Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: bösendorfer stopper med at lave højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Den sidste kommentar havde jeg regnet med. Den er selvfølgelig korrekt, det var derfor jeg havde den dumme smiley på.

Men hvad er det præcis du mener at skulle lære mig om retorik?

Du har stadig ikke leveret et brugbart argument. Du har affærdiget et konstruktionsprincip, som du hverken kender eller forstår, med et "den slags tror jeg jeg har hørt engang, og det kan umuligt virke".

Princippet er originalt, hvilket er dokumenteret ved de patenter der i forbindelse med nyheden er blevet udvekslet mellem Bösendorfer og Hans Deutch, og derfor kan du umuligt have hørt det før - med mindre du har hørt Bösendorfer.

I det lys begynder dine ytringer at lyde henad "JEG forforstår det ikke, ergo findes det ikke". Hvordan blev det lige et sundt udgangspunkt for god retorik?

Og som sagt, hvis du kan skrive et matematisk argument, beviser det for mig at du
1. har forstået bølgelæren godt nok til at have en kvalificeret mening, og
2. har forstået højttalerprincippet godt nok til at beskrive det matematisk
- ergo er din objektive mening svær at komme udenom.

Det faktum at du IKKE kan, samt dit udsagn om at du ikke har hørt højttaleren, beviser vist kun at du bør holde din mund, for ikke engang din subjektive mening har nogen relevans.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Marts 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Med "sidste kommentar" mener jeg ovenfor den om gengivelse efter flygelprincippet.

Mht. til din kommentr om højttalermembraner vil jeg mene at:
1. Højttaler membraner er selvfølgelig stive med høj egendæmpning, ellers kan de på ingen måde formidle musik
2. Nu er det jo ikke højttalermembraner vi taler om, så det er heller ikke et argument i din favør.

Faktum er at du får meget svært ved at vise mig en højttaler, vis kabinet ikke resonerer alligevel - det giver fin mening at forsøge at styre disse resonanser så de bidrager positivt og ikke negativt.

Men hvis du nu havde fuldt med i timen, havde du opdaget at højttaleren også er ukonventionel på andre måder - således at konstruktionsprincippet afviger markant fra normen.

Det er arrogant og, i mine øjne, ikke klogt at mene at man forstår virkningen af det samlede design, hvis man ikke engang har hørt højttaleren.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

kan vi få et link til Hansi´s patent eller en beskrivelse af hornresonatoren fra Sandhedsspinneren?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Nej, det kan man ikke.

Man kan heller ikke få en påstand om, at man på forhånd kan afskrive ting, som man hverken har hørt eller set.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Patenter er altid interessante, hvis de findes. Mistanken om varm luft synes bekræftet.

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Patenter er altid interessante, hvis de findes. Mistanken om varm luft synes bekr�ftet.

Nu tager du dig simpelt hen sammen. Jeg har bedt dig om at substantiere relevansen af dine udsagn fordi de indtil nu har været stort set uden substans.

Jeg har aldrig påberåbt mig ekspertviden og højttalerens virkemåde, men det har du - lad nu være med at grave hullet dybere før du har noget substans at lægge på bordet. Særligt skal du ikke forvente at jeg løfter hverken din bevis eller argumentationsbyrde, eller for den sags skyld hjælper dig med at finde de relevante patenttekster - det er virkelig dit eget problem.

Mit udsagn står jeg ved: Bösendorfer VC2 fremstår for mig son en fremragende højttaler, der kan noget jeg aldrig har hørt før - særligt i små rum.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

1000 tak, sd2100. Selvom man kan være uenige om præmisser, er det altid interessant at få en grundig baggrundsinfo. Vil læse.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

hornresonator = akustisk koblet mekanisk slavebaspanel? Enige, d´Herrer?

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke åbnet dokumentationen før nu.

Men ud fra et hurtigt kig på beskrivelsen (side 27-31) vil jeg nok opfatte "akustisk koblet mekanisk slavebaspanel" som en temmelig simplistisk fremstilling af agregatet.

Jeg har simpelt hen ikke tid til en detaljeret gennemlæsning, men umiddelbart kan jeg genkende beskrivelsen af resonatorens funktion fra min lytteoplevelse.

Det er som om Bösendorferen, i højere grad end nogen anden højttaler jeg har hørt, formåede at tilpasse sig det lytterum den stod i - og ved eftertanke galdt det nok særligt for basfrekvenser.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes