Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
janils skrev:
Nå Milu, blev ellers helt nervøs og troede du helt var gået over til digital med den der dCS! (Er lidt i samme båd nu med en EMM Labs kombi på hylden - LPerne får det svære og sværere).
Tillykke med din nye "fugl" - hvad skete der med de 2 foregående?
Har hørt Van den Hul Condor flere gange og den er rigtig god - mener dog Orpheus er mere glat og detaljeret. Hvis jeg skulle investere i Van den Hul ville det nok blive Canary, som jeg synes er sjov, dynamisk og spræl levende og meget forskellig fra Orpheus.
Forventer at få en Dynavector DRT-XV1s hjem på et tidspunkt - får se hvordan den opfører sig.
|
|
|
Har du skiftet Accuphasen ud, Jan?
Sorry for OT Milu
|
|
|
Det er da helt ok Brian.
Jeg tillader mig at komme med et gæt: EMM Labs som afspiller...
Mvh.
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Har du skiftet Accuphasen ud, Jan?
Sorry for OT Milu
|
|
|
Tja, ikke endnu. Men hvem vil købe en ........ ? (se KSB). __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig monteret den, i søndags. Spændingen var stor, da jeg ikke har hørt en Condor i nuværende setup. Her er lidt billeder:
VdH Condor bliver aldrig en skønhed, heldigvis skal man ikke lytte med øjnene:

Inden armen er afmonteret, monteres Condor og armen udballanceres. Så er armen væk og Feickert protracktor monteres. Der måles præcist afstanden mellem spindel og unipivot nålen. Læg mærke til den sofistikerede brug af lokumspapir - til fixering af pladetallerken, effektivt, blødt og hygiejnisk! :

Når afstanden er fundet (256 mm i dette tilfælde), fixeres Feickert skabelonen (den på tallerkenen) med tape og afstandsmåleren aftages igen:

Så monteres armen igen:

Så kan finjusteringen begynde, PU diamanten SKAL balancere på "256" klatten, man er ikke i tvivl om den er på eller gledet af:

Så fjernes tapen og det mest delikate stykke justering (siges det) skal findes - de 2 skæringspunkter. Det siger sig selv, at det skal være helt præcist, ikke sådan cirka, men HELT præcist! Det er selvfølgelig umuligt for mig at vise på billeder, men I får dem alligevel:

Så er den på plads - eller næsten, man skal lige tilbage og se om overhang stadig er korrekt, hvis ikke, så starter man bare igen.
Så er PU på plads, nåletryk, VTA og Azimuth justeres ind og voila!:

YES! Så skal der høres musik!
Og NEJ det skulle der så IKKE, højre kanal helt tavs.
Tilbage til min lokale forhandler, der tager den retur uden problemer. Han fortæller så, at det er den tredie han sender retur. Udover de skæve nålefaner, altså. Er Mr. VdH ved at være for gammel?
Helt samme kvalitetsniveau som de japanske, har VdH altså ikke. Men når de spiller, så er de jo knaldgode - desværre.
Øv - men det giver da lidt træning om ikke andet.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget flotte billeder - af skønte spildte kræfter. Surt.
Men jeg tror ikke det er alderen der trykker den gode producent idet jeg for næsten 20 år siden oplevede præcis samme fejl på en jeg havde fået retippet hos ham. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv hvor træls... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 09 Maj 2009 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da godt nok skide træls, med ALT det arbejde og så fungere det ikke engang 
Du må bare droppe alt det der LP ræs og fremover kun bruge din dCS, det er meget nemmere  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 Maj 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folks!
Nu havde jeg ingen penge i klemme - så jeg lever med det.
Desuden er Transfiguration Orpheus, på de fleste punkter, en bedre PU, så det går nok.
Pierre: Ja, hvis jeg ikke havde en god samling af LP'er, så var den solgt. Nu vil jeg lige påpege, at LP ikke er slået, men blot udfordret.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 Maj 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde egentlig tænkt mig et extra armrør.
Men at give 7-8000 kr. bare fordi jeg er for doven til afmontere/montere PU'er - det er måske nok liiiige...
MEN seriøst, kunne det nu være sjovt at have flere arme+PU at skifte imellem i et snuptag!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ca. 2 ting jeg ikke bryder mig om i hifi: Voodoo og sølv - mit nye impulskøb indeholder begge dele i rigelige mængder! Jeg er ikke den eneste, tyder dette på: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1597&zoneid=1

Men ingen tvivl om, at det er et kabel, som deler vandende - jeg er selv meget tvivlende om "teknikker" de bruger. Men modsat de fleste (det kan naturligvis kun blive et gæt) af de tråd deltagere, har jeg tidligere haft en lykkelig romance med deres tidligere serie. Det var et Resolution Reference højttaler kabel, deres, dengang, nr. 3 fra toppen.
Det samme gælder for mit nye Synergistic Research, nemlig Acoustic Reference, nr. 3 fra toppen.
Hvad kan Synergistic Research så med deres kabler? Som jeg husker det, hyperdetaljeret, soundstage og 3D af en anden verden.
Det bliver spændende at se om det lever op til mine krav!
Lidt billeder skal der til:
The black box:

The snakes with snakeoil, spinal power:

Strømforsyning til den aktive skærm, det lille billede på forsyningen, vil nok få de fleste anti-voodoo folk som mig til at råbe op!:

Lidt navne lir, og læg mærke til "golden snake-skin" også kaldet gylden flet strømpe :

See the light? Det er her al magien ligger. Jeg har lig prøvet at dække dioden med lidt TAC, det blev simpelthen umuligt at høre på, så TAC blev pillet af igen, pyha!:

Hov, må smutte, der er en af slangerne der drypper med snake-oil....
Mvh
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt, højtalerkabel med indbygget lysshov 
Men bliver da spændende at lytte. Du skriver at du ikke kan lide woodo og sølv. Det første forstår jeg, men hvorfor kan du ikke lide sølv i dine HT kabler.
Kan se på det ene billede at din Pass er slukket....... Gør du altid det når du ikke lytter musik?
Hvad bruger den egeligt af strøm, når den står tændt men uden at man spiller, ved du det? __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Fedt, højtalerkabel med indbygget lysshov 
Men bliver da spændende at lytte. Du skriver at du ikke kan lide woodo og sølv. Det første forstår jeg, men hvorfor kan du ikke lide sølv i dine HT kabler.
Kan se på det ene billede at din Pass er slukket....... Gør du altid det når du ikke lytter musik?
Hvad bruger den egeligt af strøm, når den står tændt men uden at man spiller, ved du det?
|
|
|
Hehe ja det er super disko - bortset fra det ikke blinker!
Sølv. Ja uha. Egentlig går det med sølvbelagt kobber. Men rene sølvkabler, især signalkabler er jeg aldrig blevet glad for. Jeg har altid synes at bassen blev trukket tilbage/svag, det samme i diskanten. Jeg har fået en forklaring fra en person, jeg har selvfølgelig ingen belæg for det, da jeg ikke har udstyr eller evner til at måle det - kun mine ører. Nå, men han sagde, at godt nok var sølv en bedre leder, men det er frekvens uliniert, hvorimod kobber er frekvensliniert.
Når jeg ikke spiller er den på standby (lille blå diode). Jeg skulle til at skifte kabel på billedet - ellers havde den spillet et par timer.
Forbrug mener jeg er 200 watt - og det må vel være det samme i hele klasse a tilstanden. Kun et gæt.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Forbrug mener jeg er 200 watt - og det må vel være det samme i hele klasse a tilstanden. Kun et gæt.
Mvh.
|
|
|
Puhaaaaaa, det kunne være at jeg også skulle til at skukke den, når jeg ikke spiller musik  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
Puhaaaaaa, det kunne være at jeg også skulle til at skukke den, når jeg ikke spiller musik 
|
|
|
Arh det er da ikke så slemt, den tilhører da småtterierne - ellers må du over på digi-teknik 
Men jeg plejer at tænde mit system ½-1 time før seriøs lytning - så er den vist ok. Men jo min egen holdning er også at det skal stå tændt så længe som muligt. Men det er jo nærmest lidt fyfy i dag.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
Puhaaaaaa, det kunne være at jeg også skulle til at skukke den, når jeg ikke spiller musik 
|
|
|
Arh det er da ikke så slemt, den tilhører da småtterierne - ellers må du over på digi-teknik 
Men jeg plejer at tænde mit system ½-1 time før seriøs lytning - så er den vist ok. Men jo min egen holdning er også at det skal stå tændt så længe som muligt. Men det er jo nærmest lidt fyfy i dag.
Mvh.
|
|
|
Klasse D har jeg været på og der kommer jeg ALDRIG igen 
Den får sku nok lov til at være tændt 24/7, det varmes så dejligt  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende...
Husker jeg galt. Eller har du haft noget Synergistic Research før? Dengang du havde Rogue og Mahler?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Spændende...
Husker jeg galt. Eller har du haft noget Synergistic Research før? Dengang du havde Rogue og Mahler?
|
|
|
Godt husket!
Det var nemlig mellem Rogue M150 og Vienna Acoustics Mahler, og det var et Synergistic Research Resolution Reference - en stor succes! Jeg havde også nogle af deres signalkabler, de var ok, men ikke nær så overbevisende som der deres ht. kabel.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Den får sku nok lov til at være tændt 24/7, det varmes så dejligt 
|
|
|
Hehe - jo deeeet. Jeg ser på det sådan, at så længe der jævnligt fræser store tunge 4x4 biler forbi min dør, så bruger jeg det el jeg har lyst til.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende kabler Milu. Hvordan lyder de? Er de bedre end dine BJC? - pengene værd?
Der er vel ikke olie i dem? 
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Den får sku nok lov til at være tændt 24/7, det varmes så dejligt 
|
|
|
Pierre, det kunne være at du skulle prøve NuForce så. Det er altså slet ikke så tosset... Bruger ikke ret meget strøm, og varmer stort set ikke 
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Spændende kabler Milu. Hvordan lyder de? Er de bedre end dine BJC? - pengene værd?
Der er vel ikke olie i dem? 
|
|
|
Bare rolig, der er intet flydende i dem. Ja der er vel nærmest intet i dem. De er uhyre lette.
De lyder som forventet - og mere til! Men mere om det senere, når jeg har fået lyttet lidt til min musik. Desuden er underboerne ikke hjemme - sjeg kan gi' den gaaas! BRØØØØL 
Mvh.
|
Til top |
|
|