| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hva går den ARC ud med i watt....
den der mclntosh er det ikke en " 100 W" eller hva...
nu forlanger jeg ikke det vilde lydtryk... til det meste musik klare xindak v15 sig godt nok for spiller sjælden vildt højt... har lært mig selv at lytte til musik til moderat lydtryk... |
|
|
uden at være sikker, er mcintoshen ikke på 40 w i 8 ohm, AR 55 w i 8 ohm. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
ville gerne men har ungerne her i weekenden... de er trodsalt vigtigere ...
hmm har nu hellere ikke lige råd til en 40k forstærker... men glæder mig til at høre din dan... så kan det jo være jeg bliver nød til at tage mig råd... så må konen sgu i alle hendes gemmer hehe
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige set after, du havede ret, mcintosh levere 100w i 8 okm og 160w i 4 ohm, ved ikke lige hvorfor jeg havede fået opfattelsen af at den var på 40W  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay jeg er hellere ikke lige sikker på de watt opgivelser... men dog at ha læst den er på 100 w.... men skidt pyt med hvor mange watt de er på... det er måden de bliver leveret på.... også den kære strømforsyning....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
men tænker også seriøst på pathos logos... DEN ER FED...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe mente det nok....( sagde han skråsikkert )
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
ville gerne men har ungerne her i weekenden... de er trodsalt vigtigere ...
hmm har nu hellere ikke lige råd til en 40k forstærker... men glæder mig til at høre din dan... så kan det jo være jeg bliver nød til at tage mig råd... så må konen sgu i alle hendes gemmer hehe |
|
|
Ja, du må høre min, jeg syntes selv det er en dejlig sag, der har da været et per stykker 2nd-hand til 22-25K. Det der er sjovt ved den nye int-30a er jo at effekttrinnet køre klasse A til 30w frem for de 13w som min afgiver før de går i klasse AB, strømforsyningen er blevet større 2000VA frem for de 1500VA som er i min og så har man formået at gøre den billiger på samme tid. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| men tænker også seriøst på pathos logos... DEN ER FED... |
|
|
Hvis du ellers kan få den lidt ned i pris så er der jo ikke noget forgjordt i at købe den, opfylder den ikke dine krav, så sælger du den bare igen til det samme som du gav for den. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen jeg vil godt tro at PASS er noget af det ypperste... det er selvfølgelig smag og behag men helt galt i byen går man vist aldrig...
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva dælen John. Der er vist ikke meget Xindak-mand i dig mere !
Prøv noget Holfi på dem ! Det skulle spille rigtig godt sammen med Amphion.
Udover det anbefalte Ole Lund Christensen mig at prøve noget Audio Analogue. De er begge til den "lune" side, og spiller lidt pleasende. Tror det vil være dig, og så slipper du for rør og manglende effekt til at spille højt.
Der skal jo også være effekt til en god trommesolo i ny og næ __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| jamen jeg vil godt tro at PASS er noget af det ypperste... det er selvfølgelig smag og behag men helt galt i byen går man vist aldrig... |
|
|
Pass er jo amerikansk på godt og ondt, så ja det er sikker ikke allle der vil syntes at de er pengene værd, men jeg vil ikke af med min. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej thue
hmm jeg synes bare der skal noget nyt til men er bare lidt i vildrede med hva det skal være.... sværger lidt til MCLNTOSH endnu men der er jo så mange mærker så lidt ekspert bistand er nødvendig....
især holfi spiller godt især de lidt dyrere modeller har jeg erfart...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan har lige sendt mig det link men kan desværre ikke i weekenden... børn du ved
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne snakke med brugeren "Quad" (vistnok) herinde. Han har vist lidt erfaring med rørforstærkere på Amphion
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
| jamen jeg vil godt tro at PASS er noget af det ypperste... det er selvfølgelig smag og behag men helt galt i byen går man vist aldrig... |
|
|
Pass er jo amerikansk på godt og ondt, så ja det er sikker ikke allle der vil syntes at de er pengene værd, men jeg vil ikke af med min. |
|
|
det er jo også hovedsager måske jeg også har det sådan efter vores besøg hos dig...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
|
|
Pass er jo amerikansk på godt og ondt, så ja det er sikker ikke allle der vil syntes at de er pengene værd, men jeg vil ikke af med min. |
|
|
det er jo også hovedsager måske jeg også har det sådan efter vores besøg hos dig... |
|
|
Hehe, det ved man aldrig, men en ting er sikkert, lyden er noget andet, amphion og VA er jo næsten som dag og nat. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
|
|
|
|
det er jo også hovedsager måske jeg også har det sådan efter vores besøg hos dig...
|
|
|
Hehe, det ved man aldrig, men en ting er sikkert, lyden er noget andet, amphion og VA er jo næsten som dag og nat. |
|
|
yep selvfølgelig er der det dan..... men er spændt på víenna højtaler for har en masse skidt om dem og har jo ikke selv hørt en god demonstration med dem så glæder mig helt vildt til at dit for det ser ud til at være iorden... tænke her på alt det du har gjort ved dit rum.... så det glæder jeg mig til...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hehe, det ved man aldrig, men en ting er sikkert, lyden er noget andet, amphion og VA er jo næsten som dag og nat. |
|
|
yep selvfølgelig er der det dan..... men er spændt på víenna højtaler for har en masse skidt om dem og har jo ikke selv hørt en god demonstration med dem så glæder mig helt vildt til at dit for det ser ud til at være iorden... tænke her på alt det du har gjort ved dit rum.... så det glæder jeg mig til... |
|
|
Det betyder ikke at det ikke kan blive bedere, det er jo et stort rum på 36m2 og strauss'en er ikke den nemmeste at styre i bunden, så jeg vil sige at akustiken er på et acceptabel nivo, men begynder man at give den lidt gas og kildematrialet er til den tunge side, så bliver man altså opmærksom på at det kan blive bedere. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |