| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg leder også efter en pladespiller men vil gerne have noget vintage så jeg må bare vente til den rigtige dukker op....
spiller den pioneer forstærker så godt nok... det er da en gammel svend ikk.. forstår godt dine højtaler bliver lidt endnu de fik kanon kritik da de kom frem...
mvh john
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
jeg leder også efter en pladespiller men vil gerne have noget vintage så jeg må bare vente til den rigtige dukker op....
spiller den pioneer forstærker så godt nok... det er da en gammel svend ikk.. forstår godt dine højtaler bliver lidt endnu de fik kanon kritik da de kom frem...
mvh john |
|
|
Rega planet er nu en cd-afspiller, men navnet ligger rigtig tæt op af planar.  Pioneer A-616 mkII er jeg meget imponeret af! Til prisen er den overraskende god (300,- kr  ) og at den så oven i købet på visse punkter er min gamle Xindak overlegen, rent detalje mæssigt havde jeg så slet ikke regnet med! Når det kommer til punch og power, så kan jeg dog godt savne Xindak'en.  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej rappo
okay jeg tænkte på den gamle pladespiller de lavede hvor pladetallerken var sådan 3 " ufoer " som pladen hvilede på hehe
rega planet cd kender jeg godt den spiller rigtig synes jeg...
okay ja pioneer lavede en serie som fik god ros det det er nok den serie.... de ny rega forstærker spiller også rigtig rigtig godt...hørte dem nede ved søren ( audiocompagniet ) dem skulle du lægge øre til hvis du ikke allerede har gjort det...
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
jo det var da en ide dan men det bliver ikke lige nu... jeg har jo en fra hver verden lige nu så det må række lidt endnu 
har kigget på pathos den kæmpe mega store der... den vil jeg gerne have men det bliver ikke lige pt penge du ved ... den får du ikke får 12k
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej rappo
okay jeg tænkte på den gamle pladespiller de lavede hvor pladetallerken var sådan 3 " ufoer " som pladen hvilede på hehe
rega planet cd kender jeg godt den spiller rigtig synes jeg...
okay ja pioneer lavede en serie som fik god ros det det er nok den serie.... de ny rega forstærker spiller også rigtig rigtig godt...hørte dem nede ved søren ( audiocompagniet ) dem skulle du lægge øre til hvis du ikke allerede har gjort det...
mvh john |
|
|
Jeg synes også at den Rega Planet spiller godt, en meget behagelig lyd. Music Hall'en er super, men engang i mellem kan den godt være lidt for meget in-your-face agtig lydkarakter. Planet'en er noget mere afslappet, men uden at det er på bekostning af detaljer og dynamik. Jeg har bestemt overvejet at kigge nærmere på Rega's forstærkere. Der er dog ikke mange på brugtmarkedet og jeg er nød til at købe brugt for at kunne holde budgettet, så jeg må bare kigge videre...  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej rappo
har aldrig lyttet til music hall men har læst meget godt om dem...
ja den rega vi hørte nede ved søren da en kammerat købte sine B&W højtaler hos ham spillede sgu godt.... men du har ret der er ikke kommet så mange second hand endnu.... hmm det med budget er træls men kender det godt selv om konen altid siger at jeg skal slå mig løs så skal pengene jo stadig være der... ... ikke noget med at sætte sig i gæld det vil jeg ikke... så må man bare vente 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var som også bare ment som et forslag, jeg tror du har det ligsom de fleste "hifi-nørder  " at hvis der skal udskiftes noget, så skal det ikke være til noget der er ringere en det man havde i forvejen og skal du ha noget der er bedere en det du har nu så skal du op i foerstærkere som pathos eller lignende. Ved et smid rør i pre delen og så transistor baseret effekt del, så får du jo det beste fra begge verdner, men som skrevet længer oppe i tråden, så er det dumt at købe hvis pengepungen ikke er til det og så skal det rigtige tilbud jo også lige være der. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
du har selvfølgelig ret i at man helst skal gå fremad og ikke tilbage når man skifter.... og ved godt det du forslår skulle være godt.... men jeg er tilfreds lige pt men hvem ved hvad der sker om en måned... kiggede faktist på noget mclntosh i går det fristede og ikke så dyr igen... demo model... det kunne jeg godt tænke mig at prøve hvis den ene xindak skulle ryge....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
men har sagt til konen at hvis jeg finder en original hiraga effekt forstærker så køber jeg den... havde en for en del år siden og det er noget af det bedste jeg har haft... og så sammen med en le tube forforstærker også fra l'audiophile.... det kører i mine øre.... men der er desværre ikke rigtig nogen tilsalg.... desværre
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig hørt de omtalte forstærkere, men det vigtiste er jo også at det du har nu og måske får, er noget du er tilfres med. Jeg lavede også de forslag fordi jeg ved at læse din tråd fornemmer at du gerne vil prøve noget nyt, faren er så bare at ønsket om at prøve noget nyt tager over samtidig med at pengene måske ikke lige er der og man der ved kommer til at købe noget der kun er marginal lidt bedere, frem for at man venter til pengene er der og det rigtige tilbud/annonce og der ved får en forbedring der er klar og tydelig.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
har du aldrig hørt om de forstærker jeg skrev før... det skulle du prøve hvis du får muligheden
man vil altid prøve noget nyt ikk det har jeg villet siden 1985 da jeg startede med at interesser mig for hifi dog med enkelte pauser pga af børn...lysten tager ikke over og slet ikke hvis pengene ikke er der... men det skal nu nok gå.... overvejer mine køb meget låner meget for at være sikker...en ting er sikkert... ingen panik køb her... men låner en del fordi jeg er nysgerig men falder det ikke i min smag ryger det tilbage....
men man vil jo altid udvide sine horisonter og prøve... men som du måske nok selv ved så ved man ikke hva man har om en måned eller 2 sådan tror jeg de fleste af os nørder har det eller har haft
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg skriver at jeg ikke har hørt omtalte produkter, så skal det forståes sådan at jeg personlig har hørt dem, men har da læst lidt om dem.
Vedr. udskiftninger, så skal jeg nok passe lidt på selv, udskiftninger inden for de sidste 15 mdr: VA BBG > VA BCG > VA strauss, audia flight one > pass int-150, audia flight cd two > audio aero classis, thorens td320 mkII > linn LP12, cambridge 640p > MF x-lps v3 + x-psu v3 > ear 834p på vej og så et hav af kabler, så nu må det til at være slut for mig for en stund, men jeg savner nu mit vdh inspiration hybrid, har bestilt nogle gaffelsko så det måske lige kan nå, kan det ikke nå og der dukker et brugt op til fornuftige penge,sååå  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
men vi har alle vist lavet et fejlkøb af den ene eller anden grund... dem lærer man forhåbenlig af...
mine største hjerne blødning var nu da jeg solgte min gyrodek pladespiller med en SME serie V arm på og en ortofon jubiee pick up samt en electrocompagniet trafo +alle mine plader ( ca 1500 mener jeg ).... det var kraft dælme for dumt må jeg sige.... men sådan er det jo 
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, ja dumme sig kan vi jo alle, i mit tilfælde vil jeg nok ikke betegne det som at dumme sig, jeg har haft nogle rigtige gode sager som nybygning/anlægs elektriker, så pengene var der og ønsket om at opgradere var der, så jeg sprang ud i det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen pengene skal jo også være der med den hobby her.... men nu er sporten for mig at få så meget ud af det for så lidt penge som det nu er muligt... alle kan jo sælge bil og motorcykel og købe grej men det er der ingen sport i.... men er da også kommet til en tilpas mængde midler som ville gøre det muligt at købe stort ind men synes det er sjover at bruge tid og en del krafter på at sammensætte det til mine øre også gør det ikke noget man også kan få nogle fine tilbud.... rundt omkring... og ikke mindst ideer.... men derfor er det sjovt at prøve nyt engang imellem... nogengange med succes andre gange PUHA
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
men det skal også være nu jeg skal hygge mig for konen er blevet enig med sig selv om at vi vil have barn..  .. så det varer nok ikke længe før snøren strammes hehe... og så går der jo en del tid med det
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køber du aldrig brugt, selv om det er lidt svar at komme til at høre først i eget system ? Jeg syntes da det er der man virkelig kan gøre nogle gode handler også til relativ små penge.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
jo da den sidste forstærker jeg har købt er da købt brugt og min cd købte jeg hos søren i odense ( audiocompagniet ) den var også lidt brugt... det var en han solgte for en kunde.... så jo jeg har købt en del brugt i tidens løb..... også noget af alt det jeg har haft.... men hvis jeg er i tvivl om det nu er noget alligevel har jeg mange gange købt nyt for så har jeg jo kunne låne det....
er skam ikke bange for at købe brugt.. man kan lave nogle fede handler.....
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også selv købt en del brugt, det eneste nyt jeg har købt i de senere år er pass int-150 og nogle nye dele til lp12eren, det fede ved at købe brugt er at bare man har en fornemmelse af at prisen er ok til ligefrem god, så kan det ikke gå helt galt, om ikke andet så må det bare sælges igen. Jeg har dog eksempler på at det kan gå galt, købte for nogle år tilbage en tac rcs 2.0AA for 7500 kr, efter jeg havde haft den i ca. 9 md. så gik strømforsyningen i den, den måtte til JJ teknik for rep. prei 2800 kr., havde den så i yderlig 6 md. og blev så solgt for 7500 kr. Har også aft en NAD S200 købt brugt 4500 kr. havde den i ca. 6 md. hvorefter den ene kanal brændte af, blev solgt på qxl som def. for ca. 2500 kr. så det kan godt gå galt.
|
| Til top |
|
| |