke var
færdig, og navnlig kunne man ikke lade være med at tænke hvor stor en nedtur det må have været for hele holdet bag
koncerterne - det var tydeligt at dansere, sangere og musikere var grebet af opgaven.

Medmindre man er decideret Jackson-hader, så kan jeg kun anbefale at man går ind og ser filmen!
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Sendt: 07 November 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Fremragende indlæg, Encore!!

Sad med præcis samme følelse, da jeg så filmen.

Super film med super musik - anbefales også herfra!
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 07 November 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Sofie Lassen-Kahlke gav filmen en meget positiv anmeldelse i DR2s 'Premiere'.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 09 November 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Min søster var inde at se den i går (på min anbefaling). Hun synes også den var god. Jeg har i øvrigt i mellemtiden set
Informations anmeldelse af filmen, og den ligger meget tæt på min opfattelse. Men P1's anmeldelse var meget negativ. Well,
man kan åbenbart se filmen med meget forskellige øjne, og P1's anmelder er sjældent tilfreds med noget som helst ...
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes