Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

næ næ dan selvfølgelig kan det blive bedre.... det jeg mener hver for sig er de ting du har... så er det jo noget af det ypperste hvis man altså skulle kunne betale det... så set i det i det lys tror jeg vi har noget at glæde sig til ...men selvfølgelig kan dit lytterum gøre noget men kan da se du har gjort en del for at modvirke evt. negative ting på den front... så har store forventninger til en lydoplevelse af de store

jeg har lige været over og hente nogle trolltek plader som jeg skal lege lidt med i weekenden.... spændende...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej John, sad lige og læste de gamle anmeldelser her på H4A, faldt så over den om mine strauss,den skulle lige læses, det var lang tid siden jeg sidst har læst den, noteret mig så lige at forstærkeren der blev brugt var en pathos logos, hmmm strauss kan falde til lige under 2 ohm, så den må ha nogle bøffer sådan en logos.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=713&zoneid=3

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

det er også hva jeg har læst og hørt... der skulle være pænt mange nosser i den pathos logos..

jeg har lige været over ved henrik han ville gerne låne min transistor forstærker den skulle have flere krafter end hans hybrid... så den jeg lånt.. så er spændt på om hvordan den lyder.... min havde strammet lidt op på lyden hos henrik så det var da positivt..... sådan indtil videre da

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

næ næ dan selvfølgelig kan det blive bedre.... det jeg mener hver for sig er de ting du har... så er det jo noget af det ypperste hvis man altså skulle kunne betale det... så set i det i det lys tror jeg vi har noget at glæde sig til ...men selvfølgelig kan dit lytterum gøre noget men kan da se du har gjort en del for at modvirke evt. negative ting på den front... så har store forventninger til en lydoplevelse af de store

jeg har lige været over og hente nogle trolltek plader som jeg skal lege lidt med i weekenden.... spændende...

Hvis du har mulighed for at montere dem som BUSK, så bruger du begge sider af pladen for maksimal effekt.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

ØHH IKKE FORSTÅET

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

det er også hva jeg har læst og hørt... der skulle være pænt mange nosser i den pathos logos..

jeg har lige været over ved henrik han ville gerne låne min transistor forstærker den skulle have flere krafter end hans hybrid... så den jeg lånt.. så er spændt på om hvordan den lyder.... min havde strammet lidt op på lyden hos henrik så det var da positivt..... sådan indtil videre da

hvad er nu det, er Henrik nu også blevet remt af hifi-nitis, først nye højtalere, skal der så ny amp til også, på den anden side så kan han komme rigtig langt med de jmlab og de vil helt sikker belønnne ham hvis en bedere forstærker blev spændt for.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

ØHH IKKE FORSTÅET

se du her  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62876&P N=3&TPN=9 ved at montere pladerne på en lægte, så vil noget af lyden ramme bagvæge og reflekteres ind på bagside af pladen og der ved op nå en dobbelt effekt.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

vi må jo se hva ham og jeg finder ud af.... men en ting er sikker hans nye højtaller tager ikke skade af lidt mere power... jeg synes det strammede op i øvre bas og nedre mellemtone,,, skal lige siges det var et kort lyt men synes det hjalp lidt,,, også lidt i diskanten,, den blev lidt mere fri som vi snakkede om der over

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

ØHH IKKE FORSTÅET

se du her  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62876&P N=3&TPN=9 ved at montere pladerne på en lægte, så vil noget af lyden ramme bagvæge og reflekteres ind på bagside af pladen og der ved op nå en dobbelt effekt.

Du kunne også montere Rockwool bagved dem. Det vil nok også give god dæmpende effekt

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

aha på den måde det havde jeg ikke tænkt på... det giver måske meget eller....man kun vel også bare bruge nogle lange skruer også nogle afstands stykker i mellem...

jeg har tænkt mig nogle halv lange bag ved højtalerne og nogle stykker på ca 60x60 cm bag ved hoved... jeg sidder jo lige op af en væg.... det var ihvertfald tanken...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:

ØHH IKKE FORSTÅET

Du kunne også montere Rockwool bagved dem. Det vil nok også give god dæmpende effekt

Det er bestemt også et godt forslag, der er mange måder at dæmpe rummet på og tænker man sig lidt om så kan man jo lave nogle løsninger som er mere effektive en bare at skruge skidtet op.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

aha på den måde det havde jeg ikke tænkt på... det giver måske meget eller....man kun vel også bare bruge nogle lange skruer også nogle afstands stykker i mellem...

jeg har tænkt mig nogle halv lange bag ved højtalerne og nogle stykker på ca 60x60 cm bag ved hoved... jeg sidder jo lige op af en væg.... det var ihvertfald tanken...

hvorfor så ikke lave en lave en remme på 60 x 60 med noget kompromeret rockwool i rammen, monter pladen oven på rammen som låg og der efter sætte en afsluttende høj ramme uden om 60 x 60 feltet. (bare et forslag)

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

ja jeg havde slet ikke tænkt på der med fordel skulle være lidt luft bagpå... men lære noget heletiden

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

hvorfor så ikke lave en lave en remme på 60 x 60 med noget kompromeret rockwool i rammen, monter pladen oven på rammen som låg og der efter sætte en afsluttende høj ramme uden om 60 x 60 feltet. (bare et forslag)

ja okay også en mulighed.... jeg bliver da helt forvirret med alle de forslag hehe

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
ja jeg havde slet ikke tænkt på der med fordel skulle være lidt luft bagpå... men lære noget heletiden
Jeg ved ikke hvor meget det giver, har ikke leget med det selv, men der er flere der har prøvet og skrevet at det skulle være en gavnlig måde at gøre det på.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

jamen kan da godt følge tankegangen lidt

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:
Jeg ved ikke hvor meget det giver, har ikke leget med det selv, men der er flere der har prøvet og skrevet at det skulle være en gavnlig måde at gøre det på.

Er ret sikkert på at et hulrum bagved vil hjælpe. Men hvis det hulrum fyldes med rockwool vil det hjælpe endnu mere!

Tjek dem her jeg tegnede for noget tid siden. Der er også lidt tips & tricks af en som ved noget om det, og arbejder med det.

Link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71970&K W=akustikplade

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

Er ret sikkert på at et hulrum bagved vil hjælpe. Men hvis det hulrum fyldes med rockwool vil det hjælpe endnu mere!

Tjek dem her jeg tegnede for noget tid siden. Der er også lidt tips & tricks af en som ved noget om det, og arbejder med det.

Skitsen er jo en ramme med rockwool i, men hvis du laver en ramme med en plade oven på, så har lyden lidt svært ved et komme ind til rockwoolen, altså vil jeg mene at for at denne model skal virke, så må der laves nogle porte/sluser/huller i rammen for at lyden uhindret kan absoberes i rockwoolen.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
thuekay skrev:

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

Skitsen er jo en ramme med rockwool i, men hvis du laver en ramme med en plade oven på, så har lyden lidt svært ved et komme ind til rockwoolen, altså vil jeg mene at for at denne model skal virke, så må der laves nogle porte/sluser/huller i rammen for at lyden uhindret kan absoberes i rockwoolen.

På min tegning er der heller ikke plade for, men stof som lyden kan trænge igennem. Dette er et must for at virkningen er ordentlig. 

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

nu har jeg henriks ( hagrid ) forstærker til test hos mig,,, og vise versa... det er aligevel utrolig så meget forskel der er på de 2... i forhold til min spiller hans mere pompøs her og bassen er ikke nær så stram... jeg vil tro min som spiller hos ham har strammet meget op på lyden på hans nye " små " perler... men det må tiden jo vise når jeg høre fra ham...

men blev alligevel overasket over den forskel på lyden mellem de 2 forstærkere... henriks spiller lidt som en forvokset xindak v15 som jeg jo også har.... hvilken tiltaler mig en del...

de små kinøjser ka nu nok formidle god musik...

mvh

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes