Sendt: 30 Marts 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg hedder Michael og er producent af disse højttalere. Jeg har på opfordring oprettet denne profil, og jeg vil starte med at slå fast, at der ikke vil blive besvaret spørgsmål vedr. priser og produktsortiment, og at der udelukkende vil blive responderet på spørgsmål af teknisk karakter angående højttalerne i denne tråd! Jeg deltager ikke i debatter om andres produkter, hifimæssig "vodoo-snak", tweaks og andet der relaterer til andres filosofi. Der vil ligeledes kun blive besvaret spørgsmål der ikke i direkte grad afsløre konstruktionsmæssige detaljer!
# Jazzmann
Det er en helt alm. standart ScanSpeak 8" alu, som ikraft af bl.a. filterets meget lave DC-modstand er i stand til af afgive forholdsvis højt output i de nederste frekvenser. Dette skyldes at der ikke går meget tabt af forstærkerens effekt i filteret, og frekvensområdet i de dybe oktaver bibeholdes bedre.
I virkeligheden skal der ikke meget mere en 0.5 ohm i serie med enheden, til at smadre dæmpningsfaktoren på forstærkeren, hvilket uheldigvis har stor indflydelse på højttalerens frekvensgang, som tit resulterer i "buldrebas" end egentlig dybbas. Dette kommer ofte til udtryk ved div. tests, hvor kraffulde effekttrin med bl.a. høj dæmpningsfaktor formår at afgive bedre og mere linært bas-output på selv forholdsvis små konstruktioner med mindre heldige/gode komponenter.
Iøvrigt ligger følsomheden omkring 86 og ikke 87 Db.
Mvh Michael
|