Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 11:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: UcD 400HG - forsmag - (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

rush skrev:

Med al den snak om kort og lang, kl. A kontra kl. D, må vi hellere få dem målt, så af med bukseren drenge

ho ho

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Rush: Eyww.. Hvis man sammenholder den med debatten i en anden tråd på dette fora for tiden lyder det lidt skummelt Hehe

Mvh. l´Blundt

edit: smileys

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Juni 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

en skærm mellem trafoer og forstærkerprint evt bestående en metalplade der opdeler kabinettet i 2 er et rigtigt godt tweak

bitumen plader fra harald skod borg til 169kr for 4 plader ,rigtigt godt til poweramps da de opfanger de små rystelser fra trafoerne ,har altid et stykke sidende på undersiden af kabinettet ,der hvor trafoerne er sat fast i kabinettet ,pladerne er selvkæbende og sidder sindsygt godt fast ,og er nremme at skære til med en hobbykniv

har gjordt det på min croft preamp ,hvor strømforsyningen nu har sit eget lille kabinet inde i forstærkeren ,og kabinettet og tragfo er dæmpet med bitunmen ,det var som at få en helt ny forstærker ,meget meget klarere i lyden

en af dagene kommer turen til exposuren

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Juni 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

har lige købt en icepower ting fra ar ear202 ,så vil jeg ved selvlyt vurdere om det dur det klasse d ,tror det er en god løsning til at trække jbl monitorer i lydstudiet med

og hvis det var så ringe var der vel ingen der købte det blandt hifi freaks

havde jeg ikke købt icepoweren ,var jeg røget på ucd moduler istedet ,nok derfor det er lidt fedt at ,andre udlever byggeprojektet på mine vejne

mine komentarer er lidt mine egne overvejelser hvis jeg havde bygget en ,men det kommer ,jeg har trafoer og lytter ligende 2stk 2x33vac 500va og 2stk 2x48vac 360va og 8 stk 15000uf 65v sprague broer og et rack kabinet ,så jeg ryger jo nok på et eller andet diy på et tidspunk

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Kan du godt li at fremhæve dig selv ?

Fortæller du så ikke lige hvorfor Hypexfolkene byggede den forstærker til high fidelity testen på den måde de gjorde ? (Med lange ledninger)

Og så modsiger du dig selv:

Hvad skal vi med en måling?? Hvis du går efter gode måledata, så køb noget billigt surround grej. Det måler normalt ret godt (men lyder dog jammerligt).
Jeg ville så i øvrigt tro, at en Hypex måler noget ringere end en god klasse-D forstærker. Men papir er jo taknemmeligt. Og mankan altid finde et sweetspot hvor den måler godt.

Her er det sjovt nok underordnet hvordan tingene måler bare det lyder godt.

Mon ikke folk er ret ligeglade med hvordan du synes forstærkeren skal opbygges fordi det har du lært, hvis de selv hygger sig med sit DIY og selv synes det lyder godt.

Hvis du havde tænkt dig at bruge tid her på forummet til at forstælle folk hvad du ved der ikke virker, så be til gud om 38 timer i døgnet, du får brug for dem

Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Juni 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

det kan godt være det lille ekstra kabinet ikke tager de magnetiske felter ,men al 230vac er afskærmet fra lavstrøms elektronikken ,tror det gør en forskel ,elllers var det vel hul i hovedet at bruge skærmede netkabler ,og så ikke gøre det inde i apparaterne også ,om ikke andet giver det øget stabilitet i kabinet konstruktionen ,så noget skal det nok være godt for ,har egentlig aldrig tænk over det med de magnetiske felter

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juni 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

jeg har lige fået sat systemet op med en ear202 icepower forstærker ,og her udtværer den fuldstændigt mit exposure effektrin ,den lille ear spiller forbløfende godt ,meget neutral og dynamisk med masser af opløsning og perspektiv ,forestiller mig at ucd trin lyder lidt af samme skuffe

konklusion: enten har jeg været meget heldig ,og fået fat i det eneste eksemplar af en klasse d forstærker der virker her på jorden ,eller også er der noget om snakken ,skidtet ser jo ud til at virke rigtigt godt og kan kun anbefales ,ved da godt det ikke er en topforstærker til 100kilo eller mere ,men den spiller fanme godt ,ægte hifi

og til musikfan 1979 

mht til at opdele kabinettet så har det en mekanisk virkning ,og gør kabinettet stivere

jo stivere og mere lyddødt et kabinet er jo mere ro til elektronikken

ellers gjorde dæmpning med bitumen vel ingen forskel

kan du så ikke lige komme med nogle gode argumenter

om hvorfor det er nyttesløst at dæmpe vibrationer med bitumen

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juni 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Ja, et skærmet kabel kan bruges til at forhindre udstråling af støj fra eks 230 volt. Men som sagt, kan man IKKE hindre spredningen af de magnetiske felter fra en trafo. Man kan bruge nok så meget og tykt alu eller kobber. Det har ingen effekt.

Men det ser ud som om det har en effekt, og derfor bruger man masser af det i hifi. Det handler jo om at det skal se godt ud, hellere end at det er godt .

nu beskæftiger jeg mig med lyd ,og optager  bands som jeg mikser og mastererer

dette kræver at man lytter rigtigt meget og intenst til matrialét ,jeg bruger i snit 4 timer dagligt foran pulten ,dette træner ens øre på en næste uhyggelig måde ,og jeg vil påstå at mine ører er ret godt trænet ,og mit lytterum er akustisk dæmpet med basfælder ,difusorer og ægge/pyramide skum

jeg kan høre stor forskel på om der er en metal plade inde i forstærkeren der opdeler det hele i 2 eller ej ,det er ikke placebo og voodo men reelt ,det virker og derfor bliver det gjordt

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73744&P N=3

Udseende er ikke alt.....?

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Kan du 10 ud af 10 gange høre om du hører på en forstærker i et kabinet eller samme forstærker på et bræt ?

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej!

Altid dejligt at se, hvordan nogle går igang selv, og får lavet noget spændende selvbyg.
Jeg synes, det ser godt ud! Måske der hen af vejen vil komme nogle flere konstruktive indlæg til dit projekt.
En trafo kan skærmes 100% med en potte af jern eller nikkel.

Jeg finder det skræmmende, at så mange ligefrem sidder på lur, for derefter at springe frem og sable alting ned. Har man et projekt eller en mening, ja så er der ikke langt til at blive kaldt "en debil idiot" her på siden. Folk vil hellere kritiserer og rakke ned, end at komme med konstruktive forslag.
Er man selvbygger, vil man jo gerne have idèer fra andre. Ens projekt skulle jo gerne blive så godt som muligt.
Kunne alle ordkløverne og brokrøvene ikke finde et andet sted at skrive?

mvh
Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bare lige for en god ordens skyld understrege at jeg ikke har nævnt noget om afskærmning.

Men hvorfor fravælge trækabinetter?
De har da ingen af de negative "bivirkninger" som metalkabinetter har.

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juli 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

jeg giver op ,musikfan1979 ,og finder en anden tråd ,dette her er ved at udvikle sig til tågesnak ,men hvis du ikke forstår de ting jeg skriver ,men kommenterer i bedste arogante politiker stil ,så står jeg af ,jeg er blevet for gammel til at diskuttere på et så barnligt niveau

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 01 Juli 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

frede4500 skrev:

jeg giver op ,musikfan1979 ,og finder en anden tråd ,dette her er ved at udvikle sig til tågesnak ,men hvis du ikke forstår de ting jeg skriver ,men kommenterer i bedste arogante politiker stil ,så står jeg af ,jeg er blevet for gammel til at diskuttere på et så barnligt niveau

Ja det kan gå stærkt med at få drejet en tråd der skulle være appetitvækker eller lignende, til nedgørelse af noget man selv er glad for.

Det er godt nok en skam.

DAN... Se så at komme videre og flere billeder
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Hej Dan

Hvordan går det ellers med projektet?

Vi vil se mere

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Kritik bliver skam i rigtigt mange tilfælde modtaget godt. Det hænger som regel sammen med, at de fleste afleverer kritikken konstruktivt og positivt, fremfor din og få andres negativt ladede kritik.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Mineegneskrivelser.fan.1979: Hvorfor tager du så ikke kritikken af din måde at udtrykke dig på til efterretning? Det er blevet
påpeget flere gange, af flere forskellige, og nogle har endda formastet sig til at gøre det på en pæn måde(ihvertfald set i
forhold til hvordan du skriver).
Mit gæt er at sådan taler du ikke til mennesker når du møder dem IRL, slet ikke fremmede. Så havde du ganske enkelt ikke
haft nok hele knogler til at benytte et tastatur.Start din egen tråd om hvad du nu har lyst til. Du har jo alligevel ødelagt denne
tråd, så der er vel ikke mere at komme efter for dig?

Mvh. l´Blundt

edit: stavefejl
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juli 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

min icepower effektblok jeg fik i mandags fra ear ,banker min exposure high end effektblok på alle punkter ,og er så overbevisende bedre ,lyder dobbelt så godt som crown klasse a trinet ,jeg har stående fra danmarks radio  ,så klase d må betegnes som ægte high end ,prøvede lige et parasound trin fra john curls hånd ,det lød ikke ligesågodt som icepoweren

at jeg har skulle vælge et produkt fra b&o ,er nok det mest grænseoverskridende jeg har prøvet som hifi entusiast .men skidtet virker ,og en stor tak skal lyde til DTU og B&0 ,for deres udviklings arbejde

klasse d er jo udviklet af b&o i samarbejde med DTU,s forskere ,så det er bestemt kompetente mennesker der står bag designet

dtu=danmarks tekniske universitet

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juli 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

info til musikfan ,her er en bedre fortåelig oversættelse af de ting jeg foreslog

jeg skev at jeg havde moteret en plade inde i mine apparater der deler strømforsyning og elektronik op i 2 kabinetter

jeg skrev også at jeg havde dæmpet med bitumen/blygummi .inde i kabineterne

jeg har aldrig snakket om at dæmpe magnetisk indstråling fra trafoer

jeg skrev at jeg kunne høre forskel med mere ro på i lydbilledet

dette skyldes sikkert bitumen dæmpningen og afskærmningen af 230v strømmen

så skal vi ikke diskuttere om jeg kan høre forskel kun på pladen der er monteret ,når jeg nu skriver at jeg også har dæmpet med rigeligt med bitumen

vi stjæler jo tråden fra dan på denne måde

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Angående opdeling af kabinet, har jeg også kun set argumenter for at dæmpe elektronisk støj, ikke magnetisk. Jeg har dog set en rørforstærker med trafoer indkapslet i My metal.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes