Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass & Avalon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 112
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 11 April 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

http://hificable.dk/produkter/20-rcaxlr/60-lok-suregrip-rhod ium-spade/

Mvh.

Dem bruger jeg selv

De stik som Dan snakkede om var XLR stik til mine signalkabler. Da de blev lavede var det med Neutrik stik, men vi har senere fundet ud af at Furutechs FP-701/702 er bedre. Giver mere krip til musikken.

Men overvejer faktisk også om jeg skulle opgradere spaderne til nogle af Furutechs store modeller



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 11 April 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

 

Hej Pierre

takker for en hyggelig lytte eftermiddag

Må sige at dit setup bare spiller af høj klasse. Tydeligt at høre at dit lytterum virkelig er blevet bedre efter akustik dæmpningen. Ikke at forglemme dit smækre tv som gav en smule mundvand savle, savle 

Ja det er altid hyggeligt når der kommer nogen og spiser alle ens chips, ik Claus



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 11 April 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Music4life skrev:

 

Hej Pierre

takker for en hyggelig lytte eftermiddag

Må sige at dit setup bare spiller af høj klasse. Tydeligt at høre at dit lytterum virkelig er blevet bedre efter akustik dæmpningen. Ikke at forglemme dit smækre tv som gav en smule mundvand savle, savle 

Ja det er altid hyggeligt når der kommer nogen og spiser alle ens chips, ik Claus

Hov, Hov de få der var tilbage i skålene

Hvis ikke man har fået frokost er det et godt alternativ



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 11 April 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Vil bare lige sige tak for en hyggelig dag (igår, lørdag) da Århus Musik & Hifiklub var forbi.

Det var dejligt at der dukkede så mange op og må sige at mit anlæg blev blæst igennem. Den "lille" Pass kom da godt nok på overarbejde. Nålen stod og dansede med store udsving til musikken  



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 11 April 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Milu skrev:

http://hificable.dk/produkter/20-rcaxlr/60-lok-suregrip-rhod ium-spade/

Mvh.

Dem bruger jeg selv

De stik som Dan snakkede om var XLR stik til mine signalkabler. Da de blev lavede var det med Neutrik stik, men vi har senere fundet ud af at Furutechs FP-701/702 er bedre. Giver mere krip til musikken.

Men overvejer faktisk også om jeg skulle opgradere spaderne til nogle af Furutechs store modeller

Oops sorry!

Ja de Furutech XLR er rigtig lækre og skulle være de bedste, men desværre også ret dyre.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 11 April 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:

http://hificable.dk/produkter/20-rcaxlr/60-lok-suregrip-rhod ium-spade/

Mvh.

Dem bruger jeg selv

De stik som Dan snakkede om var XLR stik til mine signalkabler. Da de blev lavede var det med Neutrik stik, men vi har senere fundet ud af at Furutechs FP-701/702 er bedre. Giver mere krip til musikken.

Men overvejer faktisk også om jeg skulle opgradere spaderne til nogle af Furutechs store modeller

Oops sorry!

Ja de Furutech XLR er rigtig lækre og skulle være de bedste, men desværre også ret dyre.

Mvh.

ikke FP-701/702G, de ligger i rundt regnet 100 kr. pr. stik, men hvis man vælger FP 601/602 så er det en anden sag.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 11 April 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:

http://hificable.dk/produkter/20-rcaxlr/60-lok-suregrip-rhod ium-spade/

Mvh.

Dem bruger jeg selv

De stik som Dan snakkede om var XLR stik til mine signalkabler. Da de blev lavede var det med Neutrik stik, men vi har senere fundet ud af at Furutechs FP-701/702 er bedre. Giver mere krip til musikken.

Men overvejer faktisk også om jeg skulle opgradere spaderne til nogle af Furutechs store modeller

Oops sorry!

Ja de Furutech XLR er rigtig lækre og skulle være de bedste, men desværre også ret dyre.

Mvh.

ikke FP-701/702G, de ligger i rundt regnet 100 kr. pr. stik, men hvis man vælger FP 601/602 så er det en anden sag.

Ja det er jo ikke galt.

Hvis jeg vælger, i et kommende kabel, at få monteret Furutech Rhodium stik, kommer det til at koste 125 $ ekstra. Og det er kun for 2 han xlr stik.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 11 April 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Vil bare lige sige tak for en hyggelig dag (igår, lørdag) da Århus Musik & Hifiklub var forbi.

Det var dejligt at der dukkede så mange op og må sige at mit anlæg blev blæst igennem. Den "lille" Pass kom da godt nok på overarbejde. Nålen stod og dansede med store udsving til musikken  

Ja specielt min brændte demo cd med "klasse numre" blev tæsket igennem. Ikke værst af en brænder cd hva . Men hov, hvad var det der skete med din cd afspiller. Den skulle lige vågne  



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 15 April 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Så kom PS Audio JuiceBar II strømskinne og et AC-10 3meter kabel dertil

Bliver spændende at høre om det gør yderlig for lyden, med sådan en "alm" strømskinne



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 15 April 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Så kom PS Audio JuiceBar II strømskinne og et AC-10 3meter kabel dertil

Bliver spændende at høre om det gør yderlig for lyden, med sådan en "alm" strømskinne



Er det ikke bare at smide penge ud af vinduet og skifte de sidste 3 meter mellem kontakten og udstyret.

Eller er det test som påviser et bedre lyd resultat ?


__________________
Morten

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 15 April 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Pierre skrev:

Så kom PS Audio JuiceBar II strømskinne og et AC-10 3meter kabel dertil

Bliver spændende at høre om det gør yderlig for lyden, med sådan en "alm" strømskinne



Er det ikke bare at smide penge ud af vinduet og skifte de sidste 3 meter mellem kontakten og udstyret.

Eller er det test som påviser et bedre lyd resultat ?
Det vil være synd ikke at skifte de meter frem til juicebaren, vil faktisk komme med den påstand at der er det vigtigste kabkel af dem alle.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 15 April 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Pierre skrev:

Så kom PS Audio JuiceBar II strømskinne og et AC-10 3meter kabel dertil

Bliver spændende at høre om det gør yderlig for lyden, med sådan en "alm" strømskinne



Er det ikke bare at smide penge ud af vinduet og skifte de sidste 3 meter mellem kontakten og udstyret.

Eller er det test som påviser et bedre lyd resultat ?

Strømkabler er næsten lige så vigtigt som signal/højtaler -kabler. Nogle vil faktisk mene at de er vigtigere

Jeg behøves ingen test for at kunne høre om der er forskel/ forbedringer ved et strøkabel. Det kan jeg udemærket godt selv høre mig frem til

Det er dog ikke alt udstyr som er lige "modtageligt" over for et strømkabel tweak  



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 16 April 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

En eller anden dag må jeg lokke nogle af jer fra klubben til at lave noget blindlytning på elkabler. Min ingeniørbaggrund gør mig ummådeligt skeptisk for den slags, og der er altid et eller andet inden i mig der siger "hvis et elkabel gør en forskel er strømforsyningen ikke dimensioneret ordenligt"

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 16 April 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
En eller anden dag må jeg lokke nogle af jer fra klubben til at lave noget blindlytning på elkabler. Min ingeniørbaggrund gør mig ummådeligt skeptisk for den slags, og der er altid et eller andet inden i mig der siger "hvis et elkabel gør en forskel er strømforsyningen ikke dimensioneret ordenligt"
Du er da velkommen til at komme forbi og få et lyt, min pass har en 1500VA trafo

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 16 April 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Ney_ skrev:
En eller anden dag må jeg lokke nogle af jer fra klubben til at lave noget blindlytning på elkabler. Min ingeniørbaggrund gør mig ummådeligt skeptisk for den slags, og der er altid et eller andet inden i mig der siger "hvis et elkabel gør en forskel er strømforsyningen ikke dimensioneret ordenligt"
Du er da velkommen til at komme forbi og få et lyt, min pass har en 1500VA trafo


Strømsvag imo.


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 17 April 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
dan a. skrev:
Ney_ skrev:
En eller anden dag må jeg lokke nogle af jer fra klubben til at lave noget blindlytning på elkabler. Min ingeniørbaggrund gør mig ummådeligt skeptisk for den slags, og der er altid et eller andet inden i mig der siger "hvis et elkabel gør en forskel er strømforsyningen ikke dimensioneret ordenligt"
Du er da velkommen til at komme forbi og få et lyt, min pass har en 1500VA trafo


Strømsvag imo.

Ja sådan noget Pass sluger sku ikke mere strøm end at det kan trækkes af et duracel-batteri

 



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 17 April 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
En eller anden dag må jeg lokke nogle af jer fra klubben til at lave noget blindlytning på elkabler. Min ingeniørbaggrund gør mig ummådeligt skeptisk for den slags, og der er altid et eller andet inden i mig der siger "hvis et elkabel gør en forskel er strømforsyningen ikke dimensioneret ordenligt"

Du er hermed inviteret til en lille kabel lytning. Du skriver bare en PM, så finder vi en dag

 



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 20 April 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

...



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 20 April 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Det er bare et sweet system du har der.

Stilrent og flot og med fede komponenter.

Det kan du sgu godt være stolt af



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 20 April 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Det er virkelig nogle fede ting du har stående der. 
Jeg er meget misundelig på dine avalon højtalere.


__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 

<< Forrige Side af 112 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes