| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem bruger jeg selv 
De stik som Dan snakkede om var XLR stik til mine signalkabler. Da de blev lavede var det med Neutrik stik, men vi har senere fundet ud af at Furutechs FP-701/702 er bedre. Giver mere krip til musikken.
Men overvejer faktisk også om jeg skulle opgradere spaderne til nogle af Furutechs store modeller  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Hej Pierre
takker for en hyggelig lytte eftermiddag
Må sige at dit setup bare spiller af høj klasse. Tydeligt at høre at dit lytterum virkelig er blevet bedre efter akustik dæmpningen. Ikke at forglemme dit smækre tv som gav en smule mundvand savle, savle
|
|
|
Ja det er altid hyggeligt når der kommer nogen og spiser alle ens chips, ik Claus     __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
|
Hej Pierre
takker for en hyggelig lytte eftermiddag
Må sige at dit setup bare spiller af høj klasse. Tydeligt at høre at dit lytterum virkelig er blevet bedre efter akustik dæmpningen. Ikke at forglemme dit smækre tv som gav en smule mundvand savle, savle
|
|
|
Ja det er altid hyggeligt når der kommer nogen og spiser alle ens chips, ik Claus    
|
|
|
Hov, Hov de få der var tilbage i skålene
Hvis ikke man har fået frokost er det et godt alternativ  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil bare lige sige tak for en hyggelig dag (igår, lørdag) da Århus Musik & Hifiklub var forbi.
Det var dejligt at der dukkede så mange op og må sige at mit anlæg blev blæst igennem. Den "lille" Pass kom da godt nok på overarbejde. Nålen stod og dansede med store udsving til musikken __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Dem bruger jeg selv 
De stik som Dan snakkede om var XLR stik til mine signalkabler. Da de blev lavede var det med Neutrik stik, men vi har senere fundet ud af at Furutechs FP-701/702 er bedre. Giver mere krip til musikken.
Men overvejer faktisk også om jeg skulle opgradere spaderne til nogle af Furutechs store modeller 
|
|
|
Oops sorry!
Ja de Furutech XLR er rigtig lækre og skulle være de bedste, men desværre også ret dyre.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Pierre skrev:
|
Dem bruger jeg selv 
De stik som Dan snakkede om var XLR stik til mine signalkabler. Da de blev lavede var det med Neutrik stik, men vi har senere fundet ud af at Furutechs FP-701/702 er bedre. Giver mere krip til musikken.
Men overvejer faktisk også om jeg skulle opgradere spaderne til nogle af Furutechs store modeller 
|
|
|
Oops sorry!
Ja de Furutech XLR er rigtig lækre og skulle være de bedste, men desværre også ret dyre.
Mvh. |
|
|
ikke FP-701/702G, de ligger i rundt regnet 100 kr. pr. stik, men hvis man vælger FP 601/602 så er det en anden sag. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
|
Dem bruger jeg selv 
De stik som Dan snakkede om var XLR stik til mine signalkabler. Da de blev lavede var det med Neutrik stik, men vi har senere fundet ud af at Furutechs FP-701/702 er bedre. Giver mere krip til musikken.
Men overvejer faktisk også om jeg skulle opgradere spaderne til nogle af Furutechs store modeller 
|
|
|
Oops sorry!
Ja de Furutech XLR er rigtig lækre og skulle være de bedste, men desværre også ret dyre.
Mvh.
|
|
|
ikke FP-701/702G, de ligger i rundt regnet 100 kr. pr. stik, men hvis man vælger FP 601/602 så er det en anden sag. |
|
|
Ja det er jo ikke galt.
Hvis jeg vælger, i et kommende kabel, at få monteret Furutech Rhodium stik, kommer det til at koste 125 $ ekstra. Og det er kun for 2 han xlr stik. 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Vil bare lige sige tak for en hyggelig dag (igår, lørdag) da Århus Musik & Hifiklub var forbi.
Det var dejligt at der dukkede så mange op og må sige at mit anlæg blev blæst igennem. Den "lille" Pass kom da godt nok på overarbejde. Nålen stod og dansede med store udsving til musikken
|
|
|
Ja specielt min brændte demo cd med "klasse numre" blev tæsket igennem. Ikke værst af en brænder cd hva . Men hov, hvad var det der skete med din cd afspiller. Den skulle lige vågne __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom PS Audio JuiceBar II strømskinne og et AC-10 3meter kabel dertil 
Bliver spændende at høre om det gør yderlig for lyden, med sådan en "alm" strømskinne  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Så kom PS Audio JuiceBar II strømskinne og et AC-10 3meter kabel dertil 
Bliver spændende at høre om det gør yderlig for lyden, med sådan en "alm" strømskinne  |
|
|
Er det ikke bare at smide penge ud af vinduet og skifte de sidste 3 meter mellem kontakten og udstyret. Eller er det test som påviser et bedre lyd resultat ? __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
Pierre skrev:
|
Så kom PS Audio JuiceBar II strømskinne og et AC-10 3meter kabel dertil 
Bliver spændende at høre om det gør yderlig for lyden, med sådan en "alm" strømskinne  |
|
|
Er det ikke bare at smide penge ud af vinduet og skifte de sidste 3 meter mellem kontakten og udstyret.
Eller er det test som påviser et bedre lyd resultat ?
|
|
|
Det vil være synd ikke at skifte de meter frem til juicebaren, vil faktisk komme med den påstand at der er det vigtigste kabkel af dem alle. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
Pierre skrev:
|
Så kom PS Audio JuiceBar II strømskinne og et AC-10 3meter kabel dertil 
Bliver spændende at høre om det gør yderlig for lyden, med sådan en "alm" strømskinne 
|
|
|
Er det ikke bare at smide penge ud af vinduet og skifte de sidste 3 meter mellem kontakten og udstyret.
Eller er det test som påviser et bedre lyd resultat ?
|
|
|
Strømkabler er næsten lige så vigtigt som signal/højtaler -kabler. Nogle vil faktisk mene at de er vigtigere 
Jeg behøves ingen test for at kunne høre om der er forskel/ forbedringer ved et strøkabel. Det kan jeg udemærket godt selv høre mig frem til 
Det er dog ikke alt udstyr som er lige "modtageligt" over for et strømkabel tweak __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
En eller anden dag må jeg lokke nogle af jer fra klubben til at lave noget blindlytning på elkabler. Min ingeniørbaggrund gør mig ummådeligt skeptisk for den slags, og der er altid et eller andet inden i mig der siger "hvis et elkabel gør en forskel er strømforsyningen ikke dimensioneret ordenligt"  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
En eller anden dag må jeg lokke nogle af jer fra klubben til at lave noget blindlytning på elkabler. Min ingeniørbaggrund gør mig ummådeligt skeptisk for den slags, og der er altid et eller andet inden i mig der siger "hvis et elkabel gør en forskel er strømforsyningen ikke dimensioneret ordenligt"  |
|
|
Du er da velkommen til at komme forbi og få et lyt  , min pass har en 1500VA trafo  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
dan a. skrev:
Ney_ skrev:
En eller anden dag må jeg lokke nogle af jer fra klubben til at lave noget blindlytning på elkabler. Min ingeniørbaggrund gør mig ummådeligt skeptisk for den slags, og der er altid et eller andet inden i mig der siger "hvis et elkabel gør en forskel er strømforsyningen ikke dimensioneret ordenligt"  |
|
|
Du er da velkommen til at komme forbi og få et lyt , min pass har en 1500VA trafo  |
|
|
Strømsvag imo. 
|
|
|
Ja sådan noget Pass sluger sku ikke mere strøm end at det kan trækkes af et duracel-batteri 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
En eller anden dag må jeg lokke nogle af jer fra klubben til at lave noget blindlytning på elkabler. Min ingeniørbaggrund gør mig ummådeligt skeptisk for den slags, og der er altid et eller andet inden i mig der siger "hvis et elkabel gør en forskel er strømforsyningen ikke dimensioneret ordenligt"  |
|
|
Du er hermed inviteret til en lille kabel lytning. Du skriver bare en PM, så finder vi en dag 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 20 April 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 20 April 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare et sweet system du har der.
Stilrent og flot og med fede komponenter.
Det kan du sgu godt være stolt af __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 20 April 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er virkelig nogle fede ting du har stående der.  Jeg er meget misundelig på dine avalon højtalere.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |