Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 31 August 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

nej vel men det var nu også kun fordi det var mig siger han.... jeg synes de spiller rigtig godt og umiddelbart en stor konkurrent til amphionerne umiddelbart men der skal selvfølgelig finlyttes lidt mere før en endelig konklution...men synes det er en meget musikalsk højtaler og nem at lytte til og det er jo skønt
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 August 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Så var det mig der var ved at få kaffen galt i halsen, var lige ved at tro du havde et sæt Avalon opus stående, se lige denne annonce http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=127670, det var da kun fordi sælger bor i nordjylland at jeg ikke fik et slagtilfælde.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2009 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

hehe dan nej sådan et sæt har jeg sgu ikke råd til....nypris 200000 puha men det kunne da ha været fedt hvis jeg havde....
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

jeg leder efter en fod til de snell type j.... hva vil i anbefale for en fod.. har hørt den skal være omkring 40 cm høj.... er der nogen der har nogle ideer eller forslag til en fod netop til den højtaler som også er til at få fat i unden man skal vente til der kommer en 2hand..

skriv hva i har af ideer please...

mvh john

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

hej

er der nogen der har prøvet at lege med de originale snell højtaler... hvilket kabel har i så evt. fundet bedst til netop de højtaler...

det er jo nemmere at spørge til råds hos jer istedet for man måske skal hele møllen igemmem ... så kom med nogle inputs...

mvh john

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

okay da de ser fede ud... har de målene på ca 40 høje ???? bare lidt træls de er på ebay... jeg er ikke så modig der... yep er en tøsedreng når det drejer sig de aktionshuse

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej John, i us måler de ofte i tommer, en tommer er jo 2,5 cm, de måler fra 13,5 til 16 tommer, altså mindste stander er 13,5 x 2,5 = 33,75 cm, største 16 x 2,5 = 40 cm. Jeg ofte handlet på ebay.co.uk uden problemer, men har ikke prøvet at handle i US, der kan også være lidt bøvl med told, men handler man i et EU land så er der ingen told. Har handlet en gang i tyskland, der strømskinnen som ikke er kommet i nu, så der er jeg knap så posiktiv. Jeg har søgt på standeri england men har ikke fundet en egnet stander.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

okay dan mener der blev lavet nogle stander specielt til snell højtaler både type k og j og e modellerne...men kan ikke huske hva de hedder men mener det er 2 eller 4 søjler og en top og bundplade....

synes jeg så nogle encore brugte godt nok til sine audio note type j.... de ser fede ud...

men må jo blive ved med at lede rundt omkring eller måske selv lave nogle.. man kalder mig jo john handyman for ingen ting HOST HOST

NOGET NYT ANG. DIT NYE BAMBUS KABEL

MVH JOHN

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet at tage kontakt til en lille smedevirksomhed og høre hvad de skal ha for at lave et sæt til dig, sprøjtemal så dem med auto grunder og der efter med mat auto maling. 

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

nej dan så langt er jeg ikke kommer endnu.. det er sidste udvej men det ender nok med det bliver sådan

har også tænkt på at gå ud i den lokale have forretning... der kan man købe en skiffer/ beton søjle som er bredre både i top og bund og rund imellem,,, hvis man kan få den i ca 40-45 cm høj kunne det måske virke... den er ihvertfald tung nok...

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 September 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

John. Du skal bare sidde på gulvet, så er du i rette højde til de Snell

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

ha ha thuekay den er go med dig er du klar over hvis jeg kommer derned  kommer jeg ikke op igen pga korpus og en disko i ryggen...

har dem stående på nogle hjemmelavet fødder af rund jern men de er ikke alt for stabile....

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

ha ha thuekay den er go med dig er du klar over hvis jeg kommer derned  kommer jeg ikke op igen pga korpus og en disko i ryggen...

har dem stående på nogle hjemmelavet fødder af rund jern men de er ikke alt for stabile....

Det lyder ikke for godt. Så må du se at få nogle ordentlige stativer.

Hvordan spiller de ellers de Snell. Bliver de stående i hytten

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

jeg synes de spiller godt thuekay,,, men før jeg bestemmer mig helt skal der leges med opstillingen og ht kabel for der skulle gerne lige ske noget med bassen for den er jeg ikke helt tilfreds med... men jeg er sikker på der er meget at redde med lidt ekspermenteren.....

men mellemtone og diskant er super super sprød og helt i top

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

jeg synes de spiller godt thuekay,,, men før jeg bestemmer mig helt skal der leges med opstillingen og ht kabel for der skulle gerne lige ske noget med bassen for den er jeg ikke helt tilfreds med... men jeg er sikker på der er meget at redde med lidt ekspermenteren.....

men mellemtone og diskant er super super sprød og helt i top

Ok. Spændende... Er den ikke til at styre eller hvordan

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

jo det tror jeg som nok den er men de står pænt tæt på sidevæggen og helt op af mine amphion højtalerne... altså mellem væg og amphion højtaler og det er jo slet ikke optimalt.....

det er ikke sådan bassen overtager for vildt men den stopper lige en anelse for langsomt så den " ruller " lige lidt for meget men det er altså i småtings afdelingen så plus det er dårlige stander gør det så hellere ikke bedre....

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

jo det tror jeg som nok den er men de står pænt tæt på sidevæggen og helt op af mine amphion højtalerne... altså mellem væg og amphion højtaler og det er jo slet ikke optimalt.....

det er ikke sådan bassen overtager for vildt men den stopper lige en anelse for langsomt så den " ruller " lige lidt for meget men det er altså i småtings afdelingen så plus det er dårlige stander gør det så hellere ikke bedre....

Ok. Ja, det lyder ikke helt optimalt. Men det er vel heller ikke helt let at få 4 højttalere til at stå perfekt i en stue.

Har du prøvet men din transistor amp, for at se om den styrer bassen bedre?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

nej det er ikke helt nemt thuekay men skal nok få det til at spille næsten 100% tror jeg...nej har ikke prøvet at bytte rundt men det er fordi det hele tiden været meningen at det er rørforstærkeren skulle trække dem.... så det er bare på med arbejdstøjet og ekspermenter ikk sandt.... det er jo et luksus problem når alt kommer til alt

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Nemlig. Total luksusproblem

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum