Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hovland HP200 Phono (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 50
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
Brian7500 skrev:
Milu skrev:

Hej Brian!

Ja, der sker sgu lidt for meget for øjeblikket.... Også en lille brugt ny er på vej....

Det lyder spændende...

Kunne du mon lede os lidt i den rigtige retning?

Ikke riaa'gtigt...

Mvh.

Tron?

Godt gættet!

Mvh.

I stedet for Xono eller som supplement?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Som supplement - den har jeg ledt længe efter, for at sætte den op imod Xono. de er vel så forskellige som de kan blive.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Som supplement - den har jeg ledt længe efter, for at sætte den op imod Xono. de er vel så forskellige som de kan blive.

Mvh.

Det bliver spændende.

Har du egentlig prøvet en Pass Labs pre i dit setup?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Februar 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Det bliver spændende.

Har du egentlig prøvet en Pass Labs pre i dit setup?

Hej Brian.

Nej, sjovt nok har aldrig fået prøvet det herhjemme. Pass Labs XA30.5 er en ballanceret forstærker, og lyder bedst med ballanceret tilslutning.
Men det er nok det kompromis jeg må tage, da jeg gerne vil have en snert af rør henover, og jeg er mægtig glad for min Tron Seven Linestage.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Februar 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Så er der ankommet nye rør!

Ikke at jeg på nogen måde, har brug for nye rør. Men de var MEGET billige og det er mine favorit rør - så er det jo nærmest min pligt at købe dem!

Og så måtte Gamle Bertha på arbejde igen uden at brokke sig - den gamle kælling! Min rørtester!

Det er helt ned til bunden low-tech, i disse digitale tider:

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Endelig har jeg fået fingre i en Tron Seven riaa...

Jeg har jagtet den i laaang tid, og som sædvanligt, som resten af mit anlæg, fandt jeg den brugt.

Og jeg har ikke prøvet en rigtig rør riaa før, så det var jo på tide!

Den tidligere ejer har været gavmild imod mig. Der er monteret Ceraball istedet for de almindelige fødder, der er modificeret lidt på chassiet, men det generer ikke mig, prisen var god. Desuden var der stadig monteret superrør i den, 2 x Telefunken ecc83 glatte anoder og 1 x Siemens ecc82 med sølv/krom anoder, ja jeg tror, at det er Siemens, for der er ikke mere skrift på røret, men det er det eneste jeg har set med den type anoder. Men begge er lækre rør, Siemens lækker smoooth, Telefunken har heldigvis glatte anoder, derfor er den lige en tand mere behageligt end ribbede ditto.
Altså rør jeg selv kunne finde på at vælge.

Lidt billeder:

Nu har jeg aldrig set en step-up traffo før - måske havde jeg forventet et eller andet STORT, men her er den lille blik boks, ikke ret stor, formodentlig af svensk herkomst, så vidt jeg ved.

Her dens forløbige plads, uden kappe, jeg skal vel forsøge lidt andre rør, kunne jeg forestille mig.

Det var alt for nu.

Jeg vil senere komme med nogle betragtninger omkring XOno kontra Seven, der er vel så forskellige som de kan blive.

Men jeg kan sige der er forskel  men ikke helt på de fordomme / forventninger jeg havde...

Mvh.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din nye Tron

Der er godt nok ved at være fyldt op på dit rack  Er der meningen at en af dem skal blive eller at du vil beholde dem begget og så have to riia`s at vælge imellem? 

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

lige et andet spørgsmål.......

Har du prøvet PS Juicebar (netskinnen) også eller er det kun de  netfiltre du har prøvet?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Der er godt nok ved at være fyldt op på dit rack  Er der meningen at en af dem skal blive eller at du vil beholde dem begget og så have to riia`s at vælge imellem? 

Så så så, det hele er opgivet til mindst at kunne klare 5 tons!

Altså, jeg kan ikke fortælle dig noget endnu, da jeg kun har lyttet i få timer. Men ehhh: der er forskel!

Hvordan gik det med PiS Audio strømkabler, det var ikke lykken hos dig?

Mvh.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Har du prøvet PS Juicebar (netskinnen) også eller er det kun de  netfiltre du har prøvet?

Nååå, er du ved at hoppe på net-kabel vognen

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Jeg har kun Duet og Quintet, dog er Duet ikke in business endnu.

Juicebar er vist helt passiv, uden filtre.

Mvh.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Pierre skrev:

Så så så, det hele er opgivet til mindst at kunne klare 5 tons!

Altså, jeg kan ikke fortælle dig noget endnu, da jeg kun har lyttet i få timer. Men ehhh: der er forskel!

Hvordan gik det med PiS Audio strømkabler, det var ikke lykken hos dig?

Mvh.

Om PS er lykken hos mig.......... Det vil tiden vise. Jeg har nu lyttet til dem i en uges tid. Så regner med at tage dem af en af de nærmeste dage og så vil jeg se/ høre om jeg kan holde lyden ud, uden PiS  

Det har helt sikkert nogle ++++ . Jeg vendter dog på at modtage et AC-10 fra Rene til forstærkeren

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Pierre skrev:

Nååå, er du ved at hoppe på net-kabel vognen

Måske

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Jeg har jagtet den i laaang tid, og som sædvanligt, som resten af mit anlæg, fandt jeg den brugt.

Den tidligere ejer har været gavmild imod mig. Der er monteret Ceraball istedet for de almindelige fødder, der er modificeret lidt på chassiet, men det generer ikke mig, prisen var god. Desuden var der stadig monteret superrør i den, 2 x Telefunken ecc83 glatte anoder og 1 x Siemens ecc82 med sølv/krom anoder, ja jeg tror, at det er Siemens, for der er ikke mere skrift på røret, men det er det eneste jeg har set med den type anoder. Men begge er lækre rør, Siemens lækker smoooth, Telefunken har heldigvis glatte anoder, derfor er den lige en tand mere behageligt end ribbede ditto.

Lidt billeder:

Nu har jeg aldrig set en step-up traffo før - måske havde jeg forventet et eller andet STORT, men her er den lille blik boks, ikke ret stor, formodentlig af svensk herkomst, så vidt jeg ved.

Her dens forløbige plads, uden kappe, jeg skal vel forsøge lidt andre rør, kunne jeg forestille mig.

Det var alt for nu.

Jeg vil senere komme med nogle betragtninger omkring XOno kontra Seven, der er vel så forskellige som de kan blive.

Men jeg kan sige der er forskel  men ikke helt på de fordomme / forventninger jeg havde...

Mvh.

Hej Milu det ser virkelig lækkert ud hele vejen igennem jeg hælder osse mest til pladespiller , der er bare noget over vinyl især med det musik jeg hører er det næsten et must
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Februar 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Ja vinyl er fantastisk, men også lidt træls! Det tager ihvertfald mere tid at bruge det.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Marts 2010 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg levet et par uger med min nye brugte riaa Tron Seven Phono. Det er en sand fornøjelse, at få mulighed for at lege med to så forskellige teknologier - Pass Labs XOno vs. Tron Seven. Pass Labs XOno er en "gammel" model, som er afløst af XP15/XP25. Men Tron Seven Phono er heller ikke up-to-date, idet Graham Tricker (GT Audio) løbende laver forbedringer på sine produkter. Desuden er min Tron Phono udstyrer med superrør og ikke standard rør.

Pass Labs XOno:

Stikord: Kontrol, overblik og tilgivelse.
Det handler om kontrol, bunden stikker aldrig af, heller ikke i resten af frekvensområdet. Det giver overblik over musikken, så netop tænker på musikken og ikke de enkelte områder i musikken eller instrumenter.
Den er en rigtig rocker, og den elsker rockmusik, jo mere rå og beskidt des bedre.
Tilgivelse. Dens spillestil er stort og tilgiver det med småt. De fleste detaljer er der, de bliver bare ikke hevet frem i fjæset - der  bliver ikke focuseret på dem.
Derfor er XOno fantastisk til god rock der er produceret dårligt. Det er jo fantastisk man kan sætte den ene efter den anden 80'er skod indspilning på og stadig synes at det rykker for vildt.
Og det rykker, punch fra en stortrumme eller rimshot fra en lilletrumme, uhhh...
Så tilgiver man hurtigt tilgivelse.

Tron Seven Phono:

Stikord: Rum, detaljer og nådesløs.
Det rør gør så godt, at kaste et 3D, så man tror på, at musikerne sidder netop i stuen - det kan Tron Seven. Smid en klassisk LP på og læn dig tilbage, der er hun lige foran dig A-S Mutter, hver eneste detalje fra violinen og hendes vejrtrækning - halleluja!
Men ikke kun rum og detaljer er vigtige, klangbalance og ægthed skulle gerne følge med. Jeg har stor svaghed for instrumenterne cello og piano, gerne solo. Der er intet som når buen glider over strenge og dette fantastiske instrument sætter mellembassen i bevægelse og man virkelig kan høre cello kroppen, træet lyde som det det er: organisk. Eller flyglets store båndbredde virkelig får lov til komme frem, fra de dyyybe "klonk" til de sarteste overtoner og man igen virkelig fornemmer det organiske i flyglet, træet.
Men ikke kun klassisk. Jazz, folk, pop og rock får tilsvarrende et liv på toppen - hvis det er velproduceret.
Er det en halvskidt optagelse/production, der skal ikke så meget til, så er den nådesløs! Intet tilgives, intet kommer usagt igennem, l**t ind l**t ud, og videre i den du'er. Så den føromtalte '80 indspilning - den får intet liv med Tron Seven - den mister vel nærmest livet.
Tron Seven reagerer også meget kraftigt, det ligger vel i dens natur, på f.eks. VTA justering. Det er en STOR fornøjelse, at sænke og hæve VTA "on the fly" LP til LP og høre hvor meget det ændrer lyden fra en LP.
Jeg fik min Tron Seven leveret med Telefunken ecc83 smooth plate rør. Man vil helt sikkert kunne ændre lyden ved at isætte f.eks. Mullard typer.
Men jeg kan lide at ride dér, på kanten af det analytiske.

SLUT!

Der var lige en ting mere.
Min forforstærker Tron Seven Line, føder min Pass Labs XA30.5. Altså rør til transistor, det kan godt give lidt højt gain. Jeg har normalt et arbejdsområde på volumenknappen mellem kl. 8-10. Med Phono koblet ind, har jeg ca. 7.30 - 9.
Derfor skal jeg lige ha' prøvet nogle 5751 som har 30% lavere gain.

Mvh.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Jamen hvilken får så lov til at blive. Pass, Tron eller måske dem begge

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Marts 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Jamen hvilken får så lov til at blive. Pass, Tron eller måske dem begge

Hej Pierre.

Ha! havde jeg glemt!

De får begge lov at blive - det er ret nemt for mig at skifte mellem de to. Og jeg har mange LPer der bedst kan lide XOno - nok flere end dem der kan lide Tron.

Men du har ret, der er ved at være godt proppet..... Men der er altid plads til én til, også i nærmeste fremtid.

Mvh.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Milu skrev:

Lidt billeder:

Det var alt for nu.

Mvh.

Hej Milu det ser virkelig lækkert ud hele vejen igennem jeg hælder osse mest til pladespiller , der er bare noget over vinyl især med det musik jeg hører er det næsten et must

Hallo Sonic....

Er der en grund til at vi skulle ha' alle billederne med i dit svar?
Det gør jo en tråd noget omstændelig at rulle i...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Nu har jeg levet et par uger med min nye brugte riaa Tron Seven Phono. Det er en sand fornøjelse, at få mulighed for at lege med to så forskellige teknologier - Pass Labs XOno vs. Tron Seven. Pass Labs XOno er en "gammel" model, som er afløst af XP15/XP25. Men Tron Seven Phono er heller ikke up-to-date, idet Graham Tricker (GT Audio) løbende laver forbedringer på sine produkter. Desuden er min Tron Phono udstyrer med superrør og ikke standard rør.

Pass Labs XOno:

Stikord: Kontrol, overblik og tilgivelse.
Det handler om kontrol, bunden stikker aldrig af, heller ikke i resten af frekvensområdet. Det giver overblik over musikken, så netop tænker på musikken og ikke de enkelte områder i musikken eller instrumenter.
Den er en rigtig rocker, og den elsker rockmusik, jo mere rå og beskidt des bedre.
Tilgivelse. Dens spillestil er stort og tilgiver det med småt. De fleste detaljer er der, de bliver bare ikke hevet frem i fjæset - der  bliver ikke focuseret på dem.
Derfor er XOno fantastisk til god rock der er produceret dårligt. Det er jo fantastisk man kan sætte den ene efter den anden 80'er skod indspilning på og stadig synes at det rykker for vildt.
Og det rykker, punch fra en stortrumme eller rimshot fra en lilletrumme, uhhh...
Så tilgiver man hurtigt tilgivelse.

Tron Seven Phono:

Stikord: Rum, detaljer og nådesløs.
Det rør gør så godt, at kaste et 3D, så man tror på, at musikerne sidder netop i stuen - det kan Tron Seven. Smid en klassisk LP på og læn dig tilbage, der er hun lige foran dig A-S Mutter, hver eneste detalje fra violinen og hendes vejrtrækning - halleluja!
Men ikke kun rum og detaljer er vigtige, klangbalance og ægthed skulle gerne følge med. Jeg har stor svaghed for instrumenterne cello og piano, gerne solo. Der er intet som når buen glider over strenge og dette fantastiske instrument sætter mellembassen i bevægelse og man virkelig kan høre cello kroppen, træet lyde som det det er: organisk. Eller flyglets store båndbredde virkelig får lov til komme frem, fra de dyyybe "klonk" til de sarteste overtoner og man igen virkelig fornemmer det organiske i flyglet, træet.
Men ikke kun klassisk. Jazz, folk, pop og rock får tilsvarrende et liv på toppen - hvis det er velproduceret.
Er det en halvskidt optagelse/production, der skal ikke så meget til, så er den nådesløs! Intet tilgives, intet kommer usagt igennem, l**t ind l**t ud, og videre i den du'er. Så den føromtalte '80 indspilning - den får intet liv med Tron Seven - den mister vel nærmest livet.
Tron Seven reagerer også meget kraftigt, det ligger vel i dens natur, på f.eks. VTA justering. Det er en STOR fornøjelse, at sænke og hæve VTA "on the fly" LP til LP og høre hvor meget det ændrer lyden fra en LP.
Jeg fik min Tron Seven leveret med Telefunken ecc83 smooth plate rør. Man vil helt sikkert kunne ændre lyden ved at isætte f.eks. Mullard typer.
Men jeg kan lide at ride dér, på kanten af det analytiske.

SLUT!

Der var lige en ting mere.
Min forforstærker Tron Seven Line, føder min Pass Labs XA30.5. Altså rør til transistor, det kan godt give lidt højt gain. Jeg har normalt et arbejdsområde på volumenknappen mellem kl. 8-10. Med Phono koblet ind, har jeg ca. 7.30 - 9.
Derfor skal jeg lige ha' prøvet nogle 5751 som har 30% lavere gain.

Mvh.

Fin (og brugbar) gennemgang, "Milu". Tak for det!  

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

<< Forrige Side af 50 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum