Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 16:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hovland HP200 Phono (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 50
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 23 April 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Hey Peter - tak for info.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 April 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Atomic Clock:

http://www.antelopeaudio.com/en/products_iso_10m.html

Kunne dælme være sjovt at prøve! €€€€€ Desværre!

Måske:

http://www.apogeedigital.com/products/big-ben.php

Mvh.

Hvorfor bygger man ikke bare en god master clock ind i dac / CD?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 April 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Milu skrev:

Atomic Clock:

http://www.antelopeaudio.com/en/products_iso_10m.html

Kunne dælme være sjovt at prøve! €€€€€ Desværre!

Måske:

http://www.apogeedigital.com/products/big-ben.php

Mvh.

Hvorfor bygger man ikke bare en god master clock ind i dac / CD?

Det kan jeg godt forstå at du spørger om.
Der er naturligvis indbygget en rigtig god Clock i maskinen - andet vil være skidt i den prisklasse. Men det er deres indgangsmodel, så selvfølge er der ikke super-clock fra deres topmodel.

Men de giver ejeren en mulighed, for at lege med eksterne Clock. Og ligesom alt andet vi hifi folk leger med, så vil vi gerne tune og finjustere, med kabler, motorer, underlag osv. og så er Clocken endnu en ny legemulighed for, muligvis, bedre lyd.

Mvh.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 24 April 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Det er separate klokker i modellene over også.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Hej Fosse!

Dér står godt nok for en hulens masse penge på det rack! Nam-nam...

Det er dælme et stort drev der står øverst - de fylder en hel del de Esoteric Neo drev.

Mvh.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 April 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Milu, har du hørt Pass XA60.5?

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Det har jeg faktisk ikke - men der er vist et sæt på vej til Vassagohifi.

Jeg kan forstå at du har hørt et sæt?

De store kl. A trin fra Pass Labs har en præcis, tør og stram spillestil. Det gør nok, at man ikke sætte dem sammen med højttalere med samme stil - det vil ikke helt sjovt, men igen det afhænger jo også af lytteren.
Avalon Ascandant er en præcis og rimelig stram højttaler, dog ikke helt så meget som sine store brødre.
Jeg synes, helt for egen regning, at Avalon Ascendant spiller bedst med rør eller transistor grej der ikke hælder over i det kølige analyserende. Derfor husker jeg tydeligt M150 på sådan et sæt, faktisk var det mit første møde med Ascendant - jeg var solgt med det samme - rør kan noget med Ascendanterne, men det ved du jo.
Hvor kommer Pass Labs XA30.5 ind i det her spil? Jo de har en mere afslappet spillestil, ikke helt samme kølige kontrol som sine brødre. Men ikke fordi de er svage, 130 watt i 8 ohm er ok, jeg kommer aldrig ud af de 30 kl.A watt i min stue. Jeg har se de fleste store højttalere blive holdt i et godt greb, heriblandt ISIS og The Music/Kiss + en del flere jeg ikke husker. Men de har kontrollen fra transistortrin og rørene musikalitet, sådan cirka.

Mvh.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 April 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Medlem skrev:

Det har jeg faktisk ikke - men der er vist et sæt på vej til Vassagohifi.

Jeg kan forstå at du har hørt et sæt?

De store kl. A trin fra Pass Labs har en præcis, tør og stram spillestil. Det gør nok, at man ikke sætte dem sammen med højttalere med samme stil - det vil ikke helt sjovt, men igen det afhænger jo også af lytteren.
Avalon Ascandant er en præcis og rimelig stram højttaler, dog ikke helt så meget som sine store brødre.
Jeg synes, helt for egen regning, at Avalon Ascendant spiller bedst med rør eller transistor grej der ikke hælder over i det kølige analyserende. Derfor husker jeg tydeligt M150 på sådan et sæt, faktisk var det mit første møde med Ascendant - jeg var solgt med det samme - rør kan noget med Ascendanterne, men det ved du jo.
Hvor kommer Pass Labs XA30.5 ind i det her spil? Jo de har en mere afslappet spillestil, ikke helt samme kølige kontrol som sine brødre. Men ikke fordi de er svage, 130 watt i 8 ohm er ok, jeg kommer aldrig ud af de 30 kl.A watt i min stue. Jeg har se de fleste store højttalere blive holdt i et godt greb, heriblandt ISIS og The Music/Kiss + en del flere jeg ikke husker. Men de har kontrollen fra transistortrin og rørene musikalitet, sådan cirka.

Mvh.

Ok, tak for svar  Passer helt med min egen fornemmelse og oplevelse. Jeg har hørt XA60.5, og det var præcis som du beskriver det. Ikke min smag sammen med Avalon. Men fin forstærker.

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 April 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg fundet vej til din nye tråd også, Milu....

Og må da sige at var dit gamle system fedt, så er dette da om muligt endnu federe.

Det der er jeg simpelthen nødt til at høre en dag.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 April 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Så fik jeg fundet vej til din nye tråd også, Milu....

Og må da sige at var dit gamle system fedt, så er dette da om muligt endnu federe.

Det der er jeg simpelthen nødt til at høre en dag.

Velkommen til Brian!

Ja der er sket lidt - måske ser det igen anderledes ud næste år.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Maj 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Så er der igen en VdH Conder inde i lejligheden. Spørgsmålet er om den kun er på gennemtræk, eller den bygger rede?
Det er min 3. Condor - så det bliver jo spændende at se om den bliver.
Den har ikke været på endnu, men påregner at det er en rock'n'roller... Kig på billederne, hvis de ved lidt om dem, gætter du det!

Mvh.

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jesus Kristensen den ser godt ud....den gad jeg godt høre!

Er den skrøbelig overfor støv osv. når den er så "nøgen"?

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Maj 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:
Jesus Kristensen den ser godt ud....den gad jeg godt høre!

Er den skrøbelig overfor støv osv. når den er så "nøgen"?

Ja det er en lille guldklump - ihvertfald da jeg hørte den sidst!

Den er nok ikke så følsom over for støv, men den er tilgengæld mere åben for skader på f.eks. spoletråden. Det er svært at se, men der hvor nålefanen starter ved de 4 spoler, bliver der ført tråde til som næsten er tyndere end hår.
Så jo, man skal være noget forsigtig når opsætter den, den har nemlig heller ikke nogen beskyttelse anordning som andre, f.eks. Orpheus, har.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Maj 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Og så er der sat nye rør i Tron:

Telefunken ecc82 smooth plates:

Mvh.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Nå Milu, blev ellers helt nervøs og troede du helt var gået over til digital med den der dCS!  (Er lidt i samme båd nu med en EMM Labs kombi på hylden - LPerne får det svære og sværere).

Tillykke med din nye "fugl" - hvad skete der med de 2 foregående?

Har hørt Van den Hul Condor flere gange og den er rigtig god - mener dog Orpheus er mere glat og detaljeret. Hvis jeg skulle investere i Van den Hul ville det nok blive Canary, som jeg synes er sjov, dynamisk og spræl levende og meget forskellig fra Orpheus.

Forventer at få en Dynavector DRT-XV1s hjem på et tidspunkt - får se hvordan den opfører sig.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Maj 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Nå Milu, blev ellers helt nervøs og troede du helt var gået over til digital med den der dCS!  (Er lidt i samme båd nu med en EMM Labs kombi på hylden - LPerne får det svære og sværere).

Har hørt Van den Hul Condor flere gange og den er rigtig god - mener dog Orpheus er mere glat og detaljeret. Hvis jeg skulle investere i Van den Hul ville det nok blive Canary, som jeg synes er sjov, dynamisk og spræl levende og meget forskellig fra Orpheus.

Forventer at få en Dynavector DRT-XV1s hjem på et tidspunkt - får se hvordan den opfører sig.

Nej nej - LP er bestemt ikke taget af hylden - omend dCS Puccini bider den i haserne, så er det stadig en lige så stor fornøjelse at høre LP. Desuden har jeg en mindre (~1200) men god pladesamling.

Hehe ja historien er denne: Nr. 1 købte jeg på ebay, men da jeg samtidig stod og skulle have en ny plint så stod valget mellem en god plint og en mindre god plint. Så jeg solgt pu til en hifi bekendt og købte en bedre plint - så kunne jeg nemlig lige skabe sammen til den.
Nr. 2 blev afløst af Orpheus, som du selv skriver så er det lige en klasse bedre.

Hvorfor så en til? Jeg synes stadig det er fremragende pu - og den sidder rigtig godt i en VPi arm. Desuden er gledet mere og mere over mod klassisk musik, og her synes jeg virkelig Condor får det helt rigtige billede frem.
Det er svært (det som jeg bad jer om at gætte) at se, men i forhold til de andre Condorer jeg har haft, er denne med en ret kort nålefane og derfor nok bygget til rockmusik.
Men mon ikke det går til klassisk + prisen var god så...

Mon jeg kan indbytte den til en Canary et eller andet sted??

Og ja, den store Dynavector er stadig min drøm. Havde fingre i den en kort overgang, uden at sætte den til. Jeg måtte vælge mellem den, Condor og Orpheus, valget blev Orpheus. Hvorfor jeg ikke fik den hørt? Fordi, den var nok nemmere at sælge som uåbnet...
Kan du ikke få mængde rabat på dem??

Mvh.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Har du skiftet Accuphasen ud, Jan?

Sorry for OT Milu

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
janils skrev:

Nej nej - LP er bestemt ikke taget af hylden - omend dCS Puccini bider den i haserne, så er det stadig en lige så stor fornøjelse at høre LP. Desuden har jeg en mindre (~1200) men god pladesamling.

Hehe ja historien er denne: Nr. 1 købte jeg på ebay, men da jeg samtidig stod og skulle have en ny plint så stod valget mellem en god plint og en mindre god plint. Så jeg solgt pu til en hifi bekendt og købte en bedre plint - så kunne jeg nemlig lige skabe sammen til den.
Nr. 2 blev afløst af Orpheus, som du selv skriver så er det lige en klasse bedre.

Hvorfor så en til? Jeg synes stadig det er fremragende pu - og den sidder rigtig godt i en VPi arm. Desuden er gledet mere og mere over mod klassisk musik, og her synes jeg virkelig Condor får det helt rigtige billede frem.
Det er svært (det som jeg bad jer om at gætte) at se, men i forhold til de andre Condorer jeg har haft, er denne med en ret kort nålefane og derfor nok bygget til rockmusik.
Men mon ikke det går til klassisk + prisen var god så...

Mon jeg kan indbytte den til en Canary et eller andet sted??

Og ja, den store Dynavector er stadig min drøm. Havde fingre i den en kort overgang, uden at sætte den til. Jeg måtte vælge mellem den, Condor og Orpheus, valget blev Orpheus. Hvorfor jeg ikke fik den hørt? Fordi, den var nok nemmere at sælge som uåbnet...
Kan du ikke få mængde rabat på dem??

Mvh.

Man får mengderabatt, derfor har jeg to

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Maj 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hvad kan jeg sige, andet end det er da et helt vildt fantastisk flot billede! Godt taget Fosse.
Ja den er lækker den Dynavector.

Mvh.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Vi hører gjerne mer om ditt nye besøk Milu. Jeg har hørt lite på Condor, men har hørte den på Simon York avspillende noe ukjent klassisk hos Walrus i sin tid. Det spilte vakkert der.

Nydelig oppsett du har, og selv takk for strålende bilder.

<< Forrige Side af 50 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes