Forfatter |
|
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
Sendt: 04 August 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feed of silence oversætter mere korrekt til en strøm af stilhed, men det er vist heller ikke helt efter planen.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 04 August 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Feed of Silence! .... er det madro? 
Feet of Silence har jeg brugt i mange år. Prmært under mine pladespillere.

Her er det et ældre billede af min DIY pladespiller. I dag ser den noget anderledes ud og de ca. 55 kg støttes af 8 stk. FOS med de kraftigste gummibånd. En 20 kg motorsektion bag pladespilleren står også på FOS, men det er ikke sikkert, at det er den bedste løsning.
Har tidligere brugt FOS under både CD og forforstærker, men nu er det Black Diamond Racing. De gør lyden mere dynamisk og "hurtig" samt giver et større rum. FOS er ifølge min erfaring mere intime og varme med en let tendens til at fokusere på bunden. Under pladespillerne er FOS dog suveræne.
|
|
|
Det var sku da noget af en ordenlig krabat du har fået lavet der 
Du har helt ret i af FOS gør noget ved bunden, jeg fik mere klart dybte da de kom på. Kunne være man skulle prøve at bestille nogle andre typer fødder også og lave et lille experement  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 04 August 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det typisk for jan. Han kan godt lide klodset hifi
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 04 August 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Feed of silence oversætter mere korrekt til en strøm af stilhed, men det er vist heller ikke helt efter planen. |
|
|
Nej-nej-nej, det er FEET of Silence = "tavse fødder" 
Det er Pierre der har stavet forkert...
(Kan du SÅ få rettet din overskrift Pierre ).
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 04 August 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
TruthSpinner skrev:
Feed of silence oversætter mere korrekt til en strøm af stilhed, men det er vist heller ikke helt efter planen. |
|
|
|
|
|
Det da en stave bøf der til og få øje på 
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
DOUGH 
retter jeg lige  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 August 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
TruthSpinner skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg vil også hellere have fødder der ikke siger noget, end madro 
(Ups, så kom jeg sku lige til at bruge 3485,- på hifi, nu må det også snart stoppe...)
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
TruthSpinner skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
(Ups, så kom jeg sku lige til at bruge 3485,- på hifi, nu må det også snart stoppe...)
|
|
|
Hvad har du nu købt  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 August 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
TruthSpinner skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvad har du nu købt 
|
|
|
Hehehe Det er bare en lille detalje. Der er lang leveringstid, og det skal lige testes inden det bliver "postet". Men det kommer i min tråd...
|
Til top |
|
|
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
Sendt: 04 August 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
TruthSpinner skrev:
|
|
(Kan du Så få rettet din overskrift Pierre ).
|
|
|
Faktisk så er feet og silence nok nærmere "tavshedens fødder" end "tavse fødder" :-)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 August 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
Jeg havde også først kun èn O-ring på, men det gik sku ikke da den forreste fod gik i bund og derved ikke kunne vibrere 
Jeg forstod det heller ikke, så jeg prøvede at bytte om så der var 2 fødder foran, samme problem bare bag til. Så jeg smed den extra O-ring på igen. Og vil faktisk mene at lydforbedringen er størst med 2 O-ringe på.
kan godt se at din står fint men min gik meget mere i bund.
Du får lige et billede 
|
|
|
Oki Det er nok bare fordi at vægtfordelingen er noget anderledes i din, at den går sådan i bund på den ene.
Men fint at det funker med 2 O-ringe. Hvordan har du rettet den op i vatter?
Hvis man ser Eera 2.0 indvendig, er der også lidt "ubalance" Men flot er det...
|
|
|
Ja der er en del Ubalance inden i den maskine 
Vatter kunne jeg jo ikke få den i da der kun var 1 O-ring på, men ikke noget problem, da der kom 2. Beugte et lille digitalt vatterpas, så bliver det vist ikke mere præcist 
|
|
|
Det var ikke så meget hvilket vatterpas du brugte Men...
Altså stod den lige med det samme? Eller har du brugt noget til at hæve/sænke den enkelte fod, hvis den ikke stod helt lige?
Min hylde er i vatter. Men jeg måtte bruge noget tynd gummimåtte til lige at regulere helt på plads... 
|
|
|
Bump...

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 August 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Feed of Silence! .... er det madro? 
Feet of Silence har jeg brugt i mange år. Prmært under mine pladespillere.

Her er det et ældre billede af min DIY pladespiller. I dag ser den noget anderledes ud og de ca. 55 kg støttes af 8 stk. FOS med de kraftigste gummibånd. En 20 kg motorsektion bag pladespilleren står også på FOS, men det er ikke sikkert, at det er den bedste løsning.
Har tidligere brugt FOS under både CD og forforstærker, men nu er det Black Diamond Racing. De gør lyden mere dynamisk og "hurtig" samt giver et større rum. FOS er ifølge min erfaring mere intime og varme med en let tendens til at fokusere på bunden. Under pladespillerne er FOS dog suveræne.
|
|
|
Imponerende pladespiller 
BDR er lidt mere "kolde" og kontante i lyden og tager ikke vibrationerne helt, som FOS gør...
FOS er ifølge min erfaring klart de mest neutrale fødder - fordi de fjerner de uønskede vibrationer.
Her hos mig strammede det bassen op - mindre "slør" og mere nuanceret bas. Det gav så lidt positiv sideeffekt, da lydbilledet åbnede sig lidt mere op - klarere og renere...
"Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd...... "
Hmmm, så har du vist ikke hørt de samme cd'er som mig, eller hørt dem på en EAR Acute ´
|
Til top |
|
|
Valby11 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 04 August 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet en del forskelligt og kan genkende nogle af de lytteindtryk der beskrives. Vil dog sige, at alene placeringen af fødderne kan påvirke resulatet, hvorfor det er svært at drage endegyldige konklusioner.
Dog vil jeg medgive at de hårde afkoblingsformer ofte giver en mere analytisk lyd .. mens FOS ligger på grænsen til at male med en lidt bredere pensel.
Min pladespiller bruger en interessant kombination af FOS og DOS ...
__________________ Nyd musikken
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valby11 skrev:
Har prøvet en del forskelligt og kan genkende nogle af de lytteindtryk der beskrives. Vil dog sige, at alene placeringen af fødderne kan påvirke resulatet, hvorfor det er svært at drage endegyldige konklusioner.
Dog vil jeg medgive at de hårde afkoblingsformer ofte giver en mere analytisk lyd .. mens FOS ligger på grænsen til at male med en lidt bredere pensel.
Min pladespiller bruger en interessant kombination af FOS og DOS ...
|
|
|
DOS? Disk Operating System eller Dingle Og Slingre 
... eller Disc of Silence? 
Hvad er det for en "interessant kombination af FOS og DOS "... har du et billede?

|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
Jeg havde også først kun èn O-ring på, men det gik sku ikke da den forreste fod gik i bund og derved ikke kunne vibrere 
Jeg forstod det heller ikke, så jeg prøvede at bytte om så der var 2 fødder foran, samme problem bare bag til. Så jeg smed den extra O-ring på igen. Og vil faktisk mene at lydforbedringen er størst med 2 O-ringe på.
kan godt se at din står fint men min gik meget mere i bund.
Du får lige et billede 
|
|
|
Oki Det er nok bare fordi at vægtfordelingen er noget anderledes i din, at den går sådan i bund på den ene.
Men fint at det funker med 2 O-ringe. Hvordan har du rettet den op i vatter?
Hvis man ser Eera 2.0 indvendig, er der også lidt "ubalance" Men flot er det...
|
|
|
Ja der er en del Ubalance inden i den maskine 
Vatter kunne jeg jo ikke få den i da der kun var 1 O-ring på, men ikke noget problem, da der kom 2. Beugte et lille digitalt vatterpas, så bliver det vist ikke mere præcist 
|
|
|
Det var ikke så meget hvilket vatterpas du brugte Men...
Altså stod den lige med det samme? Eller har du brugt noget til at hæve/sænke den enkelte fod, hvis den ikke stod helt lige?
Min hylde er i vatter. Men jeg måtte bruge noget tynd gummimåtte til lige at regulere helt på plads... 
|
|
|
Bump...

|
|
|
Ja ja ja, nu skal jeg nok svare dig rigtigt 
Jeg har brugt en lille papirsblok og lagt ind under den foreste, da den hælte lidt forover. de 2 bagereste stod 100% lige 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 05 August 2009 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Hvor har i handlet fusserne, og hvad står de i af hårdt beskattede danske rigsdaler-bath??? __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har handlet mine hos Lydstuen.dk og listeprisen er vist 1900,-
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 05 August 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne måske have betydning for en pladespiller. Men jeg kan ikke se noget formål i at putte fødder under en CD afspiller.
Dataene bliver læst fra CDen og lagt over i en buffer før de sendes videre til DACen, da bufferen og DACen ikke påvirkes mekanisk, medmindre du da ligefrem tæsker den med en hammer, kan fødderne ikke have nogen betydning. Man kunne ligesågodt sige at en Ipod spiller bedre, hvis den ligger på en af disse fødder.
Denne diskussion om FOS virker på mig som en opførelse af 'Kejserens nye Klæder' med mig selv i rollen som den lille dreng 
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 05 August 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Det kunne måske have betydning for en pladespiller. Men jeg kan ikke se noget formål i at putte fødder under en CD afspiller.
Dataene bliver læst fra CDen og lagt over i en buffer før de sendes videre til DACen, da bufferen og DACen ikke påvirkes mekanisk, medmindre du da ligefrem tæsker den med en hammer, kan fødderne ikke have nogen betydning. Man kunne ligesågodt sige at en Ipod spiller bedre, hvis den ligger på en af disse fødder.
Denne diskussion om FOS virker på mig som en opførelse af 'Kejserens nye Klæder' med mig selv i rollen som den lille dreng 
|
|
|
Jeg har flere gange oplevet stor forskel på afkobling af cdafspillere. Kan ikke give dig nogen videnskabelig forklaring på hvorfor, men forskellen er der nu altså...
Men når alt kommer til alt, så tror jeg ikke udelukkende at det er "bevægelige" dele der nyder godt af afkoblingen. Det er nok mere elektronikken i al almindelighed der slipper for forstyrrelser og mikrofoni.
Jeg kører pt. med en Logitech Transporter hvor der jo ikke er nogle bevægelige dele i, og jeg jeg oplevede faktisk relativ stor forskel da jeg smed nogle Holfi feet under. Har dog ikke eksperimenteret yderligere med andre typer, men det kunne da være man skulle prøve nogle af de FOSér...
Dette er ikke et korstog for at "konvertere" dig til at blive ret-/vantroende, men prøv selv efter, og døm derefter.... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|