| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg hørte forgængeren blev den trukket af densen b-200/b-300xs, der manglede bestemt ikke noget, tror ikke den er volsom krævende, der med ikke sagt at den ikke vil belønne ejeren hvis en bedere amp blev tilkoblet. Du kan roligt glæde dig, det er da kun hvis xindak og jmlab er en dårig combo at aftenen kan blive spoleret.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det må vi se høre om det er.... men mon ikke man trods alt kan høre om det er noget for ham... så må han jo se om der skal opgraderes på forstærker fronten senere....
har vist nok aldrig hørt en stander til 50k så det glæder jeg mig til.... især om den gi'er dobbelt op i forhold til dynaudio... til knap 22k..... ej ved godt man ikke kan sætte det sådan op... men alligevel...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
så har jeg været over og lytte til min vens nye focal med berylium diskant,,,,,må sige det var en meget positiv oplevelse.... mellemtone og diskant meget letflydende... med kæmpe lydbilled og en dynamik jeg sjælden har oplevet/hørt,,, selvfølglig gik den ikke vildt langt ned i bassen men det der var, var meget lækker at høre på.... lyttetræthed var slet ikke tilstede... eneste minus var at nedre mellemtone og øvre bas ikke var så præcis som man kunne forvente...vi snakkede om at det måske var hans forstærker der drillede lidt der.....
men hold da op en finish de ligger fra land dem fra focal... de er bare flotte....
en super positiv oplevelse....
mvh
|
| Til top |
|
| |
Hagrid Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa ven...
Tusinde tak for de rosende ord om mine nye "små" i huset 
Kan sgu slet ikke lade være med at lytte konstant og hele tiden...og i dag smider jeg så lige nye billeder ind på min tråd... Vi ses snart ven...du kan bare kigge over efter de der trolltek plader 
Hilsen H
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hagrid skrev:
|
Hejsa ven...
Tusinde tak for de rosende ord om mine nye "små" i huset 
Kan sgu slet ikke lade være med at lytte konstant og hele tiden...og i dag smider jeg så lige nye billeder ind på min tråd... Vi ses snart ven...du kan bare kigge over efter de der trolltek plader 
Hilsen H
|
|
|
hey ven
ja det ser godt ud... ja jeg må hellere komme over forbi og hente de plader så jeg kan lege lidt med dem
mvh den gale
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey dan
den MCLNTOSH samme model kan jeg skaffe billigere så lige den der bliver det ikke har mere eller mindre en aftale med kurt.... fortrød lidt da jeg kom hjem dernede fra igår jeg ikke havde taget en med hjem for at prøve......
ang den LOGOS så puha den frister også for vildt... men en ting af gange.....må ned til kurt igen en af dagene..... han sagde at JEG SKULLE BARE TÆNKE OVER DET NOK BLEV DYRT FOR DER FINDES JO OGSÅ EN CD AFSPILLER..... MÆRKET SMITTER...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hey dan
den MCLNTOSH samme model kan jeg skaffe billigere så lige den der bliver det ikke har mere eller mindre en aftale med kurt.... fortrød lidt da jeg kom hjem dernede fra igår jeg ikke havde taget en med hjem for at prøve......
ang den LOGOS så puha den frister også for vildt... men en ting af gange.....må ned til kurt igen en af dagene..... han sagde at JEG SKULLE BARE TÆNKE OVER DET NOK BLEV DYRT FOR DER FINDES JO OGSÅ EN CD AFSPILLER..... MÆRKET SMITTER... |
|
|
hehe, du har ikke fået yaris, men hifi-nitis  . Forhandler ham kurt mcintosh ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep dan også i den grej og tror det er forsent for mig at blive helbredet....grin. jo jo har vist masser af MCLNTOSH grej......... så....... mon ikkk... jeg må en tur til kolding.... igen igen.. han mente ikke rent lydtrykt mæssigt jeg ville vinde ret meget ved at vælge RUOGE CRONUS rørforstærkeren det drejer sig trodsalt kun om små 20 w tilforskel.... det har han nok ret i og det er jo lidt mere lydtryk jeg savner.... mrn er helt klar over lydkvali mellem min rør og den ROUGE er givetvis stor...eller ret stor 
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hey dan
ang den LOGOS så puha den frister også for vildt... men en ting af gange.....må ned til kurt igen en af dagene..... han sagde at JEG SKULLE BARE TÆNKE OVER DET NOK BLEV DYRT FOR DER FINDES JO OGSÅ EN CD AFSPILLER..... MÆRKET SMITTER... |
|
|
De dybeste kondolencer! SOTA(M) er en kronisk lidelse der kun bliver værre...  Sotam = state of the art mania...  __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
john pedersen skrev:
|
hey dan
ang den LOGOS så puha den frister også for vildt... men en ting af gange.....må ned til kurt igen en af dagene..... han sagde at JEG SKULLE BARE TÆNKE OVER DET NOK BLEV DYRT FOR DER FINDES JO OGSÅ EN CD AFSPILLER..... MÆRKET SMITTER...
|
|
|
hehe jo mange tak men det er da en syddom der til at holde ud sålænge man stadig lidt er drengen med guldbukseme... men bagefter bliver den slem..... DET BLIVER EN RIGTIG KOLD TYRKER....men den tid den sorg 
De dybeste kondolencer!
SOTA(M) er en kronisk lidelse der kun bliver værre...
Sotam = state of the art mania...
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
Tonni skrev:
john pedersen skrev:
|
hey dan
|
|
|
hehe jo mange tak men det er da en syddom der til at holde ud sålænge man stadig lidt er drengen med guldbukseme... men bagefter bliver den slem..... DET BLIVER EN RIGTIG KOLD TYRKER....men den tid den sorg 
Ja MON ikke!!! - Glæd dig ikke!!!  
|
|
|
|
|
|
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
næ næ der gør jeg hellere ikke så må hellere blive " færdig " sålænge mulighederne er der ....
men har været så mange år i det game her og er altid kommet op af hullet igen... så mom ikke man finder en medicin igen hehe
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
næ næ der gør jeg hellere ikke så må hellere blive " færdig " sålænge mulighederne er der ....
men har været så mange år i det game her og er altid kommet op af hullet igen... så mom ikke man finder en medicin igen hehe |
|
|
Hehe, jo! - Bare det ikke bliver intravenøst...  __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
er der nogen der kan hjælpe en mand der er i syv sind.... først tænkte jeg på at skifte mine højtaler ud... men efter jeg har snakkede med en del er jeg kommet frem til det måske nok er forstærkeren i huset jeg skal skifte....
problemet er bare så hva jeg skal skifte til.... der er jo så mange gode forstærker på markede...
min musik smag er det stille og rolige såsom: leonard cohen , katie melua , stille blues , norah jones og den stil.... der bliver ikke banket meget rock/ hård rock af i det her hus....
har selv tænkt på noget mclntosh som jeg måske kan skaffe relativt billig... men vil gerne have lidt andet input som spiller godt med mine amphion højtaler...
har og tænkt på pathos....
mit budget ligge på ca 15000 kr nyt som brugt...
håber nogen har en ide eller 2
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John, nu du nævner din musik stil, så kommer jeg til at tænke på audia flight, de spiller en rigtig lækker mellemtone, da jeg havde audia flight one var mit eneste ankepunk at den spillede for pænt når man var i humør til en gang rock musik.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er selvfølgelig også den
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=131316
Spørgsmålet er bare om der er nok power i den til dine amphion, på den anden side smider den mere en den mcintosh du også ser på. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
har selv tænkt på det mærke men det er udelukkende fordi det der pænt fedt ud... ja det jeg vil have er at det er homogent der er ikke noget der må have den gule førertrøje det hele skal følge pænt sammen.. stereo perspektivet skal også være iorden også idybden...noget jeg ikke kan leve med er T og S lyde de må for alt i verden ikke være skarpe.... ved godt med det jeg forlanger tit gør det måske er lidt " kedelig " ved noget musik men det er en lille pris at betale for alt det andet i mine øre... men kan nok ikke få alt til mit lille budget 
har lige sat alt det andet til salg...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva går den ARC ud med i watt....
den der mclntosh er det ikke en " 100 W" eller hva...
nu forlanger jeg ikke det vilde lydtryk... til det meste musik klare xindak v15 sig godt nok for spiller sjælden vildt højt... har lært mig selv at lytte til musik til moderat lydtryk...
|
| Til top |
|
| |