Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Pierre skrev:
Fedt, højtalerkabel med indbygget lysshov 
Men bliver da spændende at lytte. Du skriver at du ikke kan lide woodo og sølv. Det første forstår jeg, men hvorfor kan du ikke lide sølv i dine HT kabler.
Kan se på det ene billede at din Pass er slukket....... Gør du altid det når du ikke lytter musik?
Hvad bruger den egeligt af strøm, når den står tændt men uden at man spiller, ved du det?
|
|
|
Hehe ja det er super disko - bortset fra det ikke blinker!
Sølv. Ja uha. Egentlig går det med sølvbelagt kobber. Men rene sølvkabler, især signalkabler er jeg aldrig blevet glad for. Jeg har altid synes at bassen blev trukket tilbage/svag, det samme i diskanten. Jeg har fået en forklaring fra en person, jeg har selvfølgelig ingen belæg for det, da jeg ikke har udstyr eller evner til at måle det - kun mine ører. Nå, men han sagde, at godt nok var sølv en bedre leder, men det er frekvens uliniert, hvorimod kobber er frekvensliniert.
Når jeg ikke spiller er den på standby (lille blå diode). Jeg skulle til at skifte kabel på billedet - ellers havde den spillet et par timer.
Forbrug mener jeg er 200 watt - og det må vel være det samme i hele klasse a tilstanden. Kun et gæt.
Mvh. |
|
|
Jeg har fået en forklaring fra en person, jeg har selvfølgelig ingen
belæg for det, da jeg ikke har udstyr eller evner til at måle det - kun
mine ører. Nå, men han sagde, at godt nok var sølv en bedre leder, men
det er frekvens uliniert, hvorimod kobber er frekvensliniert.Du bør være lidt mere forsigtig mht. hvilke personer du omgås! Udsagnet i kursiv må være årets joke. Medmindre altså...at udsagnet er kontrolleret af det Schweiziske Vitamin Institut...  Hilsen Niels
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Fedt, højtalerkabel med indbygget lysshov 
Men bliver da spændende at lytte. Du skriver at du ikke kan lide woodo og sølv. Det første forstår jeg, men hvorfor kan du ikke lide sølv i dine HT kabler.
Kan se på det ene billede at din Pass er slukket....... Gør du altid det når du ikke lytter musik?
Hvad bruger den egeligt af strøm, når den står tændt men uden at man spiller, ved du det?
|
|
|
Hehe ja det er super disko - bortset fra det ikke blinker!
Sølv. Ja uha. Egentlig går det med sølvbelagt kobber. Men rene sølvkabler, især signalkabler er jeg aldrig blevet glad for. Jeg har altid synes at bassen blev trukket tilbage/svag, det samme i diskanten. Jeg har fået en forklaring fra en person, jeg har selvfølgelig ingen belæg for det, da jeg ikke har udstyr eller evner til at måle det - kun mine ører. Nå, men han sagde, at godt nok var sølv en bedre leder, men det er frekvens uliniert, hvorimod kobber er frekvensliniert.
Når jeg ikke spiller er den på standby (lille blå diode). Jeg skulle til at skifte kabel på billedet - ellers havde den spillet et par timer.
Forbrug mener jeg er 200 watt - og det må vel være det samme i hele klasse a tilstanden. Kun et gæt.
Mvh.
|
|
|
Jeg har fået en forklaring fra en person, jeg har selvfølgelig ingen belæg for det, da jeg ikke har udstyr eller evner til at måle det - kun mine ører. Nå, men han sagde, at godt nok var sølv en bedre leder, men det er frekvens uliniert, hvorimod kobber er frekvensliniert.
Du bør være lidt mere forsigtig mht. hvilke personer du omgås!
Udsagnet i kursiv må være årets joke. Medmindre altså...at udsagnet er kontrolleret af det Schweiziske Vitamin Institut... 
Hilsen Niels
|
|
|
Pas!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle af mine "test" favoritter:

Især de sidste to, det kan ikke blive højt nok! SMAK!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende at høre hvad du synes om kablerne.
Jeg bruger også altid Erykah Badu Live - den er fantastisk!
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå her i hytten sker altså lidt - ved sammenfald af tilfældigheder og uforudsete hændelser - og egen ønskeseddel!
Atter en portion kabler fra Blue Jeans Cables:

Belden 1694A digital kabel, og Canare stik hhv. RCA og BNC, crimpet selvfølgelig Pro kabler hvor både stik og kabel overholder 75 ohm - ikke så meget pynt.
Her er den så, den lille ny, "impuls"-køb på ebay. Den ser klein ud, men den vejer næsten Tron'en. Jeg havde tænkt mig at købe den på et senere tidspunkt, men den var billig og som ny. For alvor og for spas. Alvorlig for at klokke digi signalet fra f.eks. DVD, TV, DAB osv. Spas, fordi dCS er "lidt" dyr og ikke særlig fleksibel, så vil jeg høre hvad der sker... Her er den:

Og så lige et billede af Puccini, på display kan man se 2 tandhjul, så er der locked and clocked!:

Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her har roteret MEGET den sidste måned. Helt igennem fantastisk sound, iflg. min smag selvfølgelig!

Mvh.
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Nå her i hytten sker altså lidt - ved sammenfald af tilfældigheder og uforudsete hændelser - og egen ønskeseddel!
Atter en portion kabler fra Blue Jeans Cables:

Belden 1694A digital kabel, og Canare stik hhv. RCA og BNC, crimpet selvfølgelig Pro kabler hvor både stik og kabel overholder 75 ohm - ikke så meget pynt.
Her er den så, den lille ny, "impuls"-køb på ebay. Den ser klein ud, men den vejer næsten Tron'en. Jeg havde tænkt mig at købe den på et senere tidspunkt, men den var billig og som ny. For alvor og for spas. Alvorlig for at klokke digi signalet fra f.eks. DVD, TV, DAB osv. Spas, fordi dCS er "lidt" dyr og ikke særlig fleksibel, så vil jeg høre hvad der sker... Her er den:

Og så lige et billede af Puccini, på display kan man se 2 tandhjul, så er der locked and clocked!:

Mvh.
|
|
|
Sker lidt! Det skal jeg da lige love for Har du ikke et arbejde også? Haha, nå men det er jo bare herligt, selv om jeg ikke liiige kan lure hvad du har gang i med det klokkelokkeværk? Giver det bedre lyd?
Spændende ser det ud...
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Medlem.
Man må jo slå til, når muligheden er der.
Som så ofte nævnt her i forum, angående digital transport, at enten er der lyd eller også er der ikke lyd. MEN det der betyder noget for lyden, er støj i digitale domæne, jitter. Det kan opstår i den proces der led op til D/A trinet, DAC - altså i selv leveringen inden konverteringen. Der er 2 muligheder for unøjagtigheder: Dårlige kabler der ikke overholder 75 ohm karakteristik og anden dårlig opbygning som f.eks. skærm. Det andet er clocken, altså hvor præcist det digitale signal bliver leveret til DAC. Jo mere støj i det digitale domæne, des mere upræcis konvertering og dermed dårligere lyd.
Og jeg vil så bruge den til DVD, TV, DAB osv. Inden det digitale signalet leveres til min dCS Puccini, så re-clocker Apogee det digitale signal. Det er det væsentligste jeg skal bruge den til - så er det fuldstændigt lige meget hvilken som helst billig maskine jeg bruger i den ene ende - det er super godt når det når min dCS Puccini. Sidegevinsten er at jeg kan også clocke dCS hvis jeg vil lege med det. Og det er i hvilken som helst sampling frekvens helt op til DSD (SACD) samplingsrate - rent spas!!
Pyha - det var en lang smøre! God nat!
Mvh.
|
Til top |
|
|
audiofreak Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint system - men de der stålskinner og vanger som du bruger til dele af dit anlæg, dem skal du altså have skiftet ud. Brugte dem selv for ca. 10 år siden og de er ret løse i konstruktionen og lyder ikke videre godt.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiofreak skrev:
Fint system - men de der stålskinner og vanger som du bruger til dele af dit anlæg, dem skal du altså have skiftet ud. Brugte dem selv for ca. 10 år siden og de er ret løse i konstruktionen og lyder ikke videre godt. |
|
|
Tak tak!
Jeg er sgu' ligeglad - de bli'r.
Mvh.
|
Til top |
|
|
audiofreak Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK bare et forsøg på et godt råd.
Det hænger bare ikke rigtigt sammen med det niveau du forsøger at bevæge dig op på. Masser af penge investeret i dyrt grej, men en begrænsning i udbyttet pga. manglende konsekvens i opstillingen. Tro mig, de der vanger trækker resultatet VÆSENTLIGT ned.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man får sku da stress af at følge med i din tråd. Man når kun lige at få styr på hvad du har i setuppet, før der er kommet nyt eller noget er blevet skiftet 
Men tillykke med clocken  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiofreak skrev:
Det hænger bare ikke rigtigt sammen med det niveau du forsøger at bevæge dig op på. Masser af penge investeret i dyrt grej, men en begrænsning i udbyttet pga. manglende konsekvens i opstillingen. Tro mig, de der vanger trækker resultatet VÆSENTLIGT ned.
|
|
|
Jaja voodoo Kaj!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Man får sku da stress af at følge med i din tråd. Man når kun lige at få styr på hvad du har i setuppet, før der er kommet nyt eller noget er blevet skiftet 
Men tillykke med clocken 
|
|
|
Ja det er ikke nemt - det medgiver jeg. 
Ligenu har jeg sæt Ceraballs monteret under højttalerne - det har jeg før hørt under Ascendanter med flot resultat. Men så nemt skal det åbenbart ikke være her - lyder indtil videre ad helvede til.
Ja den Clock, clocker løs!
Mvh.
|
Til top |
|
|
audiofreak Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Jaja voodoo Kaj!
Mvh.
|
|
|
Det er ok at du ikke gider at lytte på velmente gode råd - jeg skal ikke forstyre dig yderligere.
Blot konstatere at jeg ved første øjekast syntes at din tråd måske kunne bringe mig ny viden og inspiration. Ud fra dine fotos er der dog ret mange banale detaljer, der ikke synes at være på plads. Så jeg kom pludseligt til at tvivle på hvor gennemarbejdede dine observationer er. Vurderet ud fra billederne er dit anlæg i hvert fald et stykke fra at kunne yde sit maksimale. Lidt synd...
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Ligenu har jeg sæt Ceraballs monteret under højttalerne - det har jeg før hørt under Ascendanter med flot resultat. Men så nemt skal det åbenbart ikke være her - lyder indtil videre ad helvede til.
Mvh.
|
|
|
Dine højtalere står også på gulvtæppe, kan det have noget med det at gøre?????
Jeg har ikke selv prøvet med de medfølgende spikes under mine højtalere. Jeg har simpelthen ikke nærver til det, når de ikke sidder fast eller at ødelægge mit gulv med så syle spidser som de spikes har. Men iforhold til at de stod på gulvet og så fik CeraBalls under, da fik jeg en kømpe forbedring.
Hvordan går det egenligt med dine "disko" højtalerkabler, kan de noget og hvor meget mere forbedre de lyden iforhold til dine BJC? __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiofreak skrev:
Milu skrev:
Jaja voodoo Kaj!
Mvh.
|
|
|
Det er ok at du ikke gider at lytte på velmente gode råd - jeg skal ikke forstyre dig yderligere.
Blot konstatere at jeg ved første øjekast syntes at din tråd måske kunne bringe mig ny viden og inspiration. Ud fra dine fotos er der dog ret mange banale detaljer, der ikke synes at være på plads. Så jeg kom pludseligt til at tvivle på hvor gennemarbejdede dine observationer er. Vurderet ud fra billederne er dit anlæg i hvert fald et stykke fra at kunne yde sit maksimale. Lidt synd...
|
|
|
Find et andet træ at kradse op ad missekat.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
Dine højtalere står også på gulvtæppe, kan det have noget med det at gøre?????
Jeg har ikke selv prøvet med de medfølgende spikes under mine højtalere. Jeg har simpelthen ikke nærver til det, når de ikke sidder fast eller at ødelægge mit gulv med så syle spidser som de spikes har. Men iforhold til at de stod på gulvet og så fik CeraBalls under, da fik jeg en kømpe forbedring.
Hvordan går det egenligt med dine "disko" højtalerkabler, kan de noget og hvor meget mere forbedre de lyden iforhold til dine BJC?
|
|
|
Ja det har nok noget at gøre med det. Spikes synker ret dybt ned i mit tykke tæppe, det betyder nok at bunden har været bedre ude på tæppet. Ceraballs hæver dem meget mere. Derfor, har jeg måttet rykke dem tæt på bagvæggen for at få gain ca. 36 cm. De stod ca. 80 fra før...
Mvh.
|
Til top |
|
|
audiofreak Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
audiofreak skrev:
Milu skrev:
Jaja voodoo Kaj!
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Find et andet træ at kradse op ad missekat.
Mvh.
|
|
|
Held og lykke inde i osteklokken Miav!
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
audiofreak skrev:
|
|
|
Jaja voodoo Kaj!
Mvh.
|
|
|
Haha Du er vist ikke til anlæg ophængt i lodder og fjedre med ophævelse af tyngdekraften og "lufttomt rum spray" Nårr, nej så kommer der jo forresten ikke noget lyd Hehe...
Jeg vil også sige, at bare de værste vibrationer er væk, så må det vist være fint. Det er godt at have det spændt op på væggen.
Jeg har godt nok svært ved at høre forskel på forskellige underlag til min CD/Pre f.eks. Jeg har leget en hel del med det 
|
Til top |
|
|