Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 18:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvilket minijack->2xphono kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Kan også tilslutte mig Prodigy Cube - den gør det godt, har masser af features (headamp, SP/DIF ud og kan dekode 24/96-materiale) og så er den billig. Andre alternativer i den prisklasse er: Firestone Fubar II USB DAC og Silverstone EB01. Hvis du ikke har noget imod at købe brugt, kan du kigge efter modeller fra M-Audio og E-MU.

tewic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Har nu siddet og kigget lidt rundt på forskellige dac's, bl.a også dem som i nævner men synes ikke rigtig jeg kan komme frem til hvad jeg bør købe.

Ekstra in/out-puts er irrellevant for mig, jeg skal bare have den til at konventere usb lydsignalet over til et analog signal jeg kan smide i min forstærker.

Hvis vi nu siger maks. 1250kr hvad ville i så mene jeg skulle bruge mine penge på? (designet er ligegyldigt)
Til top Vis tewic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tewic

tewic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Alright, så behøver jeg ihvertfald ikke kigge mere efter den Silverstone :)

Jeg er dog lidt nevøs ved at Audiotracken ikke selv har strømforsyning, men fint kan dræne fra USB - har dette virkelig ikke noget at sige, iforhold til feks den nævne Firestone Fubar II (som lige koster en 50% mere). Du nævner selv i en anden tråd at audiotracken tæver den nye cambridge dac som pt. koster ~150% mere.

For hvis det virkelig ingen forskel gøre så ser det jo ud til sådan en Prodigy Cube er et godt køb til prisen, og så lige en USB hub og en flok kabler til det hele og så er jeg kørende :)

tewic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Så tog jeg beslutningen og nu er der bestilt en god sjat udstyr :D

Bestilt flg:

Audiotrak Prodigy Cube
High Quality Antennekabel - 3 m
HomeCinema 1.3 DVI - HDMI kabel - 10 m
High Grade Stereo audiokabel - 0.75 m
High Grade Stereo audiokabel - 1.5 m

High Quality USB Hub 2.0 - Aktiv - 4 vejs
2x USB kabel 2.0 - USB-A han / USB-B han - 5m

Glæder mig helt vildt til fredag hvor jeg har fri og jeg modtager mit Panasonic PX80.

Så skal farmand lege med sit nye legetøj ;)

Jeg takker mange gange for al jeres hjælp - og giver self en tilbage melding engang i næste uge ang. hvordan det hele fungere.

tewic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Håber jeg skam også :D det kribler helt i mig med imorgen - da jeg oven i hatten også gerne skulle modtage 2x 640GB harddiske som skal smækkes op i raid0 så jeg har et lagerdrev til HD film til mediecenteret ;)

Af ren nysgerrighed - hvad er fordelen ved at have batteridrift imodsætning til strøm fra elnettet til sin usb hub?

tewic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

En hurtig tilbagemelding.

Jeg kan tydeligt høre en forskel i lyden, nu hvor jeg benytter ovennævnte udstyr. Det er lidt svært at sætte ord på hvad der præcis er i forskel, andet end at lyden virker mere klar i det, hvilket sikkert hænger sammen med at den nuværende DAC er meget bedre end mit audigy 2 lydkort og at jeg nu kun har et 0,75m phono kabeltræk, imodsætning til det før på 2m.. og at det nye kabel ikke er et discount, som det forrige var.

Dog er det lidt svært at give en endelig bedømmelse på da højtalerne står kun med 1m mellemrum i et 4m bredt rum. Pga. det er reol højtalere jeg endnu ikke har fundet nogle standere til, så de må stå på tv-bordet i stedet.

Men overall er jeg tilfreds med min investering.. og det spiller dælme godt sammen med det PX80, det er en sand fryd at se FullHD materiale derpå (værd at nævne er f.eks. WALL-E som jeg så her den anden dag i 1080p, den tog sig rigtig godt ud både på billede og lydsiden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes