Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 10:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo 876 vs andre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Så har lyttet til Onkyo 875, og må sige at den klarede opgaven RIGTIG godt. Er vild med den måde den formidler lydsporet på film. Dog er jeg faktisk kommet i tvivl om jeg måske skal bestille i Tyskland og tage en 906 i stedet? Den kan fås gennem Amazon.de for 1.160,95 euro, hvilket næsten er samme pris som hvis jeg bestilte en Onkyo 876 i Danmark.

Har så spørgsmål vedrørende 2 ting:

1. Er en 906 2000 kroner mere værd end 876 mht til krafter, lydkvalitetet osv?

2. Hvis man bestiller ved Amazon.de, hvordan er garantien så? Står de som mellemhandler og derved tager sig at eventuelle problemer? Og ydes der også 2 års garanti ved varer købt i Tyskland?

Nu er der jo kun godt en uge til der skal bestilles!  

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

De forskelle der reelt er på 906 og 876 er:

906 har 3 traffoer (1 stor og 2 små) i strømforsyningen hvor 876 kun har 1 stor.

906 har mulighed for at streame netradio, det kan 876 ikke.

906 er vidst opgivet 10 eller 20W højere pr. kanal, om det kan høres/mærkes skal jeg ikke kunne sige.

mvh. henrik

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene Jeg har besluttet mig for at bestille 906, da de B&W højtalere skal have alt den power man kan give dem. Til den pris 906 er nede i, kan jeg ikke andet end at bestille den i stedet for 876. Hvis alt går efter planen sker bestillingen på næste tirsdag Jeg vender selvfølgelig tilbage og rapporter hvordan resultatet bliver! Glæder mig alt for meget... Godt nok lang tid til tirsdag

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

held og lykke! Hvor bestiller du fra? (Bestilte selv min 876'er i England) Tro rjeg bestilte min en tirsdag aften og havde den allerede torsdag, det var top$

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over en tråd på et andet forum du lige bør læse inden dit køb.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=195145&am p;st=30&p=1921630&#entry1921630

Se indlæg #52. Jeg var godt nok chokeret over at se de reelle målinger i forhold til hvad der var opgivet

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=195145&am p;am p;st=30&p=1921630&#entry1921630

Se indlæg #52. Jeg var godt nok chokeret over at se de reelle målinger i forhold til hvad der var opgivet

Jeg vil så lige i denne sammenhæng fortælle at en 606'er og 876'er ikke har andet tilfælles end at de er bærer navnet Onkyo :) 876 har en helt anden opbygning end 606.

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
Jonas_h skrev:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=195145&am p;am p;am p;st=30&p=1921630&#entry1921630

Jeg vil så lige i denne sammenhæng fortælle at en 606'er og 876'er ikke har andet tilfælles end at de er bærer navnet Onkyo :) 876 har en helt anden opbygning end 606.

Okay, det ska jeg ikke gøre mig klog på  Jeg tænker bare at hvis de kan finde på at overdrive så ekstremt med opgivelserne i de mindre modeller, gør de det jo højst sandsynligt også i de store - opbygning eller ej.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:
HenrikW skrev:
Jonas_h skrev:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=195145&am p;am p;am p;am p;st=30&p=1921630&#entry1921630

Okay, det ska jeg ikke gøre mig klog på  Jeg tænker bare at hvis de kan finde på at overdrive så ekstremt med opgivelserne i de mindre modeller, gør de det jo højst sandsynligt også i de store - opbygning eller ej.

Rimeligvis. Noget kunne tyde på at de fleste gør det... Men har sgu aldrig savnet nosser i min 876'er.

876 og 876 er mere eller mindre identiske ( i hvert fald på størstedelen af indmaden)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
876 og 876 er mere eller mindre identiske ( i hvert fald på størstedelen af indmaden)

Det må man da håbe

Jeg synes nu heller ikke at mangle noget, men med mindre det hele nærmest står af kan det være svært at bedømme.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Henrik W: Jeg bestiller ved www.elektropoint24.de . Har mailet med dem, og skal regne med en leveringstid på op til 10 arbejdsdage... Prisen er 1139 euro og så regner jeg med ca 20 euro ekstra i fragt. Til denne pris er jeg helt til freds med at vente ca 14 dage på en receiver

Jonas: Tak for "advarsel" omkring dette, men mener heller ikke at man skal bekymre sig om mangel på kræfter når jeg nu bestiller topmodellen fra Onkyo. Har hørt 875 på et setup med Ikon 7 i front, og her var der slet ikke tegn på den ikke kunne klare opgaven. Så lidt demo af LOTR3 (som har nogle lyd-mæssige krævende scener indimellem) hvor alle detaljer bare kom mere frem jo mere volumen der kom på.

Har aldrig oplevet nogle receivere der kan præstere det de er opgivet til (på nær NAD og HK). Onkyo 906 er trods alt THX ULTRA 2 godkendt. Ved godt at dette ikke er ens betydende med flot lydgengivelse, men den lever op til nogle standarder mht lydtryk og surroundgengivelse, som er værd at tage med. Bag på 906 står der 1000W (hvilket jeg formoder er samlet strømkapacitet). På 876 er det opgivet til 870W og ved 606 er det vist 500W. Alene vægtforskellen mellem 606 og 906 siger noget om at det er en helt anden klasse. 606 = 12kg & 906 = 24kg  

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Jonas Bork skrev:

Alene vægtforskellen mellem 606 og 906 siger noget om at det er en helt anden klasse. 606 = 12kg & 906 = 24kg  

Om ikke andet så er den godt overdimensioneret og det skader jo heller ikke

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Så skulle et stk. Onkyo 906 i sølv gerne være bestilt

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jonas Bork skrev:

Henrik W:

Jeg brokobler også når de nye højtalere kommer til. Planen er også at jeg "kun" vil køre 5.1. Kunne godt forestille mig at den ikke er så kraftig som en HK effektblok, men mangler du nogensinde "overskud" når en film ses ved høj volumen?

Just a hint; Det hedder, at Bi-ampe når du bruger to ekstra kanaler til de samme højttalere.

Brokobling kræver to seperate steroeforstærkere, hvor man så lægger de to kanaler sammen til eén.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Jonas Bork skrev:

Henrik W:

Jeg brokobler også når de nye højtalere kommer til. Planen er også at jeg "kun" vil køre 5.1. Kunne godt forestille mig at den ikke er så kraftig som en HK effektblok, men mangler du nogensinde "overskud" når en film ses ved høj volumen?

Just a hint; Det hedder, at Bi-ampe når du bruger to ekstra kanaler til de samme højttalere.

Brokobling kræver to seperate steroeforstærkere, hvor man så lægger de to kanaler sammen til eén.

Er da udmærket klar over hvad bi-amping er
Men Onkyo 876 KAN rent faktisk brokoble 4 kanaler til 2 så længe man kører stereo eller 5.1...

Så lige et hint til dig :) Læs lige op på Onkyo 876 :)

Den kan indstilles til 7.1 normal drift, 5.1 normal drift, 5.1 med biamping til L+R ELLER 5.1 med brokobling (BTL) til fronterne. Her benytter den de almindelige L + R brokoblet sammen med surround back L+R kanalerne... :)

/henrik

EDIT: Se evt. side 28 i manualen... :)

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Efter at have læst tråden her, har jeg lige bestilt en Onkyo 875, fik den til 499£ hos http://www.wirefreehomes.co.uk/ gennem eBay . Den er godt nok "refurbished"hvilket betyder at der har været fejl på, men Onkyo har repareret den, og der er 1års forhandlergaranti samt 3 års fabriksgaranti fra Onkyo. Er der andre der har erfaringer med at købe refurbished udstyr?

Mvh Derre
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg sgu bæstet!!! Dog kan jeg ikke få min subwoofer til at spille?! Har de 3 indgange der hedder PRE OUT (grå farve), SUBWOOFER(lilla) og SUBWOOFER ved multichannel (også lilla)... Ingen af disse metoder giver lyd! Nogle der kan hjælpe mig?

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Har fået det til at spille nu, og HOLD DA OP HVOR DET SPILLER Så skal der jo bare nye højtalere til

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Jeg modtog min Onkyo 875 for et par dage siden, og hold kæft hvor det hele bare spiller nu. Jeg havde før en Denon 2308, som jeg også var rimelig tilfreds med, men ville gerne have mere effekt, bedre rumkorrektion og dekodning af HD formater. Især bassen har fået et ordentligt løft ved stereolytning, men jeg synes også at subwooferen spiller bedre nu, hvilket egentligt er underligt, da den er aktiv..?

Jeg synes dog jeg har lidt problemer med skarpe S-lyde nu, som jeg ikke havde med min Denon. Jeg spiller primært på mine fronter, som er et par Audiovector Mi3 Super. Før var diskanten dejligt åben og transparent, det er den også nu, men nydelsen bliver brudt af S-lyde der en gang i mellem skærer i ørerne. Andre der har oplevet noget lignende? Og kunne equalizeren ikke hjælpe mig her?

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Derre skrev:
Jeg modtog min Onkyo 875 for et par dage siden, og hold kæft hvor det hele bare spiller nu. Jeg havde før en Denon 2308, som jeg også var rimelig tilfreds med, men ville gerne have mere effekt, bedre rumkorrektion og dekodning af HD formater. Især bassen har fået et ordentligt løft ved stereolytning, men jeg synes også at subwooferen spiller bedre nu, hvilket egentligt er underligt, da den er aktiv..?

Jeg synes dog jeg har lidt problemer med skarpe S-lyde nu, som jeg ikke havde med min Denon. Jeg spiller primært på mine fronter, som er et par Audiovector Mi3 Super. Før var diskanten dejligt åben og transparent, det er den også nu, men nydelsen bliver brudt af S-lyde der en gang i mellem skærer i ørerne. Andre der har oplevet noget lignende? Og kunne equalizeren ikke hjælpe mig her?

Bruger du pure audio funktionen når du lytter musik eller rumkorrektion?

Mvh. Henrik

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det forekommer lige meget hvordan jeg lytter til musikken, dog husker jeg det mest udtalt når jeg brugt pure audio funktionen. Jeg er i sommerhus denne her uge, men kommer hjem i slutningen af ugen så kan jeg lige se præcis hvilken forskel de forskellige lyttemodes gør.

Mvh Derre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes