Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 16:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: UcD 400HG - forsmag - (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

frede4500 skrev:

klasse d er jo udviklet af b&o i samarbejde med DTU,s forskere ,så det er bestemt kompetente mennesker der står bag designet

Klasse D er nu ikke nogen ny opfindelse. ICEpower er et resultat af en Ph. D. afhandling og efterfølgende samarbejde med B&O powerhouse. Men selve klasse D princippet kan de ikke bryste sig af at have opfundet. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
frede4500 skrev:

klasse d er jo udviklet af b&o i samarbejde med DTU,s forskere ,så det er bestemt kompetente mennesker der står bag designet

Klasse D er nu ikke nogen ny opfindelse. ICEpower er et resultat af en Ph. D. afhandling og efterfølgende samarbejde med B&O powerhouse. Men selve klasse D princippet kan de ikke bryste sig af at have opfundet. 

Første klasse d så man allerede engang i 50'erne eller var det det 60'erne. Princippet bag det er på ingen måde nyt.

Man kunne feks få et byggesæt fra en eller anden engelsk sinclaire fætter. Det skulle have lydt rædselsfuldt men Klasse D eller rettere PWM var det ihvertfald.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

frede4500 skrev:

min icepower effektblok jeg fik i mandags fra ear ,banker min exposure high end effektblok på alle punkter ,og er så overbevisende bedre ,lyder dobbelt så godt som crown klasse a trinet ,jeg har stående fra danmarks radio  ,så klase d må betegnes som ægte high end ,prøvede lige et parasound trin fra john curls hånd ,det lød ikke ligesågodt som icepoweren

at jeg har skulle vælge et produkt fra b&o ,er nok det mest grænseoverskridende jeg har prøvet som hifi entusiast .men skidtet virker ,og en stor tak skal lyde til DTU og B&0 ,for deres udviklings arbejde

dtu=danmarks tekniske universitet

Kan vi få et billed af indmaden
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 02 Juli 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Sony lavede en forstærker i 60'erne baseret på PWM/klasse D. Den blev vist ikke en succes.

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Sony lavede en forstærker i 60'erne baseret på PWM/klasse D. Den blev vist ikke en succes.

JBL lavede også noget fra den tid, det blev vist i samme kategori
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:
frede4500 skrev:

min icepower effektblok jeg fik i mandags fra ear ,banker min exposure high end effektblok på alle punkter ,og er så overbevisende bedre ,lyder dobbelt så godt som crown klasse a trinet ,jeg har stående fra danmarks radio  ,så klase d må betegnes som ægte high end ,prøvede lige et parasound trin fra john curls hånd ,det lød ikke ligesågodt som icepoweren

at jeg har skulle vælge et produkt fra b&o ,er nok det mest grænseoverskridende jeg har prøvet som hifi entusiast .men skidtet virker ,og en stor tak skal lyde til DTU og B&0 ,for deres udviklings arbejde

dtu=danmarks tekniske universitet

Kan vi få et billed af indmaden

her er et billede

man skulle tro det var løgn men de spiller knageme godt

er ikke i tvivl om at ucd trin spiller lige op med icepower

så dan kan glæde sig til at få noget strøm på sine ucd trin

det bliver en fed lydoplevelse

grunden til det blev icepower var fordi ,jeg fik et tilbud om at købe denne ear fætter for 2000kr ,kunne ikke sige nej til et så godt tilbud ,så mit byggeprojekt med ucd moduler ,er udskudt et halvt til et helt år ,men det skal laves på et tidspunkt

bemærk at her er ikke brugt en opdeling af kabinettet ,men der er dæmpet for elektrisk udstråling med de der små stykker stof ,kan ikke huske hvad det hedder

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 02 Juli 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Det du siger, er at jeg ikke kan tro på nogen. Kan du så fortælle mig, hvorfor jeg skal tro på dig i forhold til ovenstående?

Jeg nævner et par forstærkere som er fra små producenter, som har taget en chance i et nichemarked. Jeg tror næppe de har gjort det for at blive rige og berømte, men fordi de har et produkt de tror på. Der var jo ikke nogen før dem, som de kunne lukrere på.

Det er dem som kommer ind i anden række, hvor de eventuelle brodne kar skal findes, ikke blandt pionererne.

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juli 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

low price moduler er vel korrekt nok ,der sidder jo heller ikke så mange komponenter i dem ,så produktionsprisen er jo ikke så høj ,så kan man også sælge dem billigt som oem ,men de spiller stadig hamrende godt ,på mine jbl 4412a

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Du forholder dig på ingen måde til de spørgsmål der stilles dig, så hvorfor skulle nogen som helst vælge at tage dine skriverier til efterretning?
Og ja dansklærere og des lige har da et fora hvor man kan få lov til at diskutere udtryksformer, og de giver mig alle ret i at sådan taler man ikke til folk, slet ikke IRL. Tag det nu til dig og se lidt på om dine udtalelser ville blive taget mere seriøst om du skrev på en mere imødekommende måde.
Og ja hvis du vælger at tage det som en trussel så var det en trussel, men indtil videre kun i din verden. Du kan jo rapportere indlægget og hører hvor længe jeg skal have lov til at true dig. Men den store general JegRåberAfAltOgAlleNårDetPasserMig bliver selvfølglig ikke påvirket af den slags, da han godt ved KvK´s lille knallert er det perfekte køretøj til drive-by, right. Eller var der en der blev or HURTIG der?
Og nej din måde at skrive til folk giver ikke mening på trods af at du skriver om hifi på et hifi-fora. For godt nok påstår du at du taler om hifi men realistisk set taler du om måder at udtrykke sig, ene og alene fordi du har store problemer med det.
Hvis dette ikke er tydeligt for dig kan du jo tænke lidt over hvorfor dette er blevet til en tråd hvor du føler du skal forsvare dig fra angreb, på trods af du ikke har startet den og derfor ikke burde have brug for at forsvare dig. Kom jeg i dit hjem og fortalte dig at børnene var for fede, konen for grim og at det rent faktisk var et hul og ikke et hus havde du nok heller ikke taget godt imod mig.

Så syntes jeg faktisk du skal tage at rapportere mit indlæg. Nu har du selv foreslået en at gøre det, så kan du jo være eksemplet på hvordan man bør opføre sig, særligt hvis du føler at der er nogen der prøver at true dig.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

MineEgneSkrivelser.Fan.1979: Hvordan skal vi kunne stole på en tidligere anmelder der fortæller at han igennem
hele(åbenbart) har fyldt sine læsere med løgn?
Når du så har svaret på det kan du jo også svare på om man bare vælger de konklusioner der passer ind i ens forudindtaget
holdning ud og ophøjer til sandhed over alt andet der ikke passer ind i ens opfattelse af tingene?

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juli 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

da jeg boede i københavn kom jeg en del nede hos klaus i tekni fi/lydbuttikken ,han kunne fortælle om daværende, hifi og elektronik havde fået mener det var 20000kr dengang omkring 1990 ,han havde lavet en preamp der hed tekni fi SR11 ,den fik midtersiderne i et nummer hifi og elektronik ,og en karakter på 13 for konstuktion og lyd ,klaus opgav SR11 preampen kort tid efter fordi den ikke lød særligt fedt ,mener der var en del kunder der gjorde ham opmærksom på dette ,og ampen blev skrinlagt

jeg ved ikke om det kun var hifi og elektronik der fuskede dengang

er problemmet med high fidelity ,ikke bare det at de kun tester dyre og rigtigt gode apparater

og i den klasse er der ikke så mange smuttere, som i mellemklassen og den billige ende

test af gode apparater giver vel nogle gode test især idag hvor afstanden mellem mellemklassen ,og high end klaasen er blevet noget mindre end den var for 20år sien

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juli 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

omkring tekni f,i var det ikke klaus der bestak hf&E ,det var hf&E der krævede pengene for at teste apparatet ,så det var ikke rådenskab hos tekni fi ,men hos hf&E der opkrævede penge fra importørene ,for at omtale deres produkter

jo flere penge man betalte dengang ,jo bedre test fik apparaterne

husker citation 22 effektrinet der lød ok ,men ikke noget specielt ,det fik også 13 på lyden

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

frede4500 skrev:

min icepower effektblok jeg fik i mandags fra ear ,banker min exposure high
end effektblok på alle punkter ,og er så overbevisende bedre ,lyder dobbelt så godt som crown
klasse a trinet ,jeg har stående fra danmarks radio  ,så klase d må betegnes som ægte
high end ,prøvede lige et parasound trin fra john curls hånd ,det lød ikke ligesågodt som icepoweren

Nu er jeg sgu' nødt til at trække i nødbremsen

Smag og behag er selvf. forskellig, og det skal de have lov til at være; men jeg kan næsten
ikke forestille mig at de ICE moduler er bedre end et par gode alm. forstærkere.

1) Hvad er det for en Exposure blok? Hvor gammel er den, og har den kræfter nok? Hvis den
er spillet i knæ er det klart at ICE er bedre, men hvis ellers den er holdt inde for dens formåen
burde den være OK.

2) Crown klasse A forstærker har jeg aldrig hørt om, men man skal jo lære så længe men
lever? Hvad hedder sådan en? Og hvor gammel er den?

3) Hvilke ICEpower moduler drejer det sig om?

Jeg har selv haft et sæt ICEpower 1000ASP forstærkere. De gjorde sådan set ikke noget
galt, men på trods at de mange kræfter manglede de punch. De lød simpelthen så
keeeeedeligt i forhold til en god kl. A/B amp.

mvh
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juli 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
frede4500 skrev:

min icepower effektblok jeg fik i mandags fra ear ,banker min exposure high
end effektblok på alle punkter ,og er så overbevisende bedre ,lyder dobbelt så godt som crown
klasse a trinet ,jeg har stående fra danmarks radio  ,så klase d må betegnes som ægte
high end ,prøvede lige et parasound trin fra john curls hånd ,det lød ikke ligesågodt som icepoweren

Nu er jeg sgu' nødt til at trække i nødbremsen

Smag og behag er selvf. forskellig, og det skal de have lov til at være; men jeg kan næsten
ikke forestille mig at de ICE moduler er bedre end et par gode alm. forstærkere.

1) Hvad er det for en Exposure blok? Hvor gammel er den, og har den kræfter nok? Hvis den
er spillet i knæ er det klart at ICE er bedre, men hvis ellers den er holdt inde for dens formåen
burde den være OK.

2) Crown klasse A forstærker har jeg aldrig hørt om, men man skal jo lære så længe men
lever? Hvad hedder sådan en? Og hvor gammel er den?

3) Hvilke ICEpower moduler drejer det sig om?

Jeg har selv haft et sæt ICEpower 1000ASP forstærkere. De gjorde sådan set ikke noget
galt, men på trods at de mange kræfter manglede de punch. De lød simpelthen så
keeeeedeligt i forhold til en god kl. A/B amp.

mvh

1.  en super 18 fra 2001 som ikke har været mishandlet og den er i topform

2. crown ps400 fra 1991 ,spiller i klasse a ved lave niveauer

3. acustic reality ear 202 hedder de så ikke 200ASC

kan bedre lide icepowerampen ,den spiller godt sammen med min croft carisma rørpreamp og jbl4412a,erne

måske fordi højtalere og amp er analytiske ,så kan croften tilføre signalet noget musikalitet

rør kan få næsten alt til at lyde godt ,bare det er lavet rigtigt

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

frede4500 skrev:

1.  en super 18 fra 2001 som ikke har været mishandlet og den er i topform

Ok. Men den er ikke specielt kraftig sådan en? 75W? Den vil helt sikkert lyde knapt så godt
hvis du gir den gas , men ved normal styrke burde den lyde fint (?)

frede4500 skrev:

2. crown ps400 fra 1991 ,spiller i klasse a ved lave niveauer

PS-400 er kl. AB+B. Sådan en kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre engang.
Den ser ud til at være en direkte efterkommer af DC300...

frede4500 skrev:

3. acustic reality ear 202 hedder de så ikke 200ASC

kan bedre lide icepowerampen ,den spiller godt sammen med min croft carisma rørpreamp og jbl4412a,erne

måske fordi højtalere og amp er analytiske ,så kan croften tilføre signalet noget musikalitet

rør kan få næsten alt til at lyde godt ,bare det er lavet rigtigt

Det er muligt at den små 200ASC moduler lyder bedre end de større, men jeg er skeptisk. Hverken ICE eller Ucd400(1)
stod distancen gennem længere tid her. De lød imponerende ved første lyt, måske fordi kl. D har fokus på andre
ting i musikken end alm. forstærkere. Men efter nogen tid bemærker man "fejlene". UCD'erne var OK i mellemtonen,
men meget hvas og fladtrykt i toppen. Bunden var stram, men den helt dybe bas manglede. Jeg prøvede først med
nogle RIFA lytter i strømforsyningen, men det var ikke for godt. Et skift til nogle (mindre) Nichicon hjalp noget, men det
blev aldrig helt godt. ICE manglede også noget i både top og bund, men det egentlige problem var at de lød så tamt
og kedeligt. Jeg vil ikke kalde nogen af dem high-end.

Men smag er som sagt forskellig, så det er selvf. dine ører der bestemmer hvordan du vil have til anlæg til at lyde. Men
jeg synes du skal beholde enten din Crown eller Exposure lidt endnu og prøve at sætte den til igen om en måneds tid

(1) Det var de gamle 1. eller 2. generations Ucd'er. Det kan være de nye er bedre, men de skal være en _hel_ del bedre
for at være interessante...

mvh

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:

Det er muligt at den små 200ASC moduler lyder bedre end de større, men jeg er skeptisk. Hverken ICE eller Ucd400(1)
stod distancen gennem længere tid her. De lød imponerende ved første lyt, måske fordi kl. D har fokus på andre
ting i musikken end alm. forstærkere. Men efter nogen tid bemærker man "fejlene". UCD'erne var OK i mellemtonen,
men meget hvas og fladtrykt i toppen. Bunden var stram, men den helt dybe bas manglede. Jeg prøvede først med
nogle RIFA lytter i strømforsyningen, men det var ikke for godt. Et skift til nogle (mindre) Nichicon hjalp noget, men det
blev aldrig helt godt. ICE manglede også noget i både top og bund, men det egentlige problem var at de lød så tamt
og kedeligt. Jeg vil ikke kalde nogen af dem high-end.

Men smag er som sagt forskellig, så det er selvf. dine ører der bestemmer hvordan du vil have til anlæg til at lyde. Men
jeg synes du skal beholde enten din Crown eller Exposure lidt endnu og prøve at sætte den til igen om en måneds tid

(1) Det var de gamle 1. eller 2. generations Ucd'er. Det kan være de nye er bedre, men de skal være en _hel_ del bedre
for at være interessante...

mvh

Hvorfor skulle klasse d modulerne dog mangle de dybeste toner?
Tror du ikke at den manglende bas kan grundes i at der pludselig er kommet mere kontrol over enhederne, end med en "slap" forstærker med mudret bulderende bas?

At farve lyden er vel heller ikke "high-end" som sådan så?!
En smags sag kan ikke afgøre om noget er high-end eller ej. Eller kan det?

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Juli 2009 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

ja, og sammensætningen af gear rent tonalt ,er vigtigere end alt andet ,hvis det ikke spiller sammen ,kan selv den bedste forstærker lyde af røven til ,og så hjælper hverken dyre kabler eller andet

ps 400 ampen ,manglede kontrol i mit setup ,det er rigtigt at det er en 90,er version af dc300 ,crown skriver da selv at den trækker i klasse a ved lave niveauer ,og så klasse ab og så klasse b når der er fuld tryk på

har da lyttet på exposuren også ,siden jeg fik min klasse d amp ,syntes stadig klasse d ampen er bedre ,især til monitorering

og var klasse d så dårligt ,sad det vel heller ikke, i snart næsten alle seriøse aktive studiumonitorer til en formue ,eller er vi lydteknikkere bare lydøve ,og har utrænede lydører eller hvad

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2009 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:

Hvorfor skulle klasse d modulerne dog mangle de dybeste toner?Tror du ikke at den
manglende bas kan grundes i at der pludselig er kommet mere kontrol over enhederne,
end med en "slap" forstærker med mudret bulderende bas?At farve lyden er vel heller
ikke "high-end" som sådan så?! En smags sag kan ikke afgøre om noget er high-end eller
ej. Eller kan det?

1) Jeg skal ikke kunne sige hvorfor de kl. D jeg har haft mangler bund, men det gør de. Den
nederste oktav er simpelthen hugget af. Og det har ikke noget at gøre med bedre kontrol. Du
har ret i at kl. D har strammere bund end mange hifi forstærkere der er slaskede i bunden,
men min Crown har 112% styr på bunden, og der er smæk på på en hel anden måde end
med ICE

2) Hvad high-end egentlig er har vist været diskuteret mange gange før. Det med smag gik
på at det er en personlig sag for frede4500 hvordan han kan lide sit anlæg.

mvh

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2009 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

frede4500 skrev:
ps 400 ampen ,manglede kontrol i mit setup ,det er rigtigt at det er en 90,er version af dc300,
crown skriver da selv at den trækker i klasse a ved lave niveauer ,og så klasse ab og så klasse b når der er fuld tryk på

Ja, det gør alle AB forstærkere, det er der ikke noget specielt i. Det eneste særlige ved den Crown er
at de store udgangstrasistorer først tænder ved et vist niveau. Så

Ved lav styrke: Drivertransistorerne kører kl. A, udgangstransistorerne er slukkede.
Ved mellem styrke: Drivertransistorerne kører kl. B, udgangstransistorerne er slukkede.
Ved høj styrke: Drivertransistorerne kører kl. B, udgangstransistorerne kører kl. B.

frede4500 skrev:

har da lyttet på exposuren også ,siden jeg fik min klasse d amp ,syntes stadig klasse d
ampen er bedre ,især til monitorering

og var klasse d så dårligt ,sad det vel heller ikke, i snart næsten alle seriøse aktive
studiumonitorer til en formue ,eller er vi lydteknikkere bare lydøve ,og har utrænede
lydører eller hvad

Tja, hvorfor? Måske fordi det er billigere så man for samme pris kan få en forstærker til
hver enhed, aktivt delt og skræddersyet til enhederne, og det i sidste ende giver bedre
lyd end en AB amp til samme penge bygget ind i monitorerne.

Det kan jo være at kl. D amps performer godt, når de kun skal forstærke et begrænset
område i et aktivt setup - det er jo også sådan B&O selv bruger dem.

mvh

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
Dan R. Hansen skrev:

Hvorfor skulle klasse d modulerne dog mangle de dybeste toner?Tror du ikke at den
manglende bas kan grundes i at der pludselig er kommet mere kontrol over enhederne,
end med en "slap" forstærker med mudret bulderende bas?At farve lyden er vel heller
ikke "high-end" som sådan så?! En smags sag kan ikke afgøre om noget er high-end eller
ej. Eller kan det?

1) Jeg skal ikke kunne sige hvorfor de kl. D jeg har haft mangler bund, men det gør de. Den
nederste oktav er simpelthen hugget af. Og det har ikke noget at gøre med bedre kontrol. Du
har ret i at kl. D har strammere bund end mange hifi forstærkere der er slaskede i bunden,
men min Crown har 112% styr på bunden, og der er smæk på på en hel anden måde end
med ICE

2) Hvad high-end egentlig er har vist været diskuteret mange gange før. Det med smag gik
på at det er en personlig sag for frede4500 hvordan han kan lide sit anlæg.

mvh

Hehe, ja det ville være mærkeligt hvis den ikke havde.

Hvilket mærke/model lyttede du til, da bunden blev skåret af?
Hvor dybt snakker vi? Alt under 100 Hz, alt under 20 Hz? eller....?

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes