Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 15:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Mark Levinson nyheder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Steensen præsenterer 4 spændende nyheder fra Amerikanske Mark Levinson. No. 53 mono effektforstærker, No. 502 Media Console, No. 512 CD/SACD afspiller og No. 532 stereo effektforstærker.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2056&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

No. 53

Så der er tale om en PWM mono-effekt til 180k? Av for den...

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Og så er det endda Icepower. Det må næsten være sidste argument for at pwm ikke er kvalitet der ryger der

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:

Og så er det endda Icepower. Det må næsten være sidste argument for at pwm ikke er kvalitet der ryger der

Mvh. l´Blundt

At det skulle være IcePower er da vist et (vild)skud for din egen regning    Hvor læser du i teksten, at det er IcePower?

ML udvikler normalt selv deres kredsløbsløsninger, så mon ikke de også selv har udviklet deres switching forstærkere...
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Det der ligner bestemt ikke noget ICEpower skidt...
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 15 Februar 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

Det der ligner bestemt ikke noget ICEpower skidt...

Spændende, tak for billedet. Som altid fra ML en super byggekvalitet..!!!

Der står jo også direkte i nyhedsbeskrivelsen, at man fra ML's side ikke har fundet nogle af de traditionelle switching løsnigner gode nok, og efter udelukkelsesmetoden ville Ice Power jo pr definition være - udelukket  

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Ja, så må vi jo blot håbe deres elektrolytkondensator-leverandør,Phillips har fået mere styr på deres kvalitetskontrol...

Så disse fine forstærkere, ikke om nogle få år skal annonceres på KSB, som værende forsynet med nye elektrolytter....Ligesom en vis anden serie Mark Levinson forstærkere

Mvh

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

ASML skrev:
Ja, så må vi jo blot håbe deres elektrolytkondensator-leverandør,Phillips har fået mere styr på deres kvalitetskontrol...

Så disse fine forstærkere, ikke om nogle få år skal annonceres på KSB, som værende forsynet med nye elektrolytter....Ligesom en vis anden serie Mark Levinson forstærkere

Mvh

ASML

Det problem skulle vist være løst nu, men det er da mere tankevækkende at Mark Levinson i flg. denne pressemeddelelse har været ca. 15 år om at indse at deres topmodel No. 33 ikke har været god nok, samt først nu kommer med en ny model.

I øvrigt har det lidt gamle nyheder der omtales her, da de alle har været på markedet et stykke tid. Således var f.eks. No. 512 SACD afspilleren allerede i København i starten af december. Vurderet på den omtale den har fået, så er en rigtig god maskine, men jeg har desværre ikke selv fået lagt øre til den endnu.  

phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

udfra hvad ML selv skriver om no 53 må den være baseret på Crown BCA

http://www.marklevinson.com/products/details.asp?prod=no53

http://www.crownaudio.com/pdf/amps/bcapaper.pdf

musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
Til top Vis phoeniks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoeniks

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

phoeniks skrev:

Hej Brian.
Hvordan udleder du, at No. 53 er baseret på Crown BCA? Jeg har læste begge tekster, og kan ikke umiddelbart finde andre sammenfald end beskrivelsen af, hvordan en switchmode PWM forstærker opererer.

Hilsen
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
phoeniks skrev:

Hej Brian.
Hvordan udleder du, at No. 53 er baseret på Crown BCA? Jeg har læste begge tekster, og kan ikke umiddelbart finde andre sammenfald end beskrivelsen af, hvordan en switchmode PWM forstærker opererer.

Hilsen
Brok

Ditto her, jeg forstår heller ikke, hvordan du udleder dette Brian?

phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

dengang jeg satte mig ind i BCA tog det meget mere en 10min. 

crown:

The Crown BCA amplifier operates the two channels in phase quadrature which allows the balanced monaural output to have a 1MHz ripple frequency, yet no switch is operating at other than 250KHz.

ML:

The middle section’s four amplifiers, featuring a pair of coils each, are arranged symmetrically and mirror-imaged to maintain separation. Working together, the four amplifiers raise the effective switching frequency from 500kHz to 2MHz to produce the best sound quality known from a switching amplifier.

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

phoeniks skrev:

crown:

The Crown BCA amplifier operates the two channels in phase quadrature which allows the balanced monaural output to have a 1MHz ripple frequency, yet no switch is operating at other than 250KHz.

ML:

The middle section’s four amplifiers, featuring a pair of coils each, are arranged symmetrically and mirror-imaged to maintain separation. Working together, the four amplifiers raise the effective switching frequency from 500kHz to 2MHz to produce the best sound quality known from a switching amplifier.

Så du mener, at fordi begge konstruktioner er baseret på PWM, der 4'dobler den effektive switch frekvens, så er ML baseret på Crown..!?

Jeg synes ikke helt den sammenligning holder. I givet fald skal man vel så også sige, at enhver red-book cd afspiller på markedet er baseret på en Philips cd-100..!?

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

No er med switchmode strømforsyning det er ikke det samme som Ice power. Mine Linn klimax soloer er også med switchmode strømforsyninger og en "traditionel" opbygget forstærkerdel og de spiller godt.

Hvor kan man høre de nye no 53? de ser påpapiret dobbelt så stærke ud som mine soloer måske de skal byttes?

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

ASML skrev:

Mvh

ASML

Det problem skulle vist være løst nu, men det er da mere tankevækkende at Mark Levinson i flg. denne pressemeddelelse har været ca. 15 år om at indse at deres topmodel No. 33 ikke har været god nok, samt først nu kommer med en ny model.

Aaah, skal vi nu ikke lige klappe den lidt - der står ingen steder at de nu har indset at deres No. 33 ikke har været god nok. Der står nærmere bestemt at det er den første afløser i 15 år.....synes ikke det kan læses SÅ meget anderledes, men det kommer vel an på brillerne der læser

Iøvrigt tager det som regel en del tid at udvikle afløserne til de absolutte topmodeller - det gælder vist alle producenter. Intet nyt der....der

phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
phoeniks skrev:

crown:

ML:

Så du mener, at fordi begge konstruktioner er baseret på PWM, der 4'dobler den effektive switch frekvens, så er ML baseret på Crown..!?

Jeg synes ikke helt den sammenligning holder. I givet fald skal man vel så også sige, at enhver red-book cd afspiller på markedet er baseret på en Philips cd-100..!?

hold dig nu til teksterne , hvad skal det cd sniksnak til for, der må vel være en grund til at du ikke kan se det

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

phoeniks skrev:
TRX850 skrev:
phoeniks skrev:

crown:

ML:

hold dig nu til teksterne , hvad skal det cd sniksnak til for, der må vel være en grund til at du ikke kan se det

Jeg forholder mig netop til teksterne du har kopieret ind: Der refereres i begge tekster til PWM forstærkere, der 4'dobler den effektive switch frekvens.

At du ud af det udleder, at ML er baseret på Crown finder jeg ikke belæg for...

phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
phoeniks skrev:
TRX850 skrev:
phoeniks skrev:

crown:

ML:

Jeg forholder mig netop til teksterne du har kopieret ind: Der refereres i begge tekster til PWM forstærkere, der 4'dobler den effektive switch frekvens.

At du ud af det udleder, at ML er baseret på Crown finder jeg ikke belæg for...

det skulle have været teksterne i de 2 links hvor står der at det er pwm forstærkere der står det er switch forstærkere og 4 doblingen er netop specielt for en balanceret BCA kobling.

Harman ejer både ML og Crown

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt at linn startede med at bruge smps strømforsyninger helt tilbage  engang i halvfemserne .

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Det er sjovt at linn startede med at bruge smps strømforsyninger helt tilbage  engang i halvfemserne .

Hvad har det med Mark Levinson at gøre at Linn startede med at bruge SMPS i halvfemserne?
No. 53 bruger da så vidt jeg kan læse og se på billedet ikke SMPS?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes