Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 25 September 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
john pedersen skrev:

hej thue

jamen de er også meget stramme i bassen... tror faktisk de ville være noget for dig...mener jeg kan huske at bassen var en smule mere ja rund men stoppede meget hurtig alligevel i contour 3.0 men kan være jeg husker forkert..... synes ikke de var svære at trække for jeg har trukket de 3.0 med en nelson pass 20 w og en monster forstærket fra hiraga på 8w i ren klasse A i begge... kunne selvfølgelig ikke spille vildt og voldsomt højt slet ikke på den monster men det gik da nogenlunde .... men der var jo hellere ikke andet en strømforsynning i de 2 forstærker især monsteren var helt vild..... 3,200000 mikro farad var der i den.... ved ikke om du kender den...

Kender den ikke. Man det jeg har hørt af Dynaudio skulle have lidt krafter bag for at det virkelig rykkede.

Men du må prøve dem. Har også selv et godt øje til dem

ja thue der er ikke andet for... skal ned og snakke søndag så må vi jo se hva det bliver til

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 September 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hej John, de dynaudio jeg snakker om mener jeg blev solgt i dk omkrin 92-95, et sæt kostede 60000 kr. smider lige et billede af et brugt sæt fra tyskland.

Vedr. VA så var det mest for at drille lidt, men generelt så er de fede/potent/kræft fule og varme i lyden, men ved af erfaring med mine egne at hvis de ike lige bliver placeret rigtig  og koblet med det rigtige udstyr og kabler så kan de lyde ganske ulideligt.

Har du nogensinde lagt øre til at sæt proac, tror nemt det kan være hvad du søger og så behøver du kun et sæt ht i stuen, de besider både romantik/transperant og hurtighed hvor enhver form for farvning af lyden kommer med. Har selv hørt et sæt respons 2,5 på nogle rør mono blokke, real nice

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

dem kender jeg ikke dan men de ser da fede ud må jeg sige ...men de er da vist lidt store ikk

det er også det jeg har fået at vide ang. VA'erne... og jeg er ikke sikker på jeg kan give dem de optimale betingelser her hos casa del john... men kunne godt tænke mig at høre dem under optimale betingelser..

ang. proac har jeg kun lyttet til dem der hedder 3.5 hos sk-sound i vejle for en del år siden... mener de lød godt men husker det ikke rigtig... men kan huske der var noget MIT ht kabel på...det var jeg sgu imponeret af... det så godt ud....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jo de rimelig store, har fundet et gammel data blad, mål 21 x 36 x 120 cm.

Vedr. VA så prøv at lyt til BBG eller mindre, når man vælger BCG så begynder der stille krav til placering, forstærker og dæmpning af rummet. BBG klare sig fint med en forstærker af fornuftig kvalitet på 60-80 W og kan man give dem 25-30 cm luft fra bagvægen ud til bagpladen på højtaleren så er der heller ikke nogen problemer der.

Jeg hørte for nylig en kopi af et sæt proac respons 2,5 kunne umidlbart i høre forskæld på dem og så de originaler jeg har hørt, men nu var det jo ikke muligt med en a-b test, så der er ud fra hukommelsen. Kopien var disse http://www.ornec.com/Von_Masoch_Response_2-5_Standing_Speake rs_QQC100109

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

okay så er de ikke ret meget større end dem jeg har nu.. så det burde ikke koste en skilsmisse hehe....

har godt set de kopi proac der... de ser fine ud....

jeg blev egentlig skuffet over de snell jeg havde lånt... var skuffet over bassen i mit rum var så ja dårlig.... havde ellers hørt at de skulle være nemme at intergrere i næsten ethvert rum... men sådan skulle det ikke være... men så er de prøvet... men hvis man læser andre tråde og tests af dem for de kanon kritik og anmeldelser.... men jeg er nok for kræsen som konen sagde en aften...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

hehe, man kan vel ikke gøre for at man er kvalitets bevist.

Hvis du vil prøve VA så hold øje med vassagohifi's 2nd-hand list, når et sæt er til salg så er jeg ret sikker på at jensen vil lade dig prøve dem hjemme. Jeg har etgammelt billede af de BBG jeg havde, bemærk hvor bare vægene er og der var ikke nogen problemer.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

okay ja det ser lidt bart ud i forhold til nu .... en hifi ven og jeg har snakket om vi skal derover snart... men det har vi nu sagt længe hehe... vi må hellere snart tage os sammen... det er jo næsten lige rundt om hjørnet

men nu prøver jeg lidt dynaudio på søndag regner jeg med.... om ikke andet så kan jeg da skifte ny forstærker også... til noget mclntosh det køre jo godt på dynaudio hehe....så kan det ikke gå helt galt...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Ja de må i gøre, det er jo ikke nogen stor butik og hvis i kommer for at høre noget spicialt så er det nok en god ide at lave en aftale først. Det er jo ikke alt han forhandler som står fremme i butiken.

Ham kurt er det en du kender privat siden du kan komme en søndag ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

ja det har vi fået at vide vi skal gøre...

nej kender ham ikke privat men han er en uhyggelig rar mand som når han har tid åbner sine dører for en krævende mand som mig... og han har god tid til at snakke... kan kun anbefale ham et besøg hvis man skal handle og han har noget der frister.... og nej får ikke x procenter hehe.....

og man låner bare med hjem ikke noget problem der... det hele er gensidige tillid....flink mand...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun snakket med Kurt i telefonen en enkelt gang, købte mit net-filter hos ham, men han virker bestemt som en rigtig hygge onkel, mit filter blev tilsendt med posten.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

okay da jeg købte min rørforstærker kørte han helt til odense og hentede den og aflevede den her på adressen fordi importøren ikke kunne få den sendt afsted... det kalder jeg service...det gør ihvertfald jeg handler der igen ....

han er jo hellere ikke bange for at slå af prisen... det kan vi jo godt lide ikk

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

HeHe, det hjælper som regl på købe løsten

Var på kt messen sidste år, der spillede de bla. med dynaudio sapphire og noget mcintosh, det lød ganske harmonisk, men efter min mening også lidt kedeligt. Hvis det regnes for en god sammensætning så må der altså ske noget når det kommer ind i en normal stue.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

ja det hjælper meget dan

jeg synes det er sjælden der er en lyd der tiltaller en på sådan nogle messer men man da få en ide om hva der er værd at lægge øre til... synes tit eller næsten altid det er dårlige rum til de messer.....men derfor kan jeg godt lide at komme der... sådan bare for at savle

jeg kan huske noget af det bedste jeg har hørt på messe var... et par originale posselt højtaler og noget lc audio rørgrej... og en sondek pladespiller... det lød dælme godt og der var også gjort noget ved rummet....

håber også der kommer messe i odense i år men har ikke set noget reklame for det i år så......

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Det er den 10-11 oktober i odense congress center, ØV det var meget bedere på SAS hotelet. Begge dage er åbningstiderne 10-17.

Min beste oplevelse på messe må være da Ole Lund Christensen stadig ejede Gamut, kommer ind i et rum med  Wadie 861, Gamut D200 og Gradient Revolution, så står Ole og liner mildt talt en tegning, siger så " nå nu skal i  i drømme land" hvor på han slukker alt lys i lokalt, kun det blå lys fra elektronikken kunne ses, spiller så Pink Floyd "another brick in the wall", På trods af at det ikke var et særlig godt rum, så formåede det at spille mage højt uden at rode noget sammen, alt havde sin plads i lydbilledet og detaljerne var der i overflod, er sikker på at jeg skider i bukserne hvis jeg høre det under kontroleret forhold 

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

okay det kommer i år.....fed nok så er en af de dage beslaglagt ...

har lyttet til de gradient ht'er... de lyder rigtig godt.... men jeg kunne dælme ikke forlige mig med deres sub system de lavede til els63'eren.... den bas er vildt difus i mine øre... ved ikke om du har hørt systemet..... så hellere undvære den bas for det fortjener de els 63'er.... en konge højtaler i mine øre.... men må desværre ikke få dem for konen..... der er ellers et par tilsalg i den blå for 6500.... men nej siger konen.... så kan kun sige " andre har det mere fedt end mig " ...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt els63 hverken med eller uden sub, kun læst om den. Er hun begyndt at lure dig, så er det kun opad bakke fra nu af, men det finder du nok en løsning på

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 September 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

hej john ... jeg har VA mozart til salg  hvis der var noget
Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 06:11 | IP-adresse registreret  

hej sonny73

tak for tilbudet men prøver lige dynaudio først.. har en aftale i kolding i morgen... så må vi se hva der sker

mvh

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 September 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

sonny73 skrev:
hej john ... jeg har VA mozart til salg  hvis der var noget

Sonny. Du skulle tage at prøve et sæt Amphion

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

ja er det sandt thue.... han skulle købe mine

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes