Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 03:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass & Avalon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 112
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 23 April 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Ney_ skrev:

Hrm, er da godt at høre at de der XRCD lyder godt, fordi i princippet er de jo bare en normal cd der er masteret ordenligt. Gad vide hvordan Brothers in Arms SACD lyder i forhold til den XRCD.

Ser du, det har jeg jo så ingen mulighed for at prøve. Da jeg ingen SACD afspiller har .

Men helt sikkert et interessant spørgsmål.

Brothers in Arms på SACD var en skuffelse hos mig. Ikke noget særligt ift. den normale udgivelse.

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 23 April 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Pierre skrev:
Ney_ skrev:

Hrm, er da godt at høre at de der XRCD lyder godt, fordi i princippet er de jo bare en normal cd der er masteret ordenligt. Gad vide hvordan Brothers in Arms SACD lyder i forhold til den XRCD.

Ser du, det har jeg jo så ingen mulighed for at prøve. Da jeg ingen SACD afspiller har .

Men helt sikkert et interessant spørgsmål.

Brothers in Arms på SACD var en skuffelse hos mig. Ikke noget særligt ift. den normale udgivelse.

Så bliver det jo spændende at høre den på XRCD



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 23 April 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet en RIGTIG musik kilde?  det faktisk langt billiger på sigt.

__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 23 April 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Har du overvejet en RIGTIG musik kilde?  det faktisk langt billiger på sigt.

Med rigtig musik kilde mener du så MP3  

 



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 23 April 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Har du overvejet en RIGTIG musik kilde?  det faktisk langt billiger på sigt.

En rigtig musik kilde. Er det sådan en der spiller de der stor sorte cder?



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 23 April 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

kennethjensen skrev:
Har du overvejet en RIGTIG musik kilde?  det faktisk langt billiger på sigt.

En rigtig musik kilde. Er det sådan en der spiller de der stor sorte cder?

hehehe

en midleklasse pladespiller river benene væk under de fleste cd maskiner. Også pladerne jo markant billigere end mange audiophile CDeren



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 23 April 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Brian7500 skrev:

kennethjensen skrev:
Har du overvejet en RIGTIG musik kilde?  det faktisk langt billiger på sigt.

En rigtig musik kilde. Er det sådan en der spiller de der stor sorte cder?

hehehe

en midleklasse pladespiller river benene væk under de fleste cd maskiner. Også pladerne jo markant billigere end mange audiophile CDeren

Jep. I know...

Skulle bare lave lidt fis



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 27 April 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

...



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
simonga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 27 April 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Så blev jeg også lige nødt til at bestille Brothers In Arms i XRCD - det skal da prøves nu hvor du siger der er tydelig forskel.
Til top Vis simonga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simonga
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 28 April 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond?
Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant?
Kan du hjælpe mig?


__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 28 April 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond?
Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant?
Kan du hjælpe mig?

Diskanten og filtret... Minder utrolig meget om Ascendant i lyden. Alt er bare meget større og bedre. Mere pondus, større soundstage og musik!



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 28 April 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

...



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 28 April 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond?
Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant?
Kan du hjælpe mig?

Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.

Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere  Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han

Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne

Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt

Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til  

Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske

Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden  Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time.



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 28 April 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond?
Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant?
Kan du hjælpe mig?

Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.

Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere  Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han

Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne

Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt

Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til  

Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske

Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden  Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time.

Nu havde jeg jo ikke set at der var et sæt tilsalg....... Vel bøllebob

Men ser satnme godt ud. Tag dog hen og hør dem, det kunne jo være at du blev 50K fattigere



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 28 April 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond?
Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant?
Kan du hjælpe mig?

Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.

Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere  Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han

Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne

Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt

Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til  

Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske

Men lige en anden ting Søren......

Tvivler på at den "lille" 30,5`r kan følge med, så en ny forstærker skal nok også påtænkes



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 28 April 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond?
Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant?
Kan du hjælpe mig?

Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.

Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere  Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han

Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne

Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt

Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til  

Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske

Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden  Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time.

Nu havde jeg jo ikke set at der var et sæt tilsalg....... Vel bøllebob

Men ser satnme godt ud. Tag dog hen og hør dem, det kunne jo være at du blev 50K fattigere

Næææ tak. Jeg verity mand. Og sådan forbliver det



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 28 April 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond?
Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant?
Kan du hjælpe mig?

Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.

Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere  Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han

Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne

Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt

Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til  

Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske

Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden  Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time.

Nu havde jeg jo ikke set at der var et sæt tilsalg....... Vel bøllebob

Men ser satnme godt ud. Tag dog hen og hør dem, det kunne jo være at du blev 50K fattigere

Næææ tak. Jeg verity mand. Og sådan forbliver det

 Den sidste linje var til Søren

Ved godt at du ikke vil have Avalon og nemt kan nøjes med Verity



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 28 April 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond?
Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant?
Kan du hjælpe mig?

Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.

Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere  Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han

Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne

Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt

Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til  

Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske

Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden  Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time.

Nu havde jeg jo ikke set at der var et sæt tilsalg....... Vel bøllebob

Men ser satnme godt ud. Tag dog hen og hør dem, det kunne jo være at du blev 50K fattigere

Næææ tak. Jeg verity mand. Og sådan forbliver det

 Den sidste linje var til Søren

Ved godt at du ikke vil have Avalon og nemt kan nøjes med Verity

Hvorfor nøjes med andet?  

Det bare lige indtil du høre sådan et sæt Verity. Så du solgt basse



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 28 April 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond?
Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant?
Kan du hjælpe mig?

Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.

Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere  Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han

Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne

Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt

Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til  

Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske

Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden  Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time.

Nu havde jeg jo ikke set at der var et sæt tilsalg....... Vel bøllebob

Men ser satnme godt ud. Tag dog hen og hør dem, det kunne jo være at du blev 50K fattigere

Næææ tak. Jeg verity mand. Og sådan forbliver det

 Den sidste linje var til Søren

Ved godt at du ikke vil have Avalon og nemt kan nøjes med Verity

Hvorfor nøjes med andet?  

Det bare lige indtil du høre sådan et sæt Verity. Så du solgt basse

så er i på den igen

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 28 April 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

JAAAAAAAAAA. Lidt sjov og ballade skal der være :)

__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 

<< Forrige Side af 112 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes