| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Milu
Kiggede godt nok på de PS strømkabler, da jeg var hos Rene i mandags. De er sku nogle ordenlige krabater 
Tillykke med det og strømskinderne 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
hold da op :D kan ikke vente til jeg skal prøve selv, har læst omkring at folk sværger ved kvaliteten på selve stikkontakten i væggen også bør være af top kvalitet, og der er en masse at vinde der er også nogle som trækker direkte fra tavlen til de forskelige komponenter men det er vist ikke helt lovligt jeg bliver mere og mere overbevist om at kontakterne rundt om i setuppet har stor indflydelse på resultatet og self nogle gode slanger  |
|
|
Kvaliteten på stikkontakter betyder skam også noget for lyden. Bla Oyaide laver stik(kontakter) af forskellige materialer som man kan eksperimentere med. Om der ligefrem er meget at vinde må hver enkelt afgøre, men har man seperate strømtræk med dedikeret jord( gerne under 5 ohm) og udsøgte stikkontakter, er man godt hjulpet.
Supplerer man yderligere sit system med udvalgte netkabler(og her menes ikke de dyreste), vil man i de fleste tilfælde opleve et særdeles betydeligt løft på lydbarometeret.
Desuden kan man i samme ombæring kaste sig over forskellige afkobingsmuligheder. Jeg bruger selv coldray med stor fornøjelse, men der er mange andre muligheder at eksperimentere med.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Hej Milu
Kiggede godt nok på de PS strømkabler, da jeg var hos Rene i mandags. De er sku nogle ordenlige krabater 
Tillykke med det og strømskinderne 
|
|
|
Tak! 
Ja de er ikke helt små... omend næppe de største på markedet.
Men det er også den eneste anke ved sådanne kabler, de er noget svære at arbejde med, og de fylder godt bagud på apparatet. Det kræver lidt når den elektriske fase skal findes, det er altså svært at vride sådan et kabel 180 grader!!! 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de nye ledninger og stikdåse 
Fedt at du har fået den virkning, det har jeg selv til gode at opleve 
Jeg kan kun høre meget små forskelle, som sikkert kan tilskrives alt muligt 
Har dog ikke prøvet PS 
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen i klubben, Milu. Jeg overgav mig også kun modvilligt. Jeg mener, kablerne er dyre, og jeg vil hellere bruge
pengene på "rigtigt" gear som forstærkere osv, og desuden er de stive, umedgørlige og koneuvenlige. Men de betyder altså
noget for lyden. Dog ikke altid, som fx hos Medlem, og det er spooky. Det samme gør sig gældende for strømrenser-dimser
som fx EP15A. Jeg har lige taget min til nåde igen - nu gør den en kæmpeforskel, det gjorde den ikke med de gamle HT'ere
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Tillykke med de nye ledninger og stikdåse 
Fedt at du har fået den virkning, det har jeg selv til gode at opleve 
Jeg kan kun høre meget små forskelle, som sikkert kan tilskrives alt muligt 
Har dog ikke prøvet PS 
|
|
|
Tak tak.
Det er fordi du skal have noget udstyr med hul igennem!  
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Encore skriver, så er det altså noget spooky noget det strøm.
Jeg glemte at skrive, at jeg fik et AC5 med for at prøve det. Der er fire i toppen: AC3, AC5, AC10 og AC12.
Jeg har prøvet det på CD og på min forforstærker. På cd spilleren var der meget meget stor effekt, større 3D og der foregik meget mere uden for højttalerne, hvis i forstår. Forforstærkeren var tilgengæld mindre villig til forskel, måske en anelse dybere lydbillede. Men PS Audio anbefaler AC10 eller AC12 til forforstærker, så måske det vil hjælpe.
Det er dog en forunderlig verden, det strøm halløj! 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Milu
Har du prøvet hvad kablerne gør uden de der strømdimser?
Nu skrev du at du kun havde midler til at købe et kable dennegang (vis jeg forstod rigtigt) har du ud over at føde din strømdims expermenteret med at sætte den til fx cd istedet for. For at finde der hvor dit ene kabel gør sig bedst.
Men meget spændende at prøve. jeg har som dig også den bedste oplevelse/ effekt på cdafspilleren og derefter pre`n. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mugge,
Det er altid spændende at følge med i din tråd.
Og tillykke med dine nye strømkabler.
Det du optimalt kan ønske er vel så en PS Audio Power Plant Premier til at afløse din Exactpower. Den er jo blevet lovprist af både H4A og alle mulige andre.
Hvad gør egentlig de skinner du har fået dig. Jeg kan jo regne ud at de er mere end blot stikdåser.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Hej Milu
Nu skrev du at du kun havde midler til at købe et kable dennegang (vis jeg forstod rigtigt) har du ud over at føde din strømdims expermenteret med at sætte den til fx cd istedet for. For at finde der hvor dit ene kabel gør sig bedst.
Men meget spændende at prøve. jeg har som dig også den bedste oplevelse/ effekt på cdafspilleren og derefter pre`n.
|
|
|
Hej Pierre, hyggeligt at møde dig og Dan A. - i en overfyldt biks!
Jeg har prøvet kablerne med strømrenser, strømrenser med standard kabler, kabler alene, og det hele i forhold til direkte fra væggen og i forhold til ExactPower. Og jeg har prøvet med AC3 (har skrevet AC5 længere oppe, det er altså deres mindste model) på CD spiller og forforstærker, det var desværre ikke lang nok til riaa... Men jeg har ikke husket at teste forstærker med strømskinne! Det kommer vist i næste uge.
Men det sværreste er nok, at holde rede på hvad man hører og ikke hører, når man tester så mange faktorer.
Så jeg har kravlet rundt på mine blødende knæ, pustende lilla i hovedet, baksende med tykke strømkabler - det var for et par uger siden, ikke noget jeg havde regnet med jeg ville - herregud de par meter fra eller til!
Indtil videre har jeg råd til følgende: Væg - AC12 (1½ m) - Quintet skinne - anlæg. Væg - AC12 (2 m) - Duet skinne - AC12 (1 m) - forstærker.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Hej Mugge,
Det er altid spændende at følge med i din tråd.
Og tillykke med dine nye strømkabler.
Det du optimalt kan ønske er vel så en PS Audio Power Plant Premier til at afløse din Exactpower. Den er jo blevet lovprist af både H4A og alle mulige andre.
Hvad gør egentlig de skinner du har fået dig. Jeg kan jo regne ud at de er mere end blot stikdåser.
|
|
|
Hej Brian!
Ja, der sker sgu lidt for meget for øjeblikket.... Også en lille brugt ny er på vej....
Jo PS Powerplant er nok ikke en dårlig idé, men nu har jeg jo haft en ExactPower, og helt ærlig, så bleve jeg træt af at bakse rundt med sådan et bæst. Og spørgsmålet er hvor meget sådan én betyder her i Danmark, jeg kunne forestille mig, at vores strømforhold er til den gode side. Og nåja, så koster jo også en slat, når der også skal kabler til!
I skinnerne, både Duet og Quintet, sidder der passive filtre og sikkerheds "relærer" der beskytter udstyret.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos mig gør ExactPower EP15A det nu glimrende. I hvert fald oplever jeg stor forskel med og uden. Har faktisk både en i mit biosetup og mit stereosetup
Nogen der har erfaringer med Pure Power produkterne?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Pierre skrev:
|
Hej Milu
Men meget spændende at prøve. jeg har som dig også den bedste oplevelse/ effekt på cdafspilleren og derefter pre`n.
|
|
|
Hej Pierre, hyggeligt at møde dig og Dan A. - i en overfyldt biks!
Jeg har prøvet kablerne med strømrenser, strømrenser med standard kabler, kabler alene, og det hele i forhold til direkte fra væggen og i forhold til ExactPower. Og jeg har prøvet med AC3 (har skrevet AC5 længere oppe, det er altså deres mindste model) på CD spiller og forforstærker, det var desværre ikke lang nok til riaa... Men jeg har ikke husket at teste forstærker med strømskinne! Det kommer vist i næste uge.
Men det sværreste er nok, at holde rede på hvad man hører og ikke hører, når man tester så mange faktorer.
Så jeg har kravlet rundt på mine blødende knæ, pustende lilla i hovedet, baksende med tykke strømkabler - det var for et par uger siden, ikke noget jeg havde regnet med jeg ville - herregud de par meter fra eller til!
Indtil videre har jeg råd til følgende: Væg - AC12 (1½ m) - Quintet skinne - anlæg. Væg - AC12 (2 m) - Duet skinne - AC12 (1 m) - forstærker.
Mvh. |
|
|
i lige måde, det er altid rart lige at få sat ansigt på dem man har skrevet lidt med  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Batman.
Du har fuldstændig ret, ExactPower er rigtig rigtig god! Det var naturligvis på ingen måde for at "disse" ExactPower - jeg var egentlig bare på jagt efter alternativer.
Og så har jeg lidt støj i mit el-net, som jeg godt kunne tænke mig fjernet. Og da ExactPower kun er en regenerator og ikke filtrer støj fra, ja så ville jeg prøve PS Audio's løsninger.

Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at Exact Power i en eller forstand fjerner støj. Uden EP kan jeg høre på mit anlæg hvis der bliver brugt andre el.apparater i huset. I Exact Powers reklamer skriver de jo også:
"Do you listen to Mike and the Appliances?"
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe - her ryger køleskab og lys lige igennem!
Men det er sådan set også ligemeget, nu er den byttet ind mod noget andet. Og den er her snart!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Hej Brian!
Ja, der sker sgu lidt for meget for øjeblikket.... Også en lille brugt ny er på vej....
|
|
|
Det lyder spændende...
Kunne du mon lede os lidt i den rigtige retning? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
|
Hej Brian!
|
|
|
Det lyder spændende...
Kunne du mon lede os lidt i den rigtige retning?
|
|
|
Ikke riaa'gtigt... 

Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
|
Hej Brian!
|
|
|
Det lyder spændende...
|
|
|
Ikke riaa'gtigt... 

Mvh.
|
|
|
Tron? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
|
Hej Brian!
|
|
|
Det lyder spændende...
|
|
|
Ikke riaa'gtigt... 

Mvh.
|
|
|
Tron?
|
|
|