| Forfatter |
|
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber da at det alt-afgørende argument for at købe BDP-LX91 er for at kunne se Blu-ray i absolut bedste kvalitet. Det er i hvert fald der at det meste af store prisforskel ligger, nemlig i 16 bit video bearbejdning og super headroom i processorkraft, (+ selvfølgelig adskilte PCB, mekanisk konstruktion, strømforsyning, super komponenter i analog udgang og alt det der).
flaskebent skrev:
| Er der nogen ved den mægtige pioneer koncern der kan fortælle lidt om hvornår der kommer en opdatering så bdp LX-71 kan dekode DTS master audio. |
|
|
Mægtige koncern... det var godt nok en flot betegnelse.
Opdateringen til DTS HD Master Audio skulle komme lige straks. Hold øje her: http://www.pioneer.dk/eur/content/support/support/upgrade/BD P.html
__________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle det have noget på sig, at LX91 er bedre end alle andre (som det jo åbenbart påståes her, selvom der stadig mangler en reel argumentation for dette), så skulle angiveligt være fordi den behandler materialet anderledes end alle andre.
Eftersom alle de andre fra den nævnte test gør det korrekt, så skulle Pio'en jo pludselig gøre det forkert !!!
En PS3 eller en Pana BD55 koster begge omkring 3-4 kilo. Hvis LX91 behandler BD korrekt er der altså omkring 11-12 kilo der skal forsvares andetsteds end i billedet på netop BD. Det kan man også sagtens, men man skal blot slå det op på de rigtige ting, såsom gedigen konstruktion og de analoge udgange for dem der ikke har en stor forstærker, at blæse det igennem. Du får bare ikke et bedre blu-ray billede for godt 10.000,- ekstra.
Jeg er stadig klar på at modtage uddybende information og retter gerne mig selv, hvis nogen kan påvise det modsatte, men det skal mere end informationsarket fra marketingsafdelingen. Det har jeg allerede læst.
Det skal igen for en god ordens skyld påpeges, at jeg intet har imod de store maskiner inklusive LX91, men dit maleri bliver blot ikke bedre af, at du sætter en ny ramme på det.
Så længe ingen har påvist anderledes vil mit argument altid være. Køb en billigere afspiller(medmindre man altså skal bruge de analoge udgange eller bare gerne vil have den store kasse) og spender så noget mere på resten af kæden. Det være sig forstærker, højttalere og displays.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen, jeg kan kun svare for mig selv (har en BD3800). Men jeg kiggede samtidigt på en afløser for min CD afspiller og så synes jeg egentlig ikke prisen længere er så høj, jeg har fået opgraderet både blu ray og cd afspiller + bedre funktionalitet i forb. RS 232
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også godt anbefale Denon maskinerne, har selv en 2500BT. Jeg opgraderede fra en 3930 som jeg syntes var en fantastisk maskine. På trods af at jeg nu udelukkende benytter dac'en i min onkyo reciver så lyder 2500BD sådan set bedre på alle punkter og jeg synes også at farveægthed er bedre og så er der en større ro i billedet. Jeg kiggede bestemt også på pioneer maskinerne, mes lx71'eren men syntes at den rent mekanisk set skulle have været bygget mere ala lx91 - en maskine som jeg heller ikke er i tvivl om er værd at have stående på hylden, den er bare for dyr til mig  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
| Er der nogen ved den mægtige pioneer koncern der kan fortælle lidt om hvornår der kommer en opdatering så bdp LX-71 kan dekode DTS master audio. |
|
|
Mægtige koncern... det var godt nok en flot betegnelse.
Opdateringen til DTS HD Master Audio skulle komme lige straks. Hold øje her: http://www.pioneer.dk/eur/content/support/support/upgrade/BD P.html
Jo tak er inde på den side der, hver eneste dag  . Håbede på at få noget mere konkret af vide. Er begyndt at forstå logikken i at LX71 ikke kan dekode master audio endnu. Så længe LX71 ikke kan dekode master audio er der en endnu større grund til at købe den svinedyre LX91. Det er ikke dårlig support men rigtig god markedsføring.
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opgraderingen til DTS-HD er nødvendig for både BDP-LX71 og BDP-LX91 (...og BDP-51FD, BDP-LX08 og SBDP-LX08).
Årsagen er, at man ville gerne kunne introducere vores nye modeller på markedet relativt hurtigt, men det nye chipset kræver en anden firmware for DTS-HD dekodning end BDP-LX70a modellen, så derfor måtte det komme senere. Så alle maskinerne har altså hardware til dekodning af DTS-HD, når blot firmware bliver opdateret når denne er klar. Pioneer Japan har lovet os at firmwaren bliver tilgængelig i marts måned... ergo er det det mest konkrete vi kan oplyse. Alt andet vil være rent gætteri.
Jeg håber det gjorde sagerne mere klare Flaskebent.
Med hensyn til hvor meget Pioneer BDP-LX91 er bedre end BDP-LX71 og afspillere fra konkurrenterne, så kan man jo mene dette og hint. Og en der sælger andre mærker mener selvfølgelig noget andet end folk fra Pioneer. Det kan man vel ikke blive overrasket over.
Men testen på AREA DVD er den første neutrale test jeg har set - neutral skal forståes således at der ikke er involveret nogle personer fra nogle af leverandørerne - og samtidig den eneste test hvor man rent faktisk i virkeligheden har set BDP-LX91 mod konkurrenternes maskiner på samme setup. Ergo må man kunne sige, at på uanset tekniske forklaringer for eller imod, så har nogen altså oplevet det der er beskrevet.
Set i lyset af den i en anden tråd kørende diskusion, om hvor meget branchemedlemmerne må blande sig, så skal man jo træde varsomt. Men når man nu bliver direkte presset af denne tråd, så kan det direkte svar til Rysz være, at svaret på hans spørgsmål måske ligger i testen på AREA DVD - citat:
"Vergleich mit anderen BD-Playern Zahlreiche Vergleiche mit anderen BD-Spielern dokumentieren das Können des BDP-LX91 Der Pioneer BDP-LX91 dokumentiert in allen Belangen seine Ausnahmestellung. Verglichen mit dem Denon DVD-3800BD bietet er noch mehr Bewegungsstabilität und Detailtreue bei Bewegungsabläufen, zudem erscheint die Farbdynamik noch überzeugender. Die Farben gibt schon der Denon DVD-3800 beinahe vorbildlich neutral wieder, aber Hauttöne erscheinen in seltenen Fällen mit einem minimalen Roséstich versehen. Dieser fehlt beim BDP-LX91 gänzlich. Bei der Kontrastdynamik und der Tiefenwirkung bringt der Pioneer ebenfalls das noch etwas plastischer, feiner nuanciert wirkende Bild. Somit ist der BDP-LX91 der aktuell beste BD-Spieler – deutlich preisgünstigere Kontrahenten, obwohl für die jeweilige Preisklasse exzellent, haben kaum eine Chance gegen den edlen Pioneer. Dieser stellt eindrucksvoll zur Schau, dass trotz der generell hohen Bildwiedergabequalität von BDs deutliche Unterschiede hervor treten."
__________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
|
Opgraderingen til DTS-HD er nødvendig for både BDP-LX71 og BDP-LX91 (...og BDP-51FD, BDP-LX08 og SBDP-LX08).
Årsagen er, at man ville gerne kunne introducere vores nye modeller på markedet relativt hurtigt, men det nye chipset kræver en anden firmware for DTS-HD dekodning end BDP-LX70a modellen, så derfor måtte det komme senere. Så alle maskinerne har altså hardware til dekodning af DTS-HD, når blot firmware bliver opdateret når denne er klar. Pioneer Japan har lovet os at firmwaren bliver tilgængelig i marts måned... ergo er det det mest konkrete vi kan oplyse. Alt andet vil være rent gætteri.
Jeg håber det gjorde sagerne mere klare Flaskebent.
Med hensyn til hvor meget Pioneer BDP-LX91 er bedre end BDP-LX71 og afspillere fra konkurrenterne, så kan man jo mene dette og hint. Og en der sælger andre mærker mener selvfølgelig noget andet end folk fra Pioneer. Det kan man vel ikke blive overrasket over.
Men testen på AREA DVD er den første neutrale test jeg har set - neutral skal forståes således at der ikke er involveret nogle personer fra nogle af leverandørerne - og samtidig den eneste test hvor man rent faktisk i virkeligheden har set BDP-LX91 mod konkurrenternes maskiner på samme setup. Ergo må man kunne sige, at på uanset tekniske forklaringer for eller imod, så har nogen altså oplevet det der er beskrevet.
Set i lyset af den i en anden tråd kørende diskusion, om hvor meget branchemedlemmerne må blande sig, så skal man jo træde varsomt. Men når man nu bliver direkte presset af denne tråd, så kan det direkte svar til Rysz være, at svaret på hans spørgsmål måske ligger i testen på AREA DVD - citat:
"Vergleich mit anderen BD-Playern Zahlreiche Vergleiche mit anderen BD-Spielern dokumentieren das Können des BDP-LX91 Der Pioneer BDP-LX91 dokumentiert in allen Belangen seine Ausnahmestellung. Verglichen mit dem Denon DVD-3800BD bietet er noch mehr Bewegungsstabilität und Detailtreue bei Bewegungsabläufen, zudem erscheint die Farbdynamik noch überzeugender. Die Farben gibt schon der Denon DVD-3800 beinahe vorbildlich neutral wieder, aber Hauttöne erscheinen in seltenen Fällen mit einem minimalen Roséstich versehen. Dieser fehlt beim BDP-LX91 gänzlich. Bei der Kontrastdynamik und der Tiefenwirkung bringt der Pioneer ebenfalls das noch etwas plastischer, feiner nuanciert wirkende Bild. Somit ist der BDP-LX91 der aktuell beste BD-Spieler – deutlich preisgünstigere Kontrahenten, obwohl für die jeweilige Preisklasse exzellent, haben kaum eine Chance gegen den edlen Pioneer. Dieser stellt eindrucksvoll zur Schau, dass trotz der generell hohen Bildwiedergabequalität von BDs deutliche Unterschiede hervor treten."
hej
vil der være lydforskel mellem lx 91 og lx 71 på PCM(altså dekodet hd lyd)via hdmi,eller er det nøjagtig den samme opbygning på det punkt?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
|
Set i lyset af den i en anden tråd kørende diskusion, om hvor meget branchemedlemmerne må blande sig, så skal man jo træde varsomt. Men når man nu bliver direkte presset af denne tråd, så kan det direkte svar til Rysz være, at svaret på hans spørgsmål måske ligger i testen på AREA DVD
" |
|
|
Jeg er ikke i æreinde om at sælge afspillere fra "mit" firma. Jeg er i ærinde om, at man ikke skal tro på forkromede brochurer og lovprisende ord fra salgsorganisationer. Hvis du tror andet, så har du misforstået mine indlæg.
Angående test "uden" leverandører indblandet så tager jeg den med ophøjet ro. Jeg optrådte i takt af privatperson ved det overståede "shoot-out" i Vejle baseret på min interesse i at opnå sandheden om de deltagende afspillere. Andre nåede frem til samme konklusion som jeg. Denne konklusion kan læses andre steder. Selve shoot-out'en blev foretaget på samme setup og der blev kun skiftet afspillere undervejs.
At jeg så i betragtning af min stilling havde mulighed for at tage en del udstyr med kan jeg absolut ikke se som et negativ. Havde jeg ment at alt andet end det udstyr jeg havde under armen var noget "skrammel" kunne jeg følge din tankegang, men det er så langt fra sandheden, hvilket jeg mener tydeligt fremgår af de forrige indlæg.
Hvis du tror at de produkter jeg står med til dagligt er den eneste endegyldige sandhed så undervurderer du stærkt min tilgang til denne debat. Jeg er ligeså kritisk overfor de produkter jeg handler med til daglig som jeg er over andre firmaer. Alt andet vil være useriøst og uærligt overfor de kunder jeg betjener i det daglige.
Omkring testen på Area DVD, så må jeg nok melde fra. De tester afspillere på filmsekvenser og ikke på testbilleder eller måleudstyr, så i mine øjne kan den bruges som godnat-læsning og intet dybere seriøst. Det er så blot min uforbeholdne mening. Så kan man tage den eller lade være.
For at dette ikke skal ende i alt mulig andet end de udenforståendes debat omkring de to afspillere der oprindelige dannede debat-oplægget, så mener jeg til stadighed, at der kan argumenteres for den store model, men skal ikke være for billedet.
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er fin, jeg væbner mig med tålmodighed
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz "De tester afspillere på filmsekvenser og ikke på testbilleder eller måleudstyr, så i mine øjne kan den bruges som godnat-læsning og intet dybere seriøst"
Det er sjovt med de forskellige tilgange man kan have til denne hobby/levebrød. I min verden er en måling ikke lige så interesant som hvordan helheden opleves.
Jeg har i tidernes morgen stået som sælger i en københavnsk hifi-butik, hvor jeg fik en kunde ind med en testplade under armen. han sad og hoppede rundt i sofaen og forklarede hvordan denne plade skulle kunne det ene og det andet for at afsløre et anlægs kvaliteter. På intet tidspunkt hørte vi musik. det er jo fint nok hvis det eneste man skal er at høre sin test-plade, men det giver intet indtryk af hvordan et anlæg spiller musik. det kan hverken målinger eller testplader give dig et endeligt indtryk af. på med musikken og glem teknikken. så er vi igang.
Sagt på en anden måde. det er fint med målinger til hjælp for teknikkerne der konstruere. men det er i sidste ende mit øre og mine øjne der skal vurdere hvad der er bedst. og hvis helheden ved film-afspilning fungere bedre på den ene maskine, men testmålinger er bedre på en anden maskine ved jeg godt hvilken jeg ville vægle. Det er jo trods alt film jeg skal se og ikke testplader med fine mønstre på.
ps. har stadig ikke fået set afspilleren. men regner med at tage ud i morgen og finde dem.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
|
Det er sjovt med de forskellige tilgange man kan have til denne hobby/levebrød. I min verden er en måling ikke lige så interesant som hvordan helheden opleves.
Sagt på en anden måde. det er fint med målinger til hjælp for teknikkerne der konstruere. men det er i sidste ende mit øre og mine øjne der skal vurdere hvad der er bedst. og hvis helheden ved film-afspilning fungere bedre på den ene maskine, men testmålinger er bedre på en anden maskine ved jeg godt hvilken jeg ville vægle. Det er jo trods alt film jeg skal se og ikke testplader med fine mønstre på.
|
|
|
Vi er sådan set enige. Testplader til musik kan bruges et stykke af vejen, men ved lyd er det den subjektive vurdering der tæller og der findes ikke en egentlig facitliste.
Det forholder sig sig noget anderledes når det kommer til billedmateriale. Her er der nemlig fastsat en egentlig standard man arbejder efter i de studier, hvor billedet behandles efter instruktørens udgangspunkt. Han vil således have at DU skal se billedet sådan og sådan. Hvis man så herefter begynder, at behandle materialet som den enkelte producent af afspillere finder bedst, går det helt galt. Du ser så det producenten synes er relevant og ikke det der oprindeligt var hensigten fra filmskaberen.
Med din indgangsvinkel er et middelmådigt varehus-tv ofte ligeså godt som en Pioneer plasmaskærm eller en korrekt kalibreret projektor. For hvilken af producenterne har ret i deres måde, at angribe materialet på ??
Basalt set forkaster man hele CIE standarden som materialet er bygget på, hvis man tager den subjektive indgangsvinkel til et billede.
Sagt kort; Et billede kan væren enten korrekt eller også er det ikke. Det kan meget vel være, at LX91 er den eneste der således behandler det korrekt, men så længe det ikke underbygges af egentlige fakta og kun diverse placebo-lignende aftenhyggerier (det er lidt hårdt sat op, men reelt set det der kommer til udtryk), så giver jeg ikke noget for disse test.
Det skal selvfølgelig ikke afholde nogen fra at mene noget andet. Det er en fri verden vi lever i 
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
eag1 skrev:
|
|
|
|
Vi er sådan set enige. Testplader til musik kan bruges et stykke af vejen, men ved lyd er det den subjektive vurdering der tæller og der findes ikke en egentlig facitliste.
Det forholder sig sig noget anderledes når det kommer til billedmateriale. Her er der nemlig fastsat en egentlig standard man arbejder efter i de studier, hvor billedet behandles efter instruktørens udgangspunkt. Han vil således have at DU skal se billedet sådan og sådan. Hvis man så herefter begynder, at behandle materialet som den enkelte producent af afspillere finder bedst, går det helt galt. Du ser så det producenten synes er relevant og ikke det der oprindeligt var hensigten fra filmskaberen.
Med din indgangsvinkel er et middelmådigt varehus-tv ofte ligeså godt som en Pioneer plasmaskærm eller en korrekt kalibreret projektor. For hvilken af producenterne har ret i deres måde, at angribe materialet på ??
Basalt set forkaster man hele CIE standarden som materialet er bygget på, hvis man tager den subjektive indgangsvinkel til et billede.
Sagt kort; Et billede kan væren enten korrekt eller også er det ikke. Det kan meget vel være, at LX91 er den eneste der således behandler det korrekt, men så længe det ikke underbygges af egentlige fakta og kun diverse placebo-lignende aftenhyggerier (det er lidt hårdt sat op, men reelt set det der kommer til udtryk), så giver jeg ikke noget for disse test.
Det skal selvfølgelig ikke afholde nogen fra at mene noget andet. Det er en fri verden vi lever i 
|
|
|
hvad endte hele historien med PS3 og de mærkelige farver egentlig med? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver det hele lidt kringlet. men ret mig hvis jeg tager fejl.
At du kun mener det er billedet og ikke lyden der skal gengives efter en bestemt standard har jeg lidt svært ved at se(THX). læs eksempelvis blot en reklame for m&k højttalere. her gøres der et stort nummer ud af at diverse filmproducenter benytter netop deres system til at mixe surround på. bør vi så ikke alle købe m&k højttalere når vi skal se starwars så vi kan høre filmen præcis som instruktøren har tænkt det.
Nu er det jo heller ikke sådan at en blu-ray ligepludselig tilføre filmen noget der ikke er. jeg får jo ikke farver på en film der skal være sort-hvid. At band of brothers skal fremstå lidt grov og kornet, vil den sandsynligvis gøre på både en pioneer og en denon. så har svært ved at se argumentet for at det er teknikken og ikke filmfremvisningen der skal vinde.
Det med at jeg kan bruge en dalle-valle tv er ikke helt galt. der kommer jo også musik ud af en transistorradio. Det vil i hvert tilfælde gælder hvis du spørger min mor. 
At man forkaster en standard har jeg svært ved at gennemskue. jeg er ikke i tvivl om at de forskellige producenter af afspillere er opmærksom på de standarder der gør sig gældende for farvegengivelsen. men om jeg lige oplever verden i 6500k eller ej er ikke så vigtigt for mig. det er vigtigt om det jeg ser virker troværdigt. målinger eller ej.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 05:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
|
Nu bliver det hele lidt kringlet. men ret mig hvis jeg tager fejl.
At du kun mener det er billedet og ikke lyden der skal gengives efter en bestemt standard har jeg lidt svært ved at se(THX). læs eksempelvis blot en reklame for m&k højttalere. her gøres der et stort nummer ud af at diverse filmproducenter benytter netop deres system til at mixe surround på. bør vi så ikke alle købe m&k højttalere når vi skal se starwars så vi kan høre filmen præcis som instruktøren har tænkt det.
Nu er det jo heller ikke sådan at en blu-ray ligepludselig tilføre filmen noget der ikke er. jeg får jo ikke farver på en film der skal være sort-hvid. At band of brothers skal fremstå lidt grov og kornet, vil den sandsynligvis gøre på både en pioneer og en denon. så har svært ved at se argumentet for at det er teknikken og ikke filmfremvisningen der skal vinde.
Det med at jeg kan bruge en dalle-valle tv er ikke helt galt. der kommer jo også musik ud af en transistorradio. Det vil i hvert tilfælde gælder hvis du spørger min mor. 
At man forkaster en standard har jeg svært ved at gennemskue. jeg er ikke i tvivl om at de forskellige producenter af afspillere er opmærksom på de standarder der gør sig gældende for farvegengivelsen. men om jeg lige oplever verden i 6500k eller ej er ikke så vigtigt for mig. det er vigtigt om det jeg ser virker troværdigt. målinger eller ej.
|
|
|
Selvfølgelig er teknikken kun et middel til at nå fremtil det endelige; nemlig selve gengivelsen. Det der smutter er, at billedet enten kan gengives i forhold til den givne standard eller også falder det ved siden af. Enten opleves verden i 6500 K eller også gør den ikke. Hvis systemet IKKE overholder standarden ser du verden anderledes end filmskaberen. Det hele munder ud i, at der er producenter af afspillere der slår på, at billedet pludselig bliver bedre end det der i sin tid er blevet mikset i filmstudiet. For hvis afspilleren til 3 kilo gør det som det var tiltænkt, hvordan kan den til det 3-4-5 dobbelte så gøre det bedre ?
Mht. lyden har du sådan set ret.Vi burde benytte samme højttalere som lydteknikeren, men da der foreligger en egentlig facitliste på billede er det samme ikke gældende på lydsiden. Eén producent benytter M&K i filmmiksningen. En anden benytter Klipsch. Derefter hiver du så en rockskive frem der er mikset på et sæt JBL og den næste skive er mikset på Yamaha og endelig den tredje du hører den dag er produceret via et sæt Dali.
Basalt set er mit argument blot, at uanset hvor meget producenten lover guld og grønne skove, så kan billedet aldrig blive bedre end det oprindelige materiale. Medmindre altså der tillægges noget der ikke var til stede i begyndelsen og såoverholder afspilleren ikke standarden.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 05:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
hvad endte hele historien med PS3 og de mærkelige farver egentlig med?
|
|
|
Der rodes stadig lidt med det, men den egentlig fejl i farvedekodningen viste at være baseret på en bestemt softwareversion.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
| Selvfølgelig er teknikken kun et middel til at nå fremtil det endelige; nemlig selve gengivelsen. Det der smutter er, at billedet enten kan gengives i forhold til den givne standard eller også falder det ved siden af. Enten opleves verden i 6500 K eller også gør den ikke. Hvis systemet IKKE overholder standarden ser du verden anderledes end filmskaberen. |
|
|
6500K er ikke i sig selv målet, da man kan opnå 6500K ved mange forskellige forkerte indstillinger, men man med den mest korrekte ofte kommer tæt på, men ikke helt spot on (alt efter udstyr). __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
brasch skrev:
|
hvad endte hele historien med PS3 og de mærkelige farver egentlig med?
|
|
|
Der rodes stadig lidt med det, men den egentlig fejl i farvedekodningen viste at være baseret på en bestemt softwareversion.
|
|
|
hvis det er den seneste software er det vel ikke helt irrelevant i forhold til om det bliver rettet i de kommende versioner __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
Den er fin, jeg væbner mig med tålmodighed |
|
|
Du behøver ikke tjekke hver dag, for nu har vi fået lidt mere konkrete tidspunkter:
Release timing of update firmware
BDP-LX91 BD-Live & DTS HD Master Audio March 30th BDP-51FD/71 DTS-HD Master Audio Mid May (Delayed)
Iøvrigt kan jeg oplyse om at både Pioneer BDP-LX91 og Denon DVD-3800BD er testet i maj-udgaven af HOME CINEMA CHOICE. Det er dog ikke en direkte sammenligning og testene er foretaget af to forskellige journalister. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
flaskebent skrev:
Den er fin, jeg væbner mig med tålmodighed |
|
|
Du behøver ikke tjekke hver dag, for nu har vi fået lidt mere konkrete tidspunkter:
Release timing of update firmware
BDP-LX91 BD-Live & DTS HD Master Audio March 30th BDP-51FD/71 DTS-HD Master Audio Mid May (Delayed)
Iøvrigt kan jeg oplyse om at både Pioneer BDP-LX91 og Denon DVD-3800BD er testet i maj-udgaven af HOME CINEMA CHOICE. Det er dog ikke en direkte sammenligning og testene er foretaget af to forskellige journalister.
|
|
|
kan du fortælle om der er forskel på dekodningen på lx 71 og 91?
ud over release dagen som antyder der godt kan være forskel,kunne jeg godt tænke mig at vide om lx 71 er lige så god til at dekode som lx 91 er.er hardwaren ens?
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fatter ikke så store en konceren, ikke kan lancere deres opdateringer til tiden, nu er det et ½år siden det blev
annonceret med de firmware opdateringer.
Nu kan man jo ligeså god vente på Oppoen.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |