| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej allesammen
nu har jeg henriks ( hagrid ) forstærker til test hos mig,,, og vise versa... det er aligevel utrolig så meget forskel der er på de 2... i forhold til min spiller hans mere pompøs her og bassen er ikke nær så stram... jeg vil tro min som spiller hos ham har strammet meget op på lyden på hans nye " små " perler... men det må tiden jo vise når jeg høre fra ham...
men blev alligevel overasket over den forskel på lyden mellem de 2 forstærkere... henriks spiller lidt som en forvokset xindak v15 som jeg jo også har.... hvilken tiltaler mig en del...
de små kinøjser ka nu nok formidle god musik...
mvh |
|
|
eller så har du jo næsten solgt den gamle til henrik, hvis du altså skal ha en ny.  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh ved nu ikke om han er interessert i den... men hører jo nok fra ham..
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| ahh ved nu ikke om han er interessert i den... men hører jo nok fra ham.. |
|
|
Du må heller skunde dig, for om 16 dage vil han ha pass  undskyl kunne ikke dy mig. Trode ellers lige jeg havde fundet et chord signature ht kabel på auktion, står som uk sale only, men kontaktede sælger aligevel i tirsdags og smurgte om han var villig til at sende til dk, fik svaret at det var han og han ville vende tilbage med fragtprisen, har så forsøgt at liste et bud ind, men det kan jeg ikke da den står som uk only, har så prøvet at kontakte sælger siden onsdag for at få ham til at lave de nødvendige ændringer i opsætningen så jeg også kan byde, man han svare ikke, auktionen slutter søndag aften, uhhhhhh, tålmodighed er ikke min stærke side  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
sådan en PASS tror jeg gerne han vil have... men jeg tror desværre ikke han har råd ligesom jeg..... men det kan jo være vi på en eller anden lusket måde må skaffe de penge... når vi har hørt den...
sikker da noget pis med det kabel.. kunne da være fed nok lige at kunne komme med et bud der også måske få det..
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
sådan en PASS tror jeg gerne han vil have... men jeg tror desværre ikke han har råd ligesom jeg..... men det kan jo være vi på en eller anden lusket måde må skaffe de penge... når vi har hørt den...
sikker da noget pis med det kabel.. kunne da være fed nok lige at kunne komme med et bud der også måske få det..
|
|
|
som sagt før så spiller pass som en typisk typisk amerikaner, stort og magtfuld, ikke alles kop tee. Ja træls med det chord kabel, men har fundet en privat salgsannonce i england, måske han er villig til at sende til dk, så har måske et i baghånden. Nu lader jeg i første omgang auktionen køre og venter på at sælger forhåbentlig får rettet de par detaljer i ebay systemet som gør at jeg kan byde med på søndag når den slutter. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
bliver det ikke lidt for meget hvis din forstærker spiller typisk amerikansk lyd og dine højtaler spiller som jeg har læst herinde lidt bamset og tilbagelænet... tænkte om det så ikke i længden kan bliver for meget...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| bliver det ikke lidt for meget hvis din forstærker spiller typisk amerikansk lyd og dine højtaler spiller som jeg har læst herinde lidt bamset og tilbagelænet... tænkte om det så ikke i længden kan bliver for meget... |
|
|
Det er der givet vis nogle der vil syntes, men pass skiller sig lidt ud fra den typiske amerakaner ved at den sagtens kan spille hurtig og stort på samme tid. typisk kan mange amerikaner godt komme til at spille stort på bekostning af hurtigheden, altså går der flødekande i den. Personlig er en af de ting jeg er helt pjatte med ved denne kombo er evnen til hat få stemmer til at stå midt på stuegulvet hvor man fornemmer en hver følelse kunstneren lægger i musikken, der er en egenskab jeg er villig til at ofre lidt rytmik på. Denne evne tilskriver jeg dog mere VA en Pass, VA er fra mellemtone og op helt sin egen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja okay... det bliver sgu spændende at høre det når vi kommer op til dig....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=john pedersen]ja okay... det bliver sgu spændende at høre det når vi kommer op til dig.... [/QUOTEkultur chok, he he
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe dan vi må se  ....
|
| Til top |
|
| |
Hagrid Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ven...
Der er sgu fed lyd i din kinøjser som lige nu spiller her hos mig Der godt nok lidt mere greb om tingene...der er forandring lige hvor der skal være det, men det er ikke nat og dag Du må jo komme forbi og lytte et par strofer en dags tid...hvis du da ikke er helt fortabt i lyden fra min kinøjser som for tiden fylder din stue med lyd... Sidder lige og lytter Chris Rea med et par fede jazz numre...hold op hvor hans stemme bare brager igennem på den fede måde 
Dan...Pass ved jeg sgu ikke rigtigt...har kun hørt ganske lidt på den der er spændt for Avalon'erne hos Vasago, men det var lidt da han åbenbart hellere ville vise AVI med en Ipod. Men hold op hvor ser det Pass dog bare super lækkert ud...men det gør Musical Fidelity nu også og sådan en A5 fætter ville jeg nu gerne høre på mine nye "små" Tidligere ejer af mine Focal har prøvet med Densen og Lyngdorf og det var ingen succes...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hagrid skrev:
|
Hej ven...
Der er sgu fed lyd i din kinøjser som lige nu spiller her hos mig Der godt nok lidt mere greb om tingene...der er forandring lige hvor der skal være det, men det er ikke nat og dag Du må jo komme forbi og lytte et par strofer en dags tid...hvis du da ikke er helt fortabt i lyden fra min kinøjser som for tiden fylder din stue med lyd... Sidder lige og lytter Chris Rea med et par fede jazz numre...hold op hvor hans stemme bare brager igennem på den fede måde 
Dan...Pass ved jeg sgu ikke rigtigt...har kun hørt ganske lidt på den der er spændt for Avalon'erne hos Vasago, men det var lidt da han åbenbart hellere ville vise AVI med en Ipod. Men hold op hvor ser det Pass dog bare super lækkert ud...men det gør Musical Fidelity nu også og sådan en A5 fætter ville jeg nu gerne høre på mine nye "små" Tidligere ejer af mine Focal har prøvet med Densen og Lyngdorf og det var ingen succes...
|
|
|
Sjovt, thomas s. brugte i flere år jmlab på hans densen når han var på messer og udstillinger, har selv hørt det flere gange, syntes ikke det virkede helt skævt. Lyngdorf der i mod vil jeg gerne tro ikke lige er sagen. MF har jeg aldrig hørt på jmlab, men MF på VA der er altså en tand for tilbagelænet selv til mig.
Søgte lige hjemmesiden med de akustiske lamel gardiner for priser, men kunne ikke finde nogen,så har sendt dem en mail. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ven
godt du nyder misikken det er trodsalt det der er vigtigst ikk....jamen jeg oplever også den største forskel i bassen,,, har ikke hørt så meget endnu du ved UNGERNE .... jeg bliver nød til at melde afbud i morgen desværre.. kan ikke få tiden tiden til at hænge sammen... også gør ryggen store knuder så....
mvh den gale
|
| Til top |
|
| |
Hagrid Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hey ven
godt du nyder misikken det er trodsalt det der er vigtigst ikk....jamen jeg oplever også den største forskel i bassen,,, har ikke hørt så meget endnu du ved UNGERNE .... jeg bliver nød til at melde afbud i morgen desværre.. kan ikke få tiden tiden til at hænge sammen... også gør ryggen store knuder så....
mvh den gale
|
|
|
Det er bare i orden ven...trist men sådan er det jo bare 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ven ja er pænt træt af ryggen i den her tid.... spiser dælme flere piller end mad.... det ka ikke være sundt i længden....
om ryggen vil så vil jeg lege lidt mere med de trolltek plader idag.... du ved,, ved væggen lige bag ved hoved..
tager du til odense i morgen eller hva...
mvh den gale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
hmm troede sgu lige jeg var ved at være tosset.... jeg havde stillet min cd ved siden af min forstærker...der blev lyden sgu forandret...til det dårligere... synes jeg så jeg satte det tilbage som det stod før og jo den var sgu god nok der var/er en forskel...har i oplevet noget af det samme...
prøvede lige at finde lidt på nettet om det.... og sandelig om jeg ikke fandt lidt om det...mon det har noget med stråling fra forstærkeren kan ikke se det skulle være andet.... men meget spændende opdagelse... har da aldrig tænkt i de baner før
mvh john
|
| Til top |
|
| |
Hagrid Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hey ven ja er pænt træt af ryggen i den her tid.... spiser dælme flere piller end mad.... det ka ikke være sundt i længden....
om ryggen vil så vil jeg lege lidt mere med de trolltek plader idag.... du ved,, ved væggen lige bag ved hoved..
tager du til odense i morgen eller hva...
mvh den gale
|
|
|
Ja det er sgu noget skidt med den ryg ven...en af mine andre kammerater har det på samme måde men han besøgte en alternativ behandler ude vestpå og det hjalp vist en hel del...
Tager til Odense i morgen...og med hensyn til det med cd'en så er det ikke noget jeg har oplevet men har heller ikke haft flyttet rundt på det...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ven
ja det er skide træls men må jo nok lære at leve med det... gitte har snakket noget om hun vil se om jeg ikke kan få et smerte plaster på... det duer i 7 dage... så er jeg fri for alle de piller.. det må nemlig ikke være sundt for maven.... men nu må vi se...
er også lidt træt af jeg ikke kan komme med i morgen men ved at hvis jeg går rundt derover en hel dag som man kommer til bliver den helt gal bagefter når jeg har det som jeg har det i den her tid....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej allesammen
hmm troede sgu lige jeg var ved at være tosset.... jeg havde stillet min cd ved siden af min forstærker...der blev lyden sgu forandret...til det dårligere... synes jeg så jeg satte det tilbage som det stod før og jo den var sgu god nok der var/er en forskel...har i oplevet noget af det samme...
prøvede lige at finde lidt på nettet om det.... og sandelig om jeg ikke fandt lidt om det...mon det har noget med stråling fra forstærkeren kan ikke se det skulle være andet.... men meget spændende opdagelse... har da aldrig tænkt i de baner før
mvh john
|
|
|
Tror xindak skulle bruge nogle flere penge på beder afskærmning af der strømforsyninger eller bedere strømforsyninger som ikke støjer(elektronisk støj, ikke støj du kan høre med øret)så meget, det er nemlig hvad jeg syndes kan passe på den beskrivelse du lige har skrevet, rigtig jording vil hjælpe i dette tilfælde.
Det er ikke sjovt at døje med ryggen, det værste er at det ikke lige er til at komme af med, men god bædring. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej gan
fandt lige en artikel i det norske high fidelity hvor lars kristensen mener det samme uanset grej og hvor dyrt det end er... så måske er der noget om tanken,,, netop strømforsyningen skulle ikke være dårligere end så meget andet... men det siger jo ikke så meget vel...
ja dan det kæmpe træls med min ryg... 15 år med at bygge stilladser har sat sine spor... slid gigt og en disko.... så det er ikke altid lige sjovt... men har da heldigvis en forstående familie når det er rigtig slemt og måske ikke er helt fair pga smerter... så det er dejligt
|
| Til top |
|
| |