| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
jeg tror også jeg vil gå efter det vi snakkede om da du var her.... altså en forstærker med rør i indgangen og trans. i udgangen.. om det så bliver en interegret eller et 2 delt sæt er vel lige meget...
tror du ikke der er nok effekt i sådan en pathos.. er det ikke omkring 70w den går ud med.????
ang. den accu.... så tror jeg at jeg vil holde mig til rør på den ene eller anden måde som jeg skrev.... for der er lidt rør mand i mig... er vild med den måde rør farver lyden på....
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, jeg tror ikke at de 70w i klasse A-B er nok, i hvert fald ikke hvis det skal være noget bedere en den xindak du har nu.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay dan... tror efterhånden det skal være en trans effekt forstærker og så en rør forforstærker... ihvertfald hvis jeg skal holde prisen bare lidt nede  ... og jeg skal tilsyneladende op på ret mange watt... for der kommer liv i musikken i det lille hjem
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var jo ikke fordi din pass spillede helt vildt højt her hos mig... så der skal åbenbart nogle watt bag mine højtaler.... er det ikke 150w din går ud med ??
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo, 150w i 8 ohm og 300w i 4 ohm, men den del af det kan skyldes et lavt output signal fra din cd-afspiller, entlig er det ikke watt ydelse der bekymre mig, nærmer strømforsyningens størrelse samt lytte/kondensator bankens størrelse, i princippet kunne 30w være riglig hvis ellers den er dim. ordentlig og der ellers er en gain regulering i forf. delen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay ja det er nok rigigt at outputtet ikke " passede " til din forstærker... jeg mener mine amohion har en drifteffekt der siger 89 db... det er jo ikke voldsom lav vil jeg mene....
ja ja men jeg må jo kigge og forhør mig lidt rundt omkring... men som jeg sagde til dig... jeg er i 7 sind hva jeg skal købe/kigge efter... men bliver jo nok klogere engang hehe 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
89 db er ikke kriminel, men heller ikke let drevet, mener mine VA er 91 db, hver gamg man vil hæve outputet med 3 db skal effekt udladningen fordobbeles.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| 89 db er ikke kriminel, men heller ikke let drevet, mener mine VA er 91 db, hver gamg man vil hæve outputet med 3 db skal effekt udladningen fordobbeles. |
|
|
yep i now..... nej 89 db er vel sådan lige mit i mellem.... det svare jo til ca 5w drifteffekt...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John, jeg har lige søgt lidt rundt på nettet for info på dine ht, der er forskellige db opgivelser rundt om kring, den laveste 85db og højeste 87db, så jeg vil sige at den høre til de lidt tungt drevene ht. måske du kan bruge denne artikkel til noget. http://www.audiophilia.com/hardware/creon.htm__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
super dan.. kan godt se der er forskellige meninger om drifteffekten ...
udmærket kritik de for... fik lige den til at oversætte anmeldelsen så jeg fik det hele med .. men udmærket kritik...
men med 85 db ligger den ganske rigtig i den lige tunge ende.... det har jo en del at sige med mit " problem " om lydtryk.....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg ikke expert i rør-amp, men af dem jeg har hørt kommer de beste herfra http://www.balanced.com/ __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
ja du 3 muligheder ser gode ud... især den første og den sidste... men den naka vil jeg ikke have... den spiller rigtig godt men de er godt ved at være gammel og så synes jeg ikke de er specielt pæne....men mest fordi de efter hånden er gammel.....
tror du har ret med det B.A.T grej... det ser også vildt lækkert ud og er en smule forelsket i dem... har været inde og tjekke deres ting ud.... så B.A.T kunne godt være en mulighed... men er da vist rimelig sjælden i lille DK.....
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen der kender HEGEL H100... intergreret forstærker ? og hvem der har det mærke idag.. mener at ha læst at radio activ er lukket... dem som har solgt det mærke....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. BAT så er det jo i den dyre ende af skalaen og derfor ikke volsom udbret, men det er pi..e fede produkter som jeg syntes lyder rigtig godt, deres rør-forf. kombineret med deres transistor beseret effekt trin er noget af det fedeste jeg har hørt(varm rør-lyd kombineret med råstyrke og hurtighed).
Jeg har henvist til forhandler i min egen tråd __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan..
ved godt det er i den dyrer ende af skalaen og nok kun bliver en drøm ..... .. vi sad og kiggede på det igår konen og jeg.. hun kunne godt leve med det... men det for jeg sgu nok aldrig råd til... suk ak og ve 
men drømme koster jo ikke noget.. men sjælden ret sjove..
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da kæft dan skke da en maskine....... bare glem det jeg lige skrev på din tråd om de lavede store forstærker 
den ser fed ud men det er nok sjælden der er sådan en forstærker til salg second hand i lille danmark.... stort er godt...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige set dit spørgsmål i min tråd, vælger dog at svare her, da jeg finder det mere passende.
Audio Analogue er uden rør og vil ikke lyde som en rør-forst. men lige som audia flight så synte jeg de kan noget med den mellemtone som er lidt der hen af. tror stadig at rør-forf. + transistor eff. er den beste vej frem for dig, men da jeg fornemmer at du gerne ser at forstærkeren er ny og der skal skeles lidt til økonomien, så tror jeg ikke det er en realistisk løsning. så enten kan du vælge et købe helt nyt, hvor du kan låne det med hjem først( her får du mindst for pengene) eller så finder du 2nd-hand ved en forhandler hvor du kan låne det med hjem først(her får du mere for pengene) eller så tager du chancen med 2nd-hand ved private(her får du mest for pengene), her har du ofte ikke muligheden for at prøve først, men er prisen rigig, så er den iikke længere en at hvis det ikke falder i din smag så må det videre og du burde kunne sælge til nogen lunde det samme. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
der tager du helt fejl dan... jeg har bestemt ikke noget i mod brugt tværtimod... så der tager du fejl.... men selvfølgelig har økonomien noget at sige.. det har den jo altid... ... ihvertfald hos de fleste ikk. men har skam købt meget brugt og sjælden blevet skuffet eller snydt så... jo jo dan.... kigger hver dag på second hand.....
man for klart mest ud af at købe brugt så det benytter jeg mig meget af... nej mit problem er at jeg i syv sind i hvilken forstærker jeg skal ha.... kun at den skal spille lige som min xindak bare med flere krafter....
må jo bare rundt og kigge og se hvad der er...eller skal jeg bare lære at leve med de begrænsninger jeg har med min xindak.. for synes den spiller godt nok... og fik jo ikke meget mere lydtryk med din pass... men synes det er svært... som jeg også sagde til dig forleden 
|
| Til top |
|
| |