| Forfatter |
|
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for information. Er sikker på der er mange, der gerne vil vide noget.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
flaskebent skrev:
Den er fin, jeg væbner mig med tålmodighed |
|
|
Du behøver ikke tjekke hver dag, for nu har vi fået lidt mere konkrete tidspunkter:
Release timing of update firmware
BDP-LX91 BD-Live & DTS HD Master Audio March 30th BDP-51FD/71 DTS-HD Master Audio Mid May (Delayed)
Iøvrigt kan jeg oplyse om at både Pioneer BDP-LX91 og Denon DVD-3800BD er testet i maj-udgaven af HOME CINEMA CHOICE. Det er dog ikke en direkte sammenligning og testene er foretaget af to forskellige journalister.
|
|
|
jeg har lige været inde på pioneer hjemmeside, og der er stadig ikke update til dts hd....synes nu også det er lidt tarveligt, når man køber i den tro der er dts hd på bdp-lx91, jeg har forstået på hjemmesiden at det var indbygget i den...har netop igår lavet update til ver 2.34....personligt forstår jeg ikke man giver det fri før de er klar.....ved godt jeg ikke er enig med alle
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| kan du fortælle om der er forskel på dekodningen på lx 71 og 91? ud over release dagen som antyder der godt kan være forskel,kunne jeg godt tænke mig at vide om lx 71 er lige så god til at dekode som lx 91 er.er hardwaren ens? |
|
|
Der er stor forskel i de analoge kredsløb, p.g.a. bedre komponenter i antialias filter og buffer, samt mere adskilte kredsløb, både fysisk og strømforsyningsmæssigt.
Hvis du kun benytter digital overførsel er lyd-forskellen sandsynligvis meget lille. Billed forskellen er derimod stadig tydelig.
__________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen skrev:
|
jeg har lige været inde på pioneer hjemmeside, og der er stadig ikke update til dts hd....synes nu også det er lidt tarveligt, når man køber i den tro der er dts hd på bdp-lx91, jeg har forstået på hjemmesiden at det var indbygget i den...har netop igår lavet update til ver 2.34....personligt forstår jeg ikke man giver det fri før de er klar.....ved godt jeg ikke er enig med alle
|
|
|
Jeg kan kun videregive den information jeg får fra Japan.
Læg mærke til at selve afspillerens egen dekodning af DTS-HD MA KUN er nødvendig hvis man benytter de analoge udgange eller hvis ens receiver kun kan modtage PCM og ikke har egen dekodning af DTS-HD MA. I det tilfælde at man har en surroundreceiver med egen dekodning af DTS-HD MA så er der hul igennem fra dag ét. (Dette gælder for alle 2009 modeller : BDP-51FD/LX71/LX08/LX91) Og læg mærke til at det KUN gælder DTS-HD MA. Alle de andre lydformater (alm. DTS, alm Dolby Digital, Dolby Digital TrueHD, PCM) kan fint dekodes af afspillerne, hvis man ønsker at dekode det der.
Iøvrigt har vi tydeligt gjort alle vores forhandlere opmærksom på, at intern dekodning af DTS-HD MA først kunne ske efter en software opdatering, om han så har glemt at fortælle dig det skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan samtidig sige at efterspørgslen for BDP-LX91 er ret stor i forhold til produktets pris. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
Velkommen skrev:
|
|
|
|
Jeg kan kun videregive den information jeg får fra Japan.
Læg mærke til at selve afspillerens egen dekodning af DTS-HD MA KUN er nødvendig hvis man benytter de analoge udgange eller hvis ens receiver kun kan modtage PCM og ikke har egen dekodning af DTS-HD MA. I det tilfælde at man har en surroundreceiver med egen dekodning af DTS-HD MA så er der hul igennem fra dag ét. (Dette gælder for alle 2009 modeller : BDP-51FD/LX71/LX08/LX91) Og læg mærke til at det KUN gælder DTS-HD MA. Alle de andre lydformater (alm. DTS, alm Dolby Digital, Dolby Digital TrueHD, PCM) kan fint dekodes af afspillerne, hvis man ønsker at dekode det der.
Iøvrigt har vi tydeligt gjort alle vores forhandlere opmærksom på, at intern dekodning af DTS-HD MA først kunne ske efter en software opdatering, om han så har glemt at fortælle dig det skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan samtidig sige at efterspørgslen for BDP-LX91 er ret stor i forhold til produktets pris.
|
|
|
ok....mange tak henrik....så er alt ok, men det har min forhandler intet snakket om!!!! jeg bruger ikke de analoge udgange, men kører kun hdmi ud....andet er så ang regioner...er det på blue ray som med dvd mask man kan opgradere den 91 til regionsfri, og evt hvordan....det blev jeg også lovet, men de har nok glemt det...mvh og tak for din info ang hd lyd
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
|
ok....mange tak henrik....så er alt ok, men det har min forhandler intet snakket om!!!! jeg bruger ikke de analoge udgange, men kører kun hdmi ud....andet er så ang regioner...er det på blue ray som med dvd mask man kan opgradere den 91 til regionsfri, og evt hvordan....det blev jeg også lovet, men de har nok glemt det...mvh og tak for din info ang hd lyd
|
|
|
No hard feelings.
Pioneer kan og må ikke sælge afspillere med afspilning af discs fra andre regioner end dem der svarer til den region afspilleren er solgt i.
__________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
eag1 skrev:
|
Hej. jeg har tænkt på at få sat marantz til samtidig med testen af pioneer. Er det ikke noget med at Denon og Marantz er tvillinger, eller hvordan er det nu det hænger sammen. |
|
|
der er nok ikke så stor forskel på dem, men noget tror jeg nu nok der er (uden at have beskæftiget mig dybere med det). Platformen er i hvert fald den samme, det er ikke sikkert softwaren og måden den er implementeret på er.
|
|
|
Bortset fra en smule anderledes menu-opsætning i Marantz-look og en anden frontplade, er de 100% identiske! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Markh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
|
Der er stor forskel i de analoge kredsløb, p.g.a. bedre komponenter i antialias filter og buffer, samt mere adskilte kredsløb, både fysisk og strømforsyningsmæssigt.
Hvis du kun benytter digital overførsel er lyd-forskellen sandsynligvis meget lille. Billed forskellen er derimod stadig tydelig. |
|
|
Den kan jeg skrive under på. Analogudgangene på LX91'eren er ganske enkelt helt uovertrufne. Den lyd, der spyttes ud af analogudgangene er simpelthen så veldefineret, og lydbilledet er en klasse for sig selv. Eneste jeg kan finde på, der kan give mig bedre lyd er at opgradere SC-LX81'eren til Susano'en, men den er jo lidt småpebret, så med mindre en eller anden donerer den til mig, sker det ikke foreløbigt. 
Lyden via HDMI er stort set identisk med DV-LX50'eren.
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
brasch skrev:
eag1 skrev:
|
Hej. jeg har tænkt på at få sat marantz til samtidig med testen af pioneer. Er det ikke noget med at Denon og Marantz er tvillinger, eller hvordan er det nu det hænger sammen. |
|
|
der er nok ikke så stor forskel på dem, men noget tror jeg nu nok der er (uden at have beskæftiget mig dybere med det). Platformen er i hvert fald den samme, det er ikke sikkert softwaren og måden den er implementeret på er.
|
|
|
Bortset fra en smule anderledes menu-opsætning i Marantz-look og en anden frontplade, er de 100% identiske!
|
|
|
Edit: Ingen kommentarer. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig kan vi præsentere den endelige firmware til BDP-LX91: Ver 2.46 __________________________________________
- Enables the following new functions 1. DTS-HD audio output Enable to convert DTS-HD audio to linear PCM for HDMI OUT (MAIN) terminal. Enable to convert DTS-HD audio to analog audio for AUDIO OUT (7.1 ch) terminals.
2. Crossover frequency for AUDIO OUT (7.1 ch) terminals
3. BD-LIVE
- Enhances stability of BD-Java playback (*)
- Enhances stability of BD-ROM/BD-R/BD-RE/DVD-Video playback
- Fixes an error of resume playback function after switching off the player by pressing STANDBY/ON button during playback of BD-ROM discs.
- Performance improvement
* The player's action can be slower than expected depending on contents (menu, game, etc.) included in certain BD-Java discs.
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
Ronin skrev:
brasch skrev:
eag1 skrev:
|
|
|
|
|
|
Bortset fra en smule anderledes menu-opsætning i Marantz-look og en anden frontplade, er de 100% identiske!
|
|
|
Det lyder underligt. I WHAT HIFI april 2009 får de ikke samme anmeldelse ( hvilket må betyde at de ikke er 100% identiske). Der er også et billede af bagsiden på begge apparater og her er de i hvert fald langt fra 100% identiske.
|
|
|
det er vel ikke så mærkeligt. Softwaren på afspillerne er sandsynligvis langt fra den samme - det er al hardwaren sandsynligvis heller ikke. Nu er det jo ikke samme firma, men det er da klart at D&M nok lægger lidt pres på at de som udgangspunkt bruger den samme platform så langt hen ad vejen som begge firmaer finder det muligt pga. omkostninger. Men at tro de deler alt er nok mest noget folk tror. Ellers er jeg da pænt skuffet over at hverken Denon eller Marantz stereoforstærkere er i nærheden at McIntosh __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Pioneer skrev:
Ronin skrev:
brasch skrev:
eag1 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det lyder underligt. I WHAT HIFI april 2009 får de ikke samme anmeldelse ( hvilket må betyde at de ikke er 100% identiske). Der er også et billede af bagsiden på begge apparater og her er de i hvert fald langt fra 100% identiske.
|
|
|
det er vel ikke så mærkeligt. Softwaren på afspillerne er sandsynligvis langt fra den samme - det er al hardwaren sandsynligvis heller ikke. Nu er det jo ikke samme firma, men det er da klart at D&M nok lægger lidt pres på at de som udgangspunkt bruger den samme platform så langt hen ad vejen som begge firmaer finder det muligt pga. omkostninger. Men at tro de deler alt er nok mest noget folk tror. Ellers er jeg da pænt skuffet over at hverken Denon eller Marantz stereoforstærkere er i nærheden at McIntosh
|
|
|
Undskyld - jeg har misforstået at Ronin mente DENON og MARANTZ (og ikke PIONEER og MARANTZ). Jeg er ikke klar over slægtskabet mellem Denon og Marantzs afspillere. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke første gang "What Hifi" plumper i. De har op til flere gange testet afspillere der er identiske med forskelligt resultat. Sagt kort, så bliver bladet tillagt for stor værdi i alle hifi-kredse.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
brasch skrev:
Pioneer skrev:
Ronin skrev:
brasch skrev:
eag1 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
det er vel ikke så mærkeligt. Softwaren på afspillerne er sandsynligvis langt fra den samme - det er al hardwaren sandsynligvis heller ikke. Nu er det jo ikke samme firma, men det er da klart at D&M nok lægger lidt pres på at de som udgangspunkt bruger den samme platform så langt hen ad vejen som begge firmaer finder det muligt pga. omkostninger. Men at tro de deler alt er nok mest noget folk tror. Ellers er jeg da pænt skuffet over at hverken Denon eller Marantz stereoforstærkere er i nærheden at McIntosh
|
|
|
Undskyld - jeg har misforstået at Ronin mente DENON og MARANTZ (og ikke PIONEER og MARANTZ). Jeg er ikke klar over slægtskabet mellem Denon og Marantzs afspillere.
|
|
|
betyder det at marantz og pioneer arbejder sammen om afspillere? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
| Det er ikke første gang "What Hifi" plumper i. De har op til flere gange testet afspillere der er identiske med forskelligt resultat. Sagt kort, så bliver bladet tillagt for stor værdi i alle hifi-kredse. |
|
|
Det betyder jo stadig ikke at to afspillere med nøjagtigt samme hardware performer ens, hvis softwaren ikke er den samme. Og det er den så vidt jeg ved ikke på denon og marantz afspillere __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Rysz skrev:
| Det er ikke første gang "What Hifi" plumper i. De har op til flere gange testet afspillere der er identiske med forskelligt resultat. Sagt kort, så bliver bladet tillagt for stor værdi i alle hifi-kredse. |
|
|
Det betyder jo stadig ikke at to afspillere med nøjagtigt samme hardware performer ens, hvis softwaren ikke er den samme. Og det er den så vidt jeg ved ikke på denon og marantz afspillere
|
|
|
Softwaren ER netop ens her. Ingeniørene fra Denon har stået for afspilleren, da deres styrke er klart overlegen på dette punkt. Marantz har som Ronni siger pillet vedfrontpladen , men den billedmæssige og lydmæssige performance er identisk.
Det samme gælder for øvrigt også NAD T587 og så den LG den er baseret på. Det eneste der er ændret er navnet i softwaren, men "What Hifi" tildeler dem stadig ikke samme karakter.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan i i Hifiklubben så ikke lægge lidt præs på at McIntosh fremover udvikler udgangstrinene i a/v receiverne . Sådan 7x200watt kl. a a/v fætter til 10k bliver sgu svær for de andre at slå __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er hermed sendt videre i systemet Brasch
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har et problem med software opgradering til bdp-lx 91 til version 2.46 den skriver kun data disc hvor der skulle stå disc-dwld iflg pioneers info.....har prøvet på en anden pc ved min forhandler......med samme resultat.....
da jeg lavede opgr fra version 2.15 til 2.34 var der ingen problem....måske henrik kunne komme på banen her????
mvh
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen husk at brænde som et CD image. kan f.eks. gøres ved at vælge "kopier CD" i dit brænderprogram, og så vælge den downloadede og unzippede fil som "original"
Place a CD-R/-RW disc in the CD drive. 2. Double click the ZIP file named " BDP_LX91_Ver246.zip " to open it. 3. Double click the zipped ISO file named " BDP_LX91_Ver246.iso ". The CD creation writing software on your computer should automatically open. After the software opens, it should already be set to burn an image file. If not, please make this the setting in your software. If your software does not open automatically, then please go to step 4, otherwise skip to step 5. 4. If your software does not open automatically, then extract and save the zipped file named " BDP_LX91_Ver246.iso " to a folder on your computer. Open your creation writing software, and set it to burn an image file. 5. Make sure the ISO file " BDP_LX91_Ver246.iso " is selected as the source file then copy/burn the file to the disc. ____________ __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |