Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

men tror du har ret når du skriver at en rørforfor og en trans effekt er vejen frem for mig dan. nå men så længe jeg ikke har fundet det jeg vil ha,, vil jeg bare læne mig tilbage i sofaen og nyde musikken for det er jo det i den sidste ende drejer sig om ikk......

men er på udkig hverdag efter noget second hand eller nyt på nettet...nu må vi se... men køre op til linneman idag... så måske....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

der tager du helt fejl dan... jeg har bestemt ikke noget i mod brugt tværtimod... så der tager du fejl.... men selvfølgelig har økonomien noget at sige.. det har den jo altid...... ihvertfald hos de fleste ikk. men har skam købt meget brugt og sjælden blevet skuffet eller snydt så... jo jo dan.... kigger hver dag på second hand.....

man for klart mest ud af at købe brugt så det benytter jeg mig meget af... nej mit problem er at jeg i syv sind i hvilken forstærker jeg skal ha.... kun at den skal spille lige som min xindak bare med flere krafter....

må jo bare rundt og kigge og se hvad der er...eller skal jeg bare lære at leve med de begrænsninger jeg har med min xindak.. for synes den spiller godt nok... og fik jo ikke meget mere lydtryk med din pass... men synes det er svært... som jeg også sagde til dig forleden

Hvis forf. har gain control hvor man kan hæve signal niv. fra kilderne så tror jeg en kraftig 100W konstruktion er riglig, tror helt klart at dit "lyd-tryks problem" er forudsaget af to ting, højtalerens følsomhed og din kildes forholdsvis lave output.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

tror du har ret med mine højtalers følsomhed.. selv om der godt er mange forskellige meninger om den ...

jeg ved godt at mit problem med lydtrykket er et luksus problem ... det er som sådan heller ikke det der er det største problem... problemet er som vi var inde på da du var nede at det lyde for " pænt "... det er meget godt til norad jones, leonard cohen og katie melau og den slags musik men hvis jeg sætter en plade på hvor der gang i den så har jeg problemet med det spiller for pænt... det for ikke folk ud på danse gulvet ...

ved godt det er et luksus problem

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

jeg må prøve at se hva jeg finde ud af dan... men helt sikkert den B.A.T.. er en fed mulighed.. men håber at at vores lille tur til odense kan gøre mig lidt klogere... hvis den bliver til noget ...har ikke hørt noget fra pierre eller nogen af de andre.....

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
jeg må prøve at se hva jeg finde ud af dan... men helt sikkert den B.A.T.. er en fed mulighed.. men håber at at vores lille tur til odense kan gøre mig lidt klogere... hvis den bliver til noget ...har ikke hørt noget fra pierre eller nogen af de andre.....
Der skal nok komme info i ugen op til dagen.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:
Der skal nok komme info i ugen op til dagen.

okay dan det er fino ser jeg frem til

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Her skriver jeg det gerne igen.. Du SKAL prøve Audio Analogue på Amphion !

Jeg blev anbefalet Puccini Settanta af selveste Ole Lund Christensen til Mine Amphion Prio 520. Nåede desværre aldrig at prøve den, men første gang jeg hørte mine højttalere var det på et mindre sæt fra Audio Analogue, og det var en langt bedre match end mit Densen nogensinde blev..! Det Audio Analogue og Amphion kunne noget i mellemtonen og med stemmer. Der var "hul igennem" samtidig med at det blev præsenteret med super meget nærvær og varme.

Ham Kaj der har RadioActiv er i øvrigt en rigtig flink fyr som i mit tilfælde gjorde en rigtig god service, og jeg tror han er villig til en hjemme demo.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

hej thue

det vil jeg også prøve... åbenbart hat den lokale pusher det

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Det må være power nok til dig. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=142934

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

ja den den ser fin ud.... tror her i weekenden min kammerat kommer fra med det audio research sæt jeg snakkede om.... det bliver sikkert spændende

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

hehe ....var oppe og låne en primare forstærker i dag... bare sådan for sjovt....den har så allerede været oppe med igen... hold da helt op det spillede af h...... til her hos mig.... spids, og lybillede total indsnæveret... synes virkelig man kunne høre det var hifi uden noget charme overhoved... så hos mig og mine øre duer det bare ikke....

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Så er den da prøvet, der er jo heller ikke nogen rør i. fik du forhørt dig med audio analogue ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

fuldstændig rigtig dan.... de her kun det der alt i et audio analougue hjemme så det blev jeg ikke særlig klogere af.... men det kan nåes endnu

nej man kunne sagtens høre der ikke var rør i... det passede ihvertfald ikke til mit temperament...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

så fik jeg prøvet det forstærker sæt fra audio research... nemlig sp8 og d79... må sige sp8 forforstærkeren den spillede sgu godt... den var også helt nu renoveret... men d79 effekttrinet var svær at bedømme da den trængte til en kærlig hånd... men et imponerende stykke elektronik... men for at kunne høre sp8 ordenligt havde han et gammelt 50 w trin fra krell....

det lød sgu rigtig godt i mine øre... fik også det lydtryk jeg savnede med min egen forstærker og dan's pass... der passede sp8 og krell'en lige i øjet....

men men men desværre vil han ikke sælge sættet eller kun sp8 til mig ...havde håbet lidt på det.... kunne godt købe sp8 men så skulle det være med d79'eren... men den havde ikke min store interesse da det nok ville blive ret dyrt at renovere den fra A til Z... men har ikke opgivet det hele endnu...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

hej dan

den ser fin ud da... er faktisk vild med deres design og de små vippeknapper...

men de var sgu en godt kombo jeg hørte i weekenden.... der er pænt mange kræfter i sådan en " lille " krell maskine....

jeg må kører lidt på ham så han bliver træt af mig og sælger sættet til mig.... så det er " mein kampf " i den stykke tid....

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Eff. var det en af de gamle KSA-50 ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

ja lige præcis... kunne huske det var noget med 50 i men ikke resten.... en rimelig stor og tung effektrin af en 50w'er.... den lød meget større...

nå vores tur til odense blev ikke til noget alligevel...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Der er jo ikke noget ved at besøge jensen, hvis shoppen næsten er tom, lad os nu se om 14 dage.

Sådan en Krell KSA er til at opdrive, skal nok lige se lidt omkring hvis det har interresse.

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes