| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
jo thue men skal lige ha det hele på plads.... det der trolltek virker sgu ellers godt nok synes jeg...
hva så spiller dine nye babyer bedre end de gamle eller hva.. er klar de spiller anderledes...
mvh john |
|
|
Jeg kan vist godt forsikre dig om at de spiller anderledes, VA bliver aldrig pågående, selv ved meget høj vol. får man aldrig fornemmelsen af stres, det hele bliver præsenteret i et stort, rolig og nærværende lydbillede. VA har deres egen måde at spille på, enten elsker mand det eller så syntes man det er kedelig, efter som jeg har været i gennem 3 sæt VA, så behøver jeg vel ikke sige hvor jeg står. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
jo thue men skal lige ha det hele på plads.... det der trolltek virker sgu ellers godt nok synes jeg...
hva så spiller dine nye babyer bedre end de gamle eller hva.. er klar de spiller anderledes...
mvh john
|
|
|
Anderledes. Og i det her rum bedre. Og har lige fået absorbenter op. Det spiller bare musik nu __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
|
mvh john
|
|
|
Jeg kan vist godt forsikre dig om at de spiller anderledes, VA bliver aldrig pågående, selv ved meget høj vol. får man aldrig fornemmelsen af stres, det hele bliver præsenteret i et stort, rolig og nærværende lydbillede. VA har deres egen måde at spille på, enten elsker mand det eller så syntes man det er kedelig, efter som jeg har været i gennem 3 sæt VA, så behøver jeg vel ikke sige hvor jeg står. |
|
|
Lige præcis. Amphion har fuld tempo på hele tiden. Det er fedt meget af tiden , men kan bliver for meget. Vienna er stille og rolig. Sådan lidt "jeg når det nok"-agtigt.
Selvom de spiller sådan mangler de ikke detaljer. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
jamen vi glæder os også til at det oppe ved dig... har godt læst og hørt fra andre at enten elsker men dem ellers havde man spillestilen som pesten som nogen har sagt...så er spændt på hvilken kat. jeg høre til...
det med at amphion er meget på hele tiden vil jeg både sige ja og nej til for jeg mener faktisk de kan være pænt tilbage lænende... men det er meget afslørende hvad angår indspilningen.. hvis den er iorden så synes jeg den er pænt tilbage lænende... hvor imod hvis det er modsat så kan de godt være lidt " træls "... men det kan jeg nu godt lide ved en højtaler... men en ting er sikkert den er aldrig kedelig....
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
så har jeg fået hængt en del reflektor op i loftet... så nu skal der finlyttes om det har givet noget...har prøver at hænge dem på steder hvor der er en del efterklang.... første lyt er da positivt men skal lige tages med et gran salt for kender ikke pladen ret godt... ( ny )... så nu må vi om det er spildt arbejde....
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hagrid Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey ven...
Har du ikke set min sms og jeg kan godt åbne linket 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ven
har været til møde i formiddag...så har først set de besked nu ven.... ja så f**k ham svenskeren hehe 1000 kr mere er trodsalt 1000 kr tjent hehe....ja ja det er sgu fint nok det med den monster der... fik prisen unden han pruttede ....
men ring du bare når du får tid kære ven er hjemme...
mvh den gale...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke nogle af xindak ht kablerne, er det hos kurt du har hørt/set gold modellen ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
som jeg skrev så havde jeg ikke hørt men kun set det i en forretning... ligner en million og har læst en masse positivt om de på nettet så jeg kunne godt tænke mig at prøve det et lyt.... nej kurt forhandler kun det der hedder xindak fs0.5... altså et af de små modeller.. som jeg har haft og som henrik nu er den lykkelige ejer af .....
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
så har jeg fået plastert mit loft til med reflektor... og trolltek plader bag ved højtalerne samt bag mine øre på væggen op til sofaen... har gået og sjusset mig lidt frem... og fundet ud af det skal være sådan... kan sikkert gøres bedre men synes nu der er en forskel... så må jeg se om der skal lidt mere trolltek til men pt. bliver det sådan her....
det er nu sjovt at lege med lytterummet... for så kan man se hvormeget de kan give....
det har ikke været som nat og dag men en forskel er det blevet til...
EFFEKTIV, SJOVT OG IKKE MINDST BILLIG......
MVH JOHN
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå John, kan se du også er hoppet på bytte vognen, så bliver det spændende om der kommer nogle gode bud. Her selv fået en henvendelse om jeg vil bytte signature med et Yter kabel, den overvejer jeg lidt.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
ja men ikke for enhver pris... men som jeg skrev er bytte trangen ved at være for stor.... bestemt ikkr fordi jeg er utilfreds men det et er jo altid sjovt at prøve noget nyt.... men hellere et bytte end at tage penge fra " fra den bundne trosfond " ikk så er der jo hellere ikke et sæt HT'er der ståf og flyder 
det nye kabel du skriver om får jo også god kritik
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
efter vores lille kom samme oppe hos dan a igår som var utrolig hyggelig og lærerig... må jeg sige jeg blev en del klogere på mange ting....
endnu engang fik jeg bekræftet at bona ht kabel sammen med mit nordost er et rigtig godt kombo... de passer hinanden som hånd i hanske sammen...
men hver for sig med dan's chord kabel gik det knap så godt.. så som vi snakkede om det drejer sig om at prøve og prøve igen og igen for at finde den rigtige sammen sætning af kabler... et tids krævende arbejde men nødvendig....
dan's chord kabel var ganske vellydene især han signature mener jeg det hed... vi var vist ikke helt enig der dan og jeg.. jeg kunne godt lide den tilbagelænede lyd og synes ikke det blev for meget... som jeg mener dan synes ( ret mig dan hvis jeg husker forkert.... )...
kan ikke rigtig blive enig med mig selv om vienna lige er mig... ingen tvivl om det de spillede rigtig rigtig godt...måske de skulle prøves herhjemme men blev ikke helt overbevist...
hans PASS forstærker.... wauvv... var vildt imponeret over han bare skruede helt fulstændig op på volume kontrollen uden den sig meget som gav et eneste kny fra sig... meget imponerende dan.. aldrig oplevet det før...DET ER SGU KRAM....
hans cd afspiller f**k f**k den er lækker... kan se der en til salg for 13k så hmm måske man sku... RIGTIG LÆKKER AFSPILLER...
desværre hørte vi ikke så meget pladespiller men det må vi gøre næste gang dan ikk...
en rigtig sjov oplevelse vi fik var at han havde lavet et ballanceret kabel af ganske almindelig ANTENNE kabel... det lød faktisk skide godt... selvfølgelig ikke så godt som han ellers brugte men til en prisseddel på 200,- mener jeg ( er det ikke rigtig dan ) så var det altså ikke at kimse af...
vi fik også testet noget net kabel et kinøjser tll 500,- mod et til 3.5k... bevares der var en forskel men personlig synes jeg ikke der var for 3k mere lyd i det dyre... men vil nok prøve at lege lidt mere med netkabler.....
jeg sad det meste af natten og lyttede til mit eget grej mens jeg stadig havde dan's vellyd i baghoved... bevares der var da forskel og nogen steder stor forskel... men et sted hvor jeg synes var bedre var i bassen der er mine højtaler noget strammer... ved godt det er smag og behag men skal også læses som min mening... men et hvor mit og vil også mene henrik anlæg virkelig fik lammetæv var når der virkelig blev spillet højt der bankede dan's anlæg bare derudaf uden nogen form for lyttetræthed det var FEDT....
men selvfølgelig var der plusser og minusser når man sætter tingene op imod hinanden.. men må sige dan det er et utrolig lækkert og vellydende anlæg du har banket sammen... især din forstærker og cd afspiller er topklasse super nice...
når ja så var der lige en demonstration af forskellige " fødder " under forstærker og cd... må sige dan det gav stof til eftertanke som 100 % skal leges med... for det var utroligt....
men en super dag dan som vi snart må gøre om.... meget lærerig og enormt hyggelidt....
sig til hvis jeg har glemt noget eller husker forkert 
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John, tak for sidst, ja det smader hyggelig, der er ikke det stor at rette, dog var afkoblingen kun på forstærkeren, føderne på Audio aero er dem den er født med. DIY kablet er lidt over 200 kr med stik og ferrit kerner. På strauss har udfordringen altid været et kontrolere bassen, kan meget nemt komme til at tage magten, en BCG er væsentlig nemmer at styre, men har bare ikke efter min mening den dejlige fornemmelse af at bunden har den rette fysiske størrelse, til gengæld er BCG hurtiger og er mere pågående i mellemtonen, men som du selv skriver, så er det smag og behag.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige en tilføjelse omkring net kablet, furutech kablet koster 3,5k færdig bygget med de helt vild netstik, mit er selvbygget med knap så dyre stik, så det står i 1200 kr.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
ja det var smadder hyggeligt som vi må gøre om....
ja med dine VA havde man virkelig den fysiske fornemmelse af bassen... jeg kender ikke de andre modeller... så ved ikke hvordan de lyder...
ja det var sgu vildt med det hjemmelavet bal. kabel... der tog du sgu måsen på os... jeg ville personlig ha skudt prisen til 1200-1500 kr så der blev vi tøret godt og grundigt bag i....
men som du rigtig siger det drejer sig altid om smag og behag og sådan skal det jo også værer... men helt klart en meget positiv oplevelse....
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
så har jeg fået skiftet rør i min cd.. har købt et mullard rør fra 63... så det fik jeg lige sat i igår aftes... så det er spændende nok.....
men hvor lang burn in tid skal sådan et rør have... om nogen...
har aldrig leget med rør før så er på pænt dybt vand 
mvh
|
| Til top |
|
| |