Emne: Michael Jackson er død ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nalen: Det er da fint at du kan fortælle alle hvad de skal fordi du har andre holdninger. Må jeg henvise til en sag i Jylland om netop pædofili der stod på i mange år, selvom en kommune og andre havde prøvet at advare. Man skal ikke bare klappe kaje hvis ikke man er en del af det. Man skal derimod analysere og komme til sine egne konklusioner, uden at man derfor prøver at trække dem ned over hovedet på andre. Men jeg kan da kun give ret i at der er mange der, i mine øjne, burde klape kaje om mange ting.
Og ja vi kan også henvise til feks. rockere som der vist ikke er nogen der er i tvivl om begår kriminalitet, ej heller at hele klubben faktisk er bygget på det. Så skal det bare bevises bagefter.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandme en trist nyhed, men måske velsagtens den eneste måde det kunne ende på.
I min bevidsthed er hans bidrag til populærmusikken - og tildels kulturen - med afstand det største enkeltbidrag nogen har leveret nogensinde... og det er yderst tvivlsomt om det nogensinde bliver overgået... og hans mindeværdige soloarbejde er præsteret i en periode på kun ca. 15 år.
Set i bagklogskabens ulideligt klare lys kunne sådan et talent vel ikke opstå uden den dystre baggrund der som bagsiden af medaljen gjorde ham dårligt istand til at fungere menneskeligt og i sidste ende var skyld i hans nedtur alt for tidlige død?
Jeg har virkeligt haft ondt af ham - i det lys er det måske ikke så trist at han har fået fred. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4926
|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik han fred!
Lad os glemme alle de kedelige historier, og huske ham som den store kunstner han var.
Hvil i fred, Michael.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Så fik han fred!
Lad os glemme alle de kedelige historier, og huske ham som den store kunstner han var.
Hvil i fred, Michael. |
|
|
 __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
snegom07 skrev:
| Kan man være sikker på at han er død, kan det ikke bare være et stort fupnummer, jeg tænker, nu er der blevet solgt billetter til 50 koncerter, som han sikkert ikke kunne gennemføre |
|
|
Ifølge Politiken idag, havde han været til et grundigt lægecheck inden firmaet der arrangerer koncerterne skrev kontrakten under. På det tidspunkt fejlede han ikke noget, og var i glimrende form... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... Hovedløse konspirationsteorier vil altid dukke op i situationer som denne.
En overdosis af medicin vil slå hvem som helst ud. Jeg kan forstå at de leder efter MJ's læge og at dennes bil er blevet konfiskeret?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg husker da Bad kom frem (og jeg stadig var teenager). Ud over at han pludselig var "hvid"(!) var det - "What the fu.. hvad er det for nogle lyde jeg hører??". Dengang kunne man forvente at han skabte noget der ikke lød som noget man havde hørt før.
Speed Demon.
Leave Me Alone.
Han var perfektionist til fingerspidserne dengang. Jeg har lige lyttet til Bad og den plastiske energi hvormed rytmerne nærmest springer fra rillerne er slående.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altid trist når nogen dør, og det er sørgeligt MJ kun blev 50 år, men så er den heller ikke længre. Personligt synes jeg det er mere tragisk at en far kunne glemme sit 1 årige barn i bilen !
Citér:
|
bare vent, folk i america og verden over er jo tudefærdige.
har selv lyst til at 
|
|
|
Dette er ikke myndet på vedkommende der har skrevet indlægget, men det er et godt eksempel på hvorfor man er ved at brække sig i lår tykke stråler, over det massehysteri der foregår lige nu.
Det er utroligt så stærke følelser folk rundt om i verden giver udtryk for, omkring MJs død. De selv samme folk interesserer sig ikke for deres nærmeste, og har sikket bedsteforældre siddende på plejehjem, som de aldrig besøger !
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig været nogen fan af MJ, selvom "Thriller" ER et fedt album - især spillet højt. Hans død er tragisk, 50 er ingen alder nu om dage.
Uanset det juridiske, ville jeg betragte det som god tone at man betragter folk som uskyldige, indtil det modsatte er bevist. Jeg køber ikke 'hvis man selv har børn...' argumentet. Det er ingen undskyldning for at optræde imbecilt.
M.h.t. den personlige vurdering, tror jeg ikke, at MJ var pædofil i den egentlige betydning af ordet (som i øvrigt ofte misbruges groft). MJ var snarere infantil, som et resultat af en smadret barndom.
Fred være med ham.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
Det er altid trist når nogen dør, og det er sørgeligt MJ kun blev 50 år, men så er den heller ikke længre.
Citér:
|
har selv lyst til at 
|
|
|
Dette er ikke myndet på vedkommende der har skrevet indlægget, men det er et godt eksempel på hvorfor man er ved at brække sig i lår tykke stråler, over det massehysteri der foregår lige nu.
Det er utroligt så stærke følelser folk rundt om i verden giver udtryk for, omkring MJs død. De selv samme folk interesserer sig ikke for deres nærmeste, og har sikket bedsteforældre siddende på plejehjem, som de aldrig besøger !
|
|
|
Der er jo ingen grund til at té sig, som om man kendte ham personligt. Sh*t happens - og folk dør!
PS: Det er iøvrigt massehysteri som dette, der gør, at ekstraordinære kunstnere får fis i potten. Bør man ikke dyrke musikken i stedet for personen!?
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
dfms skrev:
|
Det er altid trist når nogen dør, og det er sørgeligt MJ kun blev 50 år, men så er den heller ikke længre.
Citér:
|
har selv lyst til at 
|
|
|
|
|
|
Der er jo ingen grund til at té sig, som om man kendte ham personligt. Sh*t happens - og folk dør!
PS: Det er iøvrigt massehysteri som dette, der gør, at ekstraordinære kunstnere får fis i potten. Bør man ikke dyrke musikken i stedet for personen!? |
|
|
[Slettet - upassende kommentar /Virious]
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han lavede 2 mesterværker indenfor pop-verdenen, nemli "Thriller" og "Bad". Det er aldrig lavet federe eller bedre, og bliver formentlig heller aldrig overgået indenfor pågældende genre...
Derudover har han kun været for kraftigt nedadgående, såvel personligt som musikalsk, siden da...
Anyway, R.I.P... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden man går over i total falden næsegrus på halen for mandens talent så prøv en historisk sammenligning med
Mozart - hans værker på "popularitetsniveau" med Thriller og Bad tæller ikke under 20 og hans totale produktion er skræmmende stor
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mozarts musik er også en helt anden genre, den har været udbudt i noget længere tid og han lavede musik i en tid hvor konkurrencen nok var lidt mindre.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Mozarts musik er også en helt anden genre, den har været udbudt i noget længere tid og han lavede musik i en tid hvor konkurrencen nok var lidt mindre.  |
|
|
Musik er vel musik...!? W. A. Mozart levede i 35 år, og som r-l-b skriver, var hans output ENORMT og konstant, medens M. Jackson udgav 2 måske 3, i nogens ører mesterværker (ikke i mine, men bevares, nydeligt håndværk) over en periode på 8-9 år, og så var det dét. Hvis man skal sammenligne med noget mere nutidigt, ligger Beatles vel lige for:
-
1963-66: 2(!!!) albums årligt + turneer
-
1967-70: 1 album årligt
-
27(!!!) #1 singler i både UK og USA
-
Og er der lige deres påvirkning af samtiden (og fremtiden) udenfor musikken
Alt dette over en 7-årig periode, og deres musikalske indflydelse gør sig stadig gældende her knap 40 år senere. Det mener jeg altså, med al respekt, hr. Jackson ikke er bare i nærheden af.
EDIT: Der er mere kød på MJ's jævnaldrende Prince's output.
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
Mastervol skrev:
Mozarts musik er også en helt anden genre, den har været udbudt i noget længere tid og han lavede musik i en tid hvor konkurrencen nok var lidt mindre.  |
|
|
Musik er vel musik...!? W. A. Mozart levede i 35 år, og som r-l-b skriver, var hans output ENORMT og konstant, medens M. Jackson udgav 2 måske 3, i nogens ører mesterværker (ikke i mine, men bevares, nydeligt håndværk) over en periode på 8-9 år, og så var det dét. Hvis man skal sammenligne med noget mere nutidigt, ligger Beatles vel lige for:
-
-
-
-
Alt dette over en 7-årig periode, og deres musikalske indflydelse gør sig stadig gældende her knap 40 år senere. Det mener jeg altså, med al respekt, hr. Jackson ikke er bare i nærheden af. |
|
|
Generelt synes jeg ikke man kan sammenligne musikere, når de ikke er i samme tidsperiode, der er ingen tvivl om at musikscenen var en helt anden da Beatles var fremme, end da Michael Jackson's karriere rigtig tog fart i slut 70erne og op igennem 80erne.. Musikscenen var på dette tidspunkt meget større, og den internationale konkurrence væsentligt hårdere, med større spredning og flere bands der kan nå ud til flere pga. distributionsmulighederne, bl.a. også derfor vi i denne tid begynder at se flere såkaldte one-hit-wonders. Derudover overses der en kæmpe forskel i dit indlæg, nemlig at Michael Jackson er sort, og der da han træder på musikscenen absolut ikke er tradition for at spille sort musik i radioen, dette har derfor været med til at sætte en dæmper på hans karriere især i begyndelsen af hans karriere, og man må sige at det er noget af en bedrift at få sat sort musik på verdenskortet, og ene mand få vendt MTV til også at vise musikvideoer med sorte. Set i det lys vil jeg sige at Michael Jackson bedrift er omend endnu større end Beatles, at han ene mand opnår så stor succes på de vilkår, med voksende konkurrence og en generel medieholdning imod denne type musik er intet mindre en fænomenalt. For yderligere at kigge på din argumentation, vil jeg påstå at flere albums ikke er lig med mere kvalitet, og set i det lys at Beatles spytter så mange albums ud på så kort tid, og "kun" har 27 #1 singler, siger vel ogås noget om at de har måtet lancere mere for at opnå alle disse #1 singler. Derudover ser jeg at Michael Jackson har haft 13 #1 singler på US billboard og 16 på UK, kilde wikipedia. Ved ikke hvor du har dine tal fra og om det er for begge lande eller 27 i i hver, det er i og for sig også underordnet. Min pointe er blot at man kan ikke negligere Michael Jacksons succes, den har været enorm, hård og velfortjent, han har siden midt 90erne haft begrænset succes, men dette ændrer ikke på hans betydning for musikhistorien. Jeg holder selv meget af både Beatles og Michael Jackson, men fan(atisme) er ikke noget jeg bifalder, uanset til hvilken side det falder.. Der er ingen tvivl om at Michael Jackson har påvirket min barndom, ungdom og voksne musikliv. Jeg synes det er mærkeligt han er død, men vi havde nok aldrig fået noget musik fra hans hånd, der matchede hans tidligere kvaliteter. Han må hvile i fred, og håber alt godt for hans familie.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært at sammenligne forskellige kunstnere. For når der bliver sagt "talent", hvad er det så? Er målestokken hvor meget
man har udgivet som kunstner, kvaliteten, betydningen for genren i fremtiden, nyskabelse?
Musik er ikke bare musik, ligesom en bil ikke bare er en bil, hvis man sammenligner en Ford A med moderne Audi A6. Vel
havde Ford A større indflydelse på fremtiden med sin samlebåndsfabrikationsmetode og det enorme antal der blev produceret.
Men er det en bedre, hurtigere og sikrere bil end Audi A6? Det grænser næsten til nonsens at sammenligne MJ og Mozart,
synes jeg da musik da måden musikken bliver distribueret på, er helt forskellige. Beatles og Michael Jackson er noget nemmere
at sammenligne da de ligger nogenlunde inden for samme tidsperiode. Men så igen, Beatles er et band, MJ er solosanger. Så
skal man jo til at sammenligne fem Ford Fiestaer mod en Audi A6.
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
UUhh,der kan siges (og det blir der!!) meget om
Michael J....ingen tvivl om at han er en af de helt store,
.....men for mig er Elvis stadig
den største....
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
bittermand skrev:
Mastervol skrev:
|
|
-
-
-
-
Alt dette over en 7-årig periode, og deres musikalske indflydelse gør sig stadig gældende her knap 40 år senere. Det mener jeg altså, med al respekt, hr. Jackson ikke er bare i nærheden af.
|
|
|
Generelt synes jeg ikke man kan sammenligne musikere, når de ikke er i samme tidsperiode, der er ingen tvivl om at musikscenen var en helt anden da Beatles var fremme, end da Michael Jackson's karriere rigtig tog fart i slut 70erne og op igennem 80erne.. Musikscenen var på dette tidspunkt meget større, og den internationale konkurrence væsentligt hårdere, med større spredning og flere bands der kan nå ud til flere pga. distributionsmulighederne, bl.a. også derfor vi i denne tid begynder at se flere såkaldte one-hit-wonders. Derudover overses der en kæmpe forskel i dit indlæg, nemlig at Michael Jackson er sort, og der da han træder på musikscenen absolut ikke er tradition for at spille sort musik i radioen, dette har derfor været med til at sætte en dæmper på hans karriere især i begyndelsen af hans karriere, og man må sige at det er noget af en bedrift at få sat sort musik på verdenskortet, og ene mand få vendt MTV til også at vise musikvideoer med sorte. Set i det lys vil jeg sige at Michael Jackson bedrift er omend endnu større end Beatles, at han ene mand opnår så stor succes på de vilkår, med voksende konkurrence og en generel medieholdning imod denne type musik er intet mindre en fænomenalt.
For yderligere at kigge på din argumentation, vil jeg påstå at flere albums ikke er lig med mere kvalitet, og set i det lys at Beatles spytter så mange albums ud på så kort tid, og "kun" har 27 #1 singler, siger vel ogås noget om at de har måtet lancere mere for at opnå alle disse #1 singler. Derudover ser jeg at Michael Jackson har haft 13 #1 singler på US billboard og 16 på UK, kilde wikipedia. Ved ikke hvor du har dine tal fra og om det er for begge lande eller 27 i i hver, det er i og for sig også underordnet. Min pointe er blot at man kan ikke negligere Michael Jacksons succes, den har været enorm, hård og velfortjent, han har siden midt 90erne haft begrænset succes, men dette ændrer ikke på hans betydning for musikhistorien. Jeg holder selv meget af både Beatles og Michael Jackson, men fan(atisme) er ikke noget jeg bifalder, uanset til hvilken side det falder..
Der er ingen tvivl om at Michael Jackson har påvirket min barndom, ungdom og voksne musikliv. Jeg synes det er mærkeligt han er død, men vi havde nok aldrig fået noget musik fra hans hånd, der matchede hans tidligere kvaliteter. Han må hvile i fred, og håber alt godt for hans familie..
|
|
|
Lige mine ord 
I mine øjne er Michael Jackson større end både The Beatles og Elvis.
Uden at være 100% sikker, så har MJ vel også solgt flere plader i snit end The Beatles, hvis vi skal bruge salgstal som argument. Ved ikke hvor mange plader The Beatles udgav, men MJ udgav "kun" 7 albums som solo-artist __________________ Mit udstyr: Beovision 9 | Beovision 5 | Beolab 5 | Beosound 9000
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror Mozart bliver spillet betydeligt mere om 200 år end Michael Jackson vil blive det - trods at Jackson har haft en kolosal marketing maskine i ryggen
Mozart skrev symfonier - Balleter - solo stykker for alle hovedinstrumenterne - 3 store operaer - religiøs værker etc. etc. svækket af sygdom skrev han før sin død tryllefløjten - han døde som kun 35 årig og havde en produktion af over 30 symfonier -
Jackson tilsatte soul og funk og disco en ny dimension rent musikalsk men var indbegrebet af dårlig smag og hans deroute fra konge af pop til wacko jacko satte jo også et stop for hans produktion og dermed også for om han overhovedet havde været i stand til at løfte "arven" efter Thriller og Bad - havde han flere skud i bøssen ?
Mastervol - beatles var 4 - så fire ford fiasta'er kan du sammenligne med en audi A6 (en audi der godt nok fiser undt i 1st gear i hvide tenissokker)
Inden for Jazz, Klassisk og rock musik findes der et utal der overgår Jacksons talent - nogle brændte ud hurtigere end han gjorde men de gjorde med noget mere stil
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|