| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej allesammen
så har jeg fået skiftet rør i min cd.. har købt et mullard rør fra 63... så det fik jeg lige sat i igår aftes... så det er spændende nok.....
men hvor lang burn in tid skal sådan et rør have... om nogen...
har aldrig leget med rør før så er på pænt dybt vand 
mvh
|
|
|
Hej John, da jeg prøvede rør i min riaa spurgte jeg om det samme, svaret var et rørene er tilspillet efter ca. 200 timer og herefter går det langsom ned af bakke.
Syntes ikke jeg kan se din bytte annonce mere, har du ombestemt dig eller har du fået et godt bud ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
200 timer det var da en del... købte det igår for 200 kr så det var ikke så slemt... synes det har givet en anden bas og måske en smule med rund i toppen... og det er jo lige mig...
nej har taget mine annoncer af for helt ærlig ved jeg ikke lige hva jeg skulle bytte til.. så blev enig med mig selv om det så nok var bedst at slå koldt vand i blodet....
var ellers over og købe ny forstærker og cd med henrik igår... en xindak 6950 forstærker og en xindak muse 1.0 de luxe.... spiller rigtig godt og er super flot....
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad måtte han slipe for det sæt ?, ja det er en af deres mere vellykket designs.
Fandt lige et kimber Hero xlr i us her til morgen, så må jeg se hvad toldvæsnet syntes jeg skal slippe. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var billigt 6k....men sjovt nok selv om de er rimelig ens hans og min er der del forskel lydmæssigt... det spiller en del lysere end mit dog uden at være skarp...
nej dan jeg tror ikke jeg skifter højtaler... jeg har endnu ikke hørt nogen der tilfredsstiller mig som mine amphion... hva angår åbenhed/ stemmeforståelighed samt stram bas... så jeg ved sgu ikke hva jeg skulle skifte til
fandt endelig en anmeldelse på min rørforstærker den lammetævede bla. en anden rørforstærker til 3 gange så meget... den fik kanon anmeldelser... så det var cool nok 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John, kommer lige i tanke om dette kabel http://hificable.dk/produkter/8-signalkabel/5-hga-dna-signal kabel/, det bør du nok lige låne, tror sagten det kan være en beder partner til dit bona kabel en nordost. Hvis du kontakter hificable.dk, så sender de et låne kabel og så skal du selv punge ud for at sende det retur, altså 70 kr. for at låne kablet. Jeg har selv lånt det for et par år tilbage, det performer næsten identisk med kimber ks 1130 (nypris 16K). __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
okay ser meget spændende ud... det vil jeg også lige have i tankerne,,,
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John, prøv lige at se loftet hos ham her http://nerds.dk/?page=visgalleri&id=688 det ser altså ikke så dumt ud når det dækker hele loftet, så er det for øvrigt et pi..e fedt system. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey dan
har godt savlet over hans grej.... og loftet... har selv tænkt mig at lave noget ligende dan... måske ikke lige helt så omfattende men noget i den stil..
men rigtig fedt grej han har... savle savle
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
havde lige besøg af en kammerat igår... han havde noget bertram kabel med.. model no 16 mener jeg det hed... hold da op mit bona fik lammetæv... på alle punkter han har købt det på nettet .. fy dællen det lød godt...
han havde også et signal kabel med som han havde købt for " billige " penge på nettet...det var også et bertram.. et bertram no 8... super super kabel som også lammetævede alt hva jeg havde...
måske man skulle have nyt kabel for der var bare hul igennem.. heil vildt meget... uden det på nogen måde blev træls...
fik lige lidt at tænke over der ... det var noget af en oplevelse...
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, bertram laver super kabler, men man kommer også til at slippe slanterne, mener det jeg her hørt heder bertram ref., der er et uhyggelig mængde inforationer der kommer igennem med masser af luft omkring instrumenterne og kunstneren, skal lige siges at det ikke var på eget system.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
ja det er lidt dyrt selv om det er brugt... men nøj det spillede godt.... der var vildt meget luft omkring stemmer og instrumenterne... men det jeg var mest imponeret af var den krystal klare lyd... uden det på nogen måde blev træls... som man godt kan opleve på sølv kabler... men det er sgu mange penge... især for HT kablet....
bona kablet lød helt indelukket ved siden af....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John
Kan læse du har haft samme oplevelse af bertram som jeg, dog hørte jeg dem kun i knap en time og er lidt tvivl om de bliver for glansbillede agtige til mig. Syntes stadig du bør prøve at låne HGA DNA og evt HGA X32, tror du vil opleve at du kommer et godt stykke af vejen mod bertram kvaliteterne, der er også et bertram cu xlr kabel til salg for 3K hvis det var noget.
Her for øvrigt lavet en aftale med en fra kbh om at bytte mit chord signature ht kabel til dette http://www.voodoocable.net/VSSP.html
Aner ikke hvordan det lyder, men en gang i mellem så skal man tage en chance. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes ikke det blev for glansbilled agtig.... vi snakkede nemlig os om det... og blev enig med os selv om det bare var bedre end ALT hvad vi nogensinde havde hørt... kort og godt...
har ikke glemt de eksembler du skrev om, som du siger jeg skal prøve...
har godt læst lidt om det voodoo kabel, mener det var i norsk high fidelity, hvor det fik rigtig god kritik... kan ikke huske præcist hvilke et de skrev om...
kiggede lige på det link du sendte... det ser dælme fint ud... det bliver spændende hvordan det så spiller hos dig... vi må jo lige ha en lille melding fra dig når du når så langt dan....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal nok give lyd fra mig, det kan jo være det overrasker og får permenent opholdstilladelse, så kan det jo komme en tur syd på sammen med pass'en når vi finder tid til næste "hifi møde".
Har også bestilt 40 fod BJC LC-1 kabel til et par diy projekter, så må vi se hvordan de falder ud. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kunne være fedt dan... hvis du tog lidt med til vores næste hifi og musik møde...så kan det være der står en mclntosh amp hernede... konen er ved at være træt af jeg kun snakker og ikke handler.... har vist også talt en del om den her på det sidste hehe....så jeg må heller gøre hva hun siger... bare for husfreden skyld ...
den skal ihvertfald ha en chance... fandt ellers en test/anmeldelse af min rør amp. en canadisk... den spillede sgu lige op med eller bedre en forstærkere til 3-4 gange sin pris... det er sgu da meget flot synes jeg... og det var sgu gode mærker den var op imod...
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har du opskriften, du skal bare snakke nok om de bertram kabler, så får du også lov til at købe dem   , vil da også se frem til at høre den "lille" mcintosh, det var jo en rigtig god oplevelse at hør deres jubilæums sæt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe... hmm jeg synes det lidt for mange penge at smide i kabler.... men jo det er sådan jeg bare skal gøre hehe.
hmm der jubilæum's sæt skulle være helt speciel og en helt anden pris ikk.. så mon dog den " lille " kan være med der... ...men den skulle jo spille dejligt....
hvordan er det du siger VDH kulfiber signalkabel lyder... var det ikke dig der har kørt med det... tænker lidt på at prøve det... men mener at ha læst det godt kunne blive lidt kedelig i længden....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, jeg har haft et (the second), en hver form for skarphed er væk, men som du selv skriver så mangler der lidt spræl i dem, hvis det er som partner til bona kablet, så er det abselut "NO GO", det bliver den beste sovepille du har invisteret i.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe den bedste sove pille... ja så er det vist en no go 
kender du avalon np 2.0 evolution... hvis du gør hvordan spiller den... der er en tilsalg herinde... men vinder måske ikke ret meget om noget ved at skifte " kun " til dem..
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt den np 2.0, men den skulle vist være rigtig god til pengene. Jeg ved at Dejen har haft et sæt, du kunne jo prøve at kontakte ham for at forhøre dig om kvaliteterne eller så kan du måske finde hints i hans tråd, har prøvet at ramme det rigtig sted i tråden hvor han får avalon.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18355&K W=avalon&PN=0&TPN=17
Ved godt du ikke er meget for handel med udlandet, men i tyskland har de en hifi side http://www.audio-markt.de/, under market kan du søge på avalon, der kan man af og til find spændende ældere modeler til overkomelige penge. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |